Un filtru de ulei înfundat poate duce la deteriorări grave ale motorului și, prin urmare, este important să îl reparați direct. Iată cum îți dai seama că filtrul de ulei este stricat și cât costă înlocuirea acestuia

Filtrul de ulei este responsabil pentru menținerea uleiului de motor curat în motorul mașinii tale. Dacă aveți un filtru de ulei înfundat sau prost, acesta nu-și mai poate face treaba, lăsând astfel motorul dumneavoastră în pericol de a se defecta. De aceea, este important să înțelegeți simptomele unui filtru de ulei prost sau înfundat înainte de a începe problemele.

Pentru a vă ajuta să prelungiți durata de viață a motorului mașinii dumneavoastră, trecem în revistă semnele de avertizare ale filtrului de ulei prost. De asemenea, analizăm rolul filtrului de ulei, examinăm locația acestuia și vă arătăm cât ar putea costa înlocuirea. Să începem cu o privire rapidă asupra semnelor pe care trebuie să le căutați.

5 simptome ale filtrului de ulei înfundat sau defect

Cel mai frecvent simptom al unui filtru de ulei prost sau înfundat este un simbol de avertizare privind presiunea uleiului pe tabloul de bord. De asemenea, este posibil să observați mai mult zgomot de motor la ralanti sau în timpul accelerării decât de obicei. Un motor care se blochează este, de asemenea, un semn, dar dacă se întâmplă acest lucru, este posibil ca motorul dumneavoastră să fie deja deteriorat.

Iată o listă mai detaliată a celor mai frecvente simptome ale unui filtru de ulei defect sau înfundat:

1. Simbolul de avertizare privind presiunea uleiului pe tabloul de bord

Fără presiune de ulei în motorul dumneavoastră, acesta nu va rezista multe minute. De aceea, toate modelele de autoturisme au un simbol de avertizare a presiunii uleiului, care se va afișa pe tabloul de bord dacă presiunea uleiului este prea mică și fatală pentru motor.

Dacă ați observat o lumină roșie de avertizare a presiunii uleiului pe tabloul de bord, este cu siguranță timpul să o verificați direct, deoarece dacă continuați să conduceți mașina, aceasta poate duce la costuri de reparație foarte costisitoare a motorului și, în cele mai multe cazuri, trebuie să înlocuiți întregul motor.

Dacă lumina de avertizare apare doar uneori, poate fi și un semn de presiune scăzută a uleiului cauzată de un filtru de ulei prost sau înfundat.

CITEȘTE ȘI:
Ulei de motor Castrol Edge sau Mobil 1: Diferențe și care este mai bun?

2. Presiunea scăzută a uleiului

Este posibil ca vehiculul dumneavoastră să aibă și un manometru de presiune a uleiului care vă arată nivelurile la care funcționează motorul dumneavoastră. Dacă vedeți că presiunea uleiului este mai mică decât de obicei, este cu siguranță momentul să vă faceți griji.

Dacă presiunea uleiului începe să scadă în timp ce conduceți, acesta este un motiv de alarmă. Continuarea conducerii cu o presiune scăzută a uleiului poate duce la defectarea completă a motorului. Ar trebui să trageți pe dreapta și să verificați imediat nivelul uleiului. Dacă există suficient ulei în sistem, este posibil ca filtrul murdar să cauzeze o restricție sau să existe o defecțiune la pompa de ulei.

3. Motor zgomotos

Atunci când uleiul nu poate circula în jurul motorului din cauza unui filtru de ulei înfundat, componentele metalice încep să se macine între ele din cauza unei cantități excesive de frecare. Acest lucru va avea ca rezultat un motor foarte zgomotos, care poate duce, de asemenea, la zgomote de metal la metal dinspre motor.

Permițând contactul continuu de la metal la metal va crea o uzură foarte mare a motorului. Lăsată necontrolată, aceasta se va transforma într-o deteriorare a motorului, ceea ce reprezintă o reparație costisitoare.

4. Presiune ridicată a uleiului

Un filtru de ulei înfundat poate provoca, de fapt, și o presiune ridicată a uleiului, dacă senzorul de presiune a uleiului măsoară presiunea uleiului înainte de filtrul de ulei.

Presiunea ridicată a uleiului nu este nici pe departe la fel de rea ca presiunea scăzută a uleiului pentru motor, dar poate totuși să provoace scurgeri de ulei de la garnituri, de exemplu. Dacă ați observat că există scurgeri externe de ulei care provin de la motor sau de la filtrul de ulei, este posibil să fie cauzate de un filtru de ulei prost.

Cele mai multe modele de mașini vor afișa, de asemenea, lumina de avertizare a presiunii uleiului atunci când presiunea uleiului este prea mare, de asemenea, astfel încât, dacă această lumină se afișează pe tabloul de bord, aceasta poate fi, de asemenea, afișată din cauza presiunii prea mari a uleiului.

5. Motorul se blochează

Deoarece presiunea scăzută a uleiului este atât de fatală pentru motor, multe modele moderne de mașini au un întrerupător de siguranță care va opri motorul mașinii dacă presiunea uleiului este prea scăzută în timpul funcționării.

CITEȘTE ȘI:
Ați pus prea mult ulei în motorul mașinii dvs. Iată ce trebuie să faceți

Dacă motorul s-a blocat și vedeți lumina de avertizare a presiunii uleiului atunci când porniți din nou motorul, poate fi cu siguranță o idee bună să verificați filtrul de ulei.

Amplasarea filtrului de ulei

Locația filtrului de ulei variază în funcție de tipul de vehicul pe care îl conduceți. Uneori, puteți ajunge la filtrul de ulei doar de sub mașină. În acest caz, s-ar putea să fie nevoie să îndepărtați scutul antistropire sau placa de protecție pentru a-l accesa.

Alte vehicule vă permit să ajungeți la filtrul de ulei de deasupra vehiculului. Dacă nu sunteți sigur, cel mai bine este să consultați manualul proprietarului pentru o diagramă.

În plus, filtrele de ulei vin în mai multe modele. Vehiculul dvs. ar putea avea un filtru înlocuibil care se potrivește într-o carcasă de plastic sau ar putea fi un recipient cu șuruburi din metal.

Funcția unui filtru de ulei

Filtrul de ulei al autovehiculului este responsabil pentru filtrarea contaminanților și pentru a menține uleiul să curgă în mod corespunzător. Filtrul de ulei curat captează toate murdăriile, metalele, resturile și contaminanții dăunători care încearcă să se infiltreze în uleiul de motor. Fără acest filtru, particulele vor pătrunde în motor și vor provoca daune. Cu un filtru de ulei potrivit, motorul rămâne mai curat, asigurându-se că durează mai mult timp.

În plus, filtrul de ulei este responsabil pentru păstrarea uleiului acolo unde îi este locul. Uleiul intră și se deplasează prin filtru prin intermediul acelei plăci de cepuire. Această placă apare ca o gaură cu altele mai mici în jurul ei. Uleiul de motor se deplasează în găurile mai mici prin mediul filtrului și iese înapoi prin gaura centrală. Pe măsură ce uleiul se deplasează prin mediul filtrant, contaminanții sunt prinși.

Atunci când motorul nu funcționează, supapa anti-reflux se asigură că uleiul nu se infiltrează în filtru dinspre motor. De asemenea, ar putea exista o supapă de siguranță, care permite o mică descărcare de ulei nefiltrat în motor atunci când vremea este rece și acesta are nevoie de un impuls suplimentar. Toate aceste părți vitale asigură că uleiul curge așa cum este necesar, cu excepția cazului în care filtrul este înfundat.

Costul înlocuirii filtrului de ulei înfundat

Filtrele de ulei costă între 10 și 20 de dolari, ceea ce le face una dintre cele mai puțin costisitoare piese ale vehiculului dumneavoastră. Datorită costului redus, este logic să vă asigurați că înlocuirea regulată a filtrului de ulei face parte din rutina de întreținere.

CITEȘTE ȘI:
Mașina pierde ulei? Cauze comune și cum să o reparați

Schimbarea unui filtru de ulei este suficient de simplă pentru a o face acasă, în timpul schimbului de ulei. Cu toate acestea, dacă aveți nevoie de o schimbare profesională a uleiului și a filtrului, ați putea cheltui între 30 și 75 de dolari pentru o schimbare convențională a uleiului și a filtrului, sau între 60 și 125 de dolari pentru o schimbare a uleiului și a filtrului sintetic.

În ceea ce privește costul, ar trebui să înlocuiți întotdeauna filtrul de ulei la primul semn de probleme. Înlocuiți filtrul la fiecare schimbare de ulei, chiar dacă nu observați nicio problemă. Această sarcină simplă ar putea salva motorul de la daune catastrofale, așa că nu trebuie ignorată niciodată.

Întrebări frecvente despre filtrul de ulei

Poate un filtru de ulei înfundat să provoace un ralanti neregulat?

Da, dacă presiunea uleiului este scăzută, există posibilitatea ca supapele hidraulice sau întinzătoarele arborelui cu came să nu funcționeze corect, ceea ce poate cauza un ralanti dur. Cu toate acestea, un motor zgomotos este un semn mai frecvent al unui filtru de ulei înfundat.

Un filtru de ulei înfundat poate face ca o mașină să nu pornească?

Da, un filtru de ulei înfundat poate cauza probleme cu sincronizarea arborelui cu came sau cu supapele hidraulice, ceea ce poate cauza probleme de pornire. Dacă ați condus prea mult cu o presiune scăzută a uleiului, există, de asemenea, riscul ca motorul să se blocheze din cauza presiunii scăzute a uleiului.

Cât de des ar trebui să schimbați filtrul de ulei?

Filtrul de ulei trebuie înlocuit de fiecare dată când efectuați un schimb de ulei la motorul dumneavoastră. De obicei, acest lucru se întâmplă la fiecare 6.000 până la 18.000 de mile, în funcție de modelul de mașină. Verificați manualul de service al mașinii dumneavoastră pentru programul de service corect.

Un filtru de ulei prost afectează performanța?

Da, un filtru de ulei prost poate cauza probleme cu distribuția arborelui cu came sau cu supapa hidraulică, ceea ce poate cauza probleme de performanță. Dar, în acest caz, cel mai probabil, veți vedea și o lumină de verificare a motorului pe tabloul de bord.