Folosirea cruise controlului vă va ajuta enorm în călătoria lungă pe șosea. Dar poate duce la reparații costisitoare dacă se strică, deci ce poate face ca un cruise control să nu mai funcționeze? Haideți să aflăm!

Ar fi dificil să găsești un vehicul pe șosea astăzi fără cruise control. Această caracteristică neprețuită ușurează condusul pe distanțe lungi, dar poate provoca, de asemenea, probleme atunci când se defectează. Înțelegerea motivelor pentru care controlul de croazieră a încetat să mai funcționeze vă asigură că puteți remedia rapid problema pentru o călătorie mai plăcută.

În timp ce această defecțiune poate cauza probleme cu sistemul de control al vitezei de croazieră în sine, ar putea exista, de asemenea, un efect asupra accelerației vehiculului dumneavoastră. De aceea, doriți să o examinați imediat ce observați o problemă. Să aruncăm mai întâi o privire rapidă asupra motivelor.

Cauzele opririi funcționării sistemului de control al vitezei de croazieră

Cel mai frecvent motiv pentru care un control de croazieră nu mai funcționează este din cauza unei siguranțe arse sau a unui întrerupător de pedală de frână defect. De asemenea, poate fi cauzată de probleme cu sistemul de control al accelerației sau cu ABS-ul. În cazul sistemelor mai vechi de control al vitezei de croazieră, poate fi cauzat de o conductă de vid ruptă.

Iată o listă mai detaliată a posibilelor cauze pentru care un control de croazieră nu funcționează:

1. Siguranța arsă

Toate sistemele electrice din vehicul sunt controlate de siguranțe. Sistemul dumneavoastră de control al vitezei de croazieră este atașat la o siguranță care poate sări dacă există un scurtcircuit sau o defecțiune. Fără o siguranță bună, sistemul de control al vitezei de croazieră nu poate funcționa deloc.

Din fericire, nu este dificil să găsiți și să înlocuiți o siguranță arsă. Căutați în manualul proprietarului pentru a găsi siguranța care corespunde tehnologiei cruise control.

2. Întrerupător defectuos al pedalei de frână

Întrerupătorul pedalei de frână este responsabil pentru aprinderea și stingerea luminilor de frână în funcție de poziția pedalei. Sistemele de control al vitezei de croazieră sunt proiectate să se dezactiveze ori de câte ori pedala de frână este apăsată.

Deoarece sistemul de control al vitezei de croazieră este conectat la comutatorul pedalei de frână, orice defecțiune poate face ca acesta să nu mai funcționeze. Atunci când comutatorul pedalei de frână funcționează defectuos, mașina crede că frânele sunt angajate, ceea ce face ca sistemul să se oprească automat. Nu numai asta, dar și lumina de frână a mașinii dumneavoastră ar putea fi blocată, lăsând în urma dumneavoastră șoferi confuzi.

CITEȘTE ȘI:
Mașina tremură la ralanti, dar se liniștește în timpul condusului - Cauze și remedieri

3. Senzorul de viteză funcționează defectuos

Senzorii de viteză sunt localizați pe fiecare roată sau diferențial. Scopul acestor senzori este de a monitoriza viteza roților pentru a determina dacă este necesar controlul tracțiunii.

Senzorii de viteză fac parte, de asemenea, din sistemul de control al vitezei de croazieră. Atunci când un senzor cedează, sistemul de control al vitezei de croazieră poate înceta să mai funcționeze, iar vitezometrul poate acționa și el ciudat.

Dacă există o problemă cu un senzor de viteză, aceasta se va manifesta adesea cu o lumină de avertizare ABS sau o lumină de verificare a motorului pe tabloul de bord.

4. Probleme electrice

Sistemul de control al vitezei de croazieră este electronic, cu multe componente care lucrează împreună pentru ca sistemul să funcționeze. Dacă sistemul de control al vitezei de croazieră nu funcționează, doriți să verificați dacă există o defecțiune la cablajul de cabluri și la conectorii asociați.

De asemenea, trebuie să vă asigurați că sursa de tensiune furnizează suficientă energie sistemului. Chiar și cea mai mică defecțiune poate cauza defecțiuni la controlul de croazieră. În multe cazuri, poate exista o problemă cu maneta sau cu butoanele de control al vitezei de croazieră, ceea ce face ca aceasta să nu se cupleze.

Dacă butoanele de control al vitezei de croazieră se află pe volan, aceasta poate fi cauzată și de un arc de ceas defect, care se află în spatele volanului.

Verificați sistemul cu un scaner OBD2 pentru a căuta orice cod de defecțiune legat de controlul vitezei de croazieră.

5. Actuator de aspirație, furtunuri sau cablu deteriorat (control de croazieră mai vechi)

Dacă conduceți un vehicul mai vechi cu cruise control, este posibil să aveți o problemă cu actuatorul de vid sau cu cablul care se conectează la accelerație. Dacă furtunurile de vid sau actuatorul au fost deteriorate, controlul de croazieră va înceta să mai funcționeze cu totul.

CITEȘTE ȘI:
Mașină greu de pornit la rece (5 cauze și ce trebuie făcut)

În plus, cablul care leagă actuatorul de accelerație trebuie să fie în stare bună. Dacă acesta a fost rupt, controlul de croazieră va eșua.

Ce este cruise controlul?

Controlul de croazieră a fost introdus pentru prima dată pentru automobile în anii 1950. Cu toate acestea, a fost nevoie de mulți ani înainte de a deveni un element de bază în vehiculul modern. Controlul de croazieră este o funcție care este utilizată atunci când călătoriți cu o viteză constantă.

Acest sistem electric vă permite să setați o viteză prestabilită și să luați piciorul de pe pedala de accelerație. Dacă vă aflați pe un drum lung, există mai puțină oboseală, deoarece nu trebuie să încercați să mențineți viteza. Controlul de croazieră poate fi, de asemenea, benefic pentru economia de combustibil, deoarece vehiculul consumă mai puțin combustibil atunci când se deplasează în mod constant.

La mașinile mai noi, s-ar putea să găsiți controlul adaptiv al vitezei de croazieră, care este o tehnologie inteligentă. Controlul adaptiv al vitezei de croazieră vă permite să vă deplasați la o viteză prestabilită, dar vă ajută și să mențineți o distanță de siguranță față de vehiculele din fața dvs. cu ajutorul unor senzori. În cazul controlului convențional al vitezei de croazieră, trebuie să preluați controlul atunci când mașina din fața dvs. încetinește, dar nu este cazul cu controlul adaptiv al vitezei de croazieră.

Costul de reparare a sistemului de control al vitezei de croazieră

Costul de reparare a sistemului de control al vitezei de croazieră depinde de ceea ce a cauzat defecțiunea acestuia. Dacă trebuie să înlocuiți un întrerupător al sistemului de control al vitezei de croazieră sau al frânei, s-ar putea să cheltuiți între 125 și 350 de euro, inclusiv piese și manoperă. Cu toate acestea, costul schimbării unei siguranțe este de doar câțiva dolari și puteți efectua singur înlocuirea în doar câteva secunde.

Pe de altă parte, atunci când se defectează ceva important, cum ar fi actuatorul, ați putea avea de-a face cu o factură de reparații mult mai mare. La unele vehicule, costul înlocuirii unui actuator al sistemului de control al vitezei de croazieră poate depăși 700 de euro. Aceste costuri cresc dacă conduceți un vehicul de lux sau unul pentru care este dificil de obținut piese.

CITEȘTE ȘI:
Mașina tremură la ralanti, dar se liniștește în timpul condusului - Cauze și remedieri

S-ar putea să nu vi se pară imediat important să reparați controlul de croazieră stricat, dar acest sistem defect poate afecta alte aspecte ale performanței. Ați putea începe să observați probleme cu accelerația sau să aveți probleme cu vitezometrul. Pentru a fi în siguranță, este întotdeauna cel mai bine să reparați controlul de croazieră imediat ce observați o problemă.

Întrebări frecvente despre controlul vitezei de croazieră

Există o siguranță pentru controlul vitezei de croazieră?

Da, dacă sistemul de control al vitezei de croazieră este instalat din fabrică, ar trebui să verificați manualul de utilizare al mașinii dumneavoastră pentru a afla locația siguranțelor. Dacă este un sistem de control al vitezei de croazieră de pe piață, va trebui să urmăriți firele pentru a găsi siguranța.

Comutatorul de frână afectează sistemul de control al vitezei de croazieră?

Da, comutatorul de frână afectează sistemul de control al vitezei de croazieră. Întrerupătorul de frână trimite un semnal către sistemul de control al vitezei de croazieră pentru a-l anunța când frânele sunt aplicate pentru ca motorul să știe când trebuie să se oprească din accelerare.

Va funcționa sistemul de control al vitezei de croazieră dacă lumina de verificare a motorului este aprinsă?

Funcția de control al vitezei de croazieră va fi dezactivată atunci când lumina de verificare a motorului este aprinsă în cazul majorității modelelor de automobile, chiar dacă cauza luminii de verificare a motorului nu este chiar controlul vitezei de croazieră. Acest lucru se datorează în principal din motive de siguranță.

O scurgere de vid poate afecta controlul vitezei de croazieră?

Vehiculele mai vechi folosesc vidul pentru a controla accelerația pentru controlul vitezei de croazieră și, în acest caz, o scurgere de vid poate afecta puternic controlul vitezei de croazieră. Cu toate acestea, comenzile de croazieră moderne sunt complet electrice și, în cele mai multe cazuri, nu vor fi afectate de o scurgere de vid dacă nu se aprinde becul de verificare a motorului.