Pompa de aer secundar crește eficiența convertizorului catalitic. Iată cum vă puteți da seama dacă pompa de aer secundar este defectă și cât costă înlocuirea ei.

În cazul vehiculelor moderne, nu se poate scăpa de standardele de emisii. Fiecare producător auto este obligat să le respecte, ceea ce înseamnă că trebuie să instaleze componente suplimentare pe vehiculul dumneavoastră.

Una dintre aceste componente este pompa secundară de aer, cunoscută și sub numele de pompă SAI. Și în timp ce pompa secundară de aer face o treabă remarcabilă în ceea ce privește reducerea emisiilor, aceasta tinde să se uzeze după un timp.

Când se întâmplă acest lucru, veți începe să observați o varietate de simptome și, cu cât le lăsați mai mult timp în pace, cu atât mai grave vor deveni. De aceea, am defalcat aici cele mai frecvente simptome ale unei pompe secundară de aer defecte, înainte de a ne scufunda în tot ceea ce trebuie să știți despre aceste componente ingenioase.

Cele mai frecvente simptome ale unei pompe secundare de aer defecte sunt o lumină de verificare a motorului sau un test de emisii eșuat. Dar, deși acestea sunt cele mai comune simptome, nu sunt singurele la care trebuie să fiți atenți.

Mai jos am evidențiat cele mai frecvente cinci simptome, astfel încât să știți la ce să fiți atenți dacă suspectați o pompă de aer secundară defectă.

Simptomele unei pompe secundară de aer defecte

1. Lumina de control a motorului

Producătorul vehiculului dumneavoastră îl umple până la refuz de senzori, iar acești senzori monitorizează aproape tot ceea ce face mașina dumneavoastră. Așadar, nu este surprinzător faptul că, dacă aveți o pompă secundară de aer defectă, unul dintre acești senzori îi va spune ECM-ului să vă anunțe prin intermediul unei lumini de verificare a motorului.

CITEȘTE ȘI:
Eliminarea convertizorului catalitic - Pro și contra

Cel mai frecvent cod pe care îl veți întâlni este P0410, o defecțiune a sistemului de injecție secundară a aerului. Cu toate acestea, este posibil să primiți, de asemenea, un cod pentru un senzor de oxigen sau pentru convertizorul catalitic. În acest caz, aveți o lumină de verificare a motorului din cauza unuia dintre simptome, nu a cauzei.

De aceea, este întotdeauna cel mai bine să conectați un instrument de scanare OBD II la vehiculul dvs. atunci când efectuați reparații de diagnosticare – în acest fel, diagnosticați problema corect de prima dată.

2. Test de emisii eșuat

Pompa secundară de aer este o componentă a emisiilor, așa că nu este nicio surpriză faptul că, dacă se defectează, nu veți trece testul de emisii. Cu cât convertizorul catalitic primește mai mult aer proaspăt, cu atât își poate face mai bine treaba.

În plus, majoritatea testelor de emisii vă vor pica automat dacă aveți o lumină de verificare a motorului legată de emisii. În timp ce ne vom scufunda în modul în care funcționează această componentă mai târziu, trebuie doar să știi că, dacă se defectează, nu vei trece niciodată un test de emisii – chiar dacă nu ai o lumină de verificare a motorului activă.

3. Accelerația lentă

Pompa secundară de aer monitorizează nivelurile de hidrocarburi care ies din motor, iar dacă primește citiri greșite, poate spune ECM-ului tău că ceva nu merge bine în interiorul camerei de combustie. Acest lucru poate duce la probleme de performanță, cum ar fi o accelerare mai lentă.

4. Motorul se blochează sau puterea de ieșire redusă

Un alt set de probleme de performanță care pot proveni din citirile eronate ale pompei aerului secundar este un motor care se blochează sau o putere redusă. Acest lucru se datorează faptului că motorul dvs. își modifică performanța generală pe baza unor citiri eronate, ceea ce, la rândul său, creează probleme reale în timp ce încearcă să funcționeze.

CITEȘTE ȘI:
Cum se curăță un catalizator (convertor catalitic)?

Acesta este motivul pentru care ar trebui să reparați o pompă de aer secundar defectă cât mai curând posibil. În caz contrar, s-ar putea să vă confruntați cu probleme în timp ce conduceți, iar aceste probleme nu vor face decât să se agraveze în timp.

5. Ralanti scăzut

Uneori, singura problemă de performanță care apare este un ralanti scăzut. Acest lucru se datorează faptului că, pe măsură ce apăsați accelerația, vehiculul dumneavoastră produce mai multe hidrocarburi, ceea ce poate fi suficient pentru ca senzorul să funcționeze așa cum ar trebui. Acest lucru face ca ECM-ul să trimită din nou citirile corecte către motor.

Cu toate acestea, cu cât problema durează mai mult, cu atât este mai probabil ca problema să continue la turații mai mari.

Locația pompei secundare de aer

Pompa de aer secundar este de obicei amplasată pe motor sau cel puțin în compartimentul motor. Uneori poate fi ascunsă adânc în compartimentul motorului, dar de cele mai multe ori o veți găsi instalată destul de vizibil pe motor.

O puteți localiza căutând ceva asemănător cu imaginea de mai sus sau de mai jos. Este un furtun care merge la admisie, așa că urmăriți acest furtun.

Funcția unei pompe secundară de aer

Pompa secundară de aer este o componentă care reduce emisiile prin pomparea aerului proaspăt chiar înainte de convertizorul catalitic.

Deși acest lucru ar putea părea că păcălește sistemul de emisii prin scăderea procentului de hidrocarburi din gazele de eșapament, nu așa funcționează testarea și, de fapt, crește numărul de hidrocarburi pe care convertorul catalitic le poate transforma în apă.

CITEȘTE ȘI:
Cum se curăță un catalizator (convertor catalitic)?

Pur și simplu, cu cât vehiculul dumneavoastră are mai mult aer proaspăt în sistemul de evacuare, cu atât convertizorul catalitic este mai eficient în activitatea sa.

Costuri de înlocuire a pompei secundară de aer

Costul mediu de înlocuire a pompei de injecție secundară de aer este cuprins între 250 și 400 de euro. Acest lucru este semnificativ mai ieftin decât înlocuirea pompei de aer primare, care poate costa între 600 și 700 de euro.

Rețineți că costul exact al reparațiilor vehiculului dumneavoastră va varia în funcție de ceea ce conduceți și de locul în care îl duceți la reparații.

Dacă doriți să economisiți ceva bani atunci când înlocuiți pompa de aer secundară, puteți schimba singuri piesele. Cu toate acestea, piesele în sine variază între 200 și 300 de euro, în timp ce manopera costă de obicei mai puțin de 100 de euro.

Dar dacă puteți să vă ridicați vehiculul și să ajungeți la pompa secundară a aerului, atunci lucrarea în sine este relativ simplă, așa că nu este greu să economisiți niște bani. Asigură-te doar că ridici și fixezi corect vehiculul, astfel încât să nu te strivești în timp ce schimbi piesele.