Filtrul de aer din habitaclu este un filtru pe care mulți oameni uită să îl înlocuiască. Iată cum vă puteți da seama că filtrul de aer din cabină este defect și cât costă înlocuirea acestuia.

Filtrul de aer din habitaclu este probabil cel mai uitat filtru din mașină atunci când vine vorba de service-ul auto și mulți oameni nu știu prea multe despre el.

Un filtru de aer de habitaclu vechi și înfundat față de unul nou poate face o diferență uriașă atunci când vine vorba de confortul mașinii tale și s-ar putea să nici nu o observi.

Din fericire, vă vom învăța tot ce trebuie să știți despre filtrul de aer din habitaclu în acest ghid.

Vom vorbi despre funcție, locație, costul de înlocuire și despre cum puteți determina dacă este timpul să îl înlocuiți. Să începem cu o privire rapidă asupra semnelor.

Simptomele unui filtru de aer de cabină defect

Cel mai frecvent simptom al unui filtru de aer de habitaclu prost este un miros neplăcut în habitaclul mașinii tale. Dacă observați în fiecare dimineață geamuri încețoșate sau înghețate, s-ar putea să se datoreze, de asemenea, unui filtru prost. De asemenea, dacă fluxul de aer prin gurile de aerisire este foarte scăzut, este cu siguranță timpul să înlocuiți filtrul.

Iată o listă mai detaliată a celor mai frecvente simptome ale unui filtru de aer de habitaclu defect:

1. Miros urât

Primul lucru pe care îl veți observa dacă aveți un filtru de aer de habitaclu prost sau vechi este obținerea unui miros oribil în interiorul mașinii. Atunci când mașina filtrează aerul din exterior, va colecta tot praful care va rămâne blocat în filtru, creând un miros urât după un timp.

De asemenea, în timpul acestui proces de filtrare va filtra condensa prin filtru, care va rămâne blocată acolo. După cum ați putea înțelege, acest lucru va cauza mucegai în filtru după o perioadă lungă de utilizare și, prin urmare, trebuie să înlocuiți filtrul în intervalele de timp specificate pentru a preveni acest lucru.

2. Flux de aer redus prin gurile de aerisire

Următorul lucru pe care îl puteți observa este că eficiența fluxului de aer prin gurile de ventilație a scăzut în ultima vreme. Acest lucru se întâmplă pentru că filtrul de aer din habitaclu filtrează tot aerul care intră în mașină.

Dacă filtrul a fost folosit pentru o perioadă lungă de timp, filtrul se va înfundă, iar prin el va trece mai puțin aer. Acest lucru va face ca debitul de aer să scadă drastic și poate face chiar să nu mai sufle deloc!

CITEȘTE ȘI:
6 simptome ale unui compresor de aer condiționat defect și costul înlocuirii

3. Geamuri încețoșate sau înghețate

Așa cum ți-am mai spus, condensul de apă se va bloca în filtrul de aer din habitaclu, ceea ce va provoca mucegai în interiorul filtrului. Acest lucru poate face ca filtrul să colecteze condens mai des, iar acest condens de apă va fi suflat în habitaclul mașinii.

Acest lucru va face ca nivelul de umiditate să crească foarte mult în habitaclu, ceea ce va cauza geamuri aburite sau chiar geamuri înghețate în interior dacă locuiți într-o țară rece. Dacă în ultima vreme observați mult mai multă ceață sau geamuri înghețate decât înainte, este cu siguranță timpul să verificați filtrul de aer din habitaclu.

4. Simptomele de alergie

Dacă sunteți sensibil la diferite particule și puteți avea chiar o alergie la aceste lucruri, veți observa că alergia dvs. se înrăutățește în timp ce conduceți dacă aveți un filtru de aer de habitaclu prost sau vechi.

După cum am vorbit mai devreme, toate particulele și praful din aerul exterior vor fi filtrate și blocate în filtrul de aer din habitaclu. Chiar dacă se află pe cealaltă parte a filtrului, acestea pot intra în mașină și pot provoca simptome de alergie.

5. Zgomotul ușor de fluierat de la gurile de aerisire

Dacă fluxul de aer este puternic restricționat din cauza unui filtru de aer din habitaclu înfundat sau prost, poate provoca, de asemenea, zgomote ciudate atunci când aerul încearcă să treacă prin filtru.

Dacă auziți un zgomot de fluierat din gurile de aerisire care nu era acolo înainte – este cu siguranță timpul să inspectați filtrul de aer din cabină și să îl înlocuiți dacă este defect.

Ce este un filtru de aer din cabină?

Filtrul de aer din habitaclu îndepărtează poluanții dăunători, cum ar fi polenul și praful din aerul exterior, pe care îl respirați în interiorul mașinii. De asemenea, acesta previne ca frunzele și alte tipuri de praf să rămână blocate în motorul suflantei.

Mașina dumneavoastră preia aerul din exterior și îl suflă în habitaclu direct spre dumneavoastră. După cum probabil înțelegeți, pe drumuri există multe particule periculoase și praf, motiv pentru care avem nevoie de un filtru pentru a elimina aceste particule și praf de pe drum.

De asemenea, acesta împiedică frunzele și alte tipuri de praf să intre în sistem pentru a se bloca în motorul suflantei. Acest lucru ar putea crea un zgomot oribil în interiorul mașinii dumneavoastră – lucru pe care probabil l-ați observat deja dacă ați deținut o mașină mai veche fără filtru de aer din habitaclu înainte.

CITEȘTE ȘI:
Aerul condiționat al mașinii miroase a oțet - Cauze și cum se repară

Deci acum, când știi ce este un filtru de aer din habitaclu, hai să aflăm ce se va întâmpla dacă nu înlocuiești filtrul la timp.

Cât de des ar trebui să înlocuiți filtrul de aer din habitaclu?

Filtrele de aer de habitaclu cu cărbune activ trebuie înlocuite o dată pe an sau la fiecare 24000 km (15.000 mile). Filtrele de aer de cabină cu particule standard trebuie înlocuite o dată la doi ani sau la fiecare 30.000 de mile (48000 km).

Pentru a ști când anume trebuie să înlocuiți filtrul de habitaclu pentru modelul dvs. specific de mașină, trebuie să consultați manualul de reparații al producătorului sau să apelați la dealerul dvs. pentru a obține informațiile corecte pentru vehiculul dvs.

Frecvența de înlocuire depinde, de asemenea, de locul în care locuiți. Dacă locuiți într-un climat prăfuit, va trebui să îl înlocuiți mult mai des decât dacă locuiți într-un climat cu aer curat.

Filtrele de aer din habitaclu sunt adesea destul de ieftine și vă recomand să înlocuiți filtrul de aer din habitaclu la majoritatea modelelor de mașini și a tipurilor de filtre o dată pe an sau o dată la doi ani, atunci când schimbați uleiul de motor.

Ce se întâmplă dacă nu înlocuiesc filtrul de aer din cabină?

Dacă nu înlocuiți filtrul de habitaclu, veți observa simptome precum un miros neplăcut, un flux de aer redus prin gurile de aerisire, geamuri aburite sau înghețate în interior, alergii sau zgomote de fluierat din gurile de aerisire.

Mirosul neplăcut din mașină se poate bloca cu ușurință în interior, iar valoarea mașinii dvs. poate scădea și poate chiar deteriora piesele din interiorul aparatului de aer condiționat. Prin urmare, este întotdeauna recomandat să mențineți filtrul de aer din habitaclu la zi.

Unde se află filtrul de aer din habitaclu?

Filtrul de aer din habitaclu se află în majoritatea mașinilor, în spatele torpedoului sau în spatele unui capac sub parbrizul din față, dinspre compartimentul motor. Dacă știți unde se află motorul suflantei, uitați-vă aproape de el!

La multe modele de mașini, va trebui să scoateți torpedoul pentru a avea acces la filtru. Mulți producători de filtre de aer din habitaclu vă vor oferi instrucțiuni privind modul de înlocuire a filtrului de aer din habitaclu pentru modelul dvs. specific de mașină pe o hârtie care urmează împreună cu filtrul.

În general, la multe mașini asiatice, filtrul este instalat în spatele torpedoului și, în unele cazuri, torpedoul trebuie îndepărtat pentru a înlocui filtrul de habitaclu.

CITEȘTE ȘI:
Aerul condiționat al mașinii miroase a oțet - Cauze și cum se repară

La mașinile europene, acesta este adesea amplasat în spatele unui capac sub parbrizul față din compartimentul motor.

Costul înlocuirii filtrului de aer din cabină

Costul mediu de înlocuire a filtrului de aer din habitaclu este între 40 și 100 de dolari, în funcție de modelul de mașină și de costurile forței de muncă. Un filtru de aer din cabină costă între 20 și 50 de dolari, în funcție de faptul că alegeți să cumpărați un filtru cu cărbune sau unul standard.

Costul forței de muncă pentru înlocuirea filtrului de aer din cabină este adesea destul de scăzut; în cele mai multe cazuri, înlocuirea se face în maximum 30 de minute.

Prețul filtrului de aer din cabină poate diferi puțin în funcție de faptul dacă alegeți să cumpărați un filtru de cabină cu cărbune sau unul standard. Filtrele cu cărbune filtrează mai bine aerul și sunt mai potrivite pentru persoanele cu alergii.

Întrebări frecvente despre filtrele de aer din cabină

Ce se întâmplă dacă nu schimbați filtrul de aer din cabină?

Dacă nu înlocuiți la timp filtrul de aer din habitaclu, veți avea un miros neplăcut în habitaclul mașinii dumneavoastră. De asemenea, fluxul de aer prin orificiile de ventilație va scădea până când acesta va fi complet înfundat și nu va mai exista niciun fel de flux de aer.

Filtrul de aer din habitaclu afectează performanța?

Nu, filtrul de aer din habitaclu nu afectează deloc performanța motorului. Filtrul de aer din habitaclu este adesea amplasat în interiorul habitaclului mașinii și este folosit doar pentru a curăța aerul care intră în habitaclul mașinii.

Pot să conduc fără filtru de aer din cabină?

Puteți scoate filtrul de aer din habitaclu și cel mai probabil nu veți observa imediat o diferență. Dar, în timp, interiorul mașinii dvs. va deveni foarte prăfuit și vă va afecta, de asemenea, sănătatea generală dacă veți respira un aer nefiltrat periculos.

Puteți spăla un filtru de aer din habitaclu?

Este posibil să puteți spăla un filtru de aer din habitaclu, dar cel mai probabil nu veți obține un rezultat bun și există riscul de a-l deteriora, deoarece multe filtre sunt fabricate din material de hârtie. Filtrele de aer din cabină sunt destul de ieftine, așa că merită să cumpărați în schimb unul nou.