Aflați care sunt simptomele unui distribuitor defect la mașina dumneavoastră și aflați cât costă înlocuirea acestuia. Obțineți informații practice de la mecanici cu experiență.

Dacă lucrați la mașini doar de câțiva ani, este posibil să nu fi întâlnit niciodată una cu distribuitor. Asta pentru că această piesă nu se instalează pe mașinile mai noi, dar este încă răspândită pe multe modele mai vechi. Atunci când această piesă cedează, poate cauza o mulțime de probleme, așa că este important să cunoașteți simptomele unui distribuitor defect.

Acoperim simptomele distribuitorului defect și discutăm despre locul în care este localizat. De asemenea, analizăm funcția distribuitorului și vă arătăm cum să îl testați. La sfârșitul articolului nostru, veți găsi costul aproximativ de înlocuire a unui distribuitor și veți primi răspunsuri la principalele întrebări.

Simptomele unui distribuitor defect

Atunci când distribuitorul începe să se strice, motorul poate avea rateuri de aprindere. De asemenea, este posibil să apară o lumină Check Engine Light pe tabloul de bord sau să aveți de-a face cu un motor care tremură. Regimul de ralanti poate fi dur, accelerația mai dificilă, iar mașina poate pica un test de emisii.

Aruncați o privire mai îndeaproape asupra simptomelor pentru a vedea cu care vă confruntați. Multe dintre acestea apar ori de câte ori este ceva în neregulă cu sistemul de aprindere, așa că ar putea fi necesare mai multe diagnostice.

Motor cu rateuri de aprindere

Atunci când combustibilul nu arde într-unul dintre cilindri, motorul va avea rateuri de ardere. Un motor cu aprindere greșită se simte ca și cum mașina se mișcă brusc și nu răspunde.

Un motor cu rateu de ardere nu este cauzat doar de un distribuitor defect. Este, de asemenea, un simptom comun atunci când există o problemă la bujii, un injector de combustibil defect sau o bobină de aprindere defectă (la modelele mai noi).

Motorul dă rateuri

Backfiring-ul este foarte asemănător cu misfiring-ul. Aceasta apare atunci când combustibilul nears părăsește cilindrul și se aprinde în gazele de eșapament la ieșirea din sistem.

Arderea inversă creează un sunet puternic care atrage multă atenție asupra vehiculului dumneavoastră. De asemenea, poate provoca blocarea mașinii.

Lumina de verificare a motorului

Dacă distribuitorul nu execută corect ciclul de aprindere, se va aprinde lumina Check Engine Light. Acest mesaj vă anunță că ceva nu este în regulă, necesitând atenția dumneavoastră.

Cu toate acestea, Lumina de verificare a motorului nu indică doar ceva în neregulă cu distribuitorul. Dacă nu citiți codurile de defecțiune cu un scaner compatibil, nu veți ști ce se întâmplă.

Rețineți că OBD-II a fost necesar doar pentru vehiculele din 1996 sau mai noi. Dacă aveți un vehicul mai vechi, ceea ce este foarte posibil, nu se vor aplica aceleași proceduri.

CITEȘTE ȘI:
Cum să ocoliți senzorii de oxigen - Puteți și ar trebui să o faceți?

De asemenea, sistemele au devenit mai funcționale pe măsură ce mașinile au devenit mai noi. Chiar dacă este echipată cu OBD-II, este posibil să nu aflați atât de multe pe cât ați sperat de la o mașină mai veche. Dacă aveți nevoie de ajutor pentru a descifra rezultatele scanării, consultați biblioteca noastră online de coduri de defecțiune.

Tremuratul motorului

Atunci când mașina începe să tremure, puteți crede că este ceva în neregulă cu roțile sau suspensia. Cu toate acestea, atunci când motorul tremură, aveți de-a face cu ceva mai grav.

Dacă distribuitorul se strică, motorul este predispus să tremure și să vibreze. Deoarece distribuitorul afectează ordinea de aprindere, orice dezechilibru poate da peste cap funcționarea normală. Este posibil ca trepidațiile să nu fie în aceeași măsură ca atunci când anvelopele sunt uzate, dar ar putea fi suficiente pentru a vă atrage atenția.

Regim de ralanti dur

Cu aprinderea cilindrilor în afara circuitului, motorul va funcționa greu. Este posibil să observați acest lucru mai mult atunci când motorul este la ralanti.

De fapt, ralantiul poate deveni atât de rău încât credeți că motorul s-ar putea bloca. Dacă se întâmplă acest lucru, este posibil să aveți, de asemenea, probleme în a porni din nou mașina. Unii oameni cred că ajută să mențineți turațiile ridicate în timpul mersului în gol. Pentru a face acest lucru, trebuie să puneți un picior pe pedala de accelerație și altul pe frână în timp ce mergeți la ralanti. Totuși, acest lucru nu este recomandat din motive de siguranță.

Accelerație bruscă

Este important ca aprinderea să fie perfectă dacă vrei ca motorul să reacționeze atunci când apeși pe accelerație. Dacă puneți piciorul în jos și nimic nu pare să se întâmple imediat sau dacă motorul scuipă ușor înainte de a accelera, ar putea fi din cauza distribuitorului.

Bineînțeles, acest simptom apare la multe alte probleme. Din acest motiv, este important să parcurgeți un diagnostic complet înainte de a decide că distribuitorul este de vină.

Test de emisii eșuat

Dacă locuiți într-o zonă care necesită testarea emisiilor, este posibil să nu recunoașteți problema până când mașina nu dă greș. Distribuitorul este responsabil de aprinderea în ordine a cilindrilor. Fără ordinea corectă, combustibilul nears va părăsi motorul prin eșapament.

Dacă mașina dumneavoastră nu trece testul, nu presupuneți că distribuitorul este cauza. Există multe alte motive pentru eșec, așa că doriți să depistați problema.

Care este funcția unui distribuitor?

Distribuitorul este o parte integrantă a sistemului de aprindere. Practic, acesta distribuie scânteia către fiecare dintre bujii. Tensiunea vine de la bobina de aprindere și trece prin capacul distribuitorului cu ajutorul firului bujiei.

De aici, tensiunea trece prin terminalul central în rotor, care se află în interiorul distribuitorului. Rotorul se rotește, trimițând tensiunea la bornele exterioare în ordinea corectă. Pe măsură ce tensiunea trece prin bornele exterioare, fiecare dintre bujiile de aprindere primește puterea de care are nevoie.

CITEȘTE ȘI:
Simptomele unui senzor de oxigen defect

Bujiile se aprind într-o ordine corespunzătoare, aprinzând amestecul aer-combustibil din cilindri. Unii distribuitori au, de asemenea, sarcina de a pune în funcțiune pompa de ulei de motor, deși acest lucru nu este tipic pentru toate tipurile de distribuție.

Unde este amplasat distribuitorul?

Distribuitorul se găsește sub capota mașinii dumneavoastră, pe motor. În timp ce căutați sub capotă, căutați capacul distribuitorului. Este o piesă de plastic care este colorată în roșu, gri sau negru.

Seamănă cu o coroană. Este conectat cu cabluri albastre sau negre care ies din partea de sus. Acestea sunt cablurile bujiilor, care transferă energia către bujii.

Dacă nu reușiți să localizați distribuitorul, urmăriți cablurile bujiilor pentru a vedea unde sunt atașate. Firele se conectează pe de o parte la bujii și pe de altă parte la capacul distribuitorului. De asemenea, este posibil să existe indicații în manualul proprietarului sau puteți consulta o diagramă în manualul de service din fabrică.

Dacă, odată ce ați localizat capacul distribuitorului, îl găsiți în stare proastă, ar trebui să-l înlocuiți. Capacul nu trebuie să fie niciodată crăpat sau uzat.

Cât costă înlocuirea unui distribuitor?

Costul mediu de înlocuire a unui distribuitor este de 350 euro până la 850 euro. Principalul factor de preț este ce tip de mașină conduceți. Modelele mai vechi tind să fie și mai scumpe, mai ales dacă piesele sunt greu de găsit.

Dacă puteți efectua singuri lucrarea, prețul va fi mai mic, deoarece nu va trebui să plătiți costurile forței de muncă. Cu toate acestea, nu doriți să înlocuiți un distribuitor decât dacă știți ce faceți.

Testarea distribuitorului

Dacă doriți să testați singur distribuitorul, pașii nu sunt dificili. Nu trebuie să fiți un mecanic certificat ASE pentru a lucra la distribuitor. Cu toate acestea, trebuie să aveți la îndemână câteva cunoștințe de bază în domeniul mecanicii și câteva unelte obișnuite.

Urmați toate recomandările din manualul de service. Dincolo de acestea, puteți folosi pașii noștri.

Localizați distribuitorul în compartimentul motorului. Puteți găsi câteva sugestii mai sus. Inspectați capacul distribuitorului pentru a vedea dacă este deteriorat. Dacă există fisuri, coroziune sau deteriorări, este important să îl înlocuiți. Scoateți firele bujiilor de pe distribuitor. Înainte de a face acest lucru, faceți o fotografie sau notați unde se află acestea. Acestea trebuie reinstalate înapoi în aceeași poziție. Puneți vârful unei șurubelnițe suficient de aproape de distribuitor pentru a crea un arc electric cu motorul în funcțiune. Nu atingeți firele direct. Acest lucru vă ajută să diagnosticați eventualele conexiuni defecte cu distribuitorul.

De asemenea, puteți folosi un multimetru pentru a efectua unele verificări. Iată câteva sugestii.

CITEȘTE ȘI:
Martor EPC pe Volkswagen și Audi: semnificație, cauze și remedieri

Conectați multimetrul la bornele pozitive și negative ale bobinei. Setați-l pe Ohmi. Rezistența conexiunilor de la capacul distribuitorului ar trebui să fie între 600 și 1400 Ohmi. Dacă este așa, bobina funcționează normal. Conectați multimetrul la bornele de pe aprinzător. Citiți Ohmii și comparați-i cu specificațiile din fabrică. Conectați multimetrul la bornele bobinei de captare. Citiți Ohmii și comparați-i cu specificațiile din fabrică.

Dacă ați încercat să vă dați seama ce este în neregulă și nu reușiți sau dacă nu sunteți sigur de efectuarea reparației singur, apelați la un mecanic local. Este mai bine să plătiți pentru o reparație profesională decât să provocați mai multe daune din cauza lipsei de experiență.

Întrebări frecvente

Poate funcționa o mașină fără distribuitor?

Dacă vehiculul este configurat cu un distribuitor, acesta trebuie să fie în stare bună de funcționare pentru ca mașina să funcționeze. Fără el, motorul nu poate obține scânteia de care are nevoie pentru a aprinde amestecul aer-combustibil din cilindri. În cazurile în care distribuitorul se strică, motorul va porni manivela, dar nu va putea porni sau funcționa corect.

Cât de des trebuie să fie înlocuit un distribuitor?

Distribuitorul în sine ar trebui să dureze toată durata de viață a vehiculului. Cu toate acestea, majoritatea producătorilor recomandă înlocuirea periodică a capacului distribuitorului, a rotorului și a bujiilor. Unii producători de automobile au aceste servicii de întreținere setate pentru o perioadă de timp cât mai mică de 30.000 de km, deși ar trebui să dureze mai mult.

De câte ore este nevoie pentru a înlocui un distribuitor?

Dacă înlocuiți doar capacul și rotorul, este posibil să puteți finaliza lucrarea în câteva ore. Înlocuirea distribuitorului poate fi puțin mai complicată, necesitând o jumătate de zi sau mai mult. Având o anumită expertiză și uneltele potrivite, puteți reduce dramatic timpul de instalare.

Puteți repara un distribuitor stricat?

Dacă deteriorarea nu este prea gravă, distribuitorul poate fi reconstruit. Puteți calcula diferența de preț între a cumpăra un distribuitor nou și a-l face reconstruit. Cei mai mulți șoferi consideră că are sens să cheltuiască puțin mai mult și să obțină un distribuitor nou-nouț doar pentru a fi liniștit.

Concluzie

În timp ce distribuitorii stricați devin încet-încet un lucru al trecutului, există încă o șansă să aveți o mașină cu unul. Dacă da, este important să cunoașteți simptomele de defecțiune și să aveți sfaturi pentru a diagnostica problemele. Chiar dacă procedurile pot fi intimidante, nu există niciun motiv să vă îndoiți de abilitățile dumneavoastră.

Dacă mașina ta nu merge bine și distribuitorul este de vină, nu vrei să pierzi timpul. Vehiculul ar putea să se blocheze și să nu mai repornească în orice moment. Faceți o verificare a mașinii și reparați-o pentru a vă asigura din nou un transport fiabil.