Există o mulțime de factori care lucrează împreună pentru a se asigura că vehiculul dumneavoastră funcționează așa cum ar trebui. O componentă critică este transmisia automată, care transmite puterea de la motor la roți. Dacă mașina nu se mișcă în nicio treaptă de viteză a unei transmisii automate, aveți unele probleme care trebuie rezolvate.

În acest ghid, analizăm motivele pentru care nu vă puteți pune mașina în mișcare. De asemenea, vă oferim câteva sfaturi pentru a o remedia și a vă întoarce pe șosea.

Motive pentru care mașina nu se mișcă în nicio treaptă de viteză (transmisie automată)

Cel mai frecvent motiv este lichidul de transmisie scăzut sau o scurgere. În caz contrar, este posibil ca mașina să nu se miște din cauza unui filtru înfundat, a unui corp de supapă defect, a unui solenoid de schimbare defect, a unui convertor de cuplu defect, a unui senzor de poziție al treptei de viteză defect, a unei unități de comandă a transmisiei defecte sau din cauza unor ambreiaje uzate.

Iată o listă mai detaliată a motivelor pentru care este posibil ca transmisia dvs. automată să nu se miște în viteză:

Lipsa lichidului de transmisie

Unul dintre cele mai frecvente motive pentru problemele cu transmisia este un nivel scăzut al lichidului de transmisie. Lichidul de transmisie este necesar pentru a menține schimbarea vitezelor și pentru ca mașina să meargă înainte.

Este posibil să existe o scurgere de lichid de transmisie care trebuie rezolvată. Puteți verifica nivelul lichidului pe joja de lichid de transmisie și îl puteți completa dacă este necesar. În plus, doriți să reparați orice scurgere a transmisiei înainte de a permite deteriorarea permanentă a transmisiei. Într-un fel, aceasta ar fi cea mai simplă și mai ieftină soluție la problemele dvs. cu mașina.

Filtru de transmisie înfundat

Transmisia conține, de asemenea, un filtru responsabil de împiedicarea contaminanților periculoși și a prafului să producă daune. Dacă nu schimbați filtrul cu ocazia întreținerii regulate, permiteți resturilor să se acumuleze în interior. În cele din urmă, această practică va duce la un filtru de transmisie înfundat.

Pe măsură ce filtrul transmisiei se înfundă, puteți auzi un sâsâit. În timp ce se înrăutățește, este posibil să puteți conduce sporadic înainte să se oprească din nou. În general, ar trebui să înlocuiți filtrul transmisiei la fiecare 60.000 de km sau la doi ani, în funcție de care se întâmplă mai întâi. Dar verificați manualul de utilizare pentru a afla intervalele corecte pentru vehiculul dvs.

CITEȘTE ȘI:
Cruise control nu funcționează (iată cum să îl reparați)

Dacă nu ați făcut acest lucru recent și aveți probleme cu transmisia, acesta este un loc bun pentru a începe. De asemenea, ați putea înlocui lichidul în același timp, ajutând la menținerea transmisiei în condiții optime. Din fericire, schimbarea lichidului de transmisie nu costă mult.

Solenoid de schimbare sau corp de valvă defect

Corpul supapei transmisiei conține canale hidraulice prin care curge fluidul atunci când funcționează solenoizii de schimbare a vitezei. Solenoizii de schimbare a vitezelor se pot defecta în timp, iar canalele corpului supapei se pot înfundă atunci când lichidul transmisiei se murdărește. Atunci când corpul supapei se defectează, veți începe să observați vibrații atunci când schimbați treptele de viteză. De asemenea, mașina se poate bloca. Odată ce este suficient de grav, vehiculul nu se va mai mișca deloc.

Din păcate, înlocuirea unui solenoid de schimbare sau a corpului supapei nu este o soluție ușoară. Trebuie să coborâți cuva transmisiei pentru a finaliza lucrarea, așa că acordați-vă suficient timp.

Convertor de cuplu defect

Convertorul de cuplu se strică adesea pentru că transmisia nu a fost întreținută corespunzător. Dacă folosiți lichid de transmisie vechi, nu faceți schimbări, lăsați filtrul murdar instalat și ignorați semnele că are nevoie de atenție, vă puteți trezi cu un convertor de cuplu defect.

Pe măsură ce convertorul începe să cedeze, este posibil să observați unele semne înainte ca mașina să nu mai meargă. Mai întâi poate face zgomote ciudate, în special la pornire. Sunetele pot dispărea pe măsură ce mașina se încălzește. Cu toate acestea, aceasta va începe să se blocheze pe măsură ce starea se agravează.

Convertorul de cuplu este, de obicei, o piesă scumpă. În plus, reparația poate dura toată ziua, deoarece trebuie demontată transmisia. Aceasta ar putea fi o altă sarcină pentru un specialist în transmisii.

Ambreiaje uzate

Transmisia automată conține ambreiaje, similar cu transmisia manuală. Atunci când ambreiajele se uzează, mașina automată nu se va mișca. Discurile de ambreiaj sunt responsabile de conectarea transmisiei la motor, astfel încât acestea pot cauza o mulțime de probleme atunci când se defectează. Înainte ca mașina să se oprească din mișcare, ar putea exista un zgomot de suflare sau un zgomot de măcinare în timpul schimbării treptelor de viteză. De asemenea, este posibil să observați că schimbarea treptelor de viteză devine mai aspră.

CITEȘTE ȘI:
Cruise control nu funcționează (iată cum să îl reparați)

Schimbarea discurilor de ambreiaj uzate nu este o soluție ușoară. Ca în cazul multor defecțiuni ale transmisiei automate, trebuie să demontați transmisia și multe componente pentru a finaliza lucrarea. Dacă nu știți cum să faceți acest lucru, cel mai bine este să cereți ajutor.

Senzor de poziție a treptei de viteză sau schimbător de viteze defect

Dacă senzorul de poziție a treptei de viteză sau comutatorul trimite un semnal greșit către unitatea de control a transmisiei, poate cauza probleme. De exemplu, dacă schimbătorul este în D sau prima treaptă de viteză, dar TCM crede că este în punctul mort, mașina dvs. nu se va mișca. Cu toate acestea, acest lucru este adesea destul de ușor de recunoscut. Trebuie doar să vă uitați la tabloul de bord al mașinii dvs. și să vedeți dacă cutia de viteze corespunde poziției treptei de viteză.

Unitate de control a transmisiei defectă

În unele cazuri, unitatea de control a transmisiei defectă este ușor de diagnosticat, deoarece poate afișa treapta de viteză incorectă pe tabloul de bord. Atunci când unitatea de control a transmisiei nu funcționează corect, mașina pare că nu schimbă vitezele, chiar dacă turațiile cresc. De asemenea, poate să nu meargă nicăieri.

Cu toate acestea, o baterie defectă poate duce, de asemenea, la faptul că acest sistem nu funcționează corect, deoarece nu are cantitatea corectă de energie. Pentru început, verificați bateria mașinii pentru a vă asigura că este încărcată corespunzător.

Dacă nu aceasta este problema, este posibil să aveți nevoie de o nouă unitate de comandă a transmisiei. Aceste piese pot fi dificil de accesat, fiind nevoie de un tehnician calificat pentru a lucra la ele. Dacă nu sunteți sigur, cereți unui profesionist să arunce o privire.

De asemenea, asigurați-vă că frâna de parcare nu este activată, deoarece ar putea fi o greșeală stupidă, dar ușor de făcut!

Cum să diagnosticați problemele transmisiei automate

Dacă doriți să vă dați seama singur de problemă, iată câteva sfaturi pe care le puteți urma.

Începeți prin a verifica lichidul de transmisie. Dacă este scăzut, umpleți-l. Dacă lichidul este scăzut, trebuie să căutați o scurgere. Lăsați o bucată de carton sub mașină peste noapte pentru a vedea de unde provine scurgerea. Dacă nu ați înlocuit filtrul, este timpul să efectuați o schimbare a lichidului de transmisie și a filtrului. Verificați filtrul pentru a vedea dacă a fost înfundat. Verificați schimbătorul de viteze și asigurați-vă că pe tabloul de bord este indicată viteza corectă ca poziție a schimbătorului. Citiți codurile de probleme din modulul de control al transmisiei cu un scaner OBD2 și căutați orice cod legat de corpul supapei sau de solenoidul schimbătorului. Urmați instrucțiunile și reparați orice cod legat de transmisie. Dacă nimic altceva nu a funcționat, verificați tensiunea bateriei. Dacă bateria nu este încărcată, aceasta poate cauza probleme cu unitatea de comandă.

CITEȘTE ȘI:
Cruise control nu funcționează (iată cum să îl reparați)

Dacă, după acești pași, nu reușiți să descoperiți problema, ar putea fi timpul să duceți vehiculul la un atelier calificat. Mecanicii cu echipamente specializate de diagnosticare a transmisiei pot identifica problemele mai rapid și au abilitățile necesare pentru a le repara. Dacă vehiculul dvs. necesită o reconstrucție a transmisiei, aceasta nu este o sarcină pe care doriți să v-o asumați în garajul de acasă, cu excepția cazului în care aveți un cric pentru transmisie și alte unelte specializate.

Cum funcționează o transmisie automată?

Sistemul de transmisie automată funcționează diferit de cutia de viteze manuală care vă obligă să schimbați vitezele. Transmisia automată utilizează senzori care indică momentul în care ar trebui să aibă loc schimbarea treptelor de viteză și efectuează acțiunea pentru dvs. Nu este necesară nicio intervenție din partea dvs. pentru a menține mașina în mișcare.

În interiorul transmisiei automate, se utilizează lichid hidraulic pentru a menține schimbarea treptelor de viteză. Majoritatea mașinilor automate conțin următoarele selecții.

Parcare (P): Vitezele sunt blocate și roțile nu se vor roti.

Marșarier (R): Viteza de mers înapoi este cuplată, astfel încât puteți merge cu spatele.

Neutru (N): Acest mod de rotire liberă eliberează toate angrenajele, permițând roților să se rotească fără putere.

Drive (D): Mașina se poate deplasa înainte, progresând prin toate treptele disponibile.

Redus (L): Automobilul rămâne în treptele inferioare, ideal pentru remorcare sau urcarea pantelor abrupte.

Unele autovehicule elimină treapta Low pentru o opțiune Manual (M). Cu această setare, puteți schimba manual treptele transmisiei automate.