Aflați care sunt avantajele și dezavantajele eliminării convertizorului catalitic înainte de a lua decizia de a scoate sau nu convertizorul catalitic al mașinii dumneavoastră.

Ar putea părea o idee bună să efectuați o eliminare a convertizorului catalitic, dar există câteva lucruri care trebuie luate în considerare înainte de a merge mai departe. Vreți să evaluați atât avantajele, cât și dezavantajele scoaterii catalizatorului pentru a vă asigura că este ceea ce doriți să faceți.

În acest ghid, evaluăm în profunzime toate avantajele și dezavantajele, astfel încât să puteți lua o decizie mai bună. De asemenea, explicăm ce este eliminarea catalizatorului.

Ce este o eliminare a convertizorului catalitic?

Pentru a efectua o eliminare a convertizorului catalitic, trebuie să scoateți sau să dezinstalați convertizorul catalitic din vehiculul dumneavoastră. Puteți face acest lucru singur în garajul de acasă sau îl puteți duce la un profesionist pentru a fi finalizat.

Eliminarea convertizorului catalitic va adăuga mai mulți cai putere și va crea mai mult zgomot. De asemenea, reduce temperatura motorului și permite o mai bună economie de combustibil. Cu toate acestea, este ilegală, poate provoca aprinderea luminii Check Engine Light și va face imposibilă trecerea unui test de emisii.

În unele cazuri, oamenii aleg să elimine convertorul catalitic fără a face nimic în plus. În caz contrar, piesa poate fi înlocuită cu o țeavă dreaptă.

Avantajele eliminării convertizorului catalitic

1. Creștere a numărului de cai putere

Prin scoaterea convertizorului de pe autovehiculul dumneavoastră, puteți crește rapid numărul de cai putere. Prin scoaterea convertizorului catalitic, gazele de eșapament pot ieși mai repede, ceea ce duce la o contrapresiune mai mică a motorului.

Prin crearea unui spațiu mai mare pentru fluxul de aer, un amestec mai bun poate ajunge în camera de ardere. Cum combustia se produce mai repede, se produce mai multă putere.

2. Reducerea temperaturii motorului

Același lucru este valabil și pentru temperatura motorului fără catalizator. Deoarece motorul se confruntă cu mai puține sarcini din cauza eliberării mai rapide a gazelor, se produce mai mult influx.

CITEȘTE ȘI:
Cum se curăță un catalizator (convertor catalitic)?

Cu un flux mai mare de aer în camera de ardere, motorul rămâne mai optimizat. Prin urmare, temperaturile de funcționare scad semnificativ.

3. O mai bună economie de combustibil

Scoaterea convertizorului va crea o economie de combustibil mai bună din aceleași motive pe care le-am explicat deja. Cu o reducere a contrapresiunii motorului și o temperatură mai scăzută, vehiculul funcționează mai eficient.

Pe măsură ce povara asupra motorului este redusă, acesta va avea nevoie de mai puține alimentări. Aceasta este o consecință bună cu care trebuie să ne confruntăm, mai ales având în vedere facturile mai mari la benzină.

4. Flexibilitatea combustibilului

Pentru a avea grijă în mod corespunzător de convertizorul catalitic, trebuie să folosiți un anumit combustibil fără plumb. În caz contrar, combustibilul pe bază de plumb ar putea crea deteriorări interne ale materialului catalizatorului.

Cu toate acestea, atunci când îndepărtați convertizorul catalitic, există opțiunea de a utiliza alți combustibili. În schimb, puteți trece la ceva orientat spre performanțe înalte, cum ar fi combustibilul de curse cu plumb. Asigurați-vă doar că folosiți numai carburanți aprobați de producător.

5. Sunet mai puternic

În cazul vehiculelor moderne, convertorul catalitic ajută la înăbușirea unor sunete de evacuare. Acesta ajută la reducerea modului în care gazele au impact asupra motorului atunci când părăsesc camera de ardere și ies din vehicul.

Odată ce convertizorul catalitic este îndepărtat, sunetul provenit de la vehiculul dumneavoastră devine mai puternic. Cu toate acestea, acest lucru poate fi văzut și ca un dezavantaj, motiv pentru care l-am inclus și mai jos.

6. Se poate face la domiciliu

Dacă sunteți un mecanic de casă, ar trebui să puteți scoate catalizatorul pe cont propriu. Pentru a scoate convertizorul, trebuie să îndepărtați mai întâi senzorul de oxigen. Dacă nu aveți cheia potrivită, este posibil să o puteți împrumuta de la magazinul de piese auto.

CITEȘTE ȘI:
5 Simptome ale unei pompe secundară de aer defecte

De aici, trebuie să scoateți convertizorul catalitic. Deblocați-l și glisați-l de pe țeava de eșapament. Dacă este sudat, s-ar putea să fie nevoie să îl tăiați cu fierăstrăul. De asemenea, puteți instala o țeavă dreaptă după ce l-ați dat jos.

Dezavantajele eliminării convertizorului catalitic

1. Ilegal

Îndepărtarea convertizorului catalitic este ilegală. Din cauza reglementărilor EPA, puteți primi amenzi și amenzi costisitoare pentru scoaterea catalizatorului.

Chiar dacă nu vă duceți mașina la o inspecție, tot ați putea avea probleme. Poliția are dreptul să vă tragă pe dreapta și să vă amendeze.

2. Emisii crescute

Convertizorul catalitic protejează atmosfera de gazele de eșapament toxice și periculoase. Acesta are rolul de a transforma gazele în ceva mai puțin nociv.

Atunci când convertorul catalitic este scos, vehiculul pompează toate aceste toxine în aer. În acest moment, nu faceți decât să contribuiți și mai mult la deteriorarea mediului înconjurător.

3. Test de emisii eșuat

Cu convertizorul catalitic dezactivat și cu aceste gaze care ajung în aer, veți avea probleme în a trece testul de emisii al statului dumneavoastră. Deși nu este obligatoriu peste tot, majoritatea oamenilor trebuie să se confrunte cu acest aspect anual sau bianual.

Nu aveți voie să conduceți în mod legal pe șosea cu un test de emisii eșuat. Din acest motiv, v-ați putea confrunta cu amenzi costisitoare.

4. Mai mult zgomot

Odată ce zgomotul mașinii atinge un anumit nivel, poate fi considerat poluare fonică. Acest zgomot excesiv poate fi dăunător pentru urechile dumneavoastră.

În plus, s-ar putea să îi deranjați pe ceilalți din cartier. Dacă zgomotul este mai mare decât un anumit nivel de decibeli, puteți primi și o amendă pentru tulburarea liniștii publice.

CITEȘTE ȘI:
5 Simptome ale unei pompe secundară de aer defecte

5. Lumina de control a motorului

Orice interferență cu funcționarea motorului poate cauza o funcționare defectuoasă a senzorilor. Când scoateți convertizorul catalitic, este posibil să vedeți că se aprinde lumina Check Engine Light. Unele autovehicule au o soluție de rezolvare, care vă permite să montați un distanțier în senzorul de oxigen din aval.

Acest senzor lambda poate face ca sistemul să citească normal, astfel încât să nu se aprindă Lumina Check Engine. Totuși, acest lucru nu schimbă faptul că sistemul nu funcționează așa cum ar trebui.

6. Costuri suplimentare

Deși puteți efectua ștergerea convertizorului catalitic la domiciliu, tot trebuie să vă confruntați cu costurile. Chiar și efectuarea lucrului acasă vă poate costa 50 de euro.

Dacă alegeți să apelați la ajutorul unui profesionist, costul ar putea fi de 300 de eurosau mai mult. Vă puteți aștepta să plătiți o factură mai mare dacă pisica trebuie să fie tăiată cu fierăstrăul.

Este legal să îndepărtați convertorul catalitic?

Nu este legal să circulați cu vehiculul fără convertizor catalitic. Trebuie să consultați legile din țara dumneavoastră pentru a afla ce puteți face în mod legal cu sistemul de emisii, dar reglementările continuă să devină mai stricte.

Pot să conduc fără un convertor catalitic?

Răspunsul scurt este da. Este complet posibil să vă conduceți fizic vehiculul fără un convertizor catalitic. În general, nu veți observa o schimbare masivă a performanțelor vehiculului dumneavoastră fără convertizor catalitic, în afară de sunetul pe care îl puteți auzi.

Să discutăm totuși despre legalitatea conducerii fără convertizor catalitic. Deși puteți conduce fără catalizator, nu este legal să faceți acest lucru. Țările au stabilit legi, împreună cu EPA, care reglementează câte emisii sunt pompate în atmosferă. Dacă conduceți fără catalizator, sunteți răspunzător pentru orice amenzi și consecințe ale încălcării legii.