Atunci când lumina de verificare a motorului (Check Engine) începe să clipească și mașina dumneavoastră tremură, este timpul să acționați. Aflați cauzele și soluțiile pentru această problemă aici!

Lumina Check Engine Light este făcută pentru a vă atrage atenția chiar și atunci când apare pe tabloul de bord solid. Cu cât este mai alarmantă atunci când lumina clipește? Chiar mai rău, ce înseamnă dacă Check Engine Light clipește și mașina tremură?

Răspundem la aceste întrebări în acest ghid. Nu numai că veți cunoaște cele mai frecvente cauze ale acestei afecțiuni grave, dar vă ajutăm și să vă dați seama cum să o remediați. În plus, am inclus câteva întrebări frecvente la sfârșitul articolului.

Motive pentru care lumina de verificare a motorului clipește și mașina tremură

Când Lumina Check Engine Light începe să clipească, știi că se întâmplă ceva grav. Este și mai îngrijorător atunci când mașina tremură. Cel mai probabil, se produce un rateu de aprindere, fie de la o bobină de aprindere defectă, o bujie defectă, un injector de combustibil defect, un senzor de motor defect sau o compresie scăzută.

Să analizăm mai îndeaproape aceste cauze.

Motorul are rateuri de aprindere pe un singur cilindru

În cazul unei rateuri de aprindere a motorului, reacția de combustie nu se finalizează în mod normal. În această situație, un cilindru nu se va aprinde. O aprindere incorectă poate apărea la pornirea motorului, în timp ce vehiculul este la ralanti sau în mijlocul accelerării. Aceasta va crea o senzație de tremurat, iar Lumina Check Engine se va aprinde cu siguranță.

Acestea fiind spuse, un rateu de aprindere nu este exact problema care trebuie rezolvată. Există ceva care cauzează rateul de ardere, despre care vom vorbi în următoarele exemple. Oricare dintre problemele rămase poate duce la o defecțiune a motorului.

Bobină de aprindere defectă

Bobinele de aprindere sau pachetele de bobine provoacă în mod obișnuit rateuri de aprindere și trepidații. Bobinele de aprindere acționează ca niște mici transformatoare concepute pentru a genera curent de înaltă tensiune pentru a alimenta bujiile.

Atunci când bobinele de aprindere se defectează, motorul nu doar că are rateuri de aprindere, ci începe să aibă un ralanti neregulat și veți observa o scădere a puterii. În plus, deoarece motorul lucrează atât de mult, economia de combustibil are de suferit și este posibil să aveți probleme la pornirea motorului.

Bujii de aprindere proaste

Bujiile sunt, de asemenea, un vinovat comun, mai ales dacă nu au fost schimbate de mult timp. Atunci când o bujie nu mai funcționează, cilindrul la care este conectată poate avea rateuri de aprindere. Obții un motor aspru și tremurat, plus o lumină Check Engine Light.

În timp, bujiile se contaminează în mod natural. Ele se murdăresc și se uzează, ceea ce duce la probleme în crearea scânteii necesare pentru a aprinde amestecul de combustibil și aer. Din acest motiv, cel mai bine este să înlocuiți bujiile la intervalele de service recomandate pentru a evita problemele.

CITEȘTE ȘI:
Cruise control nu funcționează (iată cum să îl reparați)

Injector de combustibil defect

Combustibilul este necesar în camera de combustie pentru a asigura o funcționare fără probleme. Dacă nu există suficient combustibil, motorul se chinuie să funcționeze și ar putea avea rateuri de ardere. Injectoarele de combustibil defecte creează acest tip de problemă.

Sistemele de injecție directă asigură livrarea combustibilului în fiecare cilindru. Trebuie să existe o cantitate exactă de combustibil injectat, care este controlată de unitatea de control electronic (ECU). Injectoarele de combustibil trebuie să funcționeze, de asemenea, într-un model de pulverizare consistent pentru o ardere eficientă.

Injectoarele de combustibil se defectează atunci când încep să aibă scurgeri sau se blochează. Vârful se poate murdări, ceea ce duce la o blocare. În plus, hidrocarburile încep să se acumuleze pe vârfuri din cauza combustibilului care rămâne în urmă. Dacă nu aceasta este problema, atunci ar putea fi vorba și de o garnitură uzată, care permite scurgerea combustibilului în sistem.

Un senzor de motor defect

Motoarele mașinilor de astăzi sunt echipate cu o varietate de senzori care mențin totul în bună stare de funcționare. Acești senzori sunt responsabili de monitorizarea funcționării motorului și fac ajustări. Unii senzori măsoară debitul de aer, în timp ce alții țin evidența presiunii combustibilului și a sincronizării motorului.

Dacă oricare dintre senzori cedează, funcționarea motorului are de suferit. În funcție de cât de grav este, motorul ar putea avea rateuri de ardere și lumina Check Engine Light poate începe să clipească.

Compresie scăzută

Compresia scăzută a motorului înseamnă că cilindrii nu pot comprima cantitatea potrivită de aer. Fără o densitate corectă a aerului care să se amestece cu combustibilul, performanța și eficiența motorului au de suferit.

Veți observa rateuri de aprindere, plus o economie de combustibil redusă. De asemenea, ar putea fi dificil să porniți motorul. Diferite probleme cauzează o compresie scăzută, cum ar fi găuri într-un piston, o defecțiune a garniturii de etanșare a capului sau supape care prezintă scurgeri. Compresia scăzută poate fi una dintre cele mai dificile probleme de diagnosticat și reparat.

Cum să remediați faptul că lumina de verificare a motorului clipește și mașina tremură

Pentru a vă repara Check Engine Light intermitent ca un profesionist, trebuie să începeți să gândiți ca noi. Echipa noastră se confruntă cu aceste probleme zi de zi, așa că suntem bine versați în ceea ce privește remedierile. Începeți prin a citi manualul de service pentru a obține sfaturi adaptate mașinii dvs.

După aceea, parcurgeți pașii.

Citiți codurile de defecțiune

Calculatorul stabilește un cod care vă spune ce este în neregulă atunci când se aprinde lumina Check Engine Light. Puteți conecta un scaner de coduri compatibil pentru a citi aceste coduri. Ar putea fi ceva generic, cum ar fi P0300, care nu oferă prea mult ajutor dacă nu există și alte coduri care să îl însoțească.

CITEȘTE ȘI:
Nu iese lichidul de parbriz: Cauze și remedieri

Avem o bibliotecă completă de coduri de defecțiune care vă ajută să discerneți ce se întâmplă. Dacă vă puteți da seama de problemă doar din coduri, veți economisi mult timp pentru reparații.

Verificați bobinele de aprindere și bujiile de aprindere

Este posibil ca codurile de defecțiune să vă fi trimis la un anumit cilindru. Dacă da, aceasta este o veste bună. Cel puțin știți unde are loc defecțiunea. Următorul pas este să verificați bujia și bobina de aprindere la acest cilindru.

În funcție de vehiculul dumneavoastră, este posibil să fie nevoie să scoateți și alte piese. Unele mașini necesită demontarea colectorului de admisie sau a capacului motorului înainte de a avea acces la aceste componente. De asemenea, este important să cunoașteți ordinea cilindrilor motorului, astfel încât să știți la care vă uitați.

Puteți schimba bujia sau bobina de aprindere pentru a vedea dacă acest lucru rezolvă problema. Aveți grijă la îndepărtarea acestor piese, mai ales că bujia poate fi dificil de scos. Nu vreți ca bujia să se rupă în interiorul capului cilindrului.

Chiar dacă bujiile nu par uzate, problema ar putea fi distanța. Măsurați distanța dintre bujii și ajustați-o dacă este necesar. Verificați specificațiile privind distanța din manualul de service pentru a obține măsurarea corectă pentru mașina dvs.

Verificați injectoarele de combustibil

Există mai multe moduri de a verifica injectoarele de combustibil. Să acoperim câteva dintre cele mai populare opțiuni.

Faceți clic pe Test

Porniți motorul Lăsați-l să meargă la ralanti câteva minute În timp ce motorul funcționează, plasați capătul metalic al șurubelniței pe injectorul de combustibil Așezați urechea la celălalt capăt al șurubelniței, dar aveți grijă să nu apropiați nimic de motorul în mișcare Dacă auziți un clic, injectorul funcționează normal Dacă nu se aude nimic, injectorul trebuie înlocuit sau curățat Repetați testul pentru toate injectoarele

Testul de tensiune

Verificați în manualul de service pentru a afla rezistența electrică corectă sau specificațiile de ohm pentru injectoarele dvs. Efectuați acest test când injectoarele sunt reci Porniți contactul, dar nu porniți motorul Conectați lumina de testare sau voltmetrul la borna negativă a bateriei Deconectați conectorul electric de la injector Atașați conexiunea cablurilor injectorului la voltmetru pentru a vedea dacă obțineți specificațiile corecte Repetați pentru fiecare injector

Test de scurgere

Localizați injectoarele Simțiți cu atenție mirosul din jurul injectorului pentru a găsi urme de benzină Inspectați injectorul pentru a vedea dacă există semne de scurgeri sau picături Efectuați acest test pentru toate injectoarele.

CITEȘTE ȘI:
Top 15 cele mai frecvente probleme auto pe care noi, ca mecanici, le vedem

Unii oameni preferă să efectueze mai multe teste doar pentru a fi siguri că rezultatele sunt corecte.

Dacă ați parcurs toți pașii și nu reușiți să vă dați seama ce se întâmplă, este timpul să vizitați un atelier de reparații. Discutați cu mecanicul local pentru a vă ajuta să vă dați seama de problemă.

Fie că o reparați singur, fie că vă ocupați de ea sau că o examinează un profesionist, nu ar trebui să conduceți autovehiculul cu lumina Check Engine Light intermitentă. Rezolvați problema înainte de a mai conduce pentru a evita orice deteriorare permanentă a motorului.

Întrebări frecvente

Pot să conduc mașina cu becul motorului intermitent?

Nu, atunci când lumina Check Engine Light clipește, trebuie să trageți pe dreapta într-un loc sigur și să remediați problema. Conducerea mașinii mai departe ar putea duce la mai multe daune și la un cost suplimentar de reparație. Dacă lumina de verificare a motorului este aprinsă permanent, este posibil să puteți conduce mai întâi mașina acasă.

Cât de costisitor este să reparați o defecțiune a motorului?

Este dificil de determinat costul mediu de reparare a unei rate de aprindere a motorului, deoarece cauza poate fi atât de multe lucruri diferite. De exemplu, schimbarea bujiilor poate să vă coste doar 50 de euro, în timp ce tratarea unui senzor ar putea fi cu ușurință de 1.000 de euro sau mai mult. Pentru a obține o estimare exactă, vorbiți cu un atelier de reparații local.

Se poate repara singură o defecțiune a motorului?

Nu, există o defecțiune mecanică care cauzează rateul de ardere. Atunci când un motor are rateuri de ardere, înseamnă că unul dintre cilindri cedează. Această problemă poate fi cauzată de o bujie defectă, o compresie scăzută, o bobină de aprindere cu sac, injectoare de combustibil defecte sau un senzor defect.

Cât timp pot conduce cu Check Engine aprins?

Nu ar trebui să conduceți deloc cu lumina Check Engine Light intermitentă. Această lumină de avertizare vă spune că ceva este în neregulă gravă și nu trebuie să o ignorați niciodată. În schimb, găsiți un loc sigur pentru a trage pe dreapta și opriți motorul mașinii.

Concluzie

Știm cât de frustrante pot fi problemele auto, mai ales atunci când au legătură cu lumina Check Engine Light care clipește. Aceasta este o preocupare serioasă pe care nici măcar noi nu o luăm ușor.

Pentru a vă asigura că aveți o mașină care să funcționeze bine, este important ca problemele să fie reparate imediat. Consultați ghidul nostru în momentul în care aveți probleme și readuceți mașina pe șosea fără ca luminile de bord să vă clipească.