Puteți ignora multe probleme minore atunci când vine vorba de mașini, dar nu ar trebui să ignorați niciodată problemele legate de frâne.

Dacă pedala de frână ajunge la podea când motorul este în funcțiune, ar trebui să fiți foarte atent la acest lucru. De fapt, poate face ca funcția de frânare să dispară complet!

Prin urmare, cu siguranță nu este recomandat să continuați să vă conduceți mașina dacă vă confruntați cu așa ceva. Dar ce o cauzează și cum o puteți remedia? Să aruncăm o privire rapidă asupra posibilelor cauze.

Motive pentru care o pedală de frână se duce la podea

Cel mai frecvent motiv pentru care o pedală de frână ajunge la podea se datorează unei scurgeri de lichid de frână sau aerului din sistemul de frânare. De asemenea, poate fi cauzată de un cilindru principal de frână defect sau de un amplificator de frână defect. Aerul din sistemul de frânare poate fi cauzat de un nivel scăzut al lichidului de frână.

Aceste cauze sunt cele mai frecvente cauze pentru care poate apărea această problemă. Iată o listă mai detaliată a cauzelor comune pentru care pedala de frână ajunge la podea atunci când motorul este pornit sau la pornirea mașinii.

Scurgere de lichid de frână

Cel mai frecvent motiv pentru care se întâmplă acest lucru este că aveți o scurgere de lichid de frână undeva pe sistemul de frânare. Acest lucru se datorează adesea unei conducte de frână ruginite, dar se poate datora, de asemenea, unor probleme legate de scurgeri ale garniturilor de etanșare la pistoanele etrierului.

Totuși, scurgerile de lichid de frână sunt adesea foarte vizibile pe sol, așa că, dacă ați văzut o baltă de lichid pe podeaua garajului, este cu siguranță momentul să verificați dacă există scurgeri de lichid de frână.

Atunci când apăsați pedala de frână cu o scurgere de lichid, aceasta va face ca lichidul de frână să se verse. Atunci când pedala de frână revine în sus, va aspira în schimb aer prin scurgere, ceea ce va face ca pedala de frână să fie foarte umedă.

CITEȘTE ȘI:
Cum să remediați problemele frânei de mână electrică

Cilindru principal de frână defect

O altă cauză frecventă a motivului pentru care pedala de frână se duce la podea atunci când motorul este pornit este un cilindru principal de frână defect. Cilindrul principal de frână este situat în spatele pedalei de frână, de cealaltă parte a peretelui de protecție al compartimentului motor.

Scopul cilindrului principal de frână este de a împinge lichidul de frână către pistoanele etrierului pentru a reduce viteza vehiculului.

Cilindrul principal de frână are o garnitură de etanșare în jurul pistonului de împingere, iar dacă această garnitură începe să aibă scurgeri, presiunea de frânare se va întoarce pe cealaltă parte a pistonului atunci când apăsați pedala de frână.

Acest lucru va face ca pedala de frână să piardă mereu presiune atunci când o apăsați, iar acest lucru se va simți ca o pedală de frână mlăștinoasă sau care se scufundă.

Servofrână defecta

Între cilindrul principal de frână și pedala de frână, veți găsi servofrecvența de frână. Servofrana folosește un vacuum pentru a crește puterea frânelor atunci când atingeți pedala de frână.

Dacă ați condus măcar o mașină fără un servofrecvență de frână funcțional, știți câtă presiune este necesară fără el.

Dacă pedala de frână începe să acumuleze presiune foarte jos, dar se simte foarte rigidă odată ce ajunge aproape de partea de jos, cel mai probabil aveți o problemă cu servofreața de frână. Nu este foarte frecvent ca servofreața de frână să cedeze, dar se întâmplă la unele modele de mașini.

Aer în sistemul de frânare

Ați înlocuit recent, dumneavoastră sau altcineva, ceva în sistemul hidraulic de frânare al mașinii, fără a efectua ulterior o sângerare corespunzătoare a frânelor? Atunci aceasta poate fi problema dumneavoastră!

Aerul este compresibil, spre deosebire de lichidul de frână. Prin urmare, sistemul de frânare trebuie să fie complet lipsit de aer pentru a acumula rapid presiune și pentru a nu obține o pedală de frână umedă.

Singura modalitate de a elimina aerul din sistemul de lichid de frână este să îl goliți corespunzător. Iată un video despre cum puteți să purgați sistemul de frânare.

CITEȘTE ȘI:
Diferențele dintre lichidul de frână DOT 3 și DOT 4. Le puteți amesteca?

Nivel scăzut al lichidului de frână

Dacă aveți o lumină de avertizare a nivelului lichidului de frână pe tabloul de bord, este cu siguranță timpul să verificați nivelul lichidului de frână.

Dacă nivelul lichidului de frână este scăzut, în sistemul de frânare poate pătrunde aer atunci când luați viraje bruște, de exemplu. Am vorbit despre ce se întâmplă cu sistemul de frânare atunci când aveți aer în interiorul acestuia în secțiunea anterioară.

Dacă nivelul lichidului de frână este atât de scăzut încât a intrat aer în sistem, atunci nu mai există suficient lichid pentru a-l umple din nou. Va trebui să purgeți din nou sistemul de frânare.

Cum se repară pedala de frână care ajunge la podea?

Acum că știi care sunt motivele comune pentru care pedala de frână poate ajunge la podea, probabil că vrei să știi cum să diagnostichezi și cum să repari această problemă. Așa că să începem.

  • Căutați scurgeri externe: Verificați peste tot sub mașină pentru a vedea dacă există semne de scurgeri de lichid de frână. Verificați conductele de frână, furtunurile și etrierele de frână. Cea mai frecventă scurgere provine de la conductele de frână ruginite, dar poate proveni și de la garniturile de cauciuc defecte din pistoanele etrierilor. Înlocuiți piesa care prezintă scurgeri.
  • Verificați nivelul lichidului de frână: Verificați nivelul lichidului de frână din rezervorul din compartimentul motor și umpleți până la MAX dacă este necesar. Dacă nivelul lichidului era foarte scăzut, este posibil să existe aer în sistemul de frânare, ceea ce înseamnă că trebuie să îl goliți.
  • Spălați sistemul de frânare: Următorul pas este să purgeți sistemul de frânare pentru a scoate tot aerul din el. Deconectați furtunul de vacuum al servofrenorului: Deconectează furtunul de vacuum de la servofrecare și încearcă să apeși din nou pedala de frână. Dacă problema apare în continuare, cel mai probabil ai un cilindru principal de frână defect.
  • Verificați sau înlocuiți cilindrul principal de frână: Demontați și inspectați cilindrul principal de frână pentru a vedea dacă există semne de deteriorare a garniturii. Pentru majoritatea cilindrilor principali de frână, nu puteți cumpăra doar garnitura, așa că trebuie să înlocuiți cilindrul de frână.
  • Inspectați sau înlocuiți amplificatorul de frână: Ultimul pas este să inspectați și să înlocuiți servofrâna dacă vedeți ceva suspect la ea. Cu toate acestea, dacă toate celelalte lucruri par în regulă și sunteți 100% sigur că nu mai există aer în sistemul de frânare, există o mare probabilitate ca servofrâna să fie piesa defectă.
CITEȘTE ȘI:
4 semne ale unui senzor ABS defect

De ce pedala de frână ajunge la podea când pornesc mașina?

Cele mai frecvente motive pentru care pedala de frână ajunge la podea atunci când porniți mașina se datorează unei scurgeri de lichid de frână, unui cilindru principal de frână defect sau unui amplificator de frână defect.

Cum știți dacă cilindrul principal este defect?

Cel mai simplu mod de a determina dacă cilindrul principal de frână este defect este să scoateți furtunul de vid al servofrenorului. Dacă pedala se scufundă în continuare, cel mai probabil este cauzată de o scurgere de lichid, de aer în sistem sau de un cilindru principal de frână defect. Singurul mod de a ști cu siguranță este să inspectați vizual garnitura din interiorul acestuia.

Cum știu dacă servofrana sau cilindrul principal de frână este defect?

Deconectați furtunul de vid de la servofrana. Dacă problema dispare atunci când apăsați foarte tare pedala de frână, cel mai probabil aveți un servofrână defect. Pe de altă parte, dacă problema apare în continuare, cel mai probabil aveți un cilindru principal de frână defect.

De ce pedala mea de frână ajunge la podea după ce o curăț?

Uneori, acest lucru se poate întâmpla dacă nu ați efectuat corect procedura. Trebuie să închideți șuruburile de aerisire înainte de a elibera pedala de frână; în caz contrar, aerul va fi aspirat în sistem înainte de a închide supapa de aerisire.