Anvelopele cu profil redus câștigă rapid în popularitate pentru stilul lor distinctiv și beneficiile în materie de performanță. Consultați aici avantajele și dezavantajele anvelopelor cu profil redus!

V-ați gândit să instalați anvelope cu profil redus pe vehiculul dumneavoastră? Înainte de a face acest lucru, trebuie să știți ce sunt anvelopele cu profil redus și cum pot fi benefice pentru vehiculul dvs.

În acest ghid, evaluăm în continuare avantajele și dezavantajele anvelopelor cu profil redus. În plus, analizăm modul în care acestea sunt diferite de anvelopele obișnuite și determinăm dacă anvelopele cu profil redus ar putea fi potrivite pentru dumneavoastră.

Ce sunt anvelopele cu talon mic?

Anvelopele cu profil redus sunt „anvelope subțiri” care se potrivesc pe roți cu diametru mai mare și au înălțimi mai mici ale pereților laterali, cunoscute sub numele de raport de aspect. Raportul de aspect al anvelopelor cu profil redus este de obicei de 55% sau mai puțin. Anvelopele cu profil redus se mai numesc și anvelope cu profil redus. Acestea sunt considerate anvelope de performanță de stradă și sunt destinate utilizării pe timp de vară.

Anvelopele cu profil redus sunt destul de diferite de anvelopele auto obișnuite și, prin urmare, există multe avantaje și dezavantaje în comparație cu anvelopele obișnuite, așa că haideți să aruncăm o privire asupra acestora.

Avantajele anvelopelor cu profil redus

Performanță mai bună pe șosea

Anvelopa cu profil redus are un perete lateral mai rigid decât anvelopele obișnuite. Aceasta creează, de asemenea, o zonă de contact mai largă, permițând o performanță mai bună. Deoarece are o rezistență mai bună la viraje și la forța laterală, manevrabilitatea pe care o veți experimenta va fi sporită. Din acest motiv, mulți piloți de curse de stradă și alți competitori aleg să folosească anvelope cu profil redus.

Veți observa beneficiile mai mult atunci când călătoriți cu o viteză mai mare. De asemenea, ar trebui să puteți face mai bine mișcări bruște și rapide. Dacă le adăugați cu jante mai mari și o suspensie performantă, călătoria va fi și mai bună.

Tehnologia Run-Flat îmbunătățită

Anvelopele Run-flat sunt o inovație mai nouă care te împiedică să rămâi blocat pe marginea drumului. Atunci când anvelopele se dezumflă, anvelopele run flat nu vor pierde tot aerul. Deoarece anvelopa cu profil redus are mai puțin aer la început, este mai ușor pentru producători să implementeze această tehnologie.

Rețineți că anvelopele cu profil redus nu sunt prevăzute automat cu tehnologia run flat. Cu toate acestea, este mai ușor de utilizat această caracteristică cu anvelopa cu profil redus.

CITEȘTE ȘI:
Anvelopele pierd aer dacă lipsește capacul de supapă pentru anvelope?

Eficiență sporită a combustibilului

Anvelopa cu profil redus prezintă o rezistență la rulare mai mică. Acest design este cauzat de banda de rulare simplificată și de pereții laterali rigizi. Din acest motiv, puteți anticipa o economie de combustibil mai bună.

În general, ați putea economisi între 5 și 10% din combustibil atunci când călătoriți la viteze mai mici și până la 15% atunci când vitezele ajung la viteze mai mari. Dacă asociați anvelopele cu profil redus cu jante din aliaj, este posibil să economisiți și mai mult din cauza greutății.

Aspect superior

Anvelopele cu profil redus au un aspect unic, deoarece se vede mai puțin cauciuc și mai multă jantă. Dacă sunteți un fan al tuningului mașinii, veți aprecia modul în care arată jantele mai mari cu o cantitate minimă de cauciuc. Completează tot ceea ce ați făcut la vehiculul dvs.

Ceea ce vă rămâne este un aspect sportiv, asigurându-vă că privirile se întorc. De fapt, este o opțiune bună dacă intenționați să vă prezentați vehiculul la un eveniment.

Dezavantajele anvelopelor cu talon mic

Călătorie mai dură

Am vorbit mai devreme despre modul în care anvelopele cu profil redus pot îmbunătăți performanțele pe străzile obișnuite, pe vreme normală. Cu toate acestea, deplasarea poate deveni mai dură din cauza absorbției reduse a șocurilor. Flancurile rigide nu vor absorbi la fel de bine denivelările, așa că vei simți neregulile de pe șosea.

Dacă nu conduceți decât pe o pistă, calitatea rulajului s-ar putea să nu se schimbe prea mult pentru dumneavoastră. Cu toate acestea, conducerea pe orice drum cu gropi și alte imperfecțiuni se va simți.

Mai ușor de deteriorat

Există mai multe moduri în care anvelopele cu profil redus se pot deteriora mai ușor și pot duce la alte defecțiuni. În primul rând, dacă anvelopa nu este o anvelopă cu pană, dezumflarea poate avea loc mult mai repede, deoarece există mai puțin aer în anvelopă, pentru început.

Este, de asemenea, posibil să apară ceea ce este cunoscut sub numele de tăietură cu cleștele. Acest lucru se întâmplă atunci când intrați într-o groapă și janta roții taie în peretele lateral. În plus, vă confruntați cu deteriorarea roții, deoarece este expusă mai mult și cu defectarea suspensiei, deoarece călătoria este mai dură.

Se uzează mai repede

Anvelopele cu profil redus se vor uza mai repede decât anvelopele tipice de drum. Deoarece anvelopa cu profil sportiv are pe ea compuși mai moi pentru o aderență îmbunătățită, știți că se va uza într-un ritm mai rapid.

CITEȘTE ȘI:
Crăpături în peretele lateral al anvelopei: Ar trebui să fiu îngrijorat și ce trebuie să fac?

Există modalități prin care puteți preveni uzura suplimentară, cum ar fi să nu suprasolicitați vehiculul și să încetiniți înainte de a vira. De asemenea, cel mai bine este să reduceți viteza înainte de a frâna, astfel încât să nu forțați prea tare anvelopele.

Aderență redusă pe suprafețe alunecoase

Cu banda de rulare mai rigidă, va fi mai puțină aderență. Dacă vă deplasați pe suprafețe plane, s-ar putea să nu aveți probleme, dar vor exista probleme atunci când suprafața devine neuniformă sau alunecoasă.

Aceste anvelope sunt concepute doar pentru utilizarea pe șosea. Dacă vă îndreptați spre o potecă, drumurile cu pietre și denivelări vor cauza probleme. Pentru că există o lipsă de flexibilitate a pereților laterali, fiecare denivelare va fi resimțită. În plus, compușii unici folosiți pe banda de rulare nu vă vor oferi niciun avantaj pe gheață sau zăpadă. Aveți nevoie de anvelope de iarnă pentru a vă oferi aderența necesară.

Zgomot crescut

Veți auzi mai mult zgomot cu anvelopele cu profil redus decât cauciucul de serie. Suprafața de contact mai largă este cea care este responsabilă pentru zgomotul suplimentar. Pe măsură ce anvelopa devine mai lată, aceasta conține mai multe caneluri, permițând trecerea unui flux de aer mai mare. Designul ranforsat se adaugă, de asemenea, la sunet.

Este posibil să observați că unele drumuri sunt mai zgomotoase decât altele cu anvelopele cu profil redus. În timp ce aceste anvelope vor adăuga întotdeauna un pic mai mult zgomot din cauza aerului, îl puteți face mult mai rău în funcție de locul în care alegeți să conduceți. În plus, presiunea din anvelope și vibrația benzii de rulare joacă un rol în cât de mult zgomot se aude.

Anvelope cu talon mic vs. anvelope obișnuite

Deși am analizat o mulțime de avantaje și dezavantaje ale anvelopelor cu profil redus, vrei să știi cum să le deosebești pe cele două. Cel mai simplu mod de a vedea diferența dintre cele două este să le privești una lângă alta. Anvelopele cu profil redus prezintă un raport de aspect mai mic, cu un perete lateral mai scurt. Pe de altă parte, anvelopa obișnuită de drum va avea un perete lateral mai înalt cu un raport de aspect mai mare.

CITEȘTE ȘI:
Uzura pe interior a anvelopelor: Ce este și cum să o reparați

Puteți găsi raportul de aspect pe peretele lateral al fiecărei anvelope fabricate. Dacă nu sunteți sigur la ce vă uitați, este util să citiți acest cod. Acesta dezvăluie raportul dintre lățimea și înălțimea anvelopei.

Căutați numere care seamănă cu P215/45 R17. P-ul arată că vehiculul dumneavoastră este un vehicul de pasageri. Chiar în spatele acestuia se află un număr care arată lățimea anvelopei. În acest caz, este 215. După bară oblică, vedeți numărul 45, care dezvăluie că înălțimea anvelopei este de 45% din lățime. Deoarece acest număr este mai mic de 50%, ar fi considerată o anvelopă cu profil redus. Numărul cu R dezvăluie dimensiunea jantei. În acest caz, este de 17 inci.

Puteți confirma ceea ce dezvăluie aceste numere uitându-vă la peretele lateral al anvelopei. Dacă pare îngustă pe o jantă mai mare și are un aspect sportiv, probabil că este de profil redus.

Ar trebui să aleg anvelopele cu talon mic?

Dacă încercați să determinați dacă anvelopele cu profil redus sunt potrivite pentru vehiculul dumneavoastră și pentru scopurile dumneavoastră de conducere, aveți mai multe întrebări de luat în considerare.

La ce vă uitați de la anvelope? Preferați o rulare mai lină pentru deplasările zilnice sau doriți să aveți un aspect elegant cu performanțe mai bune? În cazul în care aceasta din urmă este ceea ce căutați, anvelopele cu profil redus ar putea fi potrivite pentru dumneavoastră.

Acestea vor face cu siguranță ca mașina dumneavoastră să aibă un aspect sportiv. Cu toate acestea, probabil că veți dori să modernizați suspensia și să adăugați în același timp niște jante mai mari. Frâne mai mari ar putea fi, de asemenea, în ordine, așa că aveți o mulțime de îmbunătățiri și costuri de luat în considerare. De asemenea, este posibil să cheltuiți bani pentru anvelope mai des, deoarece acestea se uzează mai repede.

Dacă nu sunteți pregătit pentru aceste modernizări sau dacă vă treziți conducând des pe teren accidentat, probabil că este mai bine să rămâneți la anvelopele de serie. Reducerea raportului de aspect poate duce la mai multe probleme decât sunteți dispus să faceți față în acest moment. În plus, este posibil să constatați că mersul devine prea dur pentru a vă bucura pe deplin de vehiculul dvs. în continuare. Nu sacrificați confortul și siguranța financiară doar pentru ca mașina să arate cool.