Cilindrul principal de frână trimite forța de frânare către toate frânele atunci când apăsați pedala de frână. Iată cum vă puteți da seama dacă cilindrul principal de frână este defect.

Vehiculele noastre trebuie să aibă frâne funcționale pentru a menține ocupanții în siguranță, însă sistemul de frânare este alcătuit din atât de multe piese funcționale care pot ceda.

Cilindrul principal de frână este una dintre componentele principale ale sistemului, așa că, atunci când unul se defectează, urmează consecințe grave.

Cu toate acestea, un cilindru principal de frână defect cauzează câteva simptome ciudate care nu sunt întotdeauna simplu de diagnosticat. Iată câteva semne pe care trebuie să le căutați:

Cel mai frecvent simptom al unui cilindru principal de frână defect este o pedală de frână spongioasă sau care se scufundă. De asemenea, este posibil să observați o capacitate de frânare diminuată sau, în cel mai rău caz, să nu aveți deloc frâne. Dacă vedeți lichid de frână pe sol, acesta poate fi, de asemenea, un semn al unui cilindru principal de frână defect.

Iată o listă mai detaliată a celor mai frecvente simptome ale unui cilindru principal de frână defect:

Simptomele unui cilindru principal de frână defect

1.Comportament ciudat al pedalei de frână

La început, veți observa probabil că pedala de frână se comportă neobișnuit. Cilindrul principal generează toată presiunea necesară pentru a frâna.

Așadar, dacă există o problemă de distribuire a presiunii sau de etanșare, o veți simți în pedală.

Pe măsură ce garniturile din cilindru continuă să se uzeze, ar putea apărea, de asemenea, scurgeri. Acesta este o parte a motivului pentru care cilindrul principal de frână provoacă o pedală de tip terci sau spongios. S-ar putea chiar să o aveți călătorind până la podea.

CITEȘTE ȘI:
Simptomele unui inel ABS defect

Din păcate, acest simptom singur nu vă va spune că cilindrul principal este defect. O pedală spongioasă înseamnă mai frecvent că există aer în conductele de frână. Este posibil ca mașina dvs. să necesite doar o schimbare a lichidului de frână.

2. Frâne inconsistente

Pe măsură ce cilindrul principal începe să cedeze, frânele pot acționa neregulat. La început, frânele ar putea funcționa normal, iar în secunda următoare ați putea pierde complet puterea de frânare.

Aceasta este, bineînțeles, o problemă foarte serioasă, deoarece devine și mai periculoasă atunci când nu știți când frânele funcționează așa cum ar trebui-

În plus, pedala se poate simți fermă într-o secundă și se poate îndrepta spre podea în următoarea.

3. Scăderea capacității de frânare

Atunci când cilindrul principal începe să cedeze, poate face ca frânele să cedeze doar în față sau în spate. Când se întâmplă acest lucru, veți observa o scădere semnificativă a puterii de frânare.

În timp ce vă pregătiți să opriți, nu vă bazați pe acest timp suplimentar și ați putea ajunge să aveți un accident.

Alte piese ale sistemului de frânare care funcționează defectuos pot provoca același simptom. S-ar putea să aveți de-a face cu aer în conductele de frână sau cu lichid vechi și uzat. Aceste simptome apar, de asemenea, dacă aveți o conductă sau un furtun de frână suflat.

4. Nu există frâne

În cele mai grave cazuri, este posibil ca frânele să nu funcționeze deloc. Deși acest lucru nu se întâmplă des, este posibil.

Cilindrul principal funcționează ca o pompă hidraulică, presurizând în mod constant conductele de frână atunci când atingeți pedala. Cu acest design, este mult mai frecvent să pierdeți frânele fie în față, fie în spate, dar nu în ambele.

CITEȘTE ȘI:
Eroare ESP - Semnificație, funcție, cauze și cum se repară

Cu toate acestea, s-ar putea să vă treziți fără frâne deloc atunci când cilindrul principal cedează.

5. Scurgerea lichidului

Inspectați sistemul pentru a vedea dacă există scurgeri de lichid de frână. Dacă observați scurgeri de lichid de frână care coboară pe partea din spate a cilindrului principal, de-a lungul servofrânei sau a zidului de protecție, aveți o problemă.

Este posibil chiar să vedeți lichidul de frână curgând pe firewall în interiorul cabinei. În cele din urmă, această scurgere va face ca sistemul să rămână fără lichid de frână, ceea ce reduce puterea de frânare.

Pe măsură ce lichidul continuă să se scurgă, veți observa, de asemenea, pedala spongioasă despre care am vorbit mai devreme. În timp ce aceasta ar putea recăpăta o oarecare fermitate atunci când o pompiți, nu va dura mult timp până când se efectuează o reparație.

Funcția unui cilindru principal de frână

Cilindrul principal acționează ca o pompă hidraulică. Acesta este responsabil de alimentarea cu lichid de frână a circuitului de frână, unde transformă presiunea de la pedala de frână în putere de oprire.

Gândiți-vă la cilindrul principal ca la o seringă. De fiecare dată când se aplică presiune, lichidul este împins din acest cilindru către frâne.

Cilindrii principali moderni conțin două camere, fiecare dintre ele acționând un set de roți. Datorită acestui design, ar trebui să pierdeți frânele doar în față sau în spate atunci când apare o defecțiune, nu de obicei ambele.

Există un rezervor încorporat în cilindrul principal care conține lichidul de frână. Atunci când frânele sunt acționate, lichidul curge în conductele de frână, ceea ce face ca frânele să funcționeze.

CITEȘTE ȘI:
8 simptome ale unui etrier de frână defect (și costul înlocuirii)

După ce pedala de frână este eliberată, lichidul se întoarce înapoi în rezervor, eliberând astfel sistemul de frânare și permițând roții să se miște din nou.

Locația cilindrului principal de frână

Cilindrul principal de frână este situat sub rezervorul de lichid de frână. Pentru a-l găsi, uitați-vă sub capotă, pe partea șoferului vehiculului.

Acesta se găsește de obicei pe peretele de protecție. Îl veți repera pentru că are două sau patru conducte de frână atașate la corpul principal. De asemenea, este atașat la rezervorul de lichid de frână cu un mic conector de cabluri.

Costul înlocuirii cilindrului principal de frână

Costul de înlocuire a cilindrului principal de frână este cuprins între 250 și 400 de euro. Aveți două opțiuni atunci când înlocuiți cilindrul principal. Puteți alege un cilindru reconstruit sau puteți cumpăra unul nou.

Din cauza importanței sistemului de frânare pentru siguranța dumneavoastră, este adesea recomandat să alegeți un cilindru principal nou. Un cilindru principal nou costă între 35 și 75 de euro, în funcție de modelul mașinii dvs. Restul cheltuielilor este reprezentat de manopera de la atelierul dvs. local.

Dacă intenționați să o faceți singur, nu aveți nevoie de unelte specializate. Cu toate acestea, veți dori să luați în calcul încă 4 euro pentru lichidul de frână și aproximativ 10 euro pentru kitul de purjare necesar.