Aflați care sunt cele mai frecvente motive pentru care lichidul de parbriz nu pulverizează și explorați câteva soluții practice și simple pentru această problemă.

Lichidul pentru ștergătoarele de parbriz este util atunci când se acumulează insecte pe geamul auto. Foarte rapid, puteți șterge toată murdăria și resturile de pe geam pentru a asigura o vizibilitate mai bună. De aceea, este atât de supărător atunci când lichidul ștergătorului de parbriz nu iese când ar trebui.

În acest ghid, analizăm cauzele comune pentru care lichidul de spălare a parbrizului nu iese. Cunoscând aceste informații, este mult mai ușor să remediați problema. În afară de asta, la sfârșitul acestui articol există câteva întrebări comune pentru a face diagnosticul și mai ușor.

Motive pentru care nu iese lichidul de parbriz

Dacă lichidul ștergătorului de parbriz nu iese, este posibil ca rezervorul să fie gol. Ar putea fi, de asemenea, o problemă mecanică, fie că este vorba de o duză sau un furtun înfundat, o siguranță arsă, o pompă de spălare a parbrizului defectă, lichid înghețat sau o problemă electrică care trebuie reparată.

Haideți să analizăm mai îndeaproape aceste posibilități, ajutându-vă să determinați care ar putea fi cauza problemei dumneavoastră.

Rezervor gol

Probabil că folosiți mai mult lichid de spălare a parbrizului decât credeți. După mulți kilometri de curățare a măruntaielor de insecte, este posibil să fi golit rezervorul fără să știți.

Dacă auziți sistemul funcționând, dar nu vedeți niciun lichid, aceasta este una dintre cele mai frecvente cauze. Din fericire, remedierea este simplă și vom discuta despre ea într-un minut.

Duza înfundată

Duza care este responsabilă de pulverizarea lichidului, se află într-un loc în care resturile o pot afecta. Această duză este și mai susceptibilă la resturi și contaminanți dacă parcați sub un copac.

Atunci când duza are prea multă murdărie în interior, pulverizarea nu mai poate forța trecerea. Nu există o cale clară pentru ca lichidul să ajungă la parbriz, așa că, în cele din urmă, nu veți obține nimic.

Furtun înfundat

Același lucru se poate întâmpla cu furtunul care duce de la rezervor la duză. Este posibilă o înfundare a furtunului, restricționând fluidul.

Există, de asemenea, posibilitatea ca furtunul să se fi deteriorat și să nu mai poată trimite lichid de spălare. Dacă furtunul este rupt sau rupt, este posibil să vedeți lichidul curgând pe sub mașină.

Siguranță arsă

Siguranțele auto asigură faptul că nu există scurtcircuite în sistemul electric, care altfel ar prăji echipamente scumpe. În loc să dăuneze componentelor electronice, un scurtcircuit pur și simplu arde siguranța.

Dacă siguranța ștergătorului de parbriz a sărit, nu veți putea scoate niciun lichid din pompă. Când apăsați pedala pentru a pulveriza parbrizul, nu se întâmplă nimic.

Pompă de spălare a parbrizului defectă

O altă cauză frecventă este o pompă de spălare defectă. Această pompă este necesară pentru a împinge lichidul din rezervor, prin furtun și prin duză.

CITEȘTE ȘI:
6 semne ale unui filtru de particule diesel defect sau înfundat

La fel ca orice piesă mecanică, aceasta va dura doar o perioadă limitată de timp. Durata de viață a acestei pompe este și mai mică dacă faceți să curgă lichidul de spălare în mod regulat.

Lichid înghețat

Dacă locuiești într-o zonă în care se ajunge sub zero grade, cunoști toate modurile în care temperatura poate dăuna vehiculului tău. Ceea ce s-ar putea să nu fi știut este că și lichidul de spălare poate îngheța.

Dacă parcați într-un garaj, este posibil să nu aveți această problemă atât de frecvent. Chiar dacă îngheață, nu ar trebui să dureze mult timp pentru a se încălzi din nou și a se transforma într-un lichid.

Problemă electrică

Există întotdeauna posibilitatea ca o defecțiune electrică să fie cauza problemelor tale. S-ar putea să existe o lipsă de energie care vine de la bateria mașinii.

În caz contrar, este posibil ca conectorii care merg la pompă să fie slăbiți sau deteriorați. Dacă vreuna dintre conexiuni este slăbită, este posibil să observați că pompa funcționează sporadic, în funcție de cât de accidentată este călătoria.

Cum se repară lichidul de parbriz care nu iese

Dacă lichidul ștergătorului de parbriz nu mai iese, aveți câteva opțiuni. Chiar dacă nu aveți experiență în mecanică, multe dintre aceste sarcini sunt ușor de realizat. Nici măcar nu aveți nevoie de unelte speciale pentru majoritatea reparațiilor.

Iată cum ne-am ocupa noi de diagnosticarea și repararea situației lichidului de ștergător.

Umpleți rezervorul cu lichid

Evident, trebuie să începeți prin a vă asigura că există suficient lichid în rezervor. Dacă rezervorul s-a golit, nu veți putea să trimiteți lichid pe parbriz.

Înainte de a-l umple din nou, asigurați-vă că rezervorul este în stare bună. Crăpăturile sau deteriorările ar fi putut cauza scurgeri, care ar fi lăsat rezervorul gol.

Dacă nu vedeți nicio deteriorare, puneți puțin lichid la loc și verificați de două ori dacă există scurgeri. După ce ați confirmat că nu există scurgeri, puteți umple rezervorul până când este plin. Închideți capacul și încercați să faceți să curgă din nou lichidul de spălare a parbrizului pentru a vă asigura că acesta pulverizează.

Deblocați și curățați duzele și furtunurile

Dacă lichidul este plin, dar nu puteți scoate nimic, este timpul să vă uitați la duze și furtunuri. Deșeurile sunt ușor de scos din duză cu echipamentul potrivit. Începeți prin a găsi duza, în mod normal pe capota autovehiculului dumneavoastră. Cu un compresor de aer, încercați să suflați resturile. De asemenea, puteți folosi o cutie de aer comprimat.

Unii oameni preferă să folosească un ac de cusut. Această metodă este bună, dar trebuie să aveți grijă să nu se creeze noi daune. Înfigeți capătul în duză și încercați să îl mișcați pentru a slăbi murdăria.

CITEȘTE ȘI:
Check Engine clipește și mașina tremură: Cauze și remedieri

Dacă acest lucru nu rezolvă problema, ar trebui să inspectați furtunul care merge la duză. Este posibil ca unul să fie înfundat, deteriorat sau rupt. În unele cazuri, este posibil să fie nevoie să înlocuiți furtunul de spălare a parbrizului.

Verificați și înlocuiți siguranța

Următoarea verificare se referă la sistemul de cablare. Vă recomandăm să începeți prin a vă uita la siguranță. Puteți găsi o diagramă pentru siguranțe în manualul de utilizare. Determinați care dintre ele alimentează pompa de spălare a parbrizului și scoateți-o. Dacă siguranța este arsă, firul metalic pare rupt.

De asemenea, puteți utiliza o lampă de test pentru a determina dacă o siguranță este arsă. Dacă aveți nevoie de o siguranță nouă, asigurați-vă că este înlocuită cu o siguranță de amperaj corespunzător.

Dacă siguranța nu este vinovată, puteți urmări cablajul pentru a vedea dacă există ceva deteriorat. De asemenea, ar trebui să vă uitați peste conectori și să înlocuiți orice este uzat.

Testați și înlocuiți pompa de spălare

Dacă pompa a funcționat fără lichid în ea, s-ar putea să se ardă. În plus, pompa se va strica în timp, doar din cauza utilizării regulate. Puteți preveni uzura anormală menținând rezervorul plin.

Puteți testa pompa cu ajutorul unui multimetru. Conexiunea la pompă indică 12 volți. În caz contrar, aceasta trebuie înlocuită. La majoritatea vehiculelor, nu este greu să înlocuiți o pompă de spălare. Dacă trebuie să o duceți undeva, este posibil să vă coste între 75 și 250 de euro, în funcție de tipul de vehicul și de tarifele locale pentru manoperă.

Dezghețați lichidul de parbriz

Dacă lichidul a înghețat, urmați acești pași pentru a-l pune din nou în funcțiune.

Umpleți un ulcior cu apă caldă, dar nu prea fierbinte încât să fie de neatins. Turnați apa în rezervor. Adăugați doar câte puțin pe rând. Folosiți o pipetă de curcan, dacă ajunge, și scoateți o parte din lichidul din rezervor, astfel încât să puteți adăuga mai multă apă fierbinte. Repetați acest proces până când sistemul se dezgheață. Înlocuiți apa cu lichid de ștergere.

Dacă temperaturile de îngheț continuă, este posibil să alegeți un fluid mai potrivit pentru climatul dumneavoastră. Lichidul care îngheață poate duce la probleme mai mari, deoarece se dilată. Furtunurile sau rezervorul ar putea exploda dacă îngheață.

Dacă nu reușești să faci să curgă lichidul pentru ștergătoarele de parbriz, este timpul să apelezi la asistență profesională. Un tehnician certificat ASE va putea găsi rapid problema și vă va permite să vedeți clar din nou.

Indiferent ce a cauzat problema în primul rând, asigurați-vă că luați măsuri pentru a preveni ca aceasta să se întâmple din nou. În caz contrar, s-ar putea să vă treziți plătind o altă factură de reparații.

Întrebări frecvente

Cum știu dacă pompa de spălare a parbrizului meu este defectă?
CITEȘTE ȘI:
Diagnosticare auto - Cum să depanați problemele auto (Ghid)

Există adesea semne când pompa este defectă. La început, este posibil ca aceasta să pulverizeze neuniform pe parbriz. Odată ce se defectează, stropitoarea de parbriz nu va funcționa deloc. Pompa nu se va angaja atunci când este activată. Puteți testa pompa cu un multimetru pentru a vedea dacă primește energie.

Cum se desfundă un pulverizator de lichid de ștergător?

Dacă duza este înfundată, puteți folosi un compresor de aer pentru a sufla resturile. De asemenea, puteți folosi o cutie de aer comprimat pentru a slăbi orice murdărie. Altfel, puteți înfige cu grijă un ac de cusut în capătul duzei și îl puteți mișca pentru a îndepărta orice murdărie. Aveți grijă doar să nu deteriorați duza delicată.

Cât costă o pompă de spălare?

În mod obișnuit, o pompă nouă costă doar între 35 și 75 de euro, în funcție de tipul de mașină pe care o conduceți. Nu este greu să instalați o pompă nouă. Dacă trebuie să chemați pe cineva să monteze pompa, s-ar putea să mai plătiți încă 45 până la 175 de euro pentru a o instala, în funcție de tariful practicat în zona dvs. pentru un mecanic.

Care sunt cauzele pentru care o pompă de spălare se strică?

Pompa de spălare se poate defecta deoarece continuați să o folosiți în timp ce rezervorul este gol. Această acțiune exercită o presiune nejustificată asupra pompei, ceea ce face ca aceasta să se defecteze mai devreme. Altfel, pompa se defectează pur și simplu pentru că a îmbătrânit și nu mai poate funcționa. În timp ce pompa poate dura pe toată durata de viață a vehiculului, nu este neobișnuit să înlocuiți una.

De ce lichidul de spălare nu mi se pulverizează pe o parte?

Dacă lichidul de spălare iese dintr-o parte, dar nu și din cealaltă, probabil că duza este înfundată. Resturile pot intra în duză și pot împiedica pulverizarea lichidului. Puteți sufla în duză cu compresorul de aer sau cu o cutie de aer comprimat. Adesea funcționează și un ac de cusut, dar trebuie să aveți grijă să nu provocați daune suplimentare.

Concluzie

Odată ce observați că lichidul de spălare a parbrizului nu se pulverizează așa cum o face în mod normal, doriți să vă dați seama ce este în neregulă. Neglijând problema, ați putea ajunge să aveți probleme mai mari. De exemplu, dacă rezervorul de lichid de spălare este gol, puteți deteriora pompa dacă continuați să o puneți în funcțiune.

Verificați rezervorul și umpleți-l dacă este necesar. Asigurați-vă că nu există scurgeri înainte de a pune lichid nou. Dacă există o înfundătură, încercați să o desfaceți cu aer comprimat sau cu un ac de cusut. În caz contrar, problemele mecanice sau electrice trebuie reparate, fie de dumneavoastră, fie de un tehnician calificat.