Filtrul de aer din habitaclu este un filtru pe care mulți oameni uită să îl înlocuiască. Iată cum vă puteți da seama că filtrul de polen este defect și cât costă înlocuirea acestuia

Puțini oameni vorbesc despre filtrul de aer din habitaclu, chiar dacă este un element care ar trebui schimbat ca parte a programului de întreținere recomandat. Dacă nu respectați programul și nu îl schimbați în mod regulat, este bine să știți care sunt simptomele unui filtru de polen defect.

Acordând o atenție deosebită, veți ști când această piesă trebuie înlocuită. Puteți îmbunătăți rapid calitatea aerului din habitaclu cu această sarcină simplă.

În acest ghid, acoperim simptomele unui filtru de polen prost și discutăm despre scopul acestuia. De asemenea, ne uităm unde este localizat și vă arătăm cum să îl înlocuiți înainte de a vă răspunde la cele mai importante întrebări.

Simptomele unui filtru de polen defect

Pe măsură ce filtrul de aer din habitaclu se înfundă și se contaminează, va exista un miros ciudat din gurile de ventilație și un flux de aer diminuat. De asemenea, provoacă geamuri înghețate sau aburite, zgomot crescut al ventilatorului, simptome de alergie și probleme cu sistemul de încălzire și aer condiționat. Dacă nu este reparat, pot apărea și alte daune.

Haideți să ne adâncim în aceste simptome.

Miros neplăcut de la orificiile de ventilație ale vehiculului

Dacă mașina ta miroase brusc a vestiar de sală de sport sau a șosete transpirate, ar putea exista o problemă cu filtrul de polen. De asemenea, acesta poate cauza un miros de mucegai.

Atunci când filtrul se contaminează, un miros de mucegai începe să iasă pe la gurile de ventilație. Dacă măriți fluxul de aer, mirosul va deveni mai puternic. Mirosul poate deveni suficient de urât pentru a nu mai dori să conduceți în mașină.

Chiar dacă luați măsuri pentru a elimina mirosurile din mașină, eforturile dvs. vor fi în zadar până când nu veți înlocui filtrul de aer din habitaclu. Chiar și după ce este înlocuit, poate dura ceva timp până când mirosurile se dispersează.

Circulația slabă a aerului de la gurile de ventilație

Acesta poate fi următorul simptom pe care îl veți observa, alături de miros. Pe măsură ce filtrul se înfundă, aerul nu mai poate trece liber. Fluxul de aer scade, chiar și atunci când dai sistemul la maxim.

Nu numai că acest flux restricționat vă va face să primiți mai puțin aer, dar poate solicita foarte mult sistemul de climatizare. Continuarea utilizării acestuia în acest mod poate cauza alte defecțiuni, care sunt mai costisitoare de reparat.

Geamuri încețoșate sau înghețate

O parte din rolul filtrului de aer din habitaclu este acela de a menține un flux de aer adecvat în vehicul. Acest flux de aer este necesar atunci când geamurile se încețoșează. Fără el, există puține șanse să se limpezească geamurile, ceea ce îngreunează vizibilitatea.

Dacă nu puteți utiliza sistemul de dezghețare sau dacă acesta nu suflă suficient de tare, puteți șterge singur condensul. Cu toate acestea, este o sarcină dificilă de făcut atunci când conduceți. Dacă nu puteți vedea pe geamuri, aveți un risc mai mare de a provoca un accident.

CITEȘTE ȘI:
5 simptome ale unui condensator de aer condiționat auto defect și costul de înlocuire

Atunci când filtrul de aer din habitaclu este vechi și murdar, acesta va colecta, de asemenea, umezeală, ceea ce va cauza geamuri aburite sau înghețate atunci când mașina este parcată.

Zgomot crescut al ventilatorului

În timp ce conduceți, v-ați obișnuit să auziți zumzetul slab al sistemului de aer condiționat. Știți ce sună normal, așa că, atunci când acesta devine mai puternic, este normal să vă alarmați. Orice zgomot ciudat trebuie analizat imediat, mai ales pentru că s-ar putea să fie ceva mai mare decât filtrul care nu este în regulă.

Cu toate acestea, dacă filtrul este de vină, este din cauza particulelor mai mari care s-au infiltrat în sistem. Pe măsură ce aceste particule înfundă filtrul, aerul nu poate trece prin el și se creează mai mult zgomot.

Probleme cu sistemul de încălzire sau de răcire

Cu un flux de aer redus, este imposibil ca sistemul de încălzire și răcire să își facă treaba. Într-o zi toridă de vară, vă va fi greu să răciți cabina. Același lucru este valabil și atunci când afară este frig. Încercarea de a obține o cabină caldă cu un flux de aer restricționat poate fi dificilă.

Stresul suplimentar pe care acest lucru îl exercită asupra sistemului de aer condiționat și a sistemului de încălzire poate avea un impact asupra sistemului. Dacă nu schimbați filtrul în curând, ați putea constata că s-au produs mai multe daune.

Simptomele de alergie

Unul dintre scopurile filtrului de polen este de a reduce contaminanții din habitaclu. Dacă filtrul se înfundă, nu mai pot fi reduși contaminanții și alergenii.

Dacă sunteți o persoană care se luptă cu alergiile, veți observa diferența. Este posibil să începeți să prezentați afecțiuni respiratorii pe măsură ce filtrul se murdărește. Chiar dacă în mod normal nu vă luptați cu aceste probleme, alergenii pot începe să vă deranjeze din cauza spațiului mic în care vă aflați.

Funcția filtrului de aer din habitaclu

Potrivit Asociației Americane a Plămânilor, aerul din vehicul conține adesea mai multe tipuri de poluanți. Acești poluanți includ următoarele:

Emisiile din trafic: Poluarea aerului intră în vehicul din exterior, din atmosferă. Intră prin ferestrele deschise și prin gurile de aerisire. Gazele de eșapament conțin poluanți periculoși, cum ar fi compușii organici volatili (COV), monoxidul de carbon, particulele și oxidul de azot.

Poluanți interni: În interiorul cabinei, există poluanți proveniți de la materiale, inclusiv adezivi, lubrifianți și materiale plastice. De asemenea, mașinile emană substanțe cancerigene pe măsură ce îmbătrânesc, cum ar fi formaldehida și benzenul. Orice umiditate din vehicul poate duce, de asemenea, la apariția mucegaiului.

Ocupanții: Fiecare persoană care intră în vehicul poate aduce, de asemenea, poluanți. Substanțele chimice utilizate în produsele de îngrijire personală călătoresc prin habitaclu. În plus, dacă un pasager este fumător, acei poluanți se află, de asemenea, în vehicul.

CITEȘTE ȘI:
6 simptome ale unui compresor de aer condiționat defect și costul înlocuirii

Scopul principal al filtrului de aer din habitaclu este de a reduce acești contaminanți din mașină. Filtrul poate reduce alergenii, inclusiv polenul și murdăria. Acești poluanți stau pe suportul filtrului în loc să fie pompați prin orificiile de ventilație ale mașinii.

Filtrul din mașină funcționează în mod similar cu cel din sistemul HVAC din gospodărie. Pe măsură ce aerul trece prin el, acesta captează contaminanții care trec prin el. Cu toate acestea, trebuie, de asemenea, să fie schimbat frecvent, la fel ca și filtrul de uz casnic.

Intervalul de înlocuire a filtrului de aer din habitaclu

Fiecare vehicul prezintă un program de întreținere diferit, așa că este important să vă uitați în manualul proprietarului pentru un răspuns mai bun. Cu toate acestea, majoritatea producătorilor recomandă înlocuirea filtrului de aer din habitaclu la fiecare 15.000-30.000 de km sau în fiecare an.

Dacă scoateți filtrul și acesta pare înfundat mai devreme, mergeți mai departe și schimbați-l. Având în vedere costul, este logic să păstrați un filtru de aer de cabină proaspăt în vehicul.

Unde este amplasat filtrul de aer din habitaclu?

În majoritatea mașinilor, filtrul de aer din habitaclu este amplasat în spatele torpedoului sau sub parbriz. Puteți verifica manualul proprietarului pentru a găsi locația și pașii pentru a-l scoate. Nu ar trebui să aveți nevoie de mai mult de o șurubelniță pentru a scoate filtrul de aer din habitaclu.

Țineți cont de faptul că unele vehicule au mai multe filtre de aer. Această configurație este adesea întâlnită la modelele de lux.

În majoritatea vehiculelor, aceștia sunt pașii pentru a schimba filtrul.

Localizați filtrul de aer din habitaclu. Scoateți torpedoul prin apăsarea butoanelor corespunzătoare. Nu toate vehiculele necesită scoaterea torpedoului. Rețineți cum este așezat filtrul de aer din habitaclu, astfel încât să-l puteți pune pe cel nou în același mod. Scoateți filtrul și curățați orice resturi rămase în urmă. Aspirați bine zona pentru a îndepărta orice murdărie rămasă. Puneți noul filtru. Luați aminte la săgețile de pe filtru, care arată în ce direcție trebuie introdus. Puneți la loc torpedoul, dacă este necesar.

Asta este tot. Pentru majoritatea mașinilor, chiar și cel mai neexperimentat șofer poate schimba filtrul de aer din habitaclu. Deoarece sunt foarte puține lucruri care ar putea merge prost, ați putea, de asemenea, să vă învățați șoferul adolescent cum să o facă. Considerați că este un cost al conducerii vehiculului familiei.

Cât costă înlocuirea unui filtru de aer din habitaclu?

Dacă doriți ca filtrul de aer din cabină să fie înlocuit în mod profesionist, este posibil să cheltuiți între 65 și 100 de euro. Cele mai multe filtre de aer costă doar 20-45 de euro, lăsând restul taxei pe seama manoperei.

Dacă puteți schimba filtrul pe cont propriu, merită să o faceți. Pentru o treabă care durează 15 minute sau mai puțin, ați putea economisi între 45 și 80 de euro la cheltuielile de manoperă. În caz contrar, puteți solicita ca serviciul să fie efectuat în timpul unei reglări obișnuite pentru a grupa costurile cu alte servicii.

CITEȘTE ȘI:
5 simptome ale unui filtru de aer de habitaclu defect (și costul înlocuirii)

Întrebări frecvente

Schimbarea filtrului de polen face vreo diferență?

Da, pe măsură ce poluanții și alergenii se acumulează pe filtrul de aer din habitaclu, veți observa mai multe probleme respiratorii în mașină. În plus, un filtru înfundat va duce la o scădere a performanței încălzirii sau a aerului condiționat. De asemenea, este posibil să observați mirosuri ciudate din gurile de ventilație care fac condusul neplăcut.

Ce se întâmplă dacă nu schimbi filtrul de aer din habitaclu?

Dacă nu schimbați filtrul în mod regulat, veți observa mirosuri ciudate care provin din gurile de ventilație. Aerul și încălzirea pot fi, de asemenea, îngreunate. În plus, poluanții și alergenii nu vor mai fi filtrați, provocând reacții alergice pentru tine și pentru pasageri, mai ales dacă te confrunți deja cu probleme respiratorii.

Un filtru de polen murdar va afecta aerul condiționat?

Da, atunci când filtrul de polen se înfundă, aerul nu poate circula așa cum ar trebui. Sistemul de aer condiționat trebuie să lucreze mai mult și nu va mai ieși la fel de mult aer prin gurile de ventilație. În plus, aerul care iese ar putea mirosi urât și ar putea avea alergeni în el.

Pot să circul fără un filtru de aer din habitaclu?

Nimic nu vă împiedică să conduceți o mașină fără un filtru de aer din habitaclu. Acesta nu va împiedica motorul să funcționeze normal. Cu toate acestea, resturile pot pătrunde în sistemul de control al climatizării atunci când nu există un filtru, astfel încât ar putea apărea deteriorări ale acestui sistem. De asemenea, nu veți avea nicio protecție împotriva alergenilor cu filtrul scos.

Este un filtru de habitaclu ușor de înlocuit?

Da, majoritatea vehiculelor oferă acces la filtrul de habitaclu prin torpedoul pentru mănuși. Cu o șurubelniță, puteți scoate vechiul filtru de aer din habitaclu și îl puteți înlocui cu unul nou. În total, această înlocuire ar trebui să dureze 15 minute sau mai puțin. Făcând acest lucru, economisiți bani pe taxele de manoperă profesională.

Concluzie

În calitate de mecanici, există unele sarcini de întreținere pe care acum le putem efectua cu ochii închiși. Schimbarea filtrului de aer din habitaclu este una dintre aceste sarcini, dar acest lucru nu face ca înlocuirea să fie mai puțin importantă. În ciuda faptului că este simplu, există motive valoroase pentru care ar trebui să schimbați filtrul de aer la momentul potrivit.

Nu contează dacă mergeți cu mașina la serviciu, duceți copiii la școală sau călătoriți la serviciu, vreți ca habitaclul mașinii să aibă cel mai bun miros. De asemenea, nu doriți să aveți de-a face cu alergeni sau alți contaminanți care v-ar putea îmbolnăvi. Numai din aceste motive, este esențial să schimbați filtrul de aer. În afară de asta, trebuie să îl schimbați și pentru a vă asigura că aparatul de aer condiționat și încălzitorul continuă să funcționeze așa cum a fost proiectat.