Dacă indicatorul de temperatură al mașinii dumneavoastră urcă și coboară, nu intrați în panică! Iată care sunt motivele pentru care indicatorul de temperatură fluctuează și cum puteți remedia problema.

Indicatorul care arată temperatura mașinii dvs. ar putea fi cel mai important indicator din întregul vehicul. Acesta arată când motorul începe să se supraîncălzească, ajutându-vă să preveniți daune permanente.

Dacă temperatura crește, știți că trebuie să trageți mașina pe dreapta și să o lăsați să se răcească. Dar, ce faceți atunci când indicatorul de temperatură al mașinii urcă și coboară?

În acest ghid, analizăm problemele care duc la probleme cu indicatorul de temperatură. De asemenea, vă arătăm modalități de a remedia problema și discutăm despre importanța unei diagnosticări corecte.

Motive pentru care un indicator de temperatură auto urcă și coboară

Indicatorul de temperatură poate fluctua în sus și în jos din cauza unui termostat defect sau a lipsei de lichid de răcire. De asemenea, este posibil să existe aer în sistemul de răcire. Pe de altă parte, ar putea fi din cauza unui senzor de temperatură a lichidului de răcire defect sau a unui indicator de temperatură defect

Iată o listă mai detaliată a motivelor pentru care indicatorul de temperatură al mașinii tale urcă și coboară:

Termostat defect

Termostatul este utilizat pentru a regla temperatura lichidului de răcire. Dacă începe să cedeze, acesta poate acționa în mod neregulat, determinând sărituri în sus și în jos ale indicatorului. Odată ce se strică, nu va mai acționa în acest fel.

Atunci când termostatul este blocat închis, lichidul de răcire nu este capabil să curgă, ceea ce înseamnă că motorul nu se va putea răci. Din această cauză, motorul se supraîncălzește.

Dacă termostatul este blocat deschis, temperaturile motorului vor scădea sub nivelul normal. De asemenea, este posibil să aveți probleme în a obține căldură din sistemul HVAC.

Lichid de răcire scăzut

Dacă există prea multă apă în sistemul de răcire, indicatorul de temperatură se poate comporta ciudat. Deși unii oameni amestecă apă cu lichidul de răcire, este important ca prea multă apă să nu ajungă în sistem.

CITEȘTE ȘI:
8 motive pentru care mașina ta se încinge, dar nu se supraîncălzește

Fără suficient lichid de răcire, temperaturile vor crește. Deoarece apa nu poate transporta căldura departe de motor la fel de eficient ca lichidul de răcire, ați putea observa fluctuații neobișnuite ale temperaturii.

Dacă motorul începe să se supraîncălzească, cel mai bine este să înlocuiți lichidul de răcire. Urmați amestecul recomandat de antigel și apă în funcție de cerințele de service ale mașinii dumneavoastră.

Aer în sistemul de răcire

Dacă observați că indicatorul de temperatură scade uneori, ar putea fi din cauza aerului din sistem. Aerul pătrunde în sistem printr-un capac de radiator defect sau printr-o garnitură de cap spartă. Se poate infiltra și din cauza unei scurgeri la un furtun de radiator sau a procedurilor necorespunzătoare luate în timpul unei spălături a lichidului de răcire.

Atunci când punga de aer reține lichidul de răcire, motorul va începe să se supraîncălzească. Odată ce începe să se pună din nou în mișcare, temperatura motorului poate reveni la normal.

Indicatorul de temperatură defect

Este întotdeauna posibil ca de vină să fie chiar indicatorul de temperatură. Instrumentarul de bord nu este primul lucru la care să te uiți, dar este întotdeauna o posibilitate dacă nu găsești nimic altceva în neregulă.

Adesea, atunci când instrumentarul de bord are probleme, veți vedea și alte probleme. Aruncați o privire la celelalte indicatoare pentru a vedea dacă există o defecțiune electrică.

Senzor de temperatură a lichidului de răcire defect

Este mai probabil ca citirile defectuoase să provină de la un senzor de temperatură a lichidului de răcire (CTS) care funcționează defectuos. Această piesă se găsește în motor și poate fi contaminată.

Dacă senzorul se deteriorează sau se corodează, ar putea trimite un semnal greșit. De asemenea, poate cauza citiri neregulate dacă funcționează intermitent.

Modul de calculator defect

Dacă observați că indicatorul de temperatură se comportă neregulat, s-ar putea să se datoreze unui modul de calculator defect. Această piesă este necesară pentru a comunica date de la motor și de la alte sisteme din vehicul.

CITEȘTE ȘI:
Scurgeri de lichid de răcire când mașina nu funcționează - Cauze și cum se repară

Este treaba modulului să transmită datele care mișcă indicatorul de temperatură. Cu toate acestea, dacă modulul se strică, este posibil să observați și alte probleme ciudate, deoarece această piesă este utilizată pentru a controla multe sisteme diferite.

Cum se repară indicatorul de temperatură fluctuant

Înlocuiți termostatul

În medie, veți cheltui între 125 și 300 de euro pentru a înlocui termostatul mașinii. Cu toate acestea, nu este o treabă dificilă pe care să o faci singur.

Începeți prin a localiza termostatul. Acesta este probabil localizat acolo unde furtunul superior al radiatorului se unește cu motorul, dar ar putea fi și pe furtunul inferior. Scoateți clema și prindeți lichidul de răcire într-o găleată dedesubt.

Îndepărtați termostatul vechi și puneți o nouă garnitură în loc. Acum puteți pune noul termostat, înlocui piesele și umpleți din nou sistemul cu lichid de răcire.

Umpleți sistemul de răcire

O spălare profesională a lichidului de răcire va costa în medie între 65 și 150 de euro. Cu toate acestea, aceasta este o altă treabă care poate fi făcută acasă.

Scurgeți radiatorul și umpleți-l din nou cu apă distilată. Lăsați vehiculul să funcționeze timp de zece minute. Opriți motorul și scurgeți apa murdară din sistem. Puneți lichid de răcire proaspăt în sistem, amestecat conform recomandărilor producătorului auto.

Spălați sistemul de răcire

Puteți, de asemenea, să goliți sistemul de răcire dacă observați că a rămas aer prins. Scoateți capacul radiatorului și umpleți-l cu lichid de răcire cât mai mult posibil. Porniți motorul și porniți încălzirea la nivel înalt, cu ventilatorul la nivel scăzut.

Continuați să completați lichidul de răcire pe măsură ce nivelul scade. Desfaceți supapele de aerisire și turați motorul de câteva ori pentru a face să circule lichidul de răcire. Faceți acest lucru până când temperatura nu mai fluctuează.

Înlocuiți senzorul sau indicatorul de temperatură

Costul de înlocuire a senzorului indicatorului de temperatură ar trebui să fie între 200 și 450 de euro. S-ar putea să fie nevoie să schimbați senzorul de temperatură a lichidului de răcire din partea superioară sau laterală a motorului. Există, de asemenea, o șansă ca manometrele în sine să fie de vină.

CITEȘTE ȘI:
Ulei în rezervorul de lichid de răcire? Iată cum se repară

Asigurați-vă că efectuați o diagnoză adecvată înainte de a începe să înlocuiți piesele. În caz contrar, ați putea pierde bani pe reparații inutile.

Înlocuiți modulul computerului

Aceasta este cea mai scumpă reparație dintre toate opțiunile. În medie, un nou modul de control al motorului costă între 300 și 1.500 de euro pentru piese și manoperă.

Un scanner de coduri bun ar trebui să dezvăluie dacă există o problemă cu modulul de control al motorului. Este posibil să observați și alte simptome neobișnuite pe măsură ce acest butuc central începe să cedeze.

Cum funcționează indicatorul de temperatură al mașinii?

Indicatorul de temperatură auto oferă o privire asupra temperaturii de funcționare a motorului. În mod normal, este situat pe tabloul de bord, lângă vitezometru. Este conceput pentru a măsura temperatura lichidului de răcire, ajutându-vă să vedeți cât de cald sau rece este motorul la un moment dat.

Pompa de apă ajută la circulația lichidului de răcire în tot sistemul. Când acesta se află în motor, se încălzește. Apoi este răcit din nou când ajunge la radiator. Termostatul este necesar pentru a menține temperatura corespunzătoare prin oprirea sau pornirea fluxului de lichid de răcire. Există, de asemenea, un senzor de temperatură a lichidului de răcire care se găsește lângă termostat și care trimite semnalul necesar pentru a crea citirea indicatorului.

Trebuie să știți care este temperatura normală de funcționare pentru a putea determina dacă poziția acului este bună. Când motorul este rece, indicatorul se va situa în partea de jos a intervalului. La majoritatea mașinilor, această citire este de 50 grade Celsius.

Odată ce începeți să conduceți, motorul începe să se încălzească. În timpul acestui proces, căldura este transferată lichidului de răcire pentru a regla temperatura. Odată ce motorul este încălzit și totul funcționează normal, acesta va indica între 82 și 105 grade Celsius.

Ar trebui să rămână în jurul acestor temperaturi până când opriți vehiculul. În acest moment, lichidul de răcire încetează să mai curgă și temperatura scade din nou.