Nu este neobișnuit să aveți probleme la pornirea mașinii la prima oră a dimineții, mai ales dacă bateria este descărcată și este frig afară.

La urma urmei, un motor cald nu ar trebui să fie dificil de repornit. Așadar, care sunt cele mai frecvente motive pentru care o mașină este greu de pornit atunci când este caldă? Cele mai frecvente motive pentru care o mașină este greu de pornit când este caldă se datorează unui senzor de poziție al arborelui cotit sau al arborelui cu came defect. De asemenea, ar putea fi cauzată de un filtru de aer înfundat, o conexiune defectuoasă a bateriei, blocarea vaporilor sau o conexiune proastă la masă.

Nu vreți să treceți cu vederea nici posibilitatea unui demaror defect sau a unor probleme la sistemul de alimentare cu combustibil.

În acest articol, examinăm în profunzime toate aceste posibilități, ajutându-vă să determinați ce a mers prost. Articolul nostru oferă, de asemenea, câteva sfaturi despre ce trebuie să faceți atunci când motorul nu pornește. Să începem cu cele mai frecvente cauze.

Motive pentru care mașina ta pornește greu la cald

Senzor de poziție al arborelui cotit sau al arborelui cu came defect

Atunci când senzorul de poziție al arborelui cotit sau al arborelui cu came se defectează, simptomele pot fi mai vizibile atunci când motorul se încălzește. Amândoi acești senzori sunt responsabili de monitorizarea rotației piesei respective și de transmiterea informațiilor către ECU.

ECU folosește aceste informații pentru a regla aprinderea bujiilor. Dacă există vreo defecțiune sau o comunicare greșită, pot apărea probleme intermitente, în special când motorul este cald. Atunci circuitele interne se dilată, ceea ce duce la mai multe probleme. Cu toate acestea, motorul ar putea funcționa din nou în mod normal odată ce se răcește.

Dacă senzorul de poziție funcționează defectuos, ați putea observa și alte simptome. În unele cazuri, acest lucru va duce la aprinderea intermitentă a luminii Check Engine Light, reaprinderi de la eșapament și vibrații excesive.

CITEȘTE ȘI:
Fum alb de la eșapament

Filtru de aer înfundat

Filtrul de aer este o piesă care se înlocuiește ca parte a întreținerii regulate. Cu toate acestea, mulți oameni uită să îl înlocuiască până când filtrul se înfundă și se umple de resturi.

Atunci când filtrul de aer este în stare bună, acesta împiedică resturile, praful și contaminanții să pătrundă în motor. Cu toate acestea, aceste particule se acumulează în filtru și, în cele din urmă, vor duce la o obstrucție. Atunci când cantitatea potrivită de aer nu poate intra în camera de combustie, veți observa o performanță redusă a motorului, ceea ce va duce la o accelerație redusă, la rateuri de ardere și la o economie slabă de combustibil.

Blocarea vaporilor

Dacă combustibilul se vaporizează înainte de a ajunge în camera de combustie, se ajunge la o blocare a vaporilor. Această situație apare atunci când combustibilul începe să fiarbă pe măsură ce se deplasează în sistemul de injecție.

În acest timp, vaporii se amestecă cu lichidul și reduc debitul către motor. Vremea caldă tinde să crească șansele apariției acestei condiții. În plus, conductele de combustibil se află în apropierea motorului fierbinte, ceea ce face ca blocarea vaporilor să fie și mai probabilă.

Atunci când apare o blocare a vaporilor, nu numai că veți avea probleme la pornirea motorului, dar veți observa și o lipsă de putere și s-ar putea să aveți probleme de calare. Pentru a porni o mașină cu blocare a vaporilor, puteți încerca să puneți o pungă de gheață pe conductele de combustibil timp de câteva minute.

Conexiune defectuoasă a bateriei

Pe măsură ce mașina vibrează, bateria se poate deplasa în suportul său. În timp, conexiunile la baterie se pot slăbi. În plus, poate apărea coroziunea, reducând și mai mult conexiunea.

În unele cazuri, problemele legate de această lipsă de conexiune sunt mai frecvente atunci când motorul este fierbinte. Nu numai că s-ar putea să aveți probleme la pornirea motorului, dar ați putea observa și probleme cu accesoriile electrice.

CITEȘTE ȘI:
Cum să reduceți fumul negru de la motoarele diesel (4 moduri simple)

Conexiune proastă la masă a motorului

Conexiunea la masă este necesară pentru a se asigura că motorul funcționează așa cum trebuie. Atunci când conexiunea se slăbește sau se corodează, ar putea exista o rezistență crescută a circuitului.

Sistemul de pornire va fi afectat atunci când se întâmplă acest lucru, dar și alte componente. Ați putea observa că componentele electrice se comportă ciudat sau ați putea avea probleme cu transmisia. Pentru a rezolva situația, va trebui să efectuați un test de cădere de tensiune la masa motorului cu un multimetru.

Demaror defect

În interiorul demarorului se află un motor care se poate uza în timp. Atunci când motorul se încălzește, poate face ca un demaror defect să nu mai funcționeze în totalitate.

În cadrul motorului de pornire, există un comutator cu inel glisant și perii de carbon care sunt necesare pentru a trimite curent la înfășurări. Atunci când piesele se uzează, va exista mai multă rezistență în motor, ceea ce devine și mai problematic atunci când rezistența electrică crește.

Pe măsură ce motorul se defectează, este posibil să auziți un bâzâit din partea motorului, un clic puternic atunci când încercați să porniți motorul sau un zgomot de măcinare. Cu un test de cădere de tensiune, ar trebui să puteți determina dacă starterul cedează.

Probleme la sistemul de alimentare cu combustibil

Atunci când cantitatea potrivită de combustibil nu poate ajunge în camera de combustie, acest lucru poate fi cauzat de o serie de probleme ale sistemului de combustibil. Ar putea fi o problemă mai mare, cum ar fi regulatorul de presiune a combustibilului sau un injector de combustibil care prezintă scurgeri. De asemenea, nu doriți să treceți cu vederea posibilitatea unui amortizor de presiune a combustibilului defect.

CITEȘTE ȘI:
Simptomele curelei de alternator slăbite (și costul înlocuirii)

Cu aceste piese, totul poate părea normal până când motorul este încălzit. Simptomele sunt mai frecvente odată ce conductele de combustibil se încălzesc.

Cum se repară mașina nu pornește când este caldă

De îndată ce observați orice problemă de performanță, ar trebui să începeți să vânați problema. Deschideți capota și uitați-vă mai întâi la conexiunile bateriei. Aceasta este una dintre cele mai simple probleme de rezolvat, așa că este logic să începi de aici.

Dacă s-a aprins lumina Check Engine Light, puteți folosi scanerul de coduri pentru a găsi defecțiunea. În plus, dacă credeți că injectoarele de combustibil ar putea fi înfundate, nu strică să încercați mai întâi un detergent pentru injecție de combustibil. Această alternativă cu costuri reduse este mult mai bună decât necesitatea de a înlocui injectoarele.

Mașina s-a supraîncălzit, ce facem acum?

Dacă mașina dvs. s-a supraîncălzit și acum nu pornește, problemele ar putea fi mai grave decât cele pe care le-am prezentat. Atunci când motorul se supraîncălzește, blocul motor și capul cilindrilor se deformează, ceea ce duce la o posibilă lipsă de compresie și la deteriorarea supapelor, ambele putând să vă împiedice să porniți mașina.

Supraîncălzirea se întâmplă de obicei pentru că nivelul lichidului de răcire este scăzut sau există o scurgere. Se poate întâmpla, de asemenea, dacă furtunurile cedează, radiatorul se înfundă, există o pompă de apă defectă sau există un ventilator de răcire stricat. Cu toate acestea, termostatul defect și cureaua de transmisie defectă pot provoca, de asemenea, creșterea temperaturilor.

Singurul mod în care puteți repune mașina pe drum este să remediați daunele provocate atunci când motorul s-a supraîncălzit și să rezolvați problema care a cauzat-o în primul rând. Este posibil să constatați că aceasta poate deveni o reparație foarte costisitoare, în funcție de cât de multe daune au fost cauzate.