Cele mai importante și mai costisitoare componente ale vehiculului dumneavoastră sunt motorul și transmisia. Dar, în timp ce o mulțime de oameni știu la ce să se uite pentru a diagnostica motorul cu o problemă, transmisia nu primește întotdeauna aceeași atenție.

În acest ghid, voi detalia cele mai frecvente zece probleme de transmisie, înainte de a vă arăta cum să le depanați și să le reparați pe unele dintre cele mai simple.

Cele mai frecvente 10 probleme de transmisie

Cele mai frecvente probleme ale transmisiei sunt etanșările care prezintă scurgeri, un ambreiaj uzat sau uleiul de transmisie vechi. Componentele defecte din interiorul transmisiei, cum ar fi solenoizii de schimbare a vitezelor defecte, curelele de transmisie defecte sau un convertor de cuplu defect, sunt, de asemenea, foarte frecvente.

Iată o listă mai detaliată a celor mai frecvente probleme și probleme ale transmisiei:

Scurgeri ale garniturilor de etanșare

La fel ca și motorul, uleiul umple transmisia pentru ca totul să funcționeze fără probleme. Acel lichid de transmisie este reținut în interior prin garnituri și etanșări, iar pe măsură ce transmisia dumneavoastră îmbătrânește, aceste garnituri și etanșări se pot uza. Dacă se întâmplă acest lucru, veți avea o scurgere și veți avea probleme mari cu transmisia.

Ambreiaj uzat

Dacă conduci un vehicul cu transmisie manuală, una dintre cele mai frecvente probleme pe care le vei întâlni este un ambreiaj uzat. Înlocuirea unui ambreiaj nu este ușoară sau ieftină, dar este necesară pentru ca lucrurile să funcționeze așa cum trebuie.

Fluid de transmisie vechi/filtru vechi

Deși nu trebuie să schimbați lichidul de transmisie la fel de des ca și uleiul de motor, totuși nu durează la nesfârșit. Consultați manualul de utilizare al vehiculului dumneavoastră pentru a vedea cât de des ar trebui să schimbați lichidul de transmisie.

CITEȘTE ȘI:
Ce este un dispozitiv de eliberare a blocării schimbătorului de viteze (Shift Lock Release) și cum să îl folosiți?

Senzor defect

Vehiculele moderne au senzori peste tot, iar asta include și transmisia. O problemă comună este că, pe măsură ce un vehicul îmbătrânește, acești senzori încep să se uzeze și să se defecteze. Când se întâmplă acest lucru, va trebui să îi înlocuiți.

Angrenaje care alunecă

Indiferent dacă conduci o transmisie automată sau manuală, pe măsură ce aceasta îmbătrânește, poate începe să alunece treptele de viteză. Deși acest lucru poate fi mai vizibil la o transmisie manuală, cu siguranță se întâmplă la transmisiile automate.

Convertizor de cuplu uzat

Dacă aveți o transmisie automată, aveți un convertor de cuplu. Deși un convertor de cuplu are o durată de viață destul de decentă, nu este neobișnuit ca acestea să se uzeze. Dacă se întâmplă acest lucru, veți auzi zgomote de măcinare în timp ce transmisia dvs. schimbă treptele de viteză, iar transmisia dvs. va avea nevoie de o reconstrucție.

Solenoizi de schimbare a vitezelor defecți

Solenoizii durează de obicei mai mult decât senzorii, dar dacă transmisia dvs. devine suficient de veche sau dacă sunteți pur și simplu ghinionist, s-ar putea să descoperiți că transmisia dvs. are un solenoid defect. Solenoizii sunt mai scumpi decât senzorii, așa că fiți pregătit să cheltuiți ceva mai mult pe reparații.

Supraîncălzirea transmisiei

Deși o transmisie supraîncălzită este un semn al unei probleme mai profunde, s-ar putea să fie singurul lucru pe care îl observați. Există o mulțime de motive pentru care transmisia dumneavoastră s-ar putea supraîncălzi. De la angrenaje blocate la lichid de transmisie vechi, va trebui să vă depanați temeinic transmisia pentru a afla ce se întâmplă.

Benzile de transmisie rupte

Benzile de transmisie țin împreună diferite angrenaje pentru a vă obține raportul de ieșire adecvat. Dar atunci când aceste benzi încep să se rupă, veți constata că transmisia dvs. pur și simplu nu mai are angrenajele pe care ar trebui să le aibă.

CITEȘTE ȘI:
8 simptome ale unei transmisii automate defecte (și costul înlocuirii)

Aceasta este o problemă cu transmisiile automate, așa că ceea ce veți observa este o transmisie care se blochează la turații mai mari sau mai mici și nu va accelera așa cum ar trebui.

Schimbare dură a treptelor de viteză

Schimbarea aspră a vitezelor este o altă problemă care are o litanie de cauze potențiale care stau la bază. Ar putea fi vorba de angrenaje blocate, benzi uzate sau aproximativ o duzină de alte probleme. Singura modalitate de a afla cu siguranță este să vă demontați transmisia și să o reconstruiți.

Depanarea de bază a cutiei de viteze

Deși există o mulțime de probleme care pot duce la o transmisie defectuoasă, dacă știți ce căutați, puteți depista problemele din timp și puteți economisi o mulțime de bani.

De aceea, mi-am făcut timp să vă ajut să depanați trei dintre problemele comune aici. În acest fel, poți remedia problemele atunci când sunt mici.

Scurgeri

Depanarea unei scurgeri este una dintre cele mai simple lucrări. Căutați punctul cel mai înalt al unei scurgeri, gravitația trage lichidul în jos, așa că odată ce ați găsit partea superioară ați localizat scurgerea. Dacă vine de jos, probabil că este vorba de carterul transmisiei, dar este probabil că este vorba de o conductă principală frontală dacă vine din față.

Găsește scurgerea, apoi analizează cât de complicate și scumpe vor fi reparațiile.

Schimbare dură a treptelor de viteză/sclipește din viteză

Atunci când constatați că transmisia dvs. intră și iese greu din viteze, cel mai bun lucru pe care îl puteți face este o spălare a lichidului de transmisie și adăugarea unui aditiv antiderapant pentru ca lucrurile să funcționeze ca și cum ar fi noi.

CITEȘTE ȘI:
De ce transmisia mea automată nu trece în treapta a treia?

Deși acest lucru nu va funcționa întotdeauna, dacă depistați problema destul de devreme, ar putea fi exact ceea ce aveți nevoie pentru a mai obține încă 40.000-50.000 de km din transmisie înainte de a avea nevoie de o reconstrucție.

Imposibilitatea de a intra în viteză

Atunci când transmisia dvs. nu poate intra sau ieși dintr-o anumită treaptă de viteză, acest lucru se poate datora unui număr de probleme. Începeți prin a conecta un cititor OBD II la vehiculul dumneavoastră și vedeți dacă TCM-ul generează vreun cod. În acest caz, problema dvs. ar putea fi la fel de simplă ca un senzor sau un solenoid defect.

Cu toate acestea, dacă nu aveți niciun cod TCM, probabil că există ceva grav în neregulă în interiorul transmisiei dumneavoastră. Ar putea fi vorba de benzi rupte sau angrenaje blocate. În orice caz, veți avea nevoie de o reconstrucție. Reconstrucțiile transmisiei nu sunt ieftine, așa că ar fi bine să începeți să economisiți de pe acum.

Rezumat

Există puține componente la fel de critice ca transmisia dumneavoastră. De aceea, trebuie să înțelegeți bine cum funcționează și să fiți cu ochii în patru atunci când lucrurile nu funcționează așa cum ar trebui.

În timp ce reparațiile transmisiei pot fi costisitoare, de multe ori puteți depista problemele din timp dacă știți ce căutați. Sperăm că acest ghid v-a oferit tot ce trebuie să știți pentru a vă diagnostica transmisia și pentru a păstra lucrurile funcționând așa cum ar trebui.

Astfel, data viitoare când veți porni la drum deschis, puteți sta liniștit știind că vehiculul dvs. va funcționa așa cum ar trebui să o facă.