Vă întrebați dacă mașinile Tesla au nevoie de schimburi de ulei? Vă vom detalia și vă vom spune de ce lichide și de ce întreținere are nevoie vehiculul dumneavoastră Tesla.
Având în vedere că atât de mulți oameni fac trecerea la vehiculele electrice, este important să înțelegeți întreținerea necesară și modul în care aceasta diferă de cea a unei mașini tradiționale. De exemplu, Teslas au nevoie de schimburi de ulei și ce tip de întreținere necesită?
În acest ghid, vă explicăm de ce mașinile Tesla nu au nevoie de un schimb de ulei și vă arătăm ce fluide sunt totuși necesare. De asemenea, abordăm programul de întreținere recomandat furnizat de Tesla, astfel încât să știți cum să aveți grijă de EV-ul dumneavoastră.
Au nevoie Tesla de schimburi de ulei?
Nu, Tesla nu au nevoie de schimburi de ulei, deoarece Teslas sunt alimentate de motoare electrice și nu folosesc un motor pe benzină sau diesel și, prin urmare, nu există ulei de motor care să fie schimbat. Deși nu este necesară schimbarea regulată a uleiului, Tesla are totuși o listă de întreținere recomandată care ar trebui efectuată pentru ca mașina electrică să funcționeze cât mai bine.
De ce nu are nevoie o Tesla de o schimbare de ulei?
Echipamentul care alimentează Tesla și o propulsează înainte se bazează pe un motor electric. Spre deosebire de tipurile de motoare tradiționale, care folosesc benzină sau motorină, nu este nevoie de ulei.
În schimb, motorul Tesla utilizează electricitatea pentru a-și genera energia. Într-o mașină tradițională, combustibilul este ars pentru a porni și a face să funcționeze motorul. În cazul unui EV, o încărcare electrică este tot ce este necesar pentru ca totul să funcționeze conform destinației. Dacă vehiculul nu este încărcat, nu va funcționa sau nu va porni.
Acestea fiind spuse, există și alte părți ale vehiculului care necesită utilizarea anumitor uleiuri și lubrifianți. Ca un exemplu, unitatea de acționare cu motor de propulsie cu inducție de curent alternativ necesită ulei. Cu toate acestea, acest ulei nu trebuie în mod normal verificat sau schimbat până când mașina nu a fost condusă timp de 160.000 de kilometri.
În plus, cutia de viteze din Tesla necesită, de asemenea, un anumit tip de ulei. Tesla recomandă înlocuirea acestui ulei în timpul primului, celui de-al cincilea și celui de-al nouălea an de proprietate. Dacă nu efectuați această schimbare de ulei, cutia de viteze ar putea începe să cedeze, cauzând probleme cu manevrabilitatea.
De ce lichide au nevoie mașinile Tesla?
Lichidul de frână
Deși sistemul de frânare al unei Tesla este ușor diferit, Tesla are în continuare lichid de frână. Cu toate acestea, datorită sistemului de frânare regenerativă, lichidul de frână nu se uzează la fel de repede.
Din acest motiv, Tesla recomandă în mod normal verificarea calității lichidului de frână la fiecare an sau doi, doar pentru a se asigura că totul arată normal. Lichidul contaminat va reduce eficiența și va crea o situație periculoasă în trafic.
Lichidul de transmisie
Am abordat pe scurt importanța lichidului de transmisie în Tesla. Chiar dacă EV-ul folosește un tip diferit de transmisie, lichidul pentru cutia de viteze este în continuare necesar într-o Tesla.
Vreți să aveți grijă să folosiți tipul corect de lichid. În plus, acesta trebuie înlocuit doar la fiecare 25000 de km.
Lichidul de spălare a parbrizului
La fel ca o mașină tradițională cu combustie, Tesla va avea nevoie de lichid de spălare a parbrizului. Ambele tipuri de vehicule au geamuri auto care trebuie menținute curate pentru o vizibilitate maximă.
Adăugarea lichidului de spălare a parbrizului este la fel de ușoară în Tesla și poate fi făcută adesea pe cont propriu. Deschideți capota și accesați panoul de întreținere. De aici, ar trebui să vedeți rezervorul care trebuie umplut. Având în vedere costul lichidului de spălare a parbrizului, nu există niciun motiv pentru a amâna această sarcină necesară ori de câte ori acesta devine scăzut.
Lichidul de răcire
Lichidul de răcire utilizat în Tesla variază ușor și este necesar din diferite motive. Modelele Tesla utilizează lichid de răcire G48, care este necesar pentru a împiedica celulele bateriei să se încălzească prea tare. Este un fluid pe bază de etilenglicol care are culoarea albastru-verde.
Acesta nu ajută doar la reglarea temperaturii din celulele bateriei, ci previne și coroziunea. Cel mai bine este să alegeți un G48 care utilizează inhibitori organici de coroziune și care menționează în mod specific Tesla ca marcă aprobată.
Unsoare
Deși grăsimea nu este, din punct de vedere tehnic, un lichid, merită totuși menționată. Vehiculele Tesla folosesc unsoare în mai multe zone, pentru a prelungi durata de viață a unor piese specifice.
Veți găsi unsoare pe mânere, încuietori, balamale, axa de transmisie și ștergătorul de parbriz. Cu ajutorul unsorii, aceste piese rămân lubrifiate și eficiente.
Program de întreținere recomandat pentru Tesla
Înlocuiți filtrul de aer din habitaclu
La fel ca o mașină obișnuită, Tesla dvs. conține un filtru de aer din habitaclu. Acest filtru este responsabil pentru eliminarea contaminanților care ar putea provoca alergii și afecțiuni respiratorii. Acesta va reține polenul, poluarea rutieră și multe altele, asigurându-se că niciunul dintre acești contaminanți dăunători nu ajunge în habitaclu.
În funcție de tipul de Tesla pe care îl conduceți, există recomandări diferite pentru momentul în care filtrul de aer din habitaclu trebuie schimbat. La Model 3 și Model Y, Tesla recomandă înlocuirea filtrului de aer din habitaclu la fiecare doi ani. În caz contrar, pentru Model S și Model X este programată o dată la trei ani. Cu toate acestea, dacă Model S sau Model X a fost produs între 2012 și 2020, recomandarea revine la doi ani.
Înlocuiți filtrul de aer cu particule de înaltă eficiență (HEPA)
Unele modele Tesla sunt echipate cu un filtru de aer cu particule de înaltă eficiență, cunoscut și sub numele de filtru HEPA. Aceste filtre avansate sunt concepute pentru a împiedica și mai multe particule să pătrundă în habitaclu.
Dacă Tesla dvs. este echipată cu un filtru HEPA, este recomandat să îl schimbați la fiecare trei ani. Desigur, unii oameni preferă să le înlocuiască mai des, mai ales dacă aveți tendința de a conduce mai mult decât o persoană obișnuită.
Service de aer condiționat
Vehiculele Tesla necesită un service regulat pentru aerul condiționat pentru a asigura longevitatea. Punga desicantă a sistemului de aer condiționat trebuie înlocuită la intervale regulate. Iată orientările generale stabilite de producător.
Model 3: Înlocuiți sacul desicant de aer condiționat la fiecare șase ani
Modelul Y: Înlocuiți sacul desicant AC la fiecare patru ani.
Model S/Modelul X: Înlocuiți sacul desicant AC la fiecare trei ani.
Există câteva excepții de la aceste reguli generale. Dacă Model S sau Model X a fost produs între 2012 și 2020, sacul desicant AC trebuie înlocuit la fiecare patru ani.
De asemenea, ar putea exista momente în care refrigerantul trebuie reîncărcat, deși acest lucru se întâmplă de obicei doar dacă există o problemă. Dacă este nevoie de o reîncărcare, cel mai bine este să vizitați un profesionist, deoarece sunt necesare diferite formulări în funcție de modelul pe care îl conduceți.
Rotația anvelopelor, echilibrarea și alinierea roților
Vehiculul dvs. Tesla are, de asemenea, anvelope, la fel ca automobilul dvs. tradițional. Tot trebuie să aveți grijă de aceste anvelope dacă doriți să maximizați siguranța pe șosea. Potrivit Tesla, anvelopele trebuie rotite la fiecare 10.000 km. Dacă adâncimea benzii de rulare variază cu 2/32 sau mai mult între anvelope, este, de asemenea, înțelept să le rotiți.
Dacă conduci agresiv, uzura anvelopelor ar putea apărea mult mai repede. În plus, trebuie să luați în considerare echilibrarea și alinierea regulată a roților pentru a vă asigura că deplasarea rămâne confortabilă.
Servicii de iernare
Dacă vă conduceți mașina Tesla într-o zonă care se confruntă cu vreme de iarnă, va trebui să luați unele măsuri de precauție speciale. Pentru început, există posibilitatea să fie nevoie să vă modernizați anvelopele pentru o tracțiune mai bună.
În plus, Tesla recomandă lubrifierea și curățarea frecventă a etrierilor de frână pentru mașinile care circulă în climatele mai reci. Recomandarea este de 12 luni sau la fiecare 25000 de kmpentru a vă asigura că vremea de iarnă nu provoacă rugină sau înghețarea etrierilor.