Antigelul trebuie să fie în rezervorul de lichid de răcire, iar uleiul de motor trebuie să fie în motor. Este cu siguranță un lucru rău să le găsiți împreună. Iată de ce este posibil să existe ulei în lichidul de răcire
Erați pe cale să vă umpleți mașina cu lichid de răcire când v-ați dat seama că există mult ulei în rezervorul de lichid de răcire?
Probabil că ai mai auzit până acum că uleiul împreună cu lichidul de răcire este un semn foarte rău, dar este adevărat?
În acest articol, vom trece în revistă tot ceea ce trebuie să știți despre uleiul și lichidul de răcire amestecate împreună – cauzele comune ale acestuia și cum puteți diagnostica și preveni acest lucru. Așadar, să aruncăm o privire rapidă la ceea ce ar putea cauza uleiul în rezervorul de lichid de răcire.
6 cauze ale uleiului de motor în rezervorul de lichid de răcire
Cea mai frecventă cauză a uleiului în rezervorul de lichid de răcire se datorează unei garnituri de chiulasă sparte sau unui schimbător de căldură ulei/lichid de răcire fisurat. De asemenea, poate fi cauzată de un radiator de transmisie defect. În cazuri rare, se întâmplă din cauza unor fisuri în motor.
Înainte de a înlocui orice piesă, trebuie să vă asigurați că nimeni nu a umplut din greșeală uleiul de motor în rezervorul de lichid de răcire. Odată cu vârsta unei mașini, se poate strecura și un pic de ulei în lichidul de răcire de-a lungul anilor. Deci, dacă nu ați schimbat lichidul de răcire de câțiva ani, poate fi doar un semn că trebuie să schimbați lichidul de răcire.
Dacă aveți nevoie să vă uitați mai atent, iată o listă mai detaliată a motivelor pentru care este posibil să aveți ulei în rezervorul lichidului de răcire:
1. Garnitura de chiulasă a motorului deteriorată
Din păcate, cea mai frecventă problemă care cauzează ulei în rezervorul de lichid de răcire este o garnitură de chiulasă defectă sau care prezintă scurgeri. De ce spun, din păcate; este pentru că înlocuirea acesteia este adesea o treabă destul de mare și adesea foarte costisitoare.
Există o garnitură de cauciuc strecurată chiar între cap și blocul motor în motorul dvs. numită garnitura de chiulasă. Singurul său scop este de a asigura o etanșare ermetică atunci când capul este montat pe bloc, ceea ce înseamnă că sunt două părți diferite.
Garnitura se asigură că presiunea aerului din combustie nu se aprinde, iar uleiul care se află în motor nu se scurge. Dacă un motor se supraîncălzește și rămâne încălzit timp îndelungat fără să se răcească, garnitura de chiulasă explodează, ceea ce face ca uleiul să se scurgă în sistemul de răcire. Acesta este motivul pentru care este posibil ca o parte din ulei să ajungă în rezervorul de lichid de răcire.
Din cauza cheltuielilor de înlocuire a garniturii de chiulasă, vă recomand să verificați mai întâi celelalte piese și să faceți un diagnostic corect înainte de înlocuire.
2. Schimbător de căldură defect pentru ulei/ lichid de răcire
La o mulțime de mașini moderne, există un radiator de ulei instalat pe mașină, care este răcit de lichidul de răcire. Uneori, în interiorul schimbătorului de căldură al uleiului poate apărea o garnitură sau o fisură care va face ca uleiul și lichidul de răcire să se amestece.
Această piesă este adesea mult mai ușor de înlocuit și mai ieftină decât o garnitură de chiulasă. Este, de asemenea, o problemă foarte frecventă, așa că vă recomand să verificați schimbătorul de căldură al uleiului dacă aveți unul montat pe vehiculul dvs.
Acest lucru cauzează adesea ca lichidul de răcire să se toarne în carterul de ulei în loc de ulei în sistemul de răcire.
3. Fisuri în capul cilindrului
Supraîncălzirea deteriorează cilindrii în timp, fisurându-i în anumite locuri, permițând scurgerea aerului și a uleiului. De asemenea, capul cilindrilor poate fi deformat în urma unei supraîncălziri a motorului, ceea ce va provoca scurgeri ale garniturii de etanșare a capului.
Repararea fisurilor din capul cilindrilor este adesea foarte dificilă și, în câteva cazuri, chiar imposibilă. Adesea este nevoie de sudură, care poate fi dificilă în unele locuri.
Este adesea mai ușor și mai ieftin să înlocuiți capul cilindrului cu un alt cap cilindric folosit. Deși această apariție este relativ neobișnuită, poate lăsa uleiul din rezervorul de lichid de răcire în timp ce conduceți.
Cu toate acestea, ar trebui să verificați întotdeauna celelalte lucruri înainte și să vă asigurați cu adevărat că este cauzată de capul cilindrilor.
4. Fisuri în blocul motor
Dacă găsiți fisuri în blocul motor al mașinii în sine, din păcate, veți avea probabil nevoie de un bloc motor nou, deoarece este adesea foarte dificil de sudat.
Acest lucru se întâmplă atunci când motorul nu are de obicei o ungere și o răcire corespunzătoare, iar din cauza acumulării extreme și prelungite de căldură, blocul motorului se fisurează în cele din urmă în anumite puncte, permițând reziduurilor de ulei în rezervorul de lichid de răcire și în alte locuri.
Repararea acestui lucru ar fi cea mai costisitoare opțiune, deoarece ar trebui să se înlocuiască întregul motor, deoarece reconstrucția celui vechi poate fi prea costisitoare.
O diagnosticare adecvată ar trebui făcută înainte de a înlocui blocul motor, desigur.
5. Răcitor de lichid de transmisie defect
Sunteți cu adevărat sigur că în sistemul de răcire se află de fapt ulei de motor? De fapt, transmisia are, de asemenea, un schimbător de căldură care răcește lichidul de transmisie cu lichidul de răcire.
De obicei, se întâmplă invers, deoarece de multe ori este o presiune destul de scăzută în răcitorul transmisiei și veți obține lichid de răcire în lichidul de transmisie, dar se poate întâmpla absolut!
Totuși, acest lucru nu este foarte frecvent, iar majoritatea mașinilor nici măcar nu au acest răcitor. Majoritatea transmisiilor automate au un lichid de transmisie răcit de fluxul de aer din partea din față a mașinii.
6. Cineva a umplut ulei acolo din greșeală
Ați cumpărat recent mașina sau ați lăsat vreun mecanic dubios să facă vreo lucrare la vehiculul dumneavoastră înainte? Atunci poate că cineva a umplut înainte altceva decât lichid de răcire în sistemul de răcire.
Poate sună foarte ridicol, dar vă pot spune că se întâmplă mai des decât credeți.
Dacă ați făcut un diagnostic și nu puteți găsi nicio scurgere în ulei sau în sistemul de răcire, atunci această soluție este poate atât de simplă.
Cum se repară uleiul din rezervorul de lichid de răcire?
Primul lucru pe care ar trebui să îl faceți dacă observați ulei în rezervorul de lichid de răcire este să testați sistemul sub presiune. Dacă ați testat sistemul sub presiune și totul pare în regulă, ar fi bine să scoateți lichidul de răcire din rezervor și să continuați să conduceți mașina pentru a monitoriza dacă apare ulei nou în rezervor.
Determinarea dacă există o scurgere în sistemul de ulei sau de răcire este adesea destul de ușoară. Partea complicată este de unde provine scurgerea.
Există o modalitate ușoară de a testa dacă există o scurgere în sistemul de ulei sau de răcire.
Cel mai simplu mod este să puneți presiune pe sistemul de răcire și să vedeți dacă acesta se varsă în carterul de ulei. Pentru a face acest lucru, aveți nevoie de o unealtă de presiune pentru sistemul de răcire cu adaptorul potrivit pentru rezervorul de expansiune al lichidului de răcire.
Acestea sunt destul de scumpe, așa că ar fi bine să lăsați un atelier să facă acest lucru pentru dumneavoastră sau să împrumutați unul.
- Îndepărtați rezervorul de lichid de răcire sau capacul radiatorului
- Puneți presiune de 22 psi sau 1,5 bar cu unealta de presiune.
- Lăsați-l să stea timp de 10 minute.
- Dacă pierde presiune în acest timp, înseamnă că aveți o scurgere în sistemul de răcire; poate fi vorba atât de o scurgere internă, cât și de una externă.
- Verificați dacă există scurgeri externe de lichid de răcire sub vehiculul dumneavoastră.
- Dacă nu găsiți nicio scurgere externă, dar pierdeți în continuare presiune – verificați dacă există lichid de răcire în ulei, fie uitându-vă la jojă, fie scoțând uleiul de motor pentru a vedea dacă aveți lichid de răcire în uleiul de motor.
- Demontați schimbătorul de căldură al uleiului, dacă aveți unul pe modelul dumneavoastră de mașină și inspectați garniturile și căutați fisuri. Înlocuiți-l dacă pare vechi și uscat.
- Îndepărtați garnitura de chiulasă și verificați dacă există deteriorări. Dacă nu găsiți nicio deteriorare sau semne de amestecare a uleiului între canalele de ulei și lichid de răcire, apelați la ajutorul unui expert pentru a verifica dacă există fisuri la nivelul capului sau al blocului motor.
Pot să o etanșez cu un aditiv de reparare a scurgerilor de lichid de răcire?
După cum probabil știți până acum, atunci când uleiul și lichidul de răcire se amestecă, poate cauza o mulțime de probleme suplimentare ale motorului care pot distruge întregul motor.
Din acest motiv, vă recomand cu tărie să reparați întotdeauna problema în mod corespunzător în loc să încercați orice aditiv.
Totuși, repararea problemelor care cauzează uleiul în rezervorul de lichid de răcire poate fi de multe ori super-scumpă, așa că, dacă aveți o mașină veche care va mai merge doar pentru puțin timp – poate merita o șansă. Depinde de tine dacă vrei să riști întregul motor!
Nu uitați că aceste produse de etanșare pot provoca înfundarea și a altor piese importante din sistemul de răcire!
De ce amestecul acestor lichide este dăunător pentru motor?
Lichidul de răcire și uleiul de motor sunt două lichide complet diferite și servesc unui scop diferit, motiv pentru care cele două nu trebuie amestecate niciodată.
Motivul din spatele acestui lucru se bazează pe proprietățile chimice ale ambelor lichide. Uleiul este o substanță vâscoasă și groasă, în timp ce lichidul de răcire este asemănător apei. Motorul se bazează în totalitate pe ulei pentru lubrifiere, lucru pe care lichidele de răcire și apa nu îl pot oferi. Acest lucru ar trebui să fie clar că uleiul și lichidul de răcire nu pot merge împreună.