Dacă mergeți pe șosea și mașina se trage într-o parte, știți că există o problemă care trebuie rezolvată. Poate fi tentant să ignorați această problemă, dar ea nu se va rezolva de la sine.

În acest ghid, acoperim principalele motive pentru care vehiculul trage într-o parte. De asemenea, analizăm ce ar putea cauza această problemă în timpul frânării și accelerării sau după o aliniere a roților. La sfârșitul acestui articol, răspundem la toate întrebările dumneavoastră.

Motive pentru care o mașină trage spre stânga sau spre dreapta în timpul condusului

Este posibil ca mașina să tragă din cauza presiunii inegale a anvelopelor sau a unei alinieri proaste a roților. De asemenea, ar putea fi din cauza unui rulment de roată defect care trage frânele, a unor piese de suspensie uzate sau a unui pneu defect. Singura modalitate de a ști cu siguranță este să faceți o examinare a vehiculului.

Iată mai multe detalii despre posibilități.

Presiunea inegală a anvelopelor

Cele mai multe anvelope auto trebuie să fie umflate între 30 și 35 psi, dar această cifră diferă în funcție de tipul de vehicul pe care îl conduceți. Presiunea psi recomandată pentru vehiculul dumneavoastră se găsește în manualul de utilizare sau pe plăcuța plasată pe montantul ușii din partea șoferului.

Dacă conduceți cu una dintre anvelope la o presiune mai mică decât celelalte, este posibil să începeți să simțiți o senzație de tracțiune. Anvelopele subgonflate acționează împotriva alinierii roților, provocând o senzație inegală care creează o tracțiune a direcției.

Cu toate acestea, aceasta este una dintre cele mai ușor de rezolvat probleme. Opriți-vă și verificați presiunea anvelopelor. Umpleți anvelopa mică și călătoria ar trebui să se îndrepte de la sine.

Aliniere proastă a roților

Cu o aliniere corectă a roților, toate anvelopele vor fi înclinate în așa fel încât vehiculul să meargă drept pe șosea. Dacă mașina trage într-o singură direcție, ar putea indica faptul că alinierea este greșită.

Acest lucru se întâmplă în timp și dintr-o dată, dacă ați lovit recent o bordură sau o groapă prea tare. De asemenea, se poate întâmpla dacă suspensia este uzată. Din fericire, aceasta este o altă soluție ușoară, alinierea roților ducând de obicei mai puțin de o oră la un mecanic local.

Rulmentul de roată defect

Rulmenții roților suportă mult stres și se pot defecta periodic. În cazul în care un rulment de roată se defectează, este posibil să observați o tragere într-o parte sau o direcție slăbită.

De asemenea, poate provoca un sunet de avertizare vizibil, cum ar fi un răzuit sau o măcinare, în special atunci când virați pe partea incriminată. Nu doriți să continuați să conduceți cu rulmenți de roți defecți, deoarece aceasta duce la uzura neuniformă a anvelopelor.

Tragerea frânelor

Etrierii de frână sunt acționați cu ajutorul fluidului hidraulic care furnizează presiunea necesară pentru a împinge plăcuțele de frână în rotor. Fiecare roată cu frâne pe disc are un etrier, așa că, dacă unul este blocat, poate face ca mașina să tragă ca și cum ar trage într-o parte.

CITEȘTE ȘI:
Defecțiune servodirecție - Semnificație, cauze și remedieri

Conducerea cu etrierul de frână blocat poate duce la o uzură excesivă a plăcuțelor. În plus, dacă plăcuțele se uzează, poate începe să provoace deteriorarea rotoarelor. În loc să te confrunți cu toate aceste probleme deodată, cel mai bine este să repari imediat etrierul.

Piese de suspensie uzate

Suspensia este un sistem necesar pentru a menține călătoria blândă și lină, chiar și pe terenuri mai accidentate. Cu toate acestea, atunci când o piesă de suspensie începe să se defecteze, poate duce la o călătorie mai accidentată și poate face ca mașina să se tragă într-o parte.

De exemplu, dacă o bucșă a brațului de control inferior cedează, brațul se poate deplasa în timpul conducerii, ceea ce provoacă o senzație de tracțiune. Cu toate acestea, orice componentă uzată a suspensiei poate fi de vină, așa că este necesară o inspecție completă.

Uzura neuniformă a anvelopelor sau anvelope proaste

Dacă au existat probleme de aliniere sau piese de suspensie proaste, este posibil ca anvelopele să se fi uzat neuniform. Acest lucru se poate întâmpla, de asemenea, dacă presiunea din anvelope nu a fost corectă. Oricum ar fi, odată ce o anvelopă se uzează neuniform, este dificil să obțineți o rulare lină. Trebuie să rotiți anvelopele și să sperați că uzura se uniformizează în timp.

Există, de asemenea, posibilitatea ca anvelopele să fie stricate. Dacă există defecte la o anvelopă, aceasta poate provoca o senzație de tragere. Anvelopele defecte trebuie înlocuite imediat înainte de a se produce o explozie.

Mai mult, tragerea poate apărea dacă aveți anvelope nepotrivite. De exemplu, dacă înlocuiți două anvelope, dar mai aveți încă două anvelope uzate pe vehicul. Aceste anvelope mai vechi pot cauza probleme de tracțiune din cauza uzurii diferite.

Motive pentru care mașina trage într-o parte la frânare

Dacă mașina trage într-o singură parte la frânare, există mai multe cauze care ar putea avea loc. Este posibil ca mașina dumneavoastră să aibă o plăcuță de frână deteriorată sau blocată. De asemenea, ar putea suferi de un etrier de frână defect sau de un rotor de frână uzat.

Plăcuță de frână deteriorată sau blocată

Plăcuțele de frână sunt menite să fie aplicate doar atunci când apăsați pe pedala de frână. Odată ce lăsați pedala, frânele ar trebui să se elibereze și să vă permită să continuați să conduceți în mod normal. Cu toate acestea, dacă observați că plăcuțele de frână rămân lipite, chiar și după ce ați eliberat pedala, este posibil să aveți o problemă.

Există posibilitatea să existe o problemă la cilindrul principal sau la furtunurile de frână, concepute pentru a furniza lichid hidraulic către plăcuțele de frână. Oricare ar fi cauza, doriți să o remediați înainte ca plăcuțele să se uzeze și să provoace deteriorarea rotorului.

CITEȘTE ȘI:
Servodirecție electrică vs. hidraulică: Care este mai bună?

Etrier de frână defect

Unul dintre cele mai frecvente motive pentru plăcuțele de frână lipite este un etrier defect. Etrierul ține plăcuțele de frână, iar pistoanele sunt responsabile de împingerea plăcuțelor în rotor pentru a opri roțile să se rotească.

Cu toate acestea, atunci când pistoanele etrierului se blochează, plăcuțele de frână nu se pot elibera așa cum ar trebui. Acest lucru cauzează tragerea într-o parte și poate provoca, de asemenea, zgomote ciudate la frâne.

Există mai multe motive pentru un etrier de frână blocat. Acesta poate apărea din cauza unui furtun de frână colapsat, a coroziunii sau a uzurii generale. În unele cazuri, puteți repara pistonul etrierului de frână, în timp ce, alteori, acestea trebuie înlocuite. Dacă alegeți să înlocuiți etrierul de frână, faceți acest lucru și cu cel de pe cealaltă parte pentru a asigura o capacitate de frânare uniformă.

Disc de frână uzat

Discurile de frână sunt discuri metalice netede pe care plăcuțele de frână le împing pentru a opri roțile să se rotească. Uneori, discul de frână poate avea o suprafață aspră din cauza deteriorării sau uzurii. Această suprafață neuniformă creează o senzație de tragere în timpul frânării.

De asemenea, poate duce la un sunet de măcinare. În unele cazuri, este posibil ca discurile de frână să poată fi reasfaltate sau vor trebui înlocuite.

Motive pentru care o mașină trage când accelerează

Atunci când vehiculul trage într-o parte în timpul accelerării, cea mai frecventă cauză este o problemă cu anvelopele. Banda de rulare ar putea fi uzată, umflarea ar putea fi greșită sau s-ar putea să aveți o anvelopă stricată. În cazul în care centurile se rup în interiorul anvelopei, aceasta poate duce, de asemenea, la o călătorie ciudată care implică tragerea într-o parte.

Mai mult, ar putea exista o defecțiune a unei componente a suspensiei care să ducă la tragere. Dacă o parte a suspensiei este slăbită sau deteriorată, este posibil să simțiți mai multă tracțiune decât în mod normal. Oricare ar fi cauza, doriți ca vehiculul să fie examinat de un mecanic calificat pentru a vă asigura că nu se produce o uzură suplimentară.

Motive pentru care o mașină trage după o aliniere a roților

În timpul unei alinieri a roților, toate anvelopele sunt îndreptate în aceeași direcție pentru a se asigura că vehiculul merge drept pe șosea. Dacă mașina continuă să tragă într-o parte după alinierea roților, este prezentă o altă problemă.

Cel mai adesea, suspensia sau direcția are o componentă uzată. Indiferent cât de bine este efectuată alinierea, mașina poate trage în continuare cu această problemă. În plus, este posibil să aveți o scurgere la una dintre anvelope care să provoace o presiune scăzută.

De ce mașina mea are senzația că se balansează în stânga și în dreapta?

Dacă direcția are senzația că se balansează în timp ce conduceți, ar putea exista o componentă stricată. De asemenea, este posibil ca o piesă a suspensiei să fi cedat, ceea ce cauzează tragerea și uzura neuniformă a anvelopelor. Pentru a evita alte probleme, ar trebui să faceți inspecta direcția și suspensia de către un profesionist.

CITEȘTE ȘI:
5 Simptome ale anvelopelor dezechilibrate (și costul echilibrării anvelopelor)

Cât costă realinierea volanului?

Volanul de direcție este realiniat în timpul alinierii obișnuite a roților. În medie, o aliniere a volanului poate costa între 50 și 200 de euro, în funcție de tipul de vehicul pe care îl conduceți, de locul unde vă duceți vehiculul la service și de câte roți trebuie aliniate. Majoritatea mașinilor trebuie să fie aliniate o dată pe an.

Poți conduce cu un volan nealiniat?

Ați putea conduce cu volanul nealiniat, dar nu este recomandat. Nealinierea roților face ca volanul să se deplaseze. Continuarea conducerii în acest mod poate fi periculoasă și poate duce la uzura neregulată a benzii de rulare a anvelopelor, la tragerea într-o parte și la vibrații resimțite prin volan.

Care este cea mai probabilă cauză a unui vehicul care trage spre dreapta la condus și trage spre stânga la frânare?

Există mai multe motive pentru care o mașină poate trage într-o parte sau alta. Este posibil ca banda de rulare a anvelopelor să se uzeze neuniform, ca o anvelopă să aibă presiune scăzută sau ca o piesă de suspensie să fie defectă. Există, de asemenea, posibilitatea ca etrierul de frână să se blocheze, ceea ce provoacă tragerea și zgomote ciudate în timpul condusului.

Anvelopele proaste pot face ca mașina ta să tragă?

Da, atunci când anvelopele se uzează neregulat, vehiculul va trage într-o parte. Acest lucru se întâmplă mai frecvent dacă aveți câteva anvelope mai noi și anvelope mai vechi amestecate împreună pe vehicul. Anvelopa mai veche, cu banda de rulare uzată, va cauza mai multă tracțiune, deoarece este neuniformă. Tracțiunea poate apărea, de asemenea, dacă presiunea aerului este scăzută la o anvelopă.

Atunci când mașina trage într-o parte, veți fi inițial alarmat în timp ce încercați să țineți vehiculul sub control. Cu toate acestea, nu este nimic care să vă panicheze, mai ales dacă veți rezolva problema imediat. De multe ori, mașina trage din cauza unei probleme de anvelope sau de aliniere. Ambele condiții sunt simplu de rezolvat.

Cu toate acestea, există însă și posibilitatea ca ceva să fie în neregulă cu direcția sau suspensia. Sistemul de frânare poate fi, de asemenea, de vină. Diagnosticarea acestor probleme poate fi mai dificilă și necesită ajutorul unui profesionist. Cu cât vă ocupați mai repede de condiția de bază, cu atât mai mari sunt șansele de a evita uzura suplimentară a vehiculului. Dacă doriți să păstrați factura de reparații cât mai mică, veți acționa rapid.