Mașina ta face zgomot când accelerezi? Descoperiți cele mai frecvente cauze și soluții pentru această problemă. Avem tot ce vă trebuie.

Nu este niciodată un lucru bun să auzi un zăngănit venind de la mașina ta. Dacă mașina zdrăngănește când accelerează, de obicei este un semn că ceva nu este în regulă. Fie că este vorba de o piesă slăbită sau de o componentă mecanică defectă, doriți să o reparați înainte ca lucrurile să se înrăutățească.

În acest ghid, acoperim motivele pentru zăngănit, în special în timpul accelerării. De asemenea, ne uităm la modul de reparare a zăngănitului și răspundem la cele mai importante întrebări.

Motive pentru care o mașină face zgomot la accelerare

Dacă auziți un zăngănit în timp ce accelerați, acesta poate fi cauzat de un scut termic al eșapamentului slăbit sau deteriorat, de un convertizor catalitic defect sau de alte piese de eșapament slăbite. De asemenea, poate fi cauzat de un nivel scăzut al uleiului, de o presiune scăzută a uleiului, de suporturi de motor defecte, de un tensionator de curea sau de o scripete defectă, de piese de motor deteriorate sau de o suspensie uzată.

Să le analizăm mai îndeaproape.

Scutul termic al eșapamentului deteriorat sau slăbit

Scutul termic al eșapamentului acoperă componentele care se încălzesc, cum ar fi țevile de eșapament, convertizorul catalitic, colectorul de eșapament și toba de eșapament. Acesta se înșurubează sau se nituiește direct pe eșapament, astfel încât să poată absorbi o parte din căldura provenită de la motor.

Cu toate acestea, scutul se poate desprinde în timp din cauza vibrațiilor și a uzurii. Pe măsură ce se deteriorează, se desprinde și începe să zornăie.

Veți găsi, de asemenea, scuturi termice înșurubate pe șasiul vehiculului, care se pot desprinde și pot intra în contact cu sistemul de evacuare, provocând un sunet de zăngănit.

Convertizor catalitic deteriorat

Convertizorul catalitic este responsabil pentru transformarea gazelor de eșapament în ceva mai potrivit pentru mediul înconjurător. Deoarece există catalizatori în interiorul convertizorului, pot apărea blocaje și gazele de eșapament pot începe să fie blocate.

Când se întâmplă acest lucru, motorul trebuie să lucreze mai mult, creând unele probleme de performanță. De asemenea, poate duce la un sunet de zăngănit, în special în timpul accelerării.

Alte piese de eșapament slăbite

Sistemul de evacuare al unei mașini conține mai multe piese, toate acestea se pot desprinde în timp și pot zăngăni. Aceste piese ar trebui să fie înșurubate unele de altele, dar nu este imposibil ca ele să se desprindă.

Zăngănitul apare atunci când țeava rezonatorului, amortizorul de zgomot sau țeava flexibilă începe să se clatine. Totuși, nu neglijați posibilitatea ca și un suport sau o clemă să se fi rupt.

Nivel scăzut de ulei

Motorul are nevoie de o anumită cantitate de ulei pentru a menține o lubrifiere corespunzătoare în motor. Cu această lubrifiere, piesele metalice nu se vor freca între ele.

Cu toate acestea, atunci când uleiul scade prea mult, este posibil să începeți să auziți un zgomot de zăngănit. Acesta se poate înrăutăți semnificativ în timpul accelerării.

CITEȘTE ȘI:
Cruise control nu funcționează (iată cum să îl reparați)

Presiunea scăzută a uleiului

Dacă presiunea uleiului scade, poate apărea și un sunet de zăngănit. În acest caz, zăngănitul provine adesea de la rulmenții arborelui cotit.

Dacă nu există o cantitate bună de presiune a uleiului, pot apărea daune la motor. Cu toate acestea, trebuie să vă dați seama ce a cauzat scăderea presiunii, fie că este vorba de o pompă de ulei defectă sau de un filtru înfundat.

Suporturi de motor care nu funcționează bine

Suporții motorului ajută la menținerea motorului în siguranță sub capotă. Cu cât conduceți mai mult, cu atât mai mult cuplu de torsiune trebuie să facă față acestor montanți. În timp, acestea se vor rupe.

Vor apărea zăngănituri, mai ales când accelerați și împingeți vehiculul pentru a înainta. În plus, există suporturi de transmisie care pot provoca același zgomot.

Întinzător de curea sau scripete inele defecte

Întinzătorul și scripetele cu role libere sunt responsabile de ghidarea curelei serpentine. În cazul în care cureaua iese din traseu, poate cauza probleme cu tot ceea ce rulează, cum ar fi ventilatorul radiatorului, pompa de apă, alternatorul și alte componente.

Întinzătorul cu arc ține cureaua strânsă, oferind un joc suficient de mare. Prin comparație, scripetele cu rotițe libere este responsabil pentru a ajuta la trasarea curelei, lucrând mână în mână cu tensionatorul. Dacă oricare dintre părți cedează, cureaua nu mai poate parcurge fără probleme traseul său. Ceea ce se obține este un zăngănit, adesea cel mai vizibil în timpul accelerării.

Alte piese deteriorate ale motorului

Zăngăniturile motorului pot fi cauzate de alte piese care s-au defectat. Dacă auziți un zăngănit intern, este posibil să aveți de-a face cu un ridicător prăbușit sau cu un rulment defect.

Există, de asemenea, șansa să se producă o bătaie a tijei sau o lovitură de piston, ambele fiind grave. Când vine vorba de zgomotul motorului, nu doriți să amânați nicio reparație.

Piese de suspensie uzate

Multe depind de suspensia mașinii tale. Orice piesă care cedează poate duce la un sunet de zăngănit, cel mai proeminent atunci când accelerați sau treceți peste o denivelare.

Piesele care cedează pot include amortizoarele sau montanții. De asemenea, este posibil să aveți probleme cu articulațiile sferice sau tijele de legătură interioare.

Articulații CV defecte

Vorbind de piese de suspensie proaste, există și posibilitatea ca articulațiile CV să fie proaste. Articulațiile CV (constant velocity) sunt necesare pentru a distribui puterea către roți.

Din cauza resturilor și a multor kilometri de utilizare, articulațiile CV se pot defecta. Atunci când se întâmplă acest lucru, veți observa o rulare mai dură care crește și zgomotul.

Cum se repară o mașină care zdrăngănește când accelerează

Nu trebuie să fii un mecanic profesionist pentru a-ți da seama ce este în neregulă cu mașina ta. Știi deja că ceva nu este în regulă pe baza zgomotului. Acum trebuie doar să determinați ce îl provoacă. Iată câțiva pași de luat în considerare.

CITEȘTE ȘI:
Nu iese lichidul de parbriz: Cauze și remedieri

Deschideți capota și ascultați zgomotele

Puteți folosi un instrument gratuit pentru a diagnostica problemele. Deschideți urechile și ocupați-vă să ascultați problema. Deschideți capota și apropiați-vă până când identificați cu exactitate de unde vine.

Este foarte important să evitați să vă apropiați prea mult de piesele în mișcare. Părul dumneavoastră, hainele largi și alte părți ale corpului ar putea fi prinse în componentele în mișcare.

Ascultați sub vehicul

Dacă nu puteți găsi zgomotul de zăngănit sub capotă, este timpul să vă uitați sub vehicul. În timp ce motorul este în funcțiune, vedeți dacă puteți discerne de unde provine zgomotul. Ar putea fi dificil dacă zăngănitul se produce doar în timpul accelerării.

Dacă aveți nevoie să ajungeți mai mult sub mașină, este posibil să fie nevoie să o ridicați cu cricul. Cu toate acestea, ar trebui să faceți întotdeauna acest lucru cu prudență și să vă asigurați că este bine fixată pe suporturi de cric înainte de a vă băga capul dedesubt.

Verificați eșapamentul

Zăngănitul ar putea proveni de la sistemul de evacuare, care nu este întotdeauna ușor de diagnosticat. Veți avea și mai multe probleme dacă zgomotul se produce doar în timp ce accelerați, dar puteți verifica convertorul catalitic.

Luați un ciocan de cauciuc și parcurgeți acești pași.

Ridicați ușor vehiculul în față pentru a ajunge la convertizor. Puneți vehiculul pe cricuri în spațiul corespunzător pentru a vă asigura siguranța. Blocați roțile din spate. Acționați frâna de parcare. Folosiți ciocanul de cauciuc pentru a bate pe convertizorul catalitic.

Dacă în interiorul catalizatorului se aude un zgomot de zăngănit, ar trebui să îl înlocuiți.

Verificați uleiul de motor și presiunea

Majoritatea mașinilor au o lumină de avertizare atunci când presiunea uleiului de motor devine scăzută. Dacă aceasta se aprinde, ar fi bine să nu mai conduceți până când o remediați.

De asemenea, ar trebui să verificați nivelul uleiului de motor. Dacă uleiul este murdar, este mai bine să îl schimbați și să puneți un filtru nou. În caz contrar, puteți adăuga pur și simplu puțin mai mult ulei pentru a completa sistemul. Dacă uleiul continuă să scadă, este posibil să aveți de-a face cu o scurgere care trebuie reparată. Dacă scurgerea nu este vizibilă, ar putea fi internă, așa cum se întâmplă în cazul unei garnituri de cap sparte.

Verificați cureaua serpentină și dispozitivele de tensionare

Pentru a diagnostica cureaua serpentină, întinzătoarele și polițele libere, trebuie să efectuați o inspecție vizuală. Luați în considerare aceste sfaturi utile.

Ascultați cureaua în timp ce funcționează. Atunci când cureaua serpentină se uzează, aceasta scârțâie.

Verificați suprafața și capetele curelei pentru a vedea dacă nu sunt crăpate sau sfâșiate.

Inspectați cureaua dacă este vălurită.

Verificați tensiunea pentru a vă asigura că nu există niciun joc.

Dacă cureaua pare uzată sau veche, este posibil să doriți să o înlocuiți. Diagrama de care aveți nevoie ar trebui să se afle în manualul de service sau sub capota mașinii.

CITEȘTE ȘI:
6 semne ale unui filtru de particule diesel defect sau înfundat

Verificați suspensia

Este utilă și o inspecție vizuală a suspensiei. Este posibil să fi restrâns ceea ce este în neregulă pe baza experimentului de ascultare.

Odată ce știți unde să vă uitați, puteți vedea dacă montanții, amortizoarele sau alte piese ale suspensiei sunt uzate. Schimbați-le după cum este necesar.

Dacă ați ajuns într-un punct mort încercând să vă dați seama ce este în neregulă sau cu reparația, cel mai bine este să vă duceți mașina la un mecanic. Nu ar trebui să încercați să reparați ceva cu care nu sunteți familiarizat, altfel ați putea crea mai multe daune.

Verificați recenziile online pentru mecanicii din zona dumneavoastră. Întrebați-vă prietenii și familia pe cine vă recomandă, de asemenea.

Întrebări frecvente

Cum pot repara un zgomot de zăngănit când accelerez?

În primul rând, trebuie să aflați ce cauzează zgomotul de zăngănit, ascultând și efectuând unele diagnostice. Odată ce știți de unde provine zgomotul, îl puteți repara. Este posibil să aveți în vedere o reparație a eșapamentului, a motorului sau a suspensiei, în funcție de ceea ce este stricat.

Cum sună zăngănitul transmisiei?

Transmisiile defecte produc o varietate de sunete. Poate crea un mârâit sau o bătaie ușoară. De asemenea, este posibil să auziți un zăngănit al angrenajelor care provine dintre dinții angrenajului. Solicitați unui mecanic calificat să se uite la transmisie înainte ca problemele să se agraveze.

Poate lichidul de transmisie scăzut să provoace zgomotul de zăngănit?

Da, lichidul este necesar pentru a lubrifia componentele interioare ale transmisiei. Dacă lichidul scade prea mult, componentele metalice din transmisie pot începe să se frece, creând un zgomot de măcinare sau de zăngănit. Dacă nu s-au produs pagube, ar trebui să puteți completa sistemul pentru a opri zăngănitul.

De ce se aude ca și cum ceva zdrăngănește sub mașina mea?

Este posibil ca o bucată din sistemul de evacuare să se fi desprins, creând un zăngănit. De asemenea, este posibil ca o componentă a suspensiei să cauzeze zăngănitul, cum ar fi un amortizor sau un montant. Numai o inspecție amănunțită a sistemelor va dezvălui ce trebuie reparat.

Un convertizor catalitic defect produce un zăngănit?

Da, pe măsură ce catalizatorul se eliberează în interiorul convertizorului, poate crea un sunet de zăngănit. Odată ce catalizatorul este liber în interior, convertizorul nu-și va mai face treaba. Mașina dvs. nu va trece testele de emisii și ar putea face zgomote ciudate până când veți înlocui convertorul.

Concluzie

Mașinile sunt cunoscute pentru faptul că fac o varietate de sunete ciudate, unele care sunt normale și altele care pot fi alarmante. Chiar și ca profesioniști, încă mai auzim uneori sunete noi care ne atrag atenția. Dacă mașina ta face zgomot când accelerezi, știi că este timpul să iei măsuri.

Descoperiți ce cauzează zăngănitul înainte ca acesta să se înrăutățească. Pasagerii dvs. vă vor mulțumi pentru că ați creat o călătorie mai liniștită.