Aflați care sunt cauzele și soluțiile la zgomotul când conduceți peste denivelări. Iată ce trebuie să faceți dacă aveți această problemă sau dacă încercați să o preveniți.

Dacă vă îndreptați pe drum așteptându-vă să conduceți liniștit și sunteți întrerupt de zgomote de pocnituri, ați putea fi puternic dezamăgit. Dacă există un zgomot de pocnitură atunci când conduceți peste denivelări, ar putea fi și mai alarmant, deoarece începeți să vă faceți griji cu privire la siguranța dumneavoastră pe șosea.

În acest ghid, acoperim principalele cauze pentru acest zgomot de pocnituri peste denivelări. Vă arătăm, de asemenea, cum să diagnosticați și să remediați problema, astfel încât să puteți avea din nou un condus liniștit.

Cauzele zgomotului de pocnitură la conducerea peste denivelări

Acest zgomot de pocnitură este în mod normal rezultatul unei piese de suspensie uzate, cum ar fi o articulație a barei de balansare, o bară de suspensie, o bară de suspensie, o manșetă a arcului de balama, bucșe ale brațului de control, articulații sferice sau un amortizor. Poate fi cauzat, de asemenea, de un suport de caroserie uzat sau de o defecțiune la cremaliera de direcție.

Iată o listă mai detaliată a celor mai frecvente motive pentru un zgomot de zgomot de ciocnire atunci când conduceți peste denivelări:

Cea mai frecventă cauză a unui zgomot de pocnitură provenit de la mașina dvs. atunci când treceți peste denivelări se datorează legăturilor sau bucșelor uzate ale barei stabilizatoare. Aceste verigi ale barei de balansare au articulații sferice care se vor uza în timp și vor cauza un zgomot de clănțănit.

De asemenea, în cazul în care bucșele barei de balansare care susțin bara de balansare sunt uzate, se va produce un zgomot.

Șasiuri proaste

Suporții sunt responsabili de amortizarea ricoșeului din vehicul și de susținerea structurii. Cu toate acestea, lonjeroanele se vor defecta în cele din urmă, ceea ce poate provoca un zgomot zdruncinător atunci când se trece peste o denivelare.

În unele cazuri, carcasa lonjeroanelor poate fi, de asemenea, deteriorată, în special după un impact. În acest caz, zgomotul poate fi și mai pronunțat.

Amortizor de șoc defect

Amortizoarele acționează foarte asemănător cu lonjeroanele, dar nu susțin greutatea vehiculului. Deoarece această piesă vitală a suspensiei trebuie să absoarbă impactul de la roți, cu siguranță veți auzi sunete de pocnituri atunci când se defectează.

La început, este posibil să auziți doar un zgomot ușor de bătaie, ceea ce este obișnuit atunci când o bucșă se fisurează. De asemenea, mașina începe să ricoșeze mai mult atunci când se îndreaptă spre o denivelare.

Arcurile uzate

Arcurile cu lamă sunt utilizate în principal pentru vehiculele care se vor îndrepta spre off-road. S-ar putea să le aveți în SUV-ul sau camionul dumneavoastră. În timp, arcurile cu lamă se pot rupe sau se pot îndoi, ceea ce duce la un zgomot zdruncinător.

În plus, această problemă ar putea apărea și din cauza cămășii arcurilor cu foi. Aceasta este componenta care ține arcul cu lamă la cadrul vehiculului.

CITEȘTE ȘI:
Nu iese lichidul de parbriz: Cauze și remedieri

Bucșe deteriorate

Chiar și în condiții normale de conducere, bucșele brațului de control se vor uza în cele din urmă. Cu toate acestea, dacă vă îndreptați spre off-road sau conduceți pe teren accidentat, v-ați putea confrunta prematur cu această defecțiune.

Bucșele uzate duc la roți nealiniate. Din cauza alinierii necorespunzătoare, ați putea auzi mai multe pocnituri atunci când treceți peste o denivelare. Dacă problema se extinde la suportul caroseriei, ați putea simți, de asemenea, vibrații în habitaclu.

Articulații sferice proaste

Atunci când articulațiile sferice cedează, devine mai dificil să direcționați corect vehiculul în linie dreaptă. În plus, o carcasă deteriorată a articulației sferice poate crea mai mult zgomot atunci când treceți peste denivelări. Carcasa este predispusă la defecțiuni dacă există acumulări de resturi sau murdărie.

În plus, dacă bila se mișcă înăuntru și în afara carcasei din cauza jocului excesiv, veți auzi și zgomote. Această problemă duce în mod obișnuit la un zgomot de ciocnire recognoscibil, în anumite condiții de drum.

Funcționare defectuoasă a cremalierei de direcție

Există bucșe în cremaliera de direcție care se pot defecta și ele în timp. Dacă aceste bucșe cedează, este posibil să auziți un zgomot de pocnitură sau de ciocănitură în timp ce vă îndreptați pe un teren denivelat sau pe un drum accidentat.

De asemenea, va exista un joc excesiv în cremaliera de direcție dacă există o defecțiune. Din această cauză, v-ați putea confrunta cu o perioadă mai dificilă de timp pentru a ține mașina sub control.

Suport de caroserie uzat

Montanții de caroserie sunt responsabili de fixarea cadrului vehiculului pe caroserie. Dacă se produce o deteriorare a oricăruia dintre aceste montanți, cu siguranță veți auzi mai multe zgomote.

Nu numai că este posibil să auziți zgomote, dar există și posibilitatea ca ceva să fie nealiniați. Pe măsură ce bucșele de montare a caroseriei cedează, ați putea observa mai multe goluri sau crăpături în caroserie, acolo unde înainte totul era aliniat corect. Cu toate acestea, aceste bucșe de caroserie vor fi găsite aproape numai pe camioanele cu un cadru de vehicul.

Cum să remediați zgomotul de pocnituri când conduceți peste denivelări

Pentru a repara o mașină cu un zgomot de clănțănit atunci când conduceți peste denivelări, trebuie să inspectați legăturile și bucșele barei de balansare. De asemenea, vei dori să inspectezi și lonjeroanele, amortizoarele, arcurile cu lamă, articulațiile sferice, bucșele brațului de control și alte piese de suspensie.

Iată o listă mai detaliată despre cum să remediați un zgomot de pocnitură atunci când conduceți peste denivelări:

Primul lucru pe care doriți să îl faceți atunci când auziți un zgomot de pocnitură când treceți peste denivelări este să inspectați legăturile și bucșele barei de balansare. Pentru a face acest lucru, autovehiculul trebuie să fie pe o suprafață plană, fără a ridica mașina, apoi trebuie să verificați legăturile și bucșele.

Nu ridicați mașina cu un cric de podea, deoarece acest lucru va cauza tensiune în articulații și bucșe și este posibil să nu știți dacă sunt sau nu defecte.

CITEȘTE ȘI:
Check Engine clipește și mașina tremură: Cauze și remedieri

Diagnosticarea/înlocuirea barelor

Când împingeți în jos pe partea din față și din spate a mașinii, puteți vedea dacă totul funcționează așa cum ar trebui. Dacă acolo strutul este deteriorat, s-ar putea să pocnească în timp ce urcă și coboară. Puteți, de asemenea, să rotiți roțile pentru a vedea dacă există zgomote de pocnituri sau pocnituri.

Următorul pas ar fi o inspecție fizică a montantului. Dacă observați ulei în jurul carcasei, este posibil ca montantul să aibă scurgeri, necesitând înlocuirea acestuia. De asemenea, doriți să inspectați arcurile elicoidale din jurul lonjeroanelor.

Verificați/înlocuiți amortizoarele

Verificați amortizoarele pentru orice semn de deteriorare. Este posibil să fie necesar să ridicați vehiculul și să folosiți o lanternă pentru a vedea bine amortizoarele. Unii oameni preferă să încerce testul de ricoșeu. Dacă împingeți vehiculul și îi dați drumul, acesta nu ar trebui să ricoșeze mai mult de o dată înainte de a se regla singur.

De asemenea, puteți examina banda de rulare a anvelopelor pentru a vedea dacă amortizoarele sunt uzate. Atunci când amortizoarele încep să cedeze, banda de rulare începe să se cupească. Cel mai bine este să înlocuiți amortizoarele defecte cât mai curând posibil pentru a evita această uzură a anvelopelor.

Diagnosticarea/înlocuirea bucșelor brațului de control

Cu ajutorul lanternei, puteți verifica și bucșele brațului de control. De asemenea, puteți efectua un test pe șosea, deoarece bucșele de braț de control defecte fac mai mult zgomot în timpul unei decolări rapide sau al unei opriri rapide, precum și peste denivelări.

Dacă observați că brațele de control sunt deteriorate, acestea trebuie înlocuite. De asemenea, aceste piese pot deveni îndoite sau slăbite.

Inspectați/înlocuiți articulațiile sferice

Nu veți inspecta articulațiile sferice în mod foarte similar cu celelalte piese de suspensie. Nu veți putea să căutați articulații sferice rupte sau deteriorate cu ajutorul lanternei.

Ar trebui să existe o știftă cu clichet și o piuliță de castel împreună cu articulațiile sferice. Cu ajutorul levierului, ar trebui să puteți mișca articulația sferică pentru a verifica dacă există joc, în timp ce roțile nu sunt la sol. Dacă există prea mult joc, este timpul să le înlocuiți.

Verificați/înlocuiți manșoanele arcurilor cu lamă

Cu o lanternă, ar trebui să puteți vedea cătușele arcurilor cu foi și să le inspectați pentru a vedea dacă sunt deteriorate. În unele situații, este posibil să fie nevoie să ridicați vehiculul cu ajutorul unui cric de podea și a unor suporturi de cric.

Dacă observați deteriorări, cătușe îndoite sau piese care sunt slăbite, este timpul să le înlocuiți. De asemenea, puteți verifica în același timp șuruburile de montare și le puteți strânge cu o cheie.

Diagnoza/înlocuirea suporților caroseriei

Mașina dvs. ar putea avea până la opt suporturi de caroserie, toate acestea trebuind să fie inspectate atunci când începe zgomotul de pocnitură. Dacă vreun suport este deteriorat, acesta trebuie înlocuit imediat pentru a vă asigura că vehiculul dumneavoastră rămâne intact și sigur pe șosea.

Dacă conduceți un vehicul unibody, aceste montanți nu sunt prezenți. În schimb, sunetul ar putea proveni de la subcadrul care susține suspensia spate și motorul.

CITEȘTE ȘI:
Cruise control nu funcționează (iată cum să îl reparați)

Inspectați/înlocuiți bucșa de la cremaliera de direcție

Pentru a inspecta cremaliera de direcție, trebuie să ridicați vehiculul cu cricul. Sprijiniți-l în mod corespunzător prin așezarea cricurilor în punctele de amplasare corespunzătoare enumerate în manualul de service.

Prindeți anvelopa din față cu o mână la ora trei și cealaltă la ora nouă. Scuturați anvelopa dintr-o parte în alta în timp ce cineva urmărește bucșele cremalierei de direcție. Dacă există bătăi în anvelopă sau simțiți mișcări ciudate, doriți să înlocuiți bucșele sau cremaliera de direcție.

Fluidul se poate scurge din bucșa cremalierei de direcție, ceea ce indică faptul că este necesară înlocuirea acesteia. Din fericire, bucșele nu costă, de obicei, prea mult.

Întrebări frecvente

Ce cauzează un zgomot de pocnituri în partea din față?

Orice piesă a suspensiei poate ceda și poate provoca pocnituri, în special atunci când treceți peste imperfecțiuni ale drumului. Indiferent dacă amortizoarele sunt deteriorate sau sunt necesare montanți noi, este important să efectuați o inspecție fizică completă și să înlocuiți imediat piesele defecte.

Articulațiile sferice pocnesc peste denivelări?

Atunci când articulațiile sferice încep să se defecteze, este normal să auziți un zgomot de pocnitură, dar acesta începe în mod normal doar atunci când circulați pe denivelări și suprafețe de drum neuniforme. De asemenea, ați putea observa o vibrație a roții și o senzație de rătăcire atunci când încercați să mențineți controlul vehiculului.

Cum se diagnostichează zgomotul de pocnitură când conduceți peste denivelări?

Începeți prin a fi atenți la locul de unde provine sunetul. Înțelegând din ce parte a mașinii provine zgomotul, vă va fi mai ușor să vânați problema. Inspectați zona cu lanterna pentru a determina ce este defect și înlocuiți-l imediat.

Este sigur să conduci cu un zgomot de clănțănit?

Odată ce începe zgomotul de clănțănit, orice parte a suspensiei ar putea fi de vină. Cu o suspensie proastă, devine mai dificil să controlați vehiculul, ceea ce vă expune la riscul unui accident. Din acest motiv, și pentru a vă asigura că restul suspensiei rămâne intact, cel mai bine este să înlocuiți imediat problema.

Concluzie

Un zgomot zdruncinător atunci când conduceți peste denivelări nu trebuie să fie un coșmar cu care să vă confruntați. În cele mai multe cazuri, aveți în față o piesă de suspensie defectă, cum ar fi montantul, articulația barei de balansare, manșonul arcului de balama, bucșele brațului de control, amortizorul sau articulațiile sferice. În caz contrar, ar putea fi vorba de un suport de caroserie uzat sau de o problemă cu cremaliera de direcție a mașinii.

Oricare ar fi cauza trosniturii, este necesar să înlocuiți piesa defectă cât mai curând posibil. Dacă nu sunteți sigur la ce vă uitați, duceți vehiculul la un mecanic calificat pentru mai mult sprijin. Păstrând suspensia mașinii dumneavoastră în condiții optime, vă asigurați nu doar un condus sigur, ci și o experiență plăcută, indiferent de cum arată terenul de drum în față.