soundhouse.ro/

Dacă catalizatorul este înfundat, poate duce la un cost de reparație costisitor ! Iată cum îl puteți curăța cu sau fără a demonta întreaga unitate.

Catalizatorul este o parte importantă a sistemului de emisii al mașinii. Este necesar pentru a converti toxinele dăunătoare din gazele de eșapament în unele mai bune pentru mediu. Din cauza funcționării sale, catalizatorul se poate înfundă. Dacă știți cum să deblocați un convertizor catalitic, s-ar putea să vă puteți salva de la un cost de reparație ridicat.

În acest ghid, acoperim cele mai bune modalități de curățare a catalizatorului. De asemenea, analizăm simptomele unui convertizor catalitic înfundat și vă arătăm cum întreținerea acestuia poate menține pisica în cea mai bună stare. La finalul ghidului, ne adâncim în costul înlocuirii unui convertizor catalitic dacă curățarea nu funcționează.

Cum să desfundăm un catalizator fără a-l îndepărta

Puteți debloca un convertizor catalitic fără a-l îndepărta prin aplicarea unui aditiv pentru combustibil sau prin metoda „tuningului italian”. În unele cazuri, este posibil să fie nevoie să scoateți catalizatorul pentru a curăța înfundarea, ceea ce necesită mai multă îndemânare și timp.

Iată câteva informații mai detaliate despre cum să îndepărtați un convertizor catalitic fără a-l scoate:

Aditiv pentru combustibil

Există mulți aditivi pentru combustibil de înaltă calitate care vor ajuta la curățarea catalizatorului. Mulți oameni se dau în vânt după efectele agentului de curățare a combustibilului CataClean. De asemenea, puteți alege aditivi de la Rislone, CRC, Chevron, STP și Lucas.

Înainte de a decide ce aditiv să folosiți, acordați-vă ceva timp pentru a cerceta opțiunile. În funcție de simptomele cu care vă confruntați și de bugetul dumneavoastră, s-ar putea să constatați că unul vi se potrivește mai bine decât altul.

Este important să respectați toate instrucțiunile de pe flaconul pe care îl alegeți. Cele mai multe dintre ele necesită ca rezervorul de combustibil să fie umplut până la un anumit nivel și va trebui să conduceți pentru o perioadă scurtă de timp pentru a simți efectele curățătorului. Deoarece aceasta este cea mai puțin costisitoare metodă și cea mai ușoară de curățare, este adesea încercată înainte de orice altceva.

Cu toate acestea, detergenții sunt meniți să fie eficienți doar dacă catalizatorul catalitic nu este complet înfundat. Avantajul utilizării curățătorilor este că întregul sistem de alimentare primește atenție. Aceste formule pot elimina contaminarea la senzorii de oxigen și la pasajele de trecere.

Metoda „Italian Tune-Up”

Spre deosebire de un tuning auto convențional, „Italian Tune-Up” a fost creat de Ferrari ca o modalitate de a arde acumulările inutile de carbon. Dacă sunteți blând cu mașina dvs. tot timpul, este posibil să nu încălziți suficient de mult catalizatorul pentru a arde aceste depuneri, ceea ce duce la o înfundare. Pentru o eficacitate maximă, doriți ca catalizatorul să ajungă între 800 °F și 1.832 °F.

Împingeți motorul să funcționeze la turație maximă cât mai mult timp posibil. Dacă puteți călca tare pe accelerație în timp ce trageți de pe loc sau intrați pe o pistă pentru ture cu accelerația la maximum, veți arde o parte din aceste depuneri care stau în evacuare. Unii oameni preferă să împingă motorul mașinii la maxim timp de un minut în timpul fiecărei deplasări, asigurându-se astfel că acumulările nu se produc niciodată în primul rând.

CITEȘTE ȘI:
Eliminarea convertizorului catalitic - Pro și contra

Cu toate acestea, nu vrei să forțezi constant motorul prea tare, altfel te-ai putea confrunta cu alte defecțiuni. În plus, aceste metode nu ar trebui să fie niciodată încercate dacă vă temeți că componentele motorului cedează deja. În caz contrar, s-ar putea să te confrunți cu alte reparații auto înainte de a-ți dori acest lucru.

Deblocarea catalizatorului prin îndepărtarea acestuia

Dacă celelalte metode nu au funcționat pentru tine, este timpul să scoți catalizatorul pentru a-l curăța. Începeți prin a aduna câteva consumabile pentru această treabă. Veți avea nevoie de un recipient mare și de ulei penetrant. De asemenea, este important să aveți un cric de podea sigur și suporturi pentru cric. În afară de aceste unelte, aveți nevoie și de un aparat de spălat sub presiune și o cheie cu impact.

Înainte de a lucra la catalizatorul, trebuie să lăsați eșapamentul să se răcească. În caz contrar, te-ai putea arde. De asemenea, ar trebui să citiți pașii din manualul de service al mașinii pentru instrucțiuni legate de modelul dvs. particular. Odată ce catalizatorul este răcit, urmați acești pași generalizați, cu excepția cazului în care contrazic ceva găsit de producător.

Ridicați mașina și fixați-o pe cricuri. Îndepărtați senzorul de oxigen. Folosiți ulei penetrant pentru a slăbi șuruburile. Scoateți catalizatorul și inspectați-l. Dacă există un zăngănit în interiorul catalizatorului, va trebui să-l înlocuiți. Dacă nu se aude nimic, este posibil să puteți continua să îl curățați. Cu un aparat de spălat sub presiune, spălați catalizatorul la presiune scăzută. Scufundați pisica în degresant și apă caldă. Clătiți-o din nou cu mașina de spălat sub presiune la presiune joasă. Lăsați catalizatorul să se scurgă și să se usuce complet. După ce este uscat, puteți reinstala pisica. Reinstalați senzorul de oxigen și fixați totul la loc.

Dacă întâmpinați probleme cu acești pași sau dacă nu sunteți sigur cum să efectuați curățarea, cel mai bine este să vizitați un atelier auto profesionist de reparații auto. De asemenea, puteți viziona câteva videoclipuri pe YouTube care ar putea ajuta la explicarea mai bine a procesului.

Cum să-ți dai seama că catalizatorul catalitic este înfundat?

Lumina de control a motorului

În cele mai multe cazuri de convertizor catalitic înfundat, se va aprinde lumina Check Engine Light. Deoarece există o problemă cu sistemul de emisii, senzorii vor declanșa o funcționare defectuoasă care determină aprinderea luminii de avertizare.

Singura modalitate de a elimina Check Engine Light este de a curăța înfundarea convertizorului sau de a înlocui catalizatorul. Puteți determina ce cauzează aprinderea luminii prin citirea codurilor care provin de la scanerul de diagnosticare OBD-II.

Test de emisii eșuat

În unele regiuni, vi se cere să mergeți la testele periodice de emisii pentru a obține înregistrarea și inspectarea mașinii. Cu toate acestea, atunci când sistemul de emisii nu funcționează la capacitate maximă, vehiculul ar putea să nu treacă testul.

Veți obține cu siguranță un raport de eșec atunci când catalizatorul catalitic este înfundat, deoarece partea vitală nu poate schimba gazele nocive cu cele mai puțin toxice. Cu toate acestea, și alte probleme pot duce la un test eșuat, cum ar fi un senzor de oxigen defect. Din acest motiv, veți avea nevoie de cititorul de coduri pentru a vă da seama ce se întâmplă.

CITEȘTE ȘI:
5 Simptome ale unei pompe secundară de aer defecte

Miros de ouă stricate

Atunci când catalizatorul se înfundă, este posibil să începeți să observați un miros de ou stricat. Unii oameni recunosc că acest miros provine din cauza prezenței sulfului.

Deoarece catalizatorul înfundat nu poate converti corespunzător poluanții, rămâneți cu acest miros respingător. Din păcate, odorizantele de aer din mașină nu vor rezolva problema. Trebuie să curățați sau să înlocuiți catalizatorul pentru a vă scăpa vehiculul de acest miros.

Lipsa de performanță a motorului

Atunci când apare o înfundare în catalizatorul, poate exista o contrapresiune în interiorul eșapamentului. Deoarece gazele de eșapament sunt blocate, acestea se pot deplasa înapoi spre camera de ardere.

Motorul mașinii dumneavoastră trebuie să aibă în permanență un echilibru corect între aer și combustibil. Dacă orice gaz de eșapament se întoarce în motor, veți observa unele probleme de performanță. În plus, lumina Check Engine Light se va aprinde din cauza dezechilibrului dacă, dintr-un motiv oarecare, nu este deja aprinsă.

Creșterea consumului de combustibil

Atunci când catalizatorul se înfundă, mașina nu mai poate funcționa la fel de eficient ca înainte. Problema se întoarce la acele gaze captive despre care tocmai am discutat. Orice dezechilibru în raportul dintre aer și combustibil modifică cantitatea de benzină necesară pentru a menține mașina în funcțiune.

S-ar putea să vă treziți apăsând mai tare pe accelerație pentru a face mașina să răspundă. De asemenea, ați putea petrece mai mult timp umplând rezervorul din cauza a ceea ce se irosește.

Întreținerea catalizatorului

Dacă doriți să evitați să aveți de-a face cu un convertizor catalitic înfundat, este important să aveți grijă de sistemul de evacuare. Iată câteva sfaturi care vor preveni apariția înfundărilor.

Conduceți des vehiculul dumneavoastră. Este mai bine să folosiți sistemele decât să le lăsați să stea. Țineți pasul cu întreținerea regulată. Schimburile de ulei, înlocuirea bujiilor și întreținerea filtrului de aer ajută la menținerea funcționării optime a mașinii, astfel încât este nevoie de mai puțin timp pentru a apărea în catalizatorul catalitic. Folosiți combustibil cu cifră octanică mai mare dacă este recomandat de producătorul auto. Remediați imediat orice problemă care apare. Rularea cu sisteme defecte poate solicita mai mult catalizatorul catalitic.

Atunci când este îngrijit corespunzător, catalizatorul ar trebui să dureze zece ani sau mai mult. Pentru costul mic pe care îl presupune întreținerea autovehiculului dumneavoastră, este mai bine să evitați înlocuirea ori de câte ori este posibil.

Costul înlocuirii unui convertizor catalitic înfundat

Costul mediu pentru înlocuirea catalizatorului este cuprins între 900 și 2.500 de euro, deși unele mașini pot costa mult mai mult. Motivul pentru costul ridicat nu are nimic de-a face cu taxele de manoperă. De fapt, majoritatea convertoarelor catalitice sunt simplu de înlocuit.

În schimb, costul este dus în sus din cauza numărului de metale prețioase care se află în catalizatorul. Cu cât un convertizor folosește mai multe metale, cu atât mai mult vă puteți aștepta să plătiți pentru el. În plus, unele vehicule folosesc mai mult de un convertizor, ceea ce face ca costul să fie și mai mare dacă ambele trebuie înlocuite.

CITEȘTE ȘI:
Eliminarea convertizorului catalitic - Pro și contra

Întrebări frecvente

Puteți debloca un convertizor catalitic acasă?

Nu este nevoie de multă experiență pentru a curăța convertizorul prin metode simple. De fapt, majoritatea oamenilor vor începe cu o opțiune mai ieftină înainte de a căuta ajutor profesionist. Utilizând un aditiv sau executând metoda italiană de reglare, cheltuiți foarte puțini bani și pierdeți doar o perioadă minimă de timp. Chiar dacă trebuie să scoateți catalizatorul pentru a-l curăța, procesul nu durează mult. Cu niște unelte și echipamente simple, ați putea încerca această metodă în garajul dumneavoastră de acasă.

Poți folosi un ciocan pentru a debloca un convertor catalitic?

Există multe site-uri online care promovează utilizarea unui ciocan pentru a scoate din lovituri resturile libere din interiorul catalizatorului. Deși acest lucru ar putea să îl deblocheze, metoda poate, de asemenea, să vă facă catalizatorul inutilizabil. Metalele prețioase din interiorul convertizorului trebuie să rămână intacte pentru ca transformările să aibă loc. În caz contrar, catalizatorul este pur și simplu golit, iar mașina dumneavoastră ar putea eșua din nou la testele de emisii.

Puteți conduce cu un convertizor catalitic uzat?

Catalizatorul uzat nu poate împiedica vehiculul dumneavoastră să funcționeze decât dacă creează probleme de performanță. Cu toate acestea, permiteți intrarea în atmosferă a unor gaze periculoase, ceea ce dăunează mediului înconjurător. De asemenea, ați putea consuma mai mult combustibil decât este necesar și să nu treceți un test de emisii, așa că este mai bine să îl curățați.

Ce cauzează defectarea catalizatorului?

Convertoarele catalitice se înfundă și se deteriorează atunci când alte sisteme nu funcționează corect. Fie că există o acumulare pe bujii sau un senzor de oxigen care funcționează defectuos, catalizatorul lucrează mai mult, ceea ce duce la defecțiune. De asemenea, poate fi cauzată și de acumularea de carbon din cauza faptului că nu se încălzește suficient catalizatorul.

Este Cataclean bun pentru curățarea catalizatorului?

Cataclean nu este un leac pentru convertoarele înfundate, indiferent de ceea ce vi se spune online. Cu toate acestea, acesta este unul dintre cele mai eficiente produse de curățare a pistelor de pe piață. Acesta poate ajuta la reducerea acumulărilor care duc la înfundări și este adesea recomandat pentru utilizare regulată ca opțiune de întreținere preventivă.

Concluzie

Dacă mașina ta nu funcționează așa cum ar trebui, problema ta ar putea fi un convertor catalitic înfundat. Din fericire, aveți mai multe opțiuni atunci când vine vorba de a învăța cum să deblocați un convertizor catalitic. Fie că alegeți să puneți un aditiv în rezervor, fie că alegeți să încercați metoda „tuningului italian”, s-ar putea să considerați că este posibil să curățați catalizatorul fără a-l demonta de pe mașină.

În caz contrar, eforturile dumneavoastră la domiciliu vor necesita scoaterea catalizatorului din vehicul. În cel mai rău caz, catalizatorul va trebui să fie înlocuit, ceea ce poate fi o reparație costisitoare. Doar din acest motiv, este important să aveți grijă de motorul mașinii și de convertizor.

janta.ro%20