Se știe că bobinele de aprindere se defectează din cauza căldurii la care sunt expuse. Iată cum vă puteți da seama că bobinele de aprindere sunt defecte și ce simptome să căutați.

O bobină de aprindere este un transformator care este utilizat pentru a converti și furniza suficient curent bujiei pentru a produce o scânteie și a porni motorul. Este o componentă cheie a sistemului de aprindere al mașinii, iar dacă este defectă, mașina dumneavoastră nu va porni.

Prin urmare, dacă această piesă se defectează, este posibil să aveți probleme serioase cu motorul mașinii dumneavoastră.

În acest articol, vom analiza simptomele unei bobine de aprindere defecte și vom examina ce măsuri preventive ar putea fi luate pentru a asigura o viață lungă a bobinei de aprindere. În primul rând, să aruncăm o privire rapidă asupra semnelor care trebuie căutate.

Simptomele unei bobine de aprindere defecte

Cel mai frecvent simptom al unei bobine de aprindere proaste este o defecțiune a motorului, împreună cu o lumină de verificare a motorului pe tabloul de bord. De asemenea, este posibil să observați semne precum un motor care se blochează, un consum crescut de combustibil și zgomote care provin de la motor.

Deoarece bobina de aprindere este o parte atât de importantă a motorului mașinii, puteți experimenta multe simptome diferite când vine vorba de o bobină de aprindere defectă.

Iată o listă mai detaliată a celor mai frecvente șase simptome ale unei bobine de aprindere defecte.

1. Lumina de verificare a motorului

Lumina de verificare a motorului se aprinde dacă există o problemă cu motorul. Deoarece bobina de aprindere are un efect direct asupra funcționării motorului, lumina de verificare a motorului începe să lumineze intermitent dacă există o problemă cu bobina.

Dacă ați observat oricare dintre simptomele de mai jos și lumina de verificare a motorului se aprinde, cel mai probabil problema este la bobina de aprindere.

2. Motorul face un backfires și dă rateuri de aprindere

Retrocedările motorului se observă în primele etape ale unei defecțiuni a bobinei de aprindere. Backfiring-ul apare atunci când în cilindrul de combustie există un combustibil nears, iar acesta curge prin țeava de eșapament.

CITEȘTE ȘI:
Martor EPC pe Volkswagen și Audi: semnificație, cauze și remedieri

Acest lucru provoacă, de asemenea, ieșirea de fum negru din țeava de eșapament și un miros neplăcut de benzină, ceea ce indică faptul că ar putea exista o problemă cu bobina de aprindere. Se recomandă ca această problemă să fie corectată imediat pentru a evita deteriorarea sistemului de evacuare.

3. Înțepenirea motorului

Dacă aveți o singură bobină de aprindere, aprinzând un distribuitor – Comun la mașinile vechi, mașina dumneavoastră s-ar putea bloca în timpul mersului. Dacă conduceți cu viteză normală și, după câțiva kilometri, observați că motorul se oprește, există posibilitatea ca bobina de aprindere să fie defectă. O blocare a motorului apare atunci când bobina de aprindere furnizează curent neregulat bujiei de aprindere. Dacă nu este reparată imediat, este posibil ca mașina dumneavoastră să se oprească complet după câțiva kilometri.

Dacă aveți o mașină mai nouă cu bobine de aprindere separate, cel mai probabil mașina dumneavoastră nu se va bloca în timpul mersului dacă doar o singură bobină de aprindere s-a defectat.

4. Economie slabă de combustibil

Din cauza unei bobine de aprindere defecte, este posibil ca motorul mașinii dvs. să nu se aprinde bine și să deverseze combustibil prin țeava de eșapament fără a-l arde, ceea ce face ca motorul să consume mai mult combustibil. Acest lucru crește foarte mult consumul de combustibil, ceea ce indică faptul că bobina de aprindere trebuie verificată.

5. Zgomot ciudat al motorului

O bobină de aprindere defectă nu generează suficientă tensiune pentru bujie, astfel că motorul lucrează mai mult decât de obicei.

Dacă motorul dumneavoastră funcționează cu un cilindru mai puțin decât de obicei din cauza unei bobine de aprindere defecte, mașina dumneavoastră poate suna ca un tractor și poate face un zgomot ciudat al motorului.

CITEȘTE ȘI:
Presiunea scăzută a combustibilului - Simptome, cauze și cum să o remediezi

6. Mașina nu pornește deloc

O bobină de aprindere deteriorată sau defectă poate împiedica motorul să pornească complet. Dacă auziți un clic când porniți mașina, problema nu este la bobina de aprindere.

Cu toate acestea, dacă nu se aude absolut niciun sunet, există posibilitatea ca sistemul de aprindere să fi cedat, mai ales dacă aveți o mașină mai veche cu o singură bobină de aprindere pentru toți cilindrii.

Funcția bobinelor de aprindere

Sistemul de aprindere al mașinii are scopul de a genera o tensiune ridicată de la bateria mașinii și de a transfera această tensiune către bujiile de aprindere. Cu această tensiune, bujia va aprinde amestecul de combustibil și aer și va porni motorul.

Bobina de aprindere este, practic, un transformator de înaltă tensiune și curent redus care preia tensiunea de la bateria de 12 volți a mașinii și o convertește la 25-30.000 de volți, de care are nevoie bujia pentru aprindere.

Amplasarea bobinei de aprindere

Dacă aveți bobine de aprindere separate, bobinele de aprindere sunt amplasate în partea superioară a bujiilor, de obicei pe capul motorului.

Dar dacă aveți o singură bobină de aprindere separată și un distribuitor, aceasta este adesea instalată pe caroseria mașinii, lângă distribuitor.

Costul înlocuirii bobinei de aprindere

Costul mediu de înlocuire a unei singure bobine de aprindere este cuprins între 60 și 350 de euro, în funcție de modelul mașinii și de costurile forței de muncă. Costul unei singure bobine de aprindere este cuprins între 30 și 150 de euro. Costul manoperei pentru o bobină de aprindere este între 30 și 200 de euro.

Înlocuirea unei bobine de aprindere este adesea destul de simplă și o puteți înlocui cu ușurință chiar dumneavoastră, dar la unele modele de mașini, lucrarea poate dura o oră sau două; de aceea trebuie să vă așteptați la un cost de înlocuire destul de ridicat în unele cazuri.

CITEȘTE ȘI:
8 simptome ale unui injector de combustibil defect (și costul înlocuirii)

Schimbarea bobinei de aprindere este adesea ușoară, dar dacă nu vă simțiți confortabil să o faceți singur, mergeți la mecanicul auto și lăsați experții să facă treaba.

Întrebări frecvente despre bobina de aprindere

Este în regulă să înlocuiți doar o singură bobină de aprindere?

Da, înlocuirea doar a unei bobine de aprindere este perfect în regulă. Dar dacă bobinele de aprindere nu au fost niciodată înlocuite înainte, bobinele sunt probabil de aceeași vârstă și există riscul ca și celelalte bobine să se strice în curând. Cu toate acestea, bobinele de aprindere pot fi costisitoare, așa că majoritatea oamenilor preferă să înlocuiască doar bobina de aprindere defectă.

Cât de des ar trebui schimbate bobinele de aprindere?

Nu există un program prestabilit pentru când trebuie înlocuite bobinele de aprindere. Bobinele de aprindere durează destul de mult timp la majoritatea modelelor de mașini și sunt înlocuite doar atunci când o bobină de aprindere se strică.

O bobină de aprindere defectă va emite un cod?

Da, o bobină de aprindere defectă va emite un cod în majoritatea cazurilor. Cel mai probabil veți găsi un cod P0300 împreună cu un cod P030X, ultimul X fiind înlocuit cu numărul cilindrului pe care se află bobina de aprindere defectă.

Cât durează bobinele de aprindere?

Vă puteți aștepta ca o bobină de aprindere să dureze în jur de 160.000 km. Totuși, acest lucru depinde destul de mult de modelul de mașină pe care îl conduceți. La unele modele de mașini, nu trebuie să înlocuiți niciodată bobinele pe durata de viață a mașinii.

Puteți conduce cu o bobină de aprindere defectă?

Nu, nu este recomandat să conduceți cu o bobină de aprindere defectă. O bobină de aprindere proastă va cauza rateuri de aprindere în camera de combustie a cilindrului, iar ratele de aprindere pot cauza probleme suplimentare cu motorul sau pot deteriora convertizorul catalitic.