Aveți probleme cu aerul condiționat al mașinii dumneavoastră? Postul nostru acoperă simptomele unui condensator de aer condiționat defect și costul mediu de înlocuire.

A avea un sistem AC funcțional este esențial în timpul lunilor călduroase de vară. Cu toate acestea, dacă aerul nu suflă atât de rece pe cât ar trebui, ar putea exista o problemă cu condensatorul. Așadar, care sunt unele dintre cele mai frecvente simptome ale condensatorului AC defect și cum pot fi corectate?

Răspundem la aceste întrebări pentru dumneavoastră. De asemenea, discutăm despre scopul condensatorului AC, vă arătăm unde este localizat și vorbim despre costul mediu de înlocuire. Când ajungeți la final, veți găsi câteva întrebări bonus la care trebuie să răspundeți.

Simptomele unui condensator de aer condiționat auto defect

Atunci când condensatorul AC auto se defectează, veți observa că din gurile de ventilație iese aer cald. De asemenea, ar putea exista un miros neplăcut și scurgeri de agent frigorific din sistem. Luminile de avertizare de pe tabloul de bord se pot aprinde, în funcție de ce cauzează problema, iar motorul poate începe să se supraîncălzească în timpul mersului în gol.

Citiți acest ghid complet pentru a discerne toate simptomele condensatorului AC defect.

Aer cald din gurile de ventilație

Cel mai frecvent semn că ceva nu este în regulă cu condensatorul AC este atunci când din gurile de ventilație iese aer cald. Condensatorul este responsabil pentru răcirea aerului, așa că aceasta este una dintre cele mai probabile cauze ale acestui simptom.

O scurgere este unul dintre cele mai frecvente motive pentru care condensatorul se defectează, însă ar putea exista o scurgere și în altă parte. Dacă sistemul are un nivel scăzut de agent frigorific, doriți să aflați de unde provine această scurgere. De asemenea, există și alte componente AC care ar fi putut ceda, ceea ce ar putea duce la o cabină mai caldă. Este chiar posibil să aveți o siguranță arsă care face ca aerul condiționat să nu funcționeze corect.

Miros neplăcut de la orificiile de ventilație

Dacă nu ai grijă de sistemul tău de aer condiționat, acesta poate începe să dezvolte mucegai și bacterii. Un miros neplăcut este următorul simptom care apare ca urmare a dezvoltării bacteriilor și a mucegaiului. În mod normal, umezeala se scurge din cutia de încălzire a AC, dar poate rămâne blocată în interiorul sistemului atunci când acesta nu funcționează corect. Acumularea de umiditate este cea care determină apariția mirosului.

Centrul pentru Controlul Bolilor (CDC) avertizează cu privire la prezența în spații cu mucegai. Acesta poate duce la nas înfundat, respirație șuierătoare, tuse, dureri în gât, erupții cutanate și arsuri la nivelul ochilor, mai ales dacă sistemul imunitar este deja compromis.

Pentru a preveni apariția mucegaiului în aerul condiționat, este important să porniți sistemul des. Vă recomandăm să porniți sistemul de aer condiționat și să dezghețați cel puțin o dată pe săptămână, timp de zece minute. Permițând sistemului să curgă, împiedicați acumularea de umiditate.

CITEȘTE ȘI:
5 simptome ale unui filtru de polen defect și costul de înlocuire

Scurgeri de agent frigorific pentru AC

Condensatorul AC este instalat în partea din față a vehiculului, expus la pietre și alte lucruri care îl pot deteriora și pot cauza o scurgere. Prin urmare, este destul de frecvent ca condensatorul să se deterioreze și să aibă scurgeri. În plus, oricare dintre componentele de aer condiționat din jur poate începe să cedeze și să aibă scurgeri de agent frigorific.

Dacă refrigerantul începe să se scurgă, veți observa probleme pentru ca sistemul să se răcească. Aerul cald va ieși prin gurile de ventilație și veți rămâne transpirat într-o zi călduroasă. Vă vom arăta câteva modalități de a detecta scurgerile de aer condiționat în câteva minute. Există una pe care o poate încerca utilizatorul casnic și alta dacă aveți unelte profesionale, așa cum avem noi.

Luminile de avertizare de pe tabloul de bord

În funcție de ceea ce cauzează problema, ai putea primi o lumină de avertizare pe tabloul de bord. În general, nu există lumini de avertizare direcționate către o defecțiune la condensator.

Cu toate acestea, dacă apare o problemă electrică din cauza defecțiunii condensatorului, ar putea fi setat un cod pentru altceva. Vă recomandăm să utilizați biblioteca noastră online de coduri de defecțiune pentru a afla despre DTC-urile găsite cu scanerul dvs. compatibil.

O supraîncălzire a motorului în timpul mersului în gol

Acest simptom nu va fi comun, dar pentru că se poate întâmpla, am simțit nevoia să-l includem. Dacă aripioarele externe se înfundă pe condensator, motorul s-ar putea confrunta cu faptul că trebuie să lucreze mai mult atunci când nu există un flux de aer extern. Prin urmare, motorul s-ar putea supraîncălzi în timp ce mașina merge la ralanti.

Pentru a ajuta la prevenirea supraîncălzirii, ați putea opri sistemul de aer condiționat dacă observați probleme. Prin reducerea efortului asupra motorului, îl încurajați să se răcească. De asemenea, puteți încerca să mergeți pe autostradă în loc de străzile urbane, astfel încât să petreceți mai puțin timp la ralantiul mașinii.

Funcția unui condensator de aer condiționat

Sistemul de aer condiționat al mașinii este complicat și este alcătuit din mai multe piese care trebuie să funcționeze împreună în armonie. Treaba condensatorului este de a lua agentul frigorific în stare gazoasă și de a îndepărta căldura, astfel încât acesta să se întoarcă la un lichid.

Practic, această piesă condensează refrigerantul, motiv pentru care are numele pe care îl are. Lichidul refrigerant intră apoi în evaporatorul care se află în interiorul tabloului de bord și răcește habitaclul. Lichidul refrigerant este cel care face ca mașina ta să fie confortabilă.

Unora le place să se gândească la condensatorul AC ca la un radiator, deoarece funcționează în același mod. Acesta folosește aerul forțat de la ventilator sau de la vehiculul în mișcare pentru a transfera căldura departe de refrigerant.

Unde este amplasat condensatorul AC?

Puteți găsi condensatorul AC în partea din față a mașinii, în spatele grilei. Se găsește de obicei în fața radiatorului, motiv pentru care unii oameni îl numesc mini-radiator.

CITEȘTE ȘI:
6 simptome ale unui compresor de aer condiționat defect și costul înlocuirii

Dacă nu găsiți condensatorul, verificați în manualul de utilizare pentru a afla unde este amplasat. De asemenea, ar trebui să puteți găsi o diagramă a sistemului de aer condiționat în manualul de service al mașinii dumneavoastră.

Puteți testa un condensator de aer condiționat?

Puteți găsi două modalități de a testa o scurgere la condensatorul AC. Una este perfect acceptabilă pentru a o face acasă, în timp ce cealaltă este de obicei rezervată mecanicilor profesioniști. Am inclus pașii pentru ambele.

Fără un detector de scurgeri

Asigurați-vă că sistemul de aer condiționat este complet încărcat. Pulverizați un amestec de apă și săpun pe componentele AC. Urmăriți să apară semne de scurgeri, asemănătoare unor bule.

Puteți face acest lucru cu condensatorul, compresorul și evaporatorul. Cu toate acestea, scurgerile AC sunt adesea foarte mici și este dificil să le găsiți fără echipamentul potrivit.

În plus, există coloranți de freon disponibili la magazinele de piese auto care pot fi utilizați, ceea ce reprezintă adesea o alternativă mai bună, dar trebuie să goliți și să umpleți sistemul AC pentru această metodă. De asemenea, nu veți putea folosi acești coloranți decât dacă înțelegeți elementele de bază ale încărcării sistemului AC.

Cu un detector de scurgeri

Asigurați-vă că sistemul este complet încărcat. Opriți motorul. Diagnosticați sistemul numai într-o zi fără vânt. Scanați sistemul cu detectorul de scurgeri pentru a vedea de unde provine.

Dacă nu există nicio scurgere prezentă, următorul pas este să examinați condensatorul pentru a vedea dacă este înfundat. Verificarea presiunilor cu un manometru pentru colectorul de aer condiționat vă va oferi răspunsurile necesare. Atunci când condensatorul este înfundat, va exista o presiune ridicată cu o cantitate potrivită de agent frigorific prezent. Ați putea vedea presiuni ridicate pe partea inferioară și pe partea superioară.

Puteți înlocui singur un condensator de aer condiționat?

Nu este nimic simplu în ceea ce privește înlocuirea unui condensator AC. Trebuie să aveți uneltele potrivite și să înțelegeți procedurile de siguranță a agentului frigorific. Dacă doriți să vă ocupați singur de această lucrare, am inclus câțiva pași de bază pentru a vă menține pe drumul cel bun.

Cuplați setul de manometre pentru colector. Recuperați agentul frigorific cu o mașină. Îndepărtați orice piesă din calea condensatorului. Aceste piese pot include radiatorul, farurile, bara de protecție și multe altele. Îndepărtați conductele de aer condiționat conectate la condensator. Scoateți condensatorul. Instalați noul condensator. Reinstalați conductele de aer condiționat. Reinstalați toate piesele pe care le-ați îndepărtat. Puneți sistemul AC în vid timp de cel puțin treizeci de minute. Reîncărcați sistemul AC. Verificați performanța și testați dacă există scurgeri.

Este perfect de înțeles dacă vă simțiți mai bine dacă cereți unui mecanic să efectueze înlocuirea condensatorului AC. Pentru costuri, s-ar putea să decideți că este o alegere mai bună.

Cât costă înlocuirea unui condensator de aer condiționat?

În medie, este posibil să cheltuiți între 600 și 850 de euro pentru a înlocui condensatorul de aer condiționat. Piesele ar putea costa între 350 și 475 de euro, în timp ce forța de muncă adaugă încă aproximativ 125 și 500 de euro. Aceste costuri variază în funcție de mai mulți factori, inclusiv marca și modelul vehiculului dumneavoastră, locația în care duceți vehiculul la service și cât de dificilă este lucrarea.

CITEȘTE ȘI:
Aerul condiționat al mașinii miroase a oțet - Cauze și cum se repară

Puteți economisi o bună bucată de timp efectuând singuri lucrarea. Cu toate acestea, dacă nu aveți echipamentul necesar, veți cheltui o mulțime de bani pentru a-l cumpăra. Pentru persoanele care nu plănuiesc să folosească din nou acest echipament, costurile s-ar putea să nu merite.

Întrebări frecvente

Puteți conduce o mașină cu un condensator de aer condiționat deteriorat?

Cu un condensator deteriorat, compresorul nu ar trebui să pornească, așa că este puțin probabil să se producă alte daune, dar nu imposibil. Cu toate acestea, nu doriți să continuați să conduceți oricum, deoarece habitaclul mașinii ar putea deveni extrem de inconfortabil și nu veți putea folosi setarea de dezghețare pentru a curăța geamurile.

Merită să înlocuiți condensatorul de aer condiționat al unei mașini?

Da, dacă condensatorul a cedat, probabil că nu trebuie să înlocuiți nimic altceva. Există momente în care alte piese pot ceda în același timp, dar, în orice caz, ați dori să reparați aerul condiționat. În caz contrar, se va încălzi în mașină și veți pierde capacitatea de a porni dezghețatorul pentru a curăța geamurile.

Care este durata medie de viață a unui condensator de aer condiționat auto?

Condensatorul de aer condiționat este situat în apropierea părții din față a autovehiculului dumneavoastră, deci este mai predispus la uzură decât alte piese. Murdăria și resturile de pe șosea îi pot scurta durata de viață, dar nu este o piesă care ar trebui să cedeze frecvent. Odată ce ați înlocuit condensatorul de aer condiționat, nu ar trebui să fie nevoie să o faceți din nou, cu excepția cazului în care ceva cauzează uzura prematură.

Poate dispărea freonul din AC fără o scurgere?

Freonul este menit să dureze pentru totdeauna. Sistemul dvs. de aer condiționat este un sistem închis sau sigilat, așa că gazul nu ar trebui să se epuizeze rapid. Cu toate acestea, în mod realist, va exista întotdeauna o cantitate mică de agent frigorific care va dispărea în fiecare an. Vă puteți aștepta ca refrigerantul să dureze în jur de 6 până la 10 ani fără scurgeri.

Concluzie

Atunci când condensatorul AC se strică, condusul dumneavoastră trece de la plăcut la mizerabil, mai ales într-o zi de vară. Nu există niciun motiv pentru a fi inconfortabil atunci când pur și simplu trebuie să înlocuiți condensatorul. Deși aceasta nu este o treabă pe care toată lumea este capabilă să o facă acasă, se poate face.

Dacă aveți uneltele, echipamentul și experiența în domeniul aerului condiționat, puteți avea noul condensator instalat în doar câteva ore. Ce înseamnă câteva ore în comparație cu confortul tău, mai ales dacă trebuie să îi duci pe cei dragi în mașină?