Nu lăsați zgomotul frânelor să vă strice experiența de condus. Aflați cauzele și soluțiile pentru zgomotul frânelor atât la viteze mici, cât și la viteze mari.

Atunci când apăsați pedala de frână, doriți să știți că aveți puterea de frânare necesară pentru a evita un accident. Cu toate acestea, zgomotul frânelor creează întotdeauna incertitudine cu privire la faptul că sistemul funcționează sau nu. Care sunt cauzele zgomotului la frâne? Poate depinde de faptul că vă deplasați la viteze mici sau mari.

În acest ghid, evaluăm diferitele tipuri de zgomote de frână și discutăm despre ceea ce le poate cauza. De asemenea, analizăm cum să rezolvăm cele mai frecvente probleme ale frânelor.

Principalele cauze ale zgomotelor de frână

Cele mai frecvente cauze ale zgomotelor de frână sunt plăcuțele de frână uzate, discurile defecte sau feroneria de frână defectă. De asemenea, este posibil să fi lăsat mașina să stea prea mult timp și să fie nevoie să folosiți frânele. Dacă există murdărie sau resturi pe frâne, acestea pot, de asemenea, să scoată zgomote ciudate atunci când sunt acționate.

Iată o listă mai detaliată a celor mai frecvente cauze ale zgomotului frânelor:

1. Plăcuțele de frână uzate

Cel mai frecvent motiv pentru zgomotul frânelor este faptul că plăcuțele sunt uzate. Pe măsură ce materialul de pe plăcuță se subțiază, este mai susceptibil să facă zgomot, mai ales dacă ajunge la indicatorii de uzură.

Indicatorii de uzură sunt concepuți pentru a face zgomot atunci când materialul se diminuează. Cu această alertă, puteți schimba plăcuțele înainte să apară alte probleme.

2. Plăcuțe de frână de calitate scăzută

Dacă ai pus recent plăcuțe de frână noi, dar auzi un zgomot, s-ar putea să se datoreze calității plăcuțelor pe care le-ai ales. Plăcuțele de frână sunt fabricate din diferite materiale, unele mult mai puțin costisitoare decât altele.

Plăcuțele de frână ieftine folosesc materiale sub așteptări care pot fi zgomotoase. De asemenea, ați putea avea probleme dacă optați pentru plăcuțe de frână aftermarket care nu corespund standardelor OEM.

CITEȘTE ȘI:
Plăcuțe de frână organice sau ceramice?

3. Discuri de frână uzate

Dacă permiteți ca plăcuța de frână să scadă prea mult, metalul începe să intre în contact cu metalul de pe discuri. Acest lucru nu numai că va crea un sunet de măcinare atunci când apăsați pedala de frână, dar poate uza și suprafața discului.

Dacă trebuie să schimbați discul odată cu plăcuțele, veți avea în vedere cheltuieli mult mai mari. De aceea, este important să schimbați plăcuțele de frână la primul semn de uzură.

Dacă discurile sunt uzate, plăcuțele vor crea adesea o margine în jurul discului de frână, ceea ce va crea un zgomot de scârțâit la frânare. Poate fi suficient să scăpați de această margine.

4. Contaminarea frânelor

Dacă conduceți într-un mediu murdar sau prăfuit, componentele frânelor se pot contamina. Dacă contaminanții sunt mai mari, cum ar fi pietricele mici, s-ar putea chiar să auziți o scânteiere atunci când nu atingeți frânele.

Spălările regulate ale mașinii pot ajuta la atenuarea murdăriei și a prafului de pe sistemul de frânare. Uneori, condusul va ajuta și el la reducerea contaminării.

5. Etrier defect

Dacă un etrier se blochează sau nu funcționează corect, ați putea auzi un sunet de tip măcinare. Acest zgomot poate apărea atât la frânare, cât și atunci când nu încercați să opriți. De asemenea, va veni însoțit de alte simptome, cum ar fi tragerea într-o parte.

Există, de asemenea, posibilitatea ca șuruburile etrierului să nu fie lubrifiate corespunzător. În oricare dintre aceste situații, este important să o verificați imediat.

6. Calele rupte

Calele pentru plăcuțele de frână sunt realizate dintr-un material subțire din cauciuc sau dintr-un material metalic. Se așează între plăcuța de frână și etrier pentru a umple golurile care altfel ar crea zgomot.

Cu toate acestea, atunci când se uzează, șaiba poate permite o mișcare care poate cauza un zgomot de șlefuire. De asemenea, este posibil să auziți bătăi care se produc atunci când frânați la viteze mai mici.

CITEȘTE ȘI:
5 semne ale unui cilindru principal de frână defect (și costul de înlocuire)

7. Mașină parcată prea mult timp

Dacă mașina dumneavoastră a fost parcată, este posibil să auziți niște sunete ciudate de frână atunci când începeți să conduceți pentru prima dată. Această problemă este mai probabilă dacă mașina a stat pe vreme rea.

Vaporii de apă pot duce la ruginirea și coroziunea frânelor. De aceea, este important să vă depozitați mașina într-un garaj dacă nu va fi condusă.

Diferite zgomote de frână

1. Scârțâitul

În timp ce scârțâitul poate fi enervant, în mod normal nu este un indiciu că este vorba de ceva grav. De fapt, scârțâitul apare în mod obișnuit atunci când frânele se contaminează.

Fie că ați lăsat mașina să stea pe loc pentru o perioadă excesivă de timp, fie că frânele s-au murdărit, un pic de condus ar putea fi tot ceea ce este necesar pentru a pune capăt scârțâitului. Odată ce frânele sunt folosite puțin, zgomotul ar trebui să înceteze.

2. Scârțâitul

Scârțâitul frânelor este adesea primul semn de uzură. Pe măsură ce plăcuța de frână începe să se uzeze și să intre în contact cu discul, veți auzi scârțâituri atunci când acționați frânele.

Cu toate acestea, scârțâitul poate apărea și dacă achiziționați plăcuțe de frână ieftine. Cu materialele sub așteptări, este mai probabil să auziți sunete ciudate de frână atunci când apăsați pe pedală.

3. Măcinare

Orice sunet de măcinare ar trebui să fie un motiv de alarmă. Dacă auziți un zgomot de șlefuire, doriți să vizitați imediat atelierul de reparații.

Rectificarea apare de obicei atunci când plăcuța de frână a ajuns atât de jos încât cauzează un contact metal-metal. Continuarea conducerii în acest fel ar putea provoca daune masive și va inhiba capacitatea de a opri vehiculul.

Cum să remediați zgomotul de frână

1. Conduceți vehiculul

Dacă zgomotele au apărut după ce ați avut mașina parcată pentru o perioadă lungă de timp, doriți să încercați să conduceți puțin pentru a vedea dacă starea se îmbunătățește. Acest lucru este valabil și în cazul în care mașina tocmai a fost parcată în timpul unei ploi torențiale.

CITEȘTE ȘI:
Diferențele dintre lichidul de frână DOT 3 și DOT 4. Le puteți amesteca?

În unele cazuri, umiditatea trebuie doar să fie uscată, ceea ce se întâmplă în urma frânării. În caz contrar, dacă există murdărie sau contaminare, un pic de frânare ar trebui să ajute la îmbunătățirea stării plăcuțelor.

2. Inspectați întregul sistem

Dacă zgomotul nu este cauzat de umezeala sau contaminarea frânelor, doriți să efectuați o inspecție completă. Verificați plăcuțele, discurile, feroneria și fiecare aspect al sistemului pentru a determina ce este în neregulă.

În acest moment, este de asemenea înțelept să aruncați o privire la lichidul de frână. Deși este puțin probabil ca acesta să fie cauza problemelor dumneavoastră, doriți doar să vă asigurați că lichidul este completat și că arată curat.

3. Înlocuiți plăcuțele de frână

Aruncați o privire la plăcuțele de frână pentru a vedea care este starea lor. Dacă există semne de uzură pe plăcuțele de frână, doriți să le înlocuiți imediat.

Asigurați-vă că faceți acest lucru la primul semn de uzură. În caz contrar, s-ar putea să înlocuiți și discurile.

4. Strângeți piesele slăbite

Dacă etrierul, plăcuțele sau discurile se clatină, este important să strângeți feroneria pentru o fixare sigură. S-ar putea chiar să lipsească un șurub sau o clemă care ar trebui înlocuit.

Atunci când feroneria este de vină, este posibil să observați și vibrații odată cu zgomotul frânelor. Cu toate acestea, o înlocuire rapidă este tot ceea ce este necesar pentru a readuce frânele la o funcționare normală.

5. Înlocuiți discurile de frână

Dacă discurile de frână sunt deteriorate sau prea subțiri, trebuie să fie înlocuite. Continuarea rulării unor plăcuțe de frână noi pe un disc uzat nu va face decât să ducă la uzura prematură a plăcuțelor.

În unele cazuri, puteți face ca discul să fie recondiționat. Acest pas simplu este mai ieftin decât înlocuirea acestuia și vă ajută să obțineți mai multă durată de viață din echipamentul existent.