Releul pompei de combustibil pornește și oprește alimentarea pompei de combustibil. Dar cum să vă dați seama dacă releul pompei de combustibil este defect? Citiți mai departe pentru a afla cele mai frecvente semne!

Releul pompei de combustibil este o componentă importantă a sistemului de alimentare cu combustibil al vehiculului dumneavoastră.

Releul pompei de combustibil oferă putere pompei de combustibil atunci când este timpul să se acumuleze presiunea de combustibil în șină. Ori de câte ori porniți contactul vehiculului dumneavoastră, releul pompei de combustibil este pornit.

Există diferite motive pentru care releul pompei de combustibil se defectează. În acest articol, vom discuta despre simptomele pentru a ști dacă releul pompei de combustibil este defect, locația acestuia, costul de înlocuire și modul de diagnosticare. Să începem cu o scurtă prezentare generală a semnelor pe care trebuie să le căutați.

5 simptome ale releului de pompă de combustibil defect

Cel mai frecvent simptom al unui releu de pompă de combustibil defect este un motor care se blochează sau moare. Probabil că veți vedea aceste semne împreună cu o lumină de verificare a motorului pe tabloul de bord. Puteți observa, de asemenea, semne precum accelerarea bruscă.

Releul poate ceda din mai multe motive, de la praf la supratensiuni electrice, orice poate afecta bunăstarea unui releu al pompei de combustibil.

Iată o listă mai detaliată a celor mai frecvente simptome ale unui releu de pompă de combustibil defect.

1. Lumina de verificare a motorului este aprinsă

Modulul de control al motorului monitorizează întotdeauna toți senzorii motorului pentru a se asigura că aceștia nu afișează valori greșite. Dacă ECU suspectează o valoare greșită de la oricare dintre senzori, va aprinde lumina de verificare a motorului. O lumină de verificare a motorului este, de asemenea, cel mai frecvent semn al tuturor simptomelor de defecțiune a pompei de combustibil.

ECU monitorizează presiunea combustibilului cu ajutorul senzorului de presiune a combustibilului. Dacă releul pompei de combustibil cedează brusc, se va aprinde lumina de verificare a motorului și va stoca un cod de defecțiune privind presiunea combustibilului.

2. Accelerație dură

Releul pompei de combustibil care se defectează poate afecta puterea pompei de combustibil și poate afecta livrarea de combustibil către motor. Un motor funcționează cu combustibil, la fel cum inima unui om funcționează cu oxigen și sânge.

CITEȘTE ȘI:
6 Simptome ale unei supape de motor îndoite (și cum să le testezi)

Prin urmare, orice problemă a releului pompei de combustibil va afecta fluxul de combustibil către camera de combustie, iar vehiculul dvs. ar putea avea probleme de pornire.

Cu toate acestea, acest lucru se poate întâmpla din mai multe alte motive, cum ar fi un filtru de combustibil înfundat, așa că ar trebui întotdeauna să vă diagnosticați corect mașina înainte de a înlocui orice piesă.

3. Oprirea motorului

În cazul în care releul pompei de combustibil ar putea avea orice sudură proastă în interiorul său, acesta ar putea pierde brusc conexiunea releului și ar putea înceta să mai furnizeze energie pompei de combustibil.

Motorul se oprește dacă combustibilul din camera de combustie este insuficient sau nu are presiunea corespunzătoare.

Partea care se asigură că nu se întâmplă nimic din toate acestea este pompa de combustibil, iar aceasta nu poate funcționa perfect dacă releul pompei de combustibil dezvoltă orice problemă.

4. Motorul este complet mort

Un releu al pompei de combustibil defect poate face, de asemenea, ca motorul să nu pornească deloc și să fie complet mort. Lipsa presiunii combustibilului înseamnă că motorul nu va porni niciodată, iar dacă releul pompei de combustibil s-a defectat, acesta nu va da nicio putere pompei de combustibil pentru a crea presiune de combustibil.

5. Niciun zgomot de la pompa de combustibil la aprindere

Atunci când porniți contactul în contactul cu cheia de contact, ar trebui să auziți un zgomot de vâjâit din partea din spate a mașinii. Acest lucru înseamnă că pompa de combustibil a început să acumuleze presiune în conducta de combustibil.

Dacă nu auziți acest lucru, este posibil să existe o problemă la releul pompei de combustibil. Puteți încerca să ascultați mai îndeaproape în jurul rezervorului de combustibil pentru orice zgomot timp de 2-3 secunde după ce ați pornit contactul.

Unde este amplasat releul pompei de combustibil?

La majoritatea modelelor de mașini, releul pompei de combustibil este situat într-o cutie de siguranțe undeva sub tabloul de bord, dar poate fi localizat și în cutia de siguranțe din compartimentul motor.

Cutia de siguranțe a motorului sau a tabloului de bord este, de obicei, o cutie lungă și neagră care conține un releu al pompei de combustibil și diverse alte siguranțe și relee. Pentru diferite vehicule, releele pompei de combustibil pot fi amplasate în locuri diferite.

CITEȘTE ȘI:
Fum alb de la eșapament

Verificați manualul de reparații pentru a obține rapid locația exactă a releului pompei de combustibil.

Costul înlocuirii releului pompei de combustibil

Costul mediu de înlocuire a pompei de combustibil este cuprins între 90 și 150 de euro, în funcție de modelul mașinii și de costurile forței de muncă. Piesele vă pot costa între 20 și 50 de euro, în timp ce restul costurilor sunt reprezentate de manoperă.

Releul pompei de combustibil este un mic dispozitiv electronic ușor de achiziționat online sau de la cel mai apropiat magazin de piese de schimb. Costul de înlocuire a releului pompei de combustibil implică costul pieselor și costul forței de muncă pe care mecanicul vi-l va percepe.

Atunci când luați în considerare costul forței de muncă, ar putea fi vorba de cel puțin o oră de muncă sau mai mult în anumite cazuri.

În funcție de rata de plată orară a mecanicului sau de costul pe oră, pe care v-ar percepe-o atelierul de reparații; costul forței de muncă ar putea fi diferit. În afară de costul forței de muncă, releul pompei de combustibil nu este un dispozitiv foarte scump și puteți cumpăra unul pentru 20-50 de euro în medie pentru majoritatea vehiculelor.

Diagnosticarea releului pompei de combustibil

Diagnosticarea unui releu este adesea destul de simplă. Releul pompei de combustibil are adesea 4 pini și, în acest caz, este adesea ușor. Dacă releul dvs. are mai mulți pini și nu aceleași numere menționate aici, trebuie să verificați o schemă electrică.

Localizați cutia de siguranțe și localizați releul pompei de combustibil Ridicați-o și verificați sub ea pentru numerele 30, 85, 86 și 87. Dacă localizați aceste numere, puteți pune releul pompei de combustibil la loc. Puneți releul la loc astfel încât să puteți ajunge la pini cu un multimetru în timp ce porniți contactul. Porniți contactul și verificați pinul 87 cu un multimetru. Dacă obțineți tensiune acolo, acest lucru vă poate spune că releul pompei de combustibil funcționează, dar poate avea și probleme intermitente. Dacă nu obțineți tensiune acolo, asigurați-vă că aveți o tensiune constantă pe pinul 30 cu contactul pornit. Dacă nu aveți, ar putea fi o problemă cu o siguranță defectă. De asemenea, ar trebui să aveți tensiune constantă pe pinul 85, iar pinul 86 ar trebui să fie legat la masă de la unitatea de control a motorului atunci când porniți contactul. Dacă ați găsit probleme cu releul, puteți scoate carcasa acestuia pentru a verifica dacă există suduri proaste. Lipiți din nou releul dacă găsiți probleme.

CITEȘTE ȘI:
6 Simptome ale unei supape EGR defecte (și costul înlocuirii)

Întrebări frecvente

Puteți face să funcționeze o pompă de combustibil fără releu?

Se poate, dar cu siguranță nu este recomandat. Dacă doriți doar să testați pompa de combustibil, puteți face un pod la releu pentru a vedea dacă releul este defect. Dar dacă plănuiești să circuli fără releul pentru pompa de combustibil și să o conectezi direct, este o idee proastă. Pompele de combustibil necesită multă energie, iar dacă instalezi un întrerupător pornit/oprit pe firul direct la pompa de combustibil, probabil că se va topi întrerupătorul.

Un releu de pompă de combustibil defect va declanșa un cod?

Da, un releu de pompă de combustibil defect poate să arunce un cod, dar acest lucru depinde de modelul mașinii pe care o conduceți și de cât de avansat este sistemul de diagnosticare la bord. Dacă mașina aruncă un cod la releul pompei de combustibil, cel mai probabil codul va fi P0230, indicând că există ceva în neregulă cu alimentarea pompei de combustibil.

Poate un releu de pompă de combustibil defect să facă ca o mașină să nu pornească?

Da, un releu de pompă de combustibil defect poate face ca o mașină să nu pornească și este, de fapt, o cauză destul de frecventă. Releul pompei de combustibil este responsabil pentru alimentarea cu energie a pompei de combustibil, iar dacă se defectează, mașina nu va putea porni.

Puteți curăța sau repara un releu al pompei de combustibil?

Da, un releu poate fi curățat și reparat, dar este nevoie de anumite cunoștințe. Va trebui să demontați releul și să resudați și să curățați toate piesele și apoi să îl montați la loc. Releele pompei de combustibil sunt adesea destul de ieftine, așa că, în majoritatea cazurilor, este mai bine să cumpărați un releu nou.