Motoarele mașinilor mai vechi au deseori dificultăți în a porni la temperaturi scăzute, dar dacă mașina dvs. nouă cu injecție de combustibil nu reușește să pornească, este cu siguranță ceva în neregulă. Iată care sunt cele mai frecvente motive pentru care mașina dumneavoastră este dificil de pornit când este frig

În timp ce ieșiți pe alee într-o dimineață rece, ultimul lucru cu care vreți să vă confruntați este o mașină care vă dă bătăi de cap la pornire. Cu toate acestea, vremea mai rece și componentele defecte ale mașinii pot fi o combinație dezastruoasă. Cu o mașină care pornește greu la rece, te confrunți cu riscul de a întârzia la serviciu.

Este posibil ca mașina să se chinuie să pornească din cauza unei baterii slabe sau a unui senzor de temperatură a lichidului de răcire defect. De asemenea, este posibil ca motorul de pornire sau solenoidul să fi funcționat defectuos. Pe de altă parte, s-ar putea să fi folosit un ulei de motor nepotrivit pentru temperaturi.

Oricare ar fi motivul, este imperativ să rezolvați problema pentru a putea porni din nou la drum. În acest articol, evaluăm motivele pentru care este greu să pornești mașina atunci când este frig și îți arătăm cum să previi ca acest lucru să se întâmple de la bun început.

Motive pentru care mașina pornește greu când este rece

1. Baterie slabă

Unul dintre principalele motive pentru care mașina nu pornește indică de obicei bateria. În plus, vremea rece poate face ca bateria muribundă să cedeze și mai repede.

În interiorul bateriei, trebuie să aibă loc reacții chimice pentru ca să existe suficient suc. Atunci când temperaturile scad, reacțiile chimice se petrec mai lent. Dacă bateria era deja în pană, s-ar putea să nu existe suficiente reacții chimice pentru a produce energia de care are nevoie demarorul.

Pe măsură ce sucul din baterie scade, veți avea probleme în a o porni. Data viitoare când veți încerca, ar putea fi complet moartă.

Cu toate acestea, nu presupuneți pur și simplu că aveți o baterie descărcată înainte de a verifica conexiunile. Dacă conexiunile sunt slăbite sau există coroziune pe borne, este posibil ca bateria să nu poată trimite eficient energia pe care o produce.

CITEȘTE ȘI:
6 motive pentru care mașina ta nu stă pornită și cum să o repari

2. Ulei de motor greșit

Pe măsură ce temperaturile scad, uleiul din motorul mașinii tale va deveni mai gros. Dacă uleiul devine prea gros, acesta nu va circula în mod corespunzător prin motor, lăsând componentele lipsite de lubrifiere.

Pentru a împinge uleiul gros în jur, motorul trebuie să lucreze mult mai mult. În cele din urmă, acest lucru se traduce prin probleme la pornirea mașinii atunci când este frig afară.

Este posibil să folosiți o vâscozitate greșită a uleiului. Cu toate acestea, este posibil, de asemenea, ca mașina dvs. să aibă nevoie doar de un schimb de ulei. Pe măsură ce contaminanții și murdăria se acumulează în ulei, acesta poate deveni mai gros și mai greu de împins prin motor.

3. Senzor de temperatură a lichidului de răcire defect

Atunci când motorul este rece, acesta necesită mult mai mult combustibil pentru a funcționa, în special la pornire. Senzorul de temperatură a lichidului de răcire măsoară temperatura din lichidul de răcire, iar dacă acesta este rece, îi va spune ECM-ului să adauge combustibil suplimentar la injecție.

Dacă senzorul de temperatură a lichidului de răcire este defect, este posibil ca acesta să nu știe că motorul este rece și să aibă nevoie de mai mult combustibil, iar acest lucru va face dificilă pornirea motorului pe vreme rece. Un senzor de temperatură de admisie a aerului defect poate provoca, de asemenea, acest lucru din același motiv. Verificați codurile de defecțiune cu un instrument de diagnosticare pentru a vedea dacă există coduri care indică senzorul de temperatură sau orice alt senzor defect.

4. Comutator de aprindere defect

Comutatorul de aprindere pornește aspectele electrice ale vehiculului atunci când rotiți cheia. Pentru ca motorul să pornească și să funcționeze, comutatorul de aprindere trebuie să fie funcțional.

La început, s-ar putea să credeți că este vorba de o problemă la baterie, mai ales dacă la început nu se întâmplă nimic atunci când rotiți cheia. Cu toate acestea, dacă aveți curent la accesorii, cum ar fi farurile și radioul auto, nu este nimic în neregulă cu bateria. În acest caz, veți dori să testați comutatorul de contact. În unele cazuri, un comutator de aprindere defect poate funcționa intermitent, ceea ce înseamnă că s-ar putea să reușiți să porniți vehiculul după câteva încercări.

CITEȘTE ȘI:
Zgomot la condusul peste denivelări - Cauze și remedieri

Dacă motorul pornește deloc, atunci când introduceți cheia, comutatorul de contact nu este problema dumneavoastră. Cu toate acestea, dacă nu puteți porni motorul și nu auziți un clic când rotiți cheia, probabil că trebuie să înlocuiți comutatorul de aprindere.

5. Funcționarea defectuoasă a motorului de pornire sau a solenoidului

Motorul de pornire este responsabil pentru pornirea motorului. Atunci când acesta se defectează, este posibil să observați și un clic sau un vâjâit în timp ce încercați să îl porniți. Cu toate acestea, un motor de pornire defect poate funcționa și intermitent, făcând posibilă pornirea mașinii după un oarecare efort.

Aceleași probleme pot fi cauzate atunci când solenoidul starterului cedează. Această piesă vitală transmite curentul electric necesar motorului de pornire. În timp, bobina din sârmă cilindrică poate fi uzată și deteriorată. Puteți folosi o lampă de test pe solenoidul de pornire pentru a vedea dacă acesta este vinovatul.

Evitarea problemelor de pornire atunci când vremea este rece

1. Protejați mașina

Motorul și bateria mașinii nu sunt fani ai vremii reci. Dacă puteți, păstrați mașina mai caldă în timpul lunilor de iarnă. Cea mai practică abordare este să vă parcați mașina într-un garaj. Desigur, ar fi și mai bine dacă acest garaj ar fi încălzit, dar acest lucru nu este întotdeauna posibil.

Dacă nu aveți un garaj pe care să-l folosiți, parcați lângă ceva mare. Dacă puteți parca lângă o clădire sau un copac, mașina va rămâne ușor mai caldă. De asemenea, ați putea parca sub un garaj pentru un mic adăpost. Fiecare dintre aceste opțiuni poate face ca mașina dumneavoastră să fie cu câteva grade mai caldă decât dacă ați parcat în spații largi.

Dacă temperaturile scad foarte mult, ați putea investi într-un încălzitor al blocului motor sau într-un încălzitor al bateriei. Acestea pot menține vehiculul cald peste noapte, permițându-vă să porniți mai ușor mașina dimineața.

CITEȘTE ȘI:
Diagnosticare auto - Cum să depanați problemele auto (Ghid)

2. Folosiți uleiul potrivit

Ar trebui să urmați toate recomandările găsite în manualul proprietarului care vă spune ce ulei să folosiți în vehiculul dumneavoastră. Majoritatea uleiurilor sintetice curg bine chiar și atunci când temperaturile scad, dar este important să aveți vâscozitatea potrivită.

Uleiul este clasificat în funcție de modul în care reacționează la anumite temperaturi. Primul număr reprezintă clasificarea pentru temperatura de iarnă, motiv pentru care este însoțit de un „W”. Cu cât acest număr este mai mic, cu atât mai bine curge în climatele reci.

3. Luați măsuri speciale pentru a porni mașina

Știind că este frig afară vă permite să vă pregătiți diferit vehiculul. Cu câțiva pași simpli, pe măsură ce temperaturile scad, s-ar putea să ai mai mult succes la pornirea mașinii.

Pentru început, opriți toate accesoriile electrice care ar putea fi în funcțiune înainte de a încerca să porniți motorul. Doriți ca bateria să trimită toată puterea sa către motor. Dacă încercați să porniți motorul și acesta nu pornește imediat, nu mai încercați. Motorul de pornire se poate supraîncălzi rapid, ceea ce poate duce la alte probleme. În schimb, lăsați motorul de pornire câteva secunde și încercați din nou.

La un vehicul mai vechi cu carburator, era ușor să folosiți lichid de demaror pentru a porni motorul, dar nu puteți face acest lucru la mașinile de astăzi. Cu toate acestea, puteți încerca să încălziți bateria. Va trebui să o înfășurați într-o pătură timp de cel puțin o oră sau să turnați apă fierbinte peste ea.

Dacă bateria este pe moarte, acum este momentul să o înlocuiți. Vremea rece suge rapid viața bateriilor care sunt pe ultima sută de metri.

O mașină care pornește greu la rece poate fi cauzată și de mai mulți senzori diferiți din mașină. Prin urmare, este o idee foarte bună să verificați codurile de defecțiune cu un scaner OBD2 și să continuați depanarea de acolo.