Dacă ignorați faptul că transmisia dumneavoastră are o problemă, aceasta poate cauza și mai multe probleme cu mașina dumneavoastră. Iată care sunt semnele comune ale unei transmisii defecte pe care ar trebui să le cunoașteți.

Cele două componente cele mai importante care alcătuiesc vehiculul dumneavoastră sunt motorul și transmisia. În timp ce oamenilor le place să vorbească despre motoare, transmisiile nu primesc aceeași cantitate de dragoste.

Dar ele sunt părți critice ale vehiculului dvs. și, dacă ceva începe să meargă prost, trebuie să vă ocupați imediat. Dacă puteți depista o mică problemă de transmisie, de multe ori puteți preveni transformarea ei în una mare și puteți economisi o mulțime de bani.

Dar la ce ar trebui să fiți atenți și cât costă de fapt o înlocuire a transmisiei? Vom acoperi toate acestea și multe altele aici. Să începem cu o privire rapidă asupra semnelor pe care trebuie să le căutați:

Cel mai frecvent simptom al unei transmisii defecte este reprezentat de problemele de schimbare a vitezelor sau lipsa oricărei mișcări atunci când angrenați treapta de deplasare sau de mers înapoi. Dacă auziți zgomote de bubuituri și pocnituri atunci când schimbați viteza, poate fi, de asemenea, un semn al unei transmisii uzate.

Iată o listă mai detaliată a celor mai frecvente simptome ale unei transmisii automate defecte:

Simptomele unei transmisii automate defecte

1. Zgomote ciudate la schimbarea treptelor de viteză

Este cel mai frecvent semn al unei transmisii îmbătrânite. Pe măsură ce schimbă treptele de viteză, auziți o mulțime de zgomote de lovituri și pocnituri, despre care știți că nu sunt normale. Auzi aceste semne pentru că în interiorul transmisiei tale se mișcă niște lucruri care nu ar trebui să fie.

Aceasta ar putea fi, de asemenea, o problemă cu sincronizarea transmisiei, dar este o problemă în orice caz. Poți încerca un aditiv, dar probabil că transmisia ta are nevoie de o schimbare de lichid sau de o reconstrucție înainte de a o prăji complet.

CITEȘTE ȘI:
Top 10 cele mai frecvente probleme ale cutiei de viteze

2. Schimbare dură a vitezelor

Abia ar trebui să simțiți când o transmisie automată trece într-o nouă treaptă de viteză. Așadar, dacă simțiți un pocnet, o smucitură sau orice altă mișcare nefirească atunci când transmisia schimbă treptele de viteză, acesta este un semn că aveți o problemă de bază pe care ar trebui să o analizați.

3. Scurgeri de lichide

Dacă vă uitați sub vehiculul dvs. și vedeți un lichid roșu care începe să se băltească, sunt șanse să aveți o scurgere de transmisie. Deși este foarte puțin probabil să fie nevoie să vă înlocuiți întreaga transmisie, trebuie să o reparați cât mai repede posibil. În caz contrar, se pot produce daune mai semnificative.

4. Miros de arsură

Ori de câte ori simțiți un miros de arsură, acesta este un semn rău. Dacă acel miros de arsură provine de la transmisia dumneavoastră, este și mai rău. Atunci când ceva miroase ca și cum ar arde în interiorul transmisiei, ceva arde în interiorul transmisiei dvs.

S-ar putea să puteți rezolva problema cu o spălare a transmisiei, dar dacă problema persistă, veți avea nevoie de o reconstrucție sau de o transmisie nouă.

5. Probleme la intrarea și ieșirea din viteză

Este treaba transmisiei tale să te introducă și să te scoată din treapta de viteză corectă. Așadar, dacă simțiți că transmisia dvs. se chinuie să intre și să iasă din viteză, acesta este un semn al unei probleme de bază pe care trebuie să o rezolvați.

6. Lumina de verificare a motorului

Deși se numește lumină de verificare a motorului, majoritatea vehiculelor o au servind mai mult decât dublu. Una dintre componentele suplimentare pe care o urmărește, de obicei, este transmisia. Dacă verificați codul și obțineți ceva care vă îndreaptă spre transmisie, înseamnă că aveți o problemă.

CITEȘTE ȘI:
Mașina nu accelerează, dar turațiile cresc: Cauze și remedieri

Unele mașini au, de fapt, și o lumină de avertizare separată pentru transmisie.

7. Alunecarea treptelor de viteză

O transmisie care alunecă este o cauză foarte frecventă a unei transmisii defecte. Dacă observați că transmisia dvs. alunecă în treapta de viteză greșită înainte de a sări înapoi în cea corectă, acesta este un semn al unei probleme de bază.

8. Lipsa de reacție – pierderea performanței

Atunci când transmisia dvs. nu funcționează așa cum ar trebui, nu este neobișnuit ca aceasta să revină la funcții mai de bază sau să piardă cu totul vitezele. Dacă se întâmplă acest lucru, performanța va avea de suferit ca urmare.

Așadar, dacă observați că autovehiculul dumneavoastră nu accelerează atât de repede pe cât ar trebui sau dacă se pare că nu poate depăși o anumită viteză, este posibil să fie nevoie să aruncați o privire la transmisie.

Funcția unei transmisii automate

Transmisia este unitatea de livrare a puterii vehiculului dumneavoastră. În timp ce motorul dumneavoastră produce puterea, vehiculul dumneavoastră nu se va mișca niciun centimetru până când transmisia nu o livrează roților.

Există tone de angrenaje în interiorul transmisiei dvs. și fiecare dintre ele excelează în funcții diferite. Aceste angrenaje diferite optimizează producția de putere pentru diferite funcții, de la condusul la viteză redusă la accelerare și optimizarea eficienței combustibilului.

Transmisia automată a autovehiculului dvs. face acest lucru în mai multe moduri, dar depinde foarte mult de senzorii care alimentează TCM-ul cu informații exacte. De aceea, este atât de important să înlocuiți senzorii defecți cât mai curând posibil. În caz contrar, riscați să vă deteriorați transmisia, ceea ce poate duce la reparații costisitoare.

Locația transmisiei automate

Transmisia dvs. automată este amplasată în partea din spate a motorului. Locația reală în interiorul vehiculului dumneavoastră poate varia în funcție de amplasarea motorului. În timp ce majoritatea motoarelor au curelele serpentine (și, prin urmare, partea din față a motorului) orientate spre partea din față a vehiculului, unele vehicule au un motor montat lateral.

CITEȘTE ȘI:
Ce este un dispozitiv de eliberare a blocării schimbătorului de viteze (Shift Lock Release) și cum să îl folosiți?

În acest caz, transmisia o puteți găsi de obicei mai aproape de partea din față a vehiculului dumneavoastră. Cu toate acestea, în cazul unui motor montat în mod tradițional, transmisia se află de obicei spre centrul vehiculului dumneavoastră, conectată la linia de transmisie.

Costul înlocuirii transmisiei automate

Costul mediu de înlocuire a transmisiei este cuprins între 200 și 6.000 de euro. În timp ce aceasta este o sumă mare de bani, vestea bună este că, de obicei, nu este nevoie să înlocuiți întreaga transmisie. Chiar dacă aveți nevoie de reparații semnificative, o reconstrucție va fi de obicei suficientă.

Reconstrucțiile transmisiei costă, în medie, aproximativ 2.500 de euro. Încă o dată, nu este ieftin, dar este mult mai ieftin decât o transmisie nouă.

Cu toate acestea, dacă depistați din timp o problemă, s-ar putea să puteți scăpa cu o reparație minoră, cum ar fi înlocuirea senzorului de poziție al transmisiei sau o spălare a lichidului de transmisie. Aceste lucrări costă de obicei 300 și, respectiv, 150 de euro.

Rețineți că aceste costuri pot varia în funcție de tipul de vehicul pe care îl conduceți și de locul unde îl duceți pentru reparații. În plus, dacă optați pentru piese aftermarket, veți cheltui probabil mai puțini bani decât dacă optați pentru o înlocuire OEM.

În cele din urmă, dealerii vă vor cere de obicei mai mult pentru reparații în comparație cu un atelier de reparații local. Cu toate acestea, reprezentanța va oferi mecanici certificați cu o mulțime de experiență care lucrează în mod specific pe tipul dumneavoastră de vehicul.