Ce înseamnă bulele din rezervorul de lichid de răcire? Care sunt câteva cauze potențiale? Aflați răspunsurile la aceste întrebări și multe altele în acest articol.

Sistemul de răcire al mașinii este închis, ceea ce înseamnă că nimic nu ar trebui să poată intra sau ieși. Cu toate acestea, diverse defecțiuni pot duce la probleme, permițând scurgerea lichidului sau pătrunderea bulelor de aer. Ce înseamnă dacă există bule în rezervorul de lichid de răcire?

Discutăm despre modul în care funcționează sistemul de răcire cu o prezentare a principalelor componente, astfel încât să înțelegeți mai bine ce se întâmplă. De asemenea, vă indicăm ce ar putea fi în neregulă, astfel încât să puteți remedia rapid problema.

Bazele sistemului de răcire auto

Înainte de a înțelege de unde vin bulele, trebuie să înțelegeți cum funcționează sistemul. Sistemul de răcire al mașinii dvs. este alcătuit din numeroase componente. Există pompa de apă care este responsabilă pentru împingerea lichidului de răcire către motor și alte părți.

Sistemul conține, de asemenea, un termostat, care este responsabil pentru controlul temperaturii lichidului de răcire. Termostatul trebuie să se asigure că lichidul nu îngheață sau fierbe.

Probabil că știți, de asemenea, despre radiator, care ajută la reducerea temperaturii lichidului de răcire după ce acesta părăsește motorul. Cu ajutorul aerului exterior care trece prin el, lichidul de răcire poate fi răcit înainte de a se întoarce prin motor.

În partea superioară a radiatorului se află un capac care este necesar pentru a menține o cantitate adecvată de presiune în sistem. În cazul în care se pierde presiunea, punctele de fierbere și de îngheț ale lichidului de răcire pot fi afectate în mod dramatic.

Aceste părți majore creează o buclă continuă cunoscută sub numele de sistem de răcire. Lichidul de răcire este dirijat printr-o serie de furtunuri către motor, unde elimină o parte din căldură. Lichidul de răcire este apoi dus la radiator pentru a se răci și continuă la nesfârșit în acest ciclu.

Motive pentru care există bule în rezervorul de lichid de răcire

Dacă observați bule de aer în rezervorul lichidului de răcire, acest lucru este, în majoritatea cazurilor, complet normal. Dar dacă există o mulțime de bule și observați probleme precum supraîncălzirea, acest lucru ar putea indica un capac de presiune spart, o garnitură de chiulasa spartă, o scurgere de lichid de răcire sau buzunare de aer blocate.

Iată o listă mai detaliată a motivelor pentru care este posibil să vedeți bule în rezervorul de lichid de răcire:

1. Nu există nicio problemă

De multe ori, oamenii se îngrijorează mai mult decât ar trebui atunci când văd niște bule în rezervorul de lichid de răcire, deoarece au auzit povești de groază despre o garnitură de cap spartă care le provoacă.

CITEȘTE ȘI:
Puteți folosi apă în loc de antigel? De ce nu ar trebui să o folosiți

Dar dacă vedeți doar câteva bule atunci când completați sistemul de răcire și dacă nu observați alte probleme de răcire, cum ar fi supraîncălzirea, probabil că nu aveți de ce să vă faceți griji.

Cu toate acestea, dacă observați o mulțime de bule împreună cu un sistem de răcire care se revarsă sau se supraîncălzește, probabil că aveți o problemă cu sistemul.

2. Capacul de presiune spart

Pentru a menține sistemul presurizat, există un capac special montat perfect pe radiator. Capacul este necesar pentru a asigura menținerea unei cantități perfecte de presiune în sistem. Dacă acest capac este deteriorat sau s-a rupt, aerul se poate scurge în sistem, acolo unde nu-i este locul.

Ceea ce s-ar putea să vedeți sunt niște bule care se formează în apropierea capacului de presiune. Supraîncălzirea poate apărea, de asemenea, dacă temperatura lichidului de răcire nu poate fi coborâtă complet. Din fericire, aceasta este una dintre cele mai ușor de remediat probleme cu o simplă înlocuire a capacului.

3. Garnitura de etanșare a capului stricată

La celălalt capăt al spectrului se află o garnitură de cap explodată, cu care nimeni nu vrea să se confrunte. Atunci când o garnitură de cap explodează, presiunea aerului din sistem poate fi împinsă afară, scăzând punctul de fierbere al lichidului de răcire. Lichidul de răcire se va supraîncălzi, ceea ce va face ca și motorul să se încălzească prea tare. Dacă nu este controlat, motorul poate suferi daune permanente.

Uneori, garnitura de etanșare a capului explodează pentru că motorul s-a supraîncălzit în primul rând, motiv pentru care trebuie să vă opriți întotdeauna imediat din condus atunci când temperatura motorului devine prea ridicată. Dacă garnitura de cap este arsă, puteți vedea bule de aer sau ulei în lichidul de răcire. De asemenea, este posibil să vedeți lichid de răcire în ulei, în funcție de locul în care garnitura a cedat.

4. Pungi de aer

Pot apărea pungi de aer în sistem imediat după o spălare a lichidului de răcire. Pe măsură ce se adaugă lichid de răcire, aerul poate rămâne blocat, ceea ce duce la o circulație de rezervă în motor.

Dacă există aer blocat, veți vedea bule în radiator. Motorul ar putea, de asemenea, să înceapă să se supraîncălzească. Este posibil să goliți aerul din sistemul de răcire, dar acest lucru ar trebui să fie făcut doar de un profesionist.

CITEȘTE ȘI:
6 motive pentru care indicatorul de temperatură al mașinii tale merge în sus și în jos

5. Scurgeri de lichid de răcire

Scurgerile de lichid de răcire pot cauza nu numai scurgerea lichidului de răcire din sistem, ci și pătrunderea aerului în sistem. Garniturile sau furtunurile rupte sunt cele mai frecvente locuri de scurgere a lichidului de răcire.

Sistemul de răcire este alcătuit din mai multe furtunuri diferite, toate trebuind să rămână etanșate. Dacă un furtun se învechește, acesta se poate deteriora ușor și se poate rupe. Orice crăpătură sau gaură mică într-un furtun poate fi un dezastru care trebuie rezolvat imediat.

Nu numai că lichidul de răcire se va scurge prin acest furtun și va cauza un nivel prea scăzut, dar și motorul se poate supraîncălzi. Înlocuirea furtunului este singura modalitate de a rezolva această problemă.

6. Termostat stricat

Termostatul este responsabil pentru controlul cantității de lichid de răcire care intră și iese din motor. Acesta trebuie să se deschidă și să se închidă în anumite momente, în funcție de cât de fierbinte este lichidul de răcire.

Dacă sistemul a început să se supraîncălzească din cauza unui termostat stricat, ar fi posibil să se vadă bule în lichidul de răcire. Înlocuirea termostatului nu este de obicei costisitoare, costând în medie între 150 și 400 de euro pentru piese și manoperă.

7. Funcționarea defectuoasă a pompei de apă

Pompa de apă este necesară pentru a face să circule lichidul de răcire prin furtunuri și țevi. Ea trebuie să fie funcțională, astfel încât lichidul de răcire să ajungă în fiecare colț al sistemului. Dacă pompa de apă se deteriorează, lichidul de răcire nu va putea circula și motorul s-ar putea supraîncălzi. Bineînțeles, această situație în sine poate duce la bubuitul lichidului de răcire.

În plus, aerul poate rămâne blocat la pompa de apă dacă aceasta este defectă. Dacă nu înlocuiți pompa, aerul va rămâne în interiorul sistemului.

8. Supapă de control a încălzitorului defectă

Supapa de control a sistemului de încălzire a mașinii este responsabilă pentru a permite intrarea lichidului de răcire fierbinte în habitaclu, astfel încât acesta să încălzească cabina. Lichidul de răcire fierbinte curge din motor și poate fi folosit de sistemul de climatizare pentru a vă încălzi într-o zi rece. Este o modalitate eficientă de a redirecționa această căldură inutilă.

Dacă supapa de încălzire este defectă, aerul se poate infiltra în sistem, ceea ce duce la apariția bulelor de aer. De asemenea, poate provoca supraîncălzirea motorului. Ceea ce este mai rău în cazul acestei probleme este că habitaclul nu va primi căldura de care are nevoie, lăsând pasagerii să le fie frig în toiul iernii.

CITEȘTE ȘI:
Ulei în rezervorul de lichid de răcire? Iată cum se repară

9. Rugină/contaminare

Radiatorul mașinii este fabricat din metal. În timp, acesta va rugini, indiferent cât de bine aveți grijă de mașina dvs. Cu toate acestea, va rugini și mai repede dacă nu aveți grijă de el. De aceea, este important să curățați radiatorul des. Resturile pot bloca radiatorul, ducând la daune care ar fi putut fi prevenite. De asemenea, trebuie să vă asigurați că sistemul are în interior cantitatea potrivită de lichid de răcire.

Atunci când radiatorul se degradează sau este înfundat, lichidul de răcire are probleme în a dispersa căldura în mod corespunzător. În interiorul sistemului, lichidul de răcire va fierbe, ceea ce va duce la apariția bulelor în rezervor. Odată cu această fierbere a lichidului de răcire vine și riscul de supraîncălzire a motorului, ceea ce poate duce la deteriorarea permanentă a acestuia.

Întrebări frecvente despre bulele din lichidul de răcire

De ce lichidul meu de răcire face bule, dar nu se supraîncălzește?

Dacă există aer blocat în sistemul de răcire, acesta poate face ca lichidul de răcire să facă bule, dar nu se supraîncălzește. De asemenea, se poate datora unui capac de presiune al lichidului de răcire defect sau unei mici scurgeri la nivelul garniturii de etanșare a capului, care nu este suficient de mare pentru a provoca supraîncălzirea motorului.

Cum vă dați seama dacă garnitura de etanșare a capului este arsă?

Pentru a obține un răspuns de încredere dacă garnitura de cap este suflată, trebuie să cereți unui mecanic profesionist să arunce o privire. Cu toate acestea, semne cum ar fi fumul alb de la eșapament, supraîncălzirea, uleiul în lichidul de răcire și lichidul de răcire în ulei sunt câteva moduri comune de a vă spune că garnitura de cap poate fi stricată.

Cum știu dacă am aer blocat în sistemul de răcire?

Singurul mod de a ști dacă aveți aer blocat în sistemul de răcire este să spălați sistemul sau să purgați corespunzător sistemul de răcire. Dacă vedeți bule care se ridică în rezervor sau dacă temperatura motorului fluctuează, este un semn că este posibil să existe aer blocat în sistemul de răcire.

Bulele de aer din lichidul de răcire pot cauza supraîncălzirea?

Da, dacă bulele de aer provin de la pungile de aer sau de la o garnitură de cap defectă, acestea pot provoca supraîncălzirea motorului dumneavoastră. Un motor supraîncălzit poate duce la costuri de reparații foarte costisitoare, așa că ar trebui neapărat să îl reparați cât mai curând posibil.