În timpul schimbării obișnuite a uleiului, trebuie să scoateți capacul de ulei. În acest moment, este înțelept să efectuați o inspecție rapidă pentru a vă asigura că totul arată bine. Dacă observați chestii albe sau ulei lăptos sub capacul de umplere a uleiului, este posibil să fie un semn de probleme, dar ar putea fi, de asemenea, inofensiv.

În acest ghid, defalcăm ce ar putea fi substanța albă lăptoasă. De asemenea, analizăm dacă este ceva de care trebuie să vă faceți griji.

Ce înseamnă o mâzgă lăptoasă sau albă sub capacul de ulei?

Substanța albă sau lăptoasă indică faptul că umiditatea sau apa se amestecă cu uleiul de motor. Aceasta se transformă într-un nămol alb-crem, care se lipește de capac. Apa nu ar trebui să pătrundă în motor sau să se amestece cu uleiul, așa că ar trebui să conducă la o inspecție mai atentă, dar este posibil să nu trebuiască să vă faceți griji.

Există motive legitime pentru care apa a intrat în motor și care nu vor duce la o reparație majoră. Cu toate acestea, cea mai supărătoare preocupare este întotdeauna o garnitură de chiuloasa spartă, care necesită o reconstrucție sau o înlocuire a motorului pentru a fi reparată.

Cauze pentru acumularea de alb sub capacul de umplere cu ulei

Acumularea de umezeală/condensare

Dacă locuiți într-o locație care se confruntă cu temperaturi umede și reci, se poate acumula umezeală în motor. Veți depista mai întâi această condensare uitându-vă la eșapament, care va crea vapori de apă ca produs secundar.

Mulți oameni confundă un capac de ulei lăptos cu o garnitură de chiuloasa spartă, ceea ce ar putea fi adevărat, dar de cele mai multe ori este vorba doar de o condensare normală.

Cu toate acestea, pe măsură ce motorul se încălzește, această umiditate ar trebui să fie eliminată în mod natural. Evaporarea ar trebui să aibă loc odată ce motorul funcționează la temperaturi optime. Dacă nu conduceți vehiculul suficient de mult timp pentru ca temperaturile să crească atât de mult, apa nu poate fi arsă. Ceea ce rămâne în urmă este o acumulare de murdărie albă sub capacul de umplere a uleiului.

Obiceiuri proaste de curățare

Folosiți spălătoare electrice de înaltă presiune pentru a vă curăța vehiculul? Dacă folosiți aceeași mașină de spălat cu presiune pentru a curăța compartimentul motor, s-ar putea să vedeți ulei lăptos sub capac.

Pulverizatorul de înaltă presiune poate împinge apa în motor, acolo unde nu este locul ei. Dacă apa se amestecă cu uleiul, se poate acumula pe capacul de umplere cu ulei. De asemenea, apa se poate infiltra în filtrul de aer, în joja de ulei de motor, în capacul servodirecției și în alte locuri.

CITEȘTE ȘI:
Cum să ocoliți senzorii de oxigen - Puteți și ar trebui să o faceți?

Garnitura de chiuloasa a explodat

Aceasta este problema cu care nimeni nu vrea să se confrunte. Dacă sunteți sigur că substanța albă lăptoasă nu este cauzată de practici proaste sau de orice altceva extern motorului, este probabil că aveți de-a face, în schimb, cu o garnitură de chiuloasa spartă.

Garnitura de chiuloasa are o treabă importantă. Este concepută pentru a menține cilindrii în spatele unei garnituri etanșe pentru o performanță maximă. Cu această etanșare, cilindrii își pot îndeplini sarcinile obișnuite. În plus, garnitura creează cantitatea potrivită de compresie pentru ca motorul să funcționeze fără probleme. De asemenea, împiedică lichidul de răcire și uleiul să se amestece, chiar dacă ambele curg prin motor.

Atunci când garnitura de chiuloasa este spartă, lichidul de răcire se poate scurge în camera de combustie a motorului. Acesta se va infiltra în pasajele de ulei al motorului, ducând la formarea unei substanțe albe lăptoase pe fundul capacului de umplere cu ulei.

Puteți verifica dacă garnitura de chiuloasa a explodat uitându-vă mai atent la joja de ulei. Lăsați mașina să funcționeze până când motorul ajunge la temperaturi optime de funcționare. De asemenea, vă puteți uita la țeava de eșapament în acest timp, deoarece o garnitură de chiulasa spartă creează fum alb.

Verificați jojă pentru a vedea cum arată. Dacă tot ce vedeți este ulei de motor, este posibil să nu aveți o garnitură de chiuloasa spartă. Cu toate acestea, dacă pe jojă apare umezeală sau ulei lăptos și pe capacul de ulei apare o substanță albă, puteți presupune cu siguranță că garnitura de chiuloasa este problema.

Există și alte semne ale unei garnituri de chiulasa spartă pe care trebuie să le luați în considerare în etapa de depanare. Ar putea exista scurgeri de lichid de răcire de sub colectorul de evacuare al motorului. De asemenea, ați putea vedea bule care se formează în radiator sau în rezervorul de revărsare a lichidului de răcire.

Dacă tot trebuie să reumpleți lichidul de răcire, dar nu puteți găsi o scurgere, acest lucru indică în mod clar că aveți de-a face cu o garnitură de chiulasa spartă, deoarece lichidul de răcire se scurge în interior. Dacă este lăsată necontrolată, garnitura de chiuloasa spartă va cauza probleme de supraîncălzire, deoarece sistemul nu funcționează așa cum ar trebui.

Soluții pentru acumularea de alb sub capacul de ulei

Conduceți mai mult timp

Dacă nu găsești nimic în neregulă din punct de vedere mecanic, problema ar putea fi pur și simplu din cauza umidității excesive care nu se arde. Acest lucru este valabil mai ales dacă nu faceți călătorii lungi cu vehiculul dumneavoastră.

CITEȘTE ȘI:
Simptome ale unei garnituri de chiulasă defectă

Dacă conduceți doar cinci sau zece minute, temperatura motorului nu atinge niciodată intervale optime. Evaporarea nu se poate produce, ceea ce permite acumularea de umiditate în motor. Nu numai că acest lucru este rău pentru motor, dar va duce și la o acumulare lăptoasă.

Cu toate acestea, soluția este una simplă și poate fi distractivă. Scoateți-vă mașina la plimbări mai lungi. Dacă plănuiți să mergeți undeva la zece minute distanță, faceți un drum lung și bucurați-vă de peisaj. De asemenea, doriți să vă asigurați că conduceți cu o viteză mai mare ori de câte ori este posibil. Motorul se încălzește mai repede atunci când conduceți cu 60 de mile pe oră față de a conduce pe un drum secundar cu 15 mile pe oră.

Curățați motorul în mod corespunzător

Când spălați motorul mașinii, trebuie să aveți grijă ca apa să nu pătrundă în motor. Pentru început, verifică garnitura capacului de ulei înainte de a începe. Dacă acesta este deteriorat sau uzat, nu va oferi o barieră pentru umiditate, așa că ar trebui să-l înlocuiești.

După ce ați confirmat că garnitura este în stare bună, doriți să pulverizați în jos în compartimentul motorului cu un jet de apă de joasă presiune. Puteți folosi în continuare mașina de spălat cu presiune, dar asigurați-vă că o reduceți puțin. În plus, aveți grijă să nu pulverizați direct pe garniturile motorului, în special în jurul capacului supapei.

Cel mai bun mod de a curăța motorul este să procurați un detergent special și să-l frecați cu o perie. După ce ați îndepărtat murdăria și murdăria, puteți folosi un jet normal de apă pentru a-l clăti pur și simplu, protejându-l astfel de presiunea excesivă care nu este necesară.

Reparați garnitura de chiuloasa

Dacă garnitura de chiuloasase defectează, nu ai prea multe opțiuni. Unii oameni susțin că etanșanții pentru garnituri de chiuloasa funcționează bine, dar mulți oameni îți spun să nu folosești niciodată unul. Înainte de a o face, asigurați-vă că faceți propriile cercetări, astfel încât să știți în ce vă băgați. Desigur, dacă oricum aveți nevoie de o nouă garnitură de chiuloasa, probabil că nu va face mai multe pagube.

Noua garnitură de chiuloasa vă va costa doar între 100 și 300 de euro, în funcție de tipul de mașină pe care o conduceți. În timp ce aceasta nu este scumpă, manopera este cea care ar putea sparge banca. În funcție de vehiculul pe care îl conduceți și de locul unde îl duceți la reparat, ați putea cheltui cu ușurință între 750 și 2.000 de euro, dacă nu chiar mai mult.

CITEȘTE ȘI:
6 Simptome ale unei supape EGR defecte (și costul înlocuirii)

În plus, reparația poate dura ceva timp, așa că veți rămâne fără vehiculul dvs. pentru transportul zilnic până când atelierul va fi terminat. Dacă vehiculul nu merită acest tip de reparație, ar putea fi timpul să începeți să căutați o mașină nouă în schimb.

Un capac de ulei lăptos înseamnă întotdeauna o garnitură de chiuloasa spartă?

Nu. Un capac de ulei lăptos nu înseamnă întotdeauna o garnitură de chiuloasa explodată, deși ar putea fi potențial. În multe cazuri, capacul de ulei este lăptos din cauza condensului normal de la motor. Atunci când motorul funcționează, căldura creează condens care va ajunge pe capacul de ulei și îi va da un aspect lăptos.

Are uleiul sintetic un aspect lăptos?

Nu. Nici uleiul sintetic, nici alte uleiuri noi pentru autoturisme nu ar trebui să aibă un aspect lăptos. Acestea vor avea aproape întotdeauna o culoare gălbuie și clară. Dacă uleiul dvs. are un aspect lăptos, există riscul ca uleiul să se amestece cu apă, ceea ce poate fi cauzat de o garnitură de chiuloasa spartă, dacă aveți ghinion.

Condensul poate cauza un capac de ulei lăptos?

Da. Cea mai frecventă cauză a unui capac de ulei lăptos este, de fapt, condensul normal de la motor. Cu toate acestea, dacă observați că capacul de ulei este lăptos, trebuie să verificați jojă de ulei de motor pentru a vă asigura că nu este lăptos. Dacă da, s-ar putea să se datoreze unei garnituri de chiuloasa defecte.

Cum se repară un capac de ulei lăptos?

În cele mai multe cazuri, puteți repara un capac de ulei lăptos doar prin curățarea acestuia. Un capac de ulei lăptos poate apărea în cazul unei condensări normale. Prin urmare, este foarte probabil ca o curățare normală să funcționeze, dar dacă capacul de ulei devine din nou lăptos sau dacă aveți și o jojă lăptoasă, este posibil să aveți în față probleme mai grave.

Din experiența mea în atelierul de reparații, am întâlnit sute de oameni care cred că garnitura de chiuloasa a explodat doar din cauza unui capac de ulei lăptos, dar în cele din urmă era vorba doar de condens normal. Nu ar trebui să vă temeți de ce este mai rău doar pentru că capacul de ulei este lăptos.

Cu toate acestea, există întotdeauna riscul ca garnitura de etanșare a capului să fie distrusă și, de multe ori, vă puteți da seama de acest lucru verificând joja de ulei pentru a vă asigura că nu este lăptoasă. Dacă vedeți că și jojă este lăptoasă, luați măsuri imediate și verificați garnitura de capotă.