Deși mașina cu schimbător de viteze nu mai este la fel de populară în zilele noastre, există încă oameni care se bucură de emoția de a conduce un vehicul cu transmisie manuală. Cu toate acestea, există momente în care pedala de ambreiaj poate deveni rigidă, făcând călătoria mai puțin distractivă. Ce este o pedală de ambreiaj rigidă și ce se poate face în acest sens?

Ambreiajul este responsabil de legătura dintre roți și motor. Atunci când energia de rotație este creată de motor, aceasta este transferată roților pentru a se mișca cu ajutorul ambreiajului.

Dacă aveți probleme în a împinge ambreiajul, puterea nu va fi transferată corect. Să aruncăm o privire la cele mai frecvente motive pentru care o pedală de ambreiaj este rigidă.

Cauzele unei pedale de ambreiaj rigide

Cele mai frecvente cauze ale unei pedale de ambreiaj rigide sunt un arbore transversal defect, o bilă de pivot defectă sau o placă de ambreiaj uzată. Dacă aveți un ambreiaj hidraulic, aceasta se poate datora unui cilindru de ambreiaj principal sau secundar defect. Dacă aveți un ambreiaj non-hidraulic, se poate datora unui cablu de ambreiaj uzat.

Iată informații mai detaliate despre cele mai frecvente cauze ale unei pedale de ambreiaj rigide:

Arbore transversal prost

În interiorul transmisiei, există o pârghie cunoscută sub numele de arbore transversal. Treaba sa este de a transfera presiunea pe care o exercitați asupra pedalei de ambreiaj și de a o trimite la rulmentul de eliberare a ambreiajului. Această acțiune dezactivează ambreiajul.

Atunci când arborele transversal se strică, poate cauza probleme la apăsarea pedalei. De asemenea, poate îngreuna performanța transmisiei în ansamblu.

Bilă de pivot defectă

Bila pivotantă este realizată pentru a crea o funcționare lină a pedalei de ambreiaj. Atunci când împingeți pedala în jos, bila pivotantă este cea care o menține în mișcare perfectă.

În timp, bila pivotantă poate fi deteriorată sau uzată. Când se întâmplă acest lucru, veți observa că aveți nevoie de mai multă forță pentru a împinge pedala mai rigidă.

CITEȘTE ȘI:
Cât de des se schimbă uleiul diferențial

Ambreiajul are nevoie de reglare

Atunci când pedala de ambreiaj devine rigidă, ar putea fi ceva la fel de mic ca o ajustare care este necesară. Ambreiajul poate ieși cu ușurință din specificații, făcându-l să se simtă mai rigid decât în mod normal.

În unele cazuri, ambreiajul devine parțial sau complet dezactivat, chiar și atunci când pedala este așezată în punctul său superior. Verificarea reglajului este primul pas înainte de a trece la o depanare mai complicată. De asemenea, ar trebui să ajustați pedala ori de câte ori schimbați cilindrul principal de ambreiaj sau ambreiajul în sine. Cu toate acestea, acest pas nu vă ajută prea mult dacă aveți un sistem de ambreiaj hidraulic.

Pedala este blocată

S-ar putea crede că aceasta ar fi o problemă evidentă care ar fi observată imediat, dar se întâmplă mai des decât ai crede. Oamenii circulă adesea cu obiecte mici care se rostogolesc în vehicul, fără să fie conștienți de pericole. Dacă vreunul dintre aceste obiecte ar fi prins sub pedale, ar putea cauza probleme la împingerea ambreiajului.

Aceasta este o altă reparație simplă care ar trebui verificată înainte de a vă apuca să smulgeți piese. Vreți să păstrați zona liberă de resturi și obiecte, deoarece dacă ceva ar ajunge sub pedala de frână, ar putea avea un efect mult mai dezastruos.

Cablul de ambreiaj uzat

Cu excepția cazului în care aveți un sistem de ambreiaj hidraulic, cablul de ambreiaj al mașinii conectează pedala la legătură. Atunci când apăsați pedala, cablul trage de verigă pentru a dezactiva ambreiajul.

Deoarece ambreiajul este dezactivat, puteți schimba vitezele în siguranță. Cu toate acestea, atunci când acest cablu de ambreiaj se uzează sau se întinde, va trebui să folosiți mai multă forță pentru a-l face să funcționeze.

CITEȘTE ȘI:
Mașina nu accelerează, dar turațiile cresc: Cauze și remedieri

Legătura uzată

Legătura ambreiajului este formată din componente mecanice și hidraulice care permit funcționarea ambreiajului. Verigătoarea conține, de asemenea, diverse tije și brațe.

Verigătoarea este responsabilă de multiplicarea forței exercitate de pedală. Acesta asigură forța necesară plăcii de presiune. Fără verigă, ați avea nevoie de o presiune mult mai mare pe pedală pentru a dezactiva ambreiajul.

Cilindru de ambreiaj master sau slave defect

Cilindrul sclav de ambreiaj funcționează împreună cu cilindrul principal de ambreiaj pentru a dezactiva ambreiajul atunci când apăsați pedala. Presiunea este primită de la cilindrul principal care se extinde la cilindrul sclav al ambreiajului, care apoi extinde o tijă pentru a împinge în pârghie sau furcă și a dezactiva ambreiajul.

Atunci când oricare dintre acestea devine defectă, s-ar putea să observați probleme la schimbarea treptelor de viteză. Cu toate acestea, primul semn de defecțiune este, de obicei, o pedală rigidă.

Furtun hidraulic blocat sau ciupit

Furtunul de ambreiaj este o componentă flexibilă care se găsește în sistemele hidraulice. Acest furtun transportă presiunea și fluidul atunci când este apăsată pedala. Deoarece nu este o linie dură, se poate flexa în diferite direcții.

Uneori, această flexibilitate este partea sa negativă, mai ales dacă este ciupit de alte componente. Există, de asemenea, posibilitatea ca acesta să se blocheze. Indiferent dacă este ciupit sau blocat, s-ar putea să observați o schimbare în senzația de pedalare.

Placa de presiune a ambreiajului uzată sau defectă

Placa de ambreiaj funcționează împreună cu discul de ambreiaj și volanta pentru a direcționa cuplarea și decuplarea. Este necesar pentru a schimba vitezele cu precizie și pentru a menține viteza.

Cu toate acestea, placa de presiune suportă o mulțime de frecare și presiune de-a lungul kilometrilor. În timp, se uzează, ceea ce poate duce la probleme la schimbarea treptelor de viteză, o senzație de tremurat și probleme cu pedala.

Cum se repară o pedală de ambreiaj rigidă

După cum arată unele dintre cauzele de mai sus, există câteva remedieri care nu vă vor costa nimic. Primul pas ar fi să verificați sub pedală, asigurându-vă că nu există nimic care să vă blocheze să o împingeți în jos. În afară de asta, puteți efectua și câteva reglaje manuale, astfel încât pedala să funcționeze conform specificațiilor. Acestea sunt cele mai ușoare două remedieri disponibile.

CITEȘTE ȘI:
De ce transmisia mea automată nu trece în treapta a treia?

Înlocuirea fie a arborelui transversal al ambreiajului, fie a bilei pivotante se poate transforma într-o treabă complicată. Niciuna dintre aceste lucrări nu ar trebui întreprinsă de un amator, deoarece dacă o faceți greșit ar putea duce la mai multe probleme. Cu toate acestea, este posibil să puteți înlocui singur cablul de ambreiaj sau articulația de ambreiaj cu uneltele potrivite și ceva timp suplimentar.

Costul înlocuirii oricărei piese de ambreiaj va depinde de tipul de vehicul pe care îl conduceți. Acestea fiind spuse, vă puteți aștepta să plătiți între 200 și 250 de euro pentru înlocuirea cablului de ambreiaj. În cazul acestei lucrări, costurile forței de muncă sunt de aproximativ 80-100 de euro, în timp ce piesa ar trebui să vă coste în jur de 120-150 de euro.

În multe cazuri, este necesară înlocuirea plăcii de presiune sau a arborelui transversal sau a bilei pivotante pentru a rezolva problema pedalei de ambreiaj rigide. Pentru a le înlocui, de multe ori trebuie să scoateți întreaga cutie de viteze pentru a ajunge la ele. Acest lucru va duce adesea la costuri de reparație de peste 2.000 de euro. Unii cilindri hidraulici de ambreiaj sclav sunt situați în interiorul carcasei cutiei de viteze.

De îndată ce începeți să aveți dificultăți cu pedala de ambreiaj, ar trebui să trimiteți vehiculul la un mecanic calificat pentru a-l examina. La urma urmei, nu vreți să vă treziți blocat fără a avea posibilitatea de a schimba vitezele în siguranță.