Alternatorul produce energie pentru toți consumatorii de energie electrică ai mașinii dumneavoastră în timpul mersului. Iată cum vă puteți da seama că alternatorul este defect

Mașinile moderne au o mulțime de componente electrice. Pentru a alimenta toate aceste componente fără probleme, avem nevoie de o sursă de energie puternică – alternatorul.

Alternatoarele din mașini nu sunt folosite doar pentru a încărca bateria mașinii, ci și pentru a alimenta întregul sistem electric al mașinii tale, inclusiv luminile, sistemul stereo, aprinderea și multe altele.

Alternatoarele sunt întotdeauna conectate la bateria mașinii pentru a se asigura că aceasta nu va rămâne fără energie în timpul funcționării.

Dar cum pot ști când este timpul să înlocuiesc alternatorul și cât costă de fapt? Să începem cu câteva semne comune.

Simptomele unui alternator defect

Cel mai frecvent simptom al unui alternator defect este o lumină de avertizare a bateriei pe tabloul de bord. De asemenea, puteți observa pâlpâirea farurilor sau probleme de pornire. Dacă auziți un zgomot de la motor, acesta poate proveni cu siguranță de la un alternator defect

În timp ce acum cunoașteți cele mai comune semne, haideți să analizăm puțin mai în profunzime simptomele. Iată o listă mai detaliată a semnelor pe care trebuie să le căutați pentru un alternator defect sau defect:

1. Lumina de avertizare a bateriei

Dacă ați verificat toate luminile de avertizare de pe tabloul de bord în timp ce contactul este pornit, dar motorul mașinii nu funcționează, probabil că ați observat o lumină de avertizare cu o baterie de mașină.

Această lampă de avertizare a bateriei se va aprinde în două condiții – Dacă aprinderea este pornită și dacă puterea bateriei este mai mare de 13 volți. De obicei, bateria auto are 12 volți, iar când alternatorul se încarcă, veți avea în jur de 14,2 volți în sistem.

CITEȘTE ȘI:
8 lucruri care îți pot descărca bateria mașinii (cum să le previi)

Dacă tensiunea din sistem scade sub 13 volți în timp ce aprinderea este pornită – se va aprinde lumina bateriei pe tabloul de bord, ceea ce înseamnă că alternatorul dumneavoastră nu se încarcă corespunzător.

2. Farurile sunt slabe sau pâlpâitoare

Farurile sunt unul dintre acești consumatori foarte mari de energie din mașina dumneavoastră care necesită multă electricitate. Cu cât farurile vor avea mai multă putere, cu atât vor lumina mai puternic.

Dacă alternatorul este defect, tensiunea va scădea, iar acestea se vor întuneca. Dacă ați observat că farurile par a fi mai slabe decât înainte, alternatorul dumneavoastră ar putea fi o problemă.

De asemenea, ați putea observa faruri pâlpâitoare cauzate de o tensiune instabilă de la alternator.

Mașinile mai noi au adesea faruri cu LED, iar la aceste mașini, nu veți experimenta efectul de întunecare al unui alternator defect, dar în schimb s-ar putea ca acestea să se stingă complet.

3. Problema de pornire a mașinii

De fiecare dată când conduci mașina, alternatorul ar trebui să reîncarce complet bateria mașinii, astfel încât data viitoare când parchezi și pornești mașina, aceasta ar trebui să aibă putere maximă.

Cu toate acestea, dacă alternatorul se strică, s-ar putea să nu o încarce complet de fiecare dată când conduceți.

Dacă o încarcă puțin sub o baterie de mașină complet încărcată de fiecare dată când conduceți – veți ajunge în cele din urmă la un punct în care mașina a consumat mai multă energie decât a încărcat. Acesta este momentul în care mașina dvs. nu va mai porni dimineața.

Dacă observați că mașina dvs. se simte obosită de fiecare dată când o porniți, ar putea fi o problemă cu alternatorul.

CITEȘTE ȘI:
5 Simptome ale unui demaror defect (și costul înlocuirii)

4. Zgomot din compartimentul motor

Alternatorul dvs. conține rulmenți și alte componente electronice care se învârt. Dacă alternatorul dumneavoastră a suferit daune fizice, este posibil să auziți zgomote puternice de scârțâit sau de lovituri din partea acestuia.

Cea mai frecventă problemă este un rulment defect în interiorul generatorului, care va provoca un zgomot de zgâriere din partea acestuia. De obicei, alternatoarele sunt destul de ușor de văzut din compartimentul motor, așa că este, de asemenea, ușor de deschis și de ascultat dacă puteți localiza zgomotul alternatorului.

Cu toate acestea, la unele modele de mașini, alternatorul ar putea fi amplasat foarte jos în compartimentul motor și este dificil de ascultat pentru zgomote. În acest caz, ar trebui poate să contactați un mecanic profesionist.

5. Scurgerea bateriei

Dacă încarci des bateria mașinii, dar bateria mașinii tale se golește continuu, chiar dacă aceasta este în stare bună, înseamnă, de asemenea, că alternatorul mașinii tale are probabil.

Pot exista o mulțime de motive pentru care alternatorul nu încarcă corect bateria mașinii. Puteți găsi mai multe informații despre aceasta în celălalt articol al nostru: Cauzele pentru care alternatorul nu se încarcă.

6. Alte defecțiuni electrice

Atunci când o componentă electrică nu are tensiune, pot apărea multe probleme ciudate și, după cum știți deja, mașinile moderne au mii de astfel de probleme.

Deci, desigur, tensiunea scăzută cauzată de un alternator defect poate provoca o mulțime de simptome ciudate atât în interiorul, cât și în exteriorul mașinii tale. Dacă credeți că mașina dumneavoastră este bântuită, este cu siguranță timpul să verificați alternatorul.

CITEȘTE ȘI:
5 Simptome ale unui releu de aprindere defect (și costul de înlocuire)

Locația alternatorului

Alternatorul este situat în partea din față a motorului, lângă cureaua serpentină. De obicei, acesta este situat într-un punct înalt al motorului, dar poate fi situat și foarte jos.

Curea serpentină alimentează alternatorul, iar cureaua serpentină este alimentată de scripetele arborelui cotit, care este întotdeauna situat în partea din față a motorului.

Costul înlocuirii alternatorului

Costul mediu de înlocuire a alternatorului este cuprins între 200 și 800 de euro, în funcție de modelul de mașină și de costurile forței de muncă. Un alternator costă între 150 și 400 de euro, iar manopera costă între 50 și 400 de euro.

În funcție de numărul de poli, de rotoare, de puterea de ieșire, de fenomenul de funcționare, de turația (rotații pe minut), de tipul de bobină și de tipul de asamblare, pe piață sunt disponibile diferite generatoare.

Repararea unui alternator nu este, în general, preferabilă (din cauza costurilor ridicate de reparație), astfel încât este preferabil să se instaleze un alternator nou. Un alternator nou vă poate costa între 150 și 400 de euro, plus costurile de manoperă.