Bujiile incandescente asigură pornirea ușoară a motorului diesel chiar și pe vreme rece. Iată cum vă puteți da seama dacă bujiile incandescente diesel sunt defecte

Dacă nu aveți un motor diesel, este posibil să nu știți despre bujia incandescentă. Aceasta ia locul bujiei de aprindere, dar este responsabilă pentru încălzirea cilindrilor unui motor diesel. Acestea sunt o componentă esențială și tind să dureze mult timp, dar după o utilizare constantă, se pot strica. Trecem în revistă principalele simptome ale unei bujii incandescente diesel defecte.

Articolul nostru acoperă, de asemenea, locația și funcția bujiei de incandescență diesel. În partea de jos, discutăm despre cât ar trebui să vă coste în medie înlocuirea bujiei incandescente diesel. Să începem cu o privire rapidă asupra semnelor pe care trebuie să le căutați.

Cel mai frecvent simptom al unei bujii incandescente diesel defecte este dificultatea de a porni motorul mașinii atunci când este rece. De asemenea, este posibil să observați o accelerare lentă și un motor cu rateuri de aprindere. Aceste simptome vor apărea adesea împreună cu o lumină de verificare a motorului pe tabloul de bord.

Iată o listă mai detaliată a celor mai frecvente simptome ale unei bujii incandescente diesel defecte:

Simptomele bujiei incandescente diesel defecte

1. Probleme la pornirea vehiculului

Dacă motorul dumneavoastră diesel are bujii incandescente defecte, poate deveni dificil să îl porniți. Bujiile defecte nu generează suficientă căldură pentru a încălzi cilindrii.

Dacă bujiile nu creează suficientă căldură rapid, ar putea fi nevoie de mai multe încercări pentru a porni motorul. În plus, dacă bujiile incandescente sunt aproape moarte și temperaturile sunt extrem de scăzute, este posibil să nu puteți porni deloc motorul.

2. Accelerație slabă

Uneori, bujiile incandescente proaste pot afecta performanța motorului, mai ales pe vreme rece. Dacă apăsați accelerația în jos și nu pare să se întâmple nimic, este posibil să fie nevoie să înlocuiți bujiile incandescente.

CITEȘTE ȘI:
Simptome ale unei garnituri de chiulasă defectă

Cu toate acestea, accelerația slabă este un eveniment comun pentru multe piese defecte. Ar trebui să faceți o investigație mai aprofundată înainte de a concluziona că bujiile incandescente sunt de vină.

3. Motorul nu funcționează corect

Un motor cu reaprindere apare atunci când combustibilul nu se aprinde corect în cilindru. Orice tip de rateu de ardere este un motiv de alarmă, dar atunci când este cauzat de o bujie incandescentă defectă, este ușor de remediat.

Bujia incandescentă trebuie să încălzească corect cilindrul pentru a putea aprinde combustibilul. În timp ce defecțiunile de aprindere pot fi cauzate de alte probleme, o bujie de incandescență defectă este un loc bun pentru a căuta mai întâi.

4. Fum negru de eșapament

Dacă autovehiculul dumneavoastră diesel scoate fum negru sau gri închis din țeava de eșapament, există o problemă. Aceste culori semnifică faptul că ceva nu este în regulă cu sistemul de combustie.

Cu toate acestea, motorul diesel poate produce fum negru și din alte motive. Veți dori să verificați bujiile incandescente dacă iese fum din eșapament și dacă observați și alte simptome din lista noastră.

5. Lumina de verificare a motorului sau lumina bujiilor incandescente

Atunci când bujiile incandescente devin defecte, se poate declanșa Check Engine Light. Puteți scana sistemul cu instrumentul de diagnosticare OBDII pentru a obține codurile de eroare.

În unele cazuri, veți vedea codul P0380 „Glow Plug/Heater Circuit A Malfunction (Defecțiune bujie incandescentă/circuit de încălzire A). Cu toate acestea, se poate declanșa și P0670, P0671, P0672, P0673, P0674, P0675, P0676, P0677, P0678, P0679, P0680, P0681, P0682, P0683 și P0684, P0381, P0382, P0383 și P0384.

Localizarea bujiei incandescente diesel

Bujiile incandescente diesel sunt amplasate în capul cilindrilor motorului. Ele sunt înșurubate în fiecare cilindru în parte. Toate bujiile incandescente sunt alimentate cu 12 volți de la baterie.

CITEȘTE ȘI:
5 Simptome ale unei garnituri de capac de supapă proaste (cost de înlocuire)

Le puteți localiza deoarece vor avea partea superioară ieșită în afară conectată la un fir care furnizează energie. În unele cazuri, este posibil să fie nevoie să scoateți capacul supapei pentru a ajunge la bujiile incandescente.

Funcția unei bujii incandescente diesel

Bujia de incandescență diesel este responsabilă pentru încălzirea cilindrilor, astfel încât motorul să poată aprinde combustibilul. Bujiile incandescente ajută la menținerea motorului în funcțiune așa cum trebuie. Datorită amplasării bujiilor incandescente, căldura poate fi atrasă efectiv în motorul diesel.

Atunci când vremea este ideală, bujia incandescentă este abia dacă este necesară. Cu toate acestea, atunci când temperaturile scad, bujia incandescentă trebuie să fie în condiții optime pentru a încălzi cilindrul suficient pentru combustie.

Bujiile incandescente diesel vs. bujiile de aprindere

Bujiile incandescente și bujiile de aprindere sunt foarte asemănătoare în natură, dar au câteva diferențe. Iată câteva pe care le veți găsi atunci când le veți examina pe cele două.

1. Tipul de combustibil

În primul rând, bujia incandescentă este instalată la motoarele diesel, în timp ce motoarele pe benzină folosesc bujii de aprindere. În cazul motorului pe benzină, bujiile sunt necesare pentru a crea scânteia care aprinde aerul și combustibilul în interiorul camerei de combustie.

Cu toate acestea, nu este cazul motoarelor diesel. Motorul diesel nu are nevoie de o scânteie pentru combustie; are nevoie doar de căldură, care este crescută cu ajutorul bujiei incandescente.

2. Căldura

Benzina este o substanță volatilă. Are nevoie doar de o mică scânteie pentru a declanșa combustia. Cu toate acestea, motorina necesită compresie și căldură pentru a arde.

Trebuie să existe un nivel ridicat de căldură în interiorul cilindrilor pentru a produce combustia, iar aici intervine bujia incandescentă. Bujiile incandescente produc o căldură intensă care ajută motorul să aprindă amestecul de combustibil/aer din camera de combustie.

CITEȘTE ȘI:
Cum să ocoliți senzorii de oxigen - Puteți și ar trebui să o faceți?

3. Durabilitate

Bujiile incandescente vor dura mult mai mult decât majoritatea bujiilor. Bujiile incandescente sunt folosite doar pentru a încălzi cilindrii pentru aprindere. După aceea, abia dacă mai sunt necesare.

Pe de altă parte, bujia de aprindere lucrează continuu pentru a menține motorul în funcțiune. Bujiile ieftine ar putea avea o durată de viață de doar aproximativ 30.000 de mile.

4. Diferența de aprindere

Bujia de aprindere are nevoie de energie electrică pentru a crea o scânteie. Această scânteie aprinde amestecul de aer și combustibil din camera de combustie.

Bujiile incandescente diesel nu folosesc o scânteie. Ele transformă energia electrică în căldură, care ajută la aprinderea amestecului de combustibil și aer.

Costul înlocuirii bujiilor incandescente diesel

Costul de înlocuire a bujiilor incandescente diesel este de numai 115 euro până la 300 euro pentru întregul set. Acest preț include piesele și forța de muncă, bujiile incandescente costând de obicei 75 de euro sau mai puțin, iar forța de muncă ajungând în jur de 60 până la 225 de euro, în funcție de cât de greu este să ajungi la bujii.

Unii oameni vor prelungi schimbarea bujiilor incandescente, dar acest lucru nu are sens, având în vedere cât de puțin costisitoare este lucrarea. În plus, dacă aveți uneltele potrivite și câteva cunoștințe de mecanică, puteți înlocui singur bujiile.