Compresorul de aer condiționat este cunoscut pentru că se defectează la multe modele de mașini. Iată cum vă puteți da seama dacă compresorul de aer condiționat este defect și cât costă înlocuirea acestuia.
Dacă locuiești într-o țară caldă, știi cât de important este să ai un sistem de aer condiționat funcțional în mașina ta.
Din nefericire, sistemul AC conține multe piese diferite, ceea ce înseamnă că este posibil ca multe piese să se defecteze.
Dar de unde știți dacă compresorul AC este cel vinovat atunci când sistemul dvs. de aer condiționat nu mai suflă aer rece? Haideți să aflăm! Să începem cu o privire rapidă asupra semnelor:
Cel mai frecvent simptom al unui compresor AC defect este temperatura caldă sau fluctuația temperaturii aerului condiționat. De asemenea, este posibil să auziți zgomote provenind de la compresorul AC dacă deschideți capota. În unele cazuri, puteți vedea, de asemenea, scurgeri de agent frigorific în jurul compresorului.
Iată o listă mai detaliată a celor mai frecvente simptome ale unui compresor AC defect.
Simptomele unui compresor de aer condiționat defect
1. Sistemul de aer condiționat suflă aer cald
Aceasta poate părea o primă alegere evidentă pe listă. Cu toate acestea, există o serie de lucruri la care trebuie să fiți atenți, care ar putea indica faptul că un compresor defect este de vină dacă aerul condiționat nu mai funcționează.
Dacă autovehiculul dumneavoastră indică faptul că aerul condiționat ar trebui să fie pornit (de obicei printr-o luminiță pe butonul A/C), dar nu simțiți nicio schimbare de temperatură, acest lucru ar putea indica un compresor defect.
O modalitate bună de a verifica dacă compresorul este de vină în acest caz este să verificați alimentarea cu energie a compresorului de aer condiționat. Compresorul va avea, de obicei, un conector cu 2 pini situat pe partea exterioară a caroseriei. În timp ce vehiculul este în funcțiune și aerul condiționat este pornit, ar trebui să aveți o alimentare sub tensiune care să ajungă la pompă.
În cazul în care compresorul dvs. este alimentat corect, dar tot nu funcționează, acest lucru ar sugera un compresor de aer condiționat defect.
2. Zgomotul produs de compresorul de aer condiționat
După cum vă puteți imagina, atunci când ambreiajul compresorului este cuplat, componentele interne ale pompei lucrează incredibil de mult pentru a ține pasul cu cererea.
Odată ce rulmenții și alte componente metalice încep să se uzeze și să devină zgomotoase în interiorul compresorului, veți începe, de obicei, să observați un zgomot aspră de măcinare provenit de la motor.
O modalitate bună de a determina dacă este compresorul dvs. cel care face acest zgomot este să încercați să porniți și să opriți aerul condiționat și să ascultați orice schimbare în zgomotul de măcinare.
Dacă observați că zgomotul dispare atunci când pompa este oprită, acest lucru ar indica faptul că componentele interne ale compresorului dvs. s-au uzat și va fi nevoie ca unitatea să fie înlocuită.
3. Ambreiajul compresorului nu se mișcă
Cele mai multe scripeți ale compresoarelor de aer condiționat sunt formate din două părți. Polia interioară se va roti în permanență cu motorul, fără a roti axul în compresor. De asemenea, are un ambreiaj exterior pe această scripete care este cuplat atunci când compresorul de aer condiționat trebuie să pornească.
Dacă acest ambreiaj a cedat, nu se va angaja și nu va roti axul compresorului. Lipsa energiei electrice poate provoca, de asemenea, acest lucru compresorului, deci trebuie diagnosticat corespunzător.
Totuși, acesta este mai degrabă un semn al unui ambreiaj defect al compresorului de aer condiționat decât al unui compresor de aer condiționat defect. Cu toate acestea, dacă ambreiajul compresorului de aer condiționat este defect, deseori trebuie să înlocuiți compresorul.
Mașinile mai noi folosesc în mare parte compresoare de aer condiționat variabile, ceea ce înseamnă că acestea se rotesc tot timpul și nu au acest ambreiaj.
4. Miros de cauciuc ars din compartimentul motor
Dacă observați un miros de cauciuc ars din compartimentul motor atunci când încercați să porniți aerul condiționat, poate însemna că compresorul de aer condiționat este gripat și că cureaua serpentină se va roti pe polița compresorului de aer condiționat.
Totuși, acest lucru va face ca cureaua serpentină să se rupă destul de repede, așa că, dacă observați acest lucru de mult timp, cel mai probabil problema mașinii dumneavoastră este altceva.
5. Cureaua de transmisie auxiliară se uzează excesiv de mult
Dacă a trebuit să vă înlocuiți recent cureaua de transmisie auxiliară și ați observat că cea nouă a început să se uzeze destul de repede sau face un zgomot de scârțâit, atunci ar putea fi util să verificați polița compresorului de aer condiționat.
Pe măsură ce polița compresorului dvs. începe să se uzeze, aceasta poate dezvolta o mișcare excesivă în rulmenții săi, ceea ce face ca polița să ruleze în unghiuri diferite. Această mișcare va provoca adesea smulgerea și prinderea curelei de transmisie auxiliare din cauciuc și va cauza uzura prematură a acesteia. Sau această mișcare excesivă poate emite un scârțâit ascuțit pe măsură ce cureaua de cauciuc se freacă de scripete, acum nealiniate.
Pentru a determina dacă aceasta este vina dumneavoastră, scoateți cureaua de transmisie auxiliară de la compresorul de aer condiționat și verificați fizic scripetele pentru a vedea dacă există un joc liber excesiv. Unele compresoare permit schimbarea scripeților fără a înlocui întreaga unitate; din păcate, acest lucru este rareori cazul, iar un scripete uzat va însemna adesea înlocuirea compresorului însuși.
6. Scurgere de agent frigorific
Sistemul de aer condiționat al autovehiculului dvs. are senzori pentru a determina cât de mult agent frigorific există în conducte. Dacă autovehiculul dumneavoastră are o scurgere pe una dintre aceste țevi și pierde refrigerant, comutatorul de presiune inferioară va detecta acest lucru și va opri compresorul din funcționare pentru a nu-l deteriora din cauza funcționării în gol.
O scurgere de refrigerant pe un vehicul poate fi adesea dificil de găsit din cauza inaccesibilității componentelor pe care încercați să le evaluați. Cu toate acestea, un loc bun pentru a începe dacă sunteți în căutarea unei scurgeri este corpul compresorului în sine.
Dacă compresorul a început să comprime prea mult refrigerantul din cauza unei defecțiuni interne, acest lucru poate provoca o căldură și o presiune excesivă în corpul compresorului și poate cauza spargerea garniturilor acestuia. Astfel, se eliberează refrigerantul și se oprește funcționarea aerului condiționat.
Funcția unui compresor de aer condiționat
Compresorul de aer condiționat al autovehiculului dumneavoastră este într-adevăr inima care bate a sistemului de aer condiționat al autovehiculului dumneavoastră. Este practic un mini compresor care este de obicei acționat de cureaua de transmisie auxiliară. Pe măsură ce motorul se rotește, cureaua de transmisie auxiliară preia puterea de la arborele cotit și o transmite la rola compresorului de aer condiționat.
Acum, deoarece nu toată lumea își folosește aerul condiționat 100% din timpul condusului, compresorul de aer condiționat are un ambreiaj montat în scripete. Acest ambreiaj va cupla și decupla compresorul pe măsură ce porniți și opriți aerul condiționat. Astfel, dacă aerul condiționat este oprit, atunci scripetele de pe compresor se va roti fără a roti componentele interne ale compresorului.
Când se răcește, compresorul de aer condiționat este proiectat pentru a crește presiunea și temperatura agentului frigorific în interiorul sistemului. Prin împachetarea strânsă a moleculelor de agent frigorific pe bază de gaz, permite ca căldura pe care agentul frigorific a preluat-o de la evaporatorul dumneavoastră să fie eliberată pe măsură ce ajunge la condensatorul vehiculului dumneavoastră.
Locația compresorului AC
Compresorul de aer condiționat va fi, de obicei, amplasat undeva pe cureaua de transmisie auxiliară. Acesta va avea 2 conducte de refrigerant conectate la corpul său și o priză electrică pentru a furniza energie.
Compresoarele de aer condiționat sunt de obicei situate în partea de jos a motorului, sub alternator și pompa de servodirecție, așa că puteți verifica de sub vehicul pentru a vedea compresorul.
Costul înlocuirii compresorului de aer condiționat
Costul mediu de înlocuire a compresorului AC este între 400 și 1200 de euro, în funcție de modelul de mașină și de costul forței de muncă. Un compresor AC costă între 200 și 700 de euro, în timp ce manopera costă între 200 și 500 de euro.
Compresorul de AC în sine este o piesă destul de complexă și, prin urmare, poate costa foarte mult să cumpărați unul nou.
Costurile forței de muncă sunt adesea în jur de 100 de euro doar pentru înlocuirea compresorului AC, în funcție de modelul de mașină.
Cu toate acestea, după înlocuirea compresorului de AC, sistemul de AC trebuie să fie reumplut, iar această procedură costă de obicei între 100 și 200 de lei. Înainte de reumplerea sistemului de aer condiționat, trebuie, de asemenea, să faceți un test de etanșeitate a sistemului, ceea ce poate dura mult timp și, prin urmare, costurile forței de muncă sunt foarte mari.
Costul înlocuirii compresorului de aer condiționat va varia foarte mult în funcție de cât de accesibil este de schimbat, de ce agent frigorific folosește vehiculul dumneavoastră, precum și de tipul de compresor montat.