Când te urci la volanul mașinii tale, te aștepți să întorci cheia și să începi să conduci. Deci, ce trebuie să faceți atunci când mașina nu vrea să iasă din parcare? Deși această condiție poate părea îngrijorătoare, nu înseamnă întotdeauna că ceva major este în neregulă.

În acest articol, discut cele mai importante trei motive pentru care mașina nu schimbă din parcare. De asemenea, vă voi arăta ce trebuie să faceți dacă vă aflați în această situație.

De ce mașina mea nu schimbă din P (parcare)?

Este posibil ca mașina dvs. să nu poată ieși din parcare din cauza presiunii intense exercitate asupra transmisiei de o pantă abruptă. De asemenea, poate fi cauzată de o funcționare defectuoasă a sistemului de blocare a schimbătorului de viteze sau de o defecțiune a comutatorului de frână, care pot fi reparate cu ușurință.

Iată informații mai detaliate despre cauzele frecvente pentru care o mașină nu poate ieși din parcare:

Presiune crescută a plăcuței

Dacă parcați autovehiculul pe o pantă abruptă, clichetul de parcare poate experimenta o presiune mult mai mare decât în mod normal. În aceste cazuri, acesta se blochează în angrenajul de parcare din cauza presiunii. Din cauza acestei greutăți intense, poate fi dificil să scoateți autovehiculul din poziția de parcare.

Singura modalitate de a rezolva problema presiunii este să mutați vehiculul. Cu ajutorul unei alte persoane, este posibil să reușiți să legănați suficient autovehiculul pentru a-l scoate din parcare. Dacă nu, va fi necesar să utilizați un vehicul de tractare pentru a reduce această presiune.

Pe viitor, cea mai bună modalitate de a preveni această situație este să acționați mai întâi frâna de parcare atunci când opriți pe o pantă abruptă. Prin acționarea frânei de parcare înainte de a pune transmisia în parcare, puneți toată greutatea pe ansamblul frânei.

CITEȘTE ȘI:
Cruise control nu funcționează (iată cum să îl reparați)

Interblocare defectuoasă a schimbătorului de viteze

Toate vehiculele moderne sunt echipate cu un sistem de interblocare a schimbătorului de viteze. Această caracteristică împiedică schimbarea accidentală a autovehiculului în Drive sau Reverse atunci când nu este cazul. Pentru a dezactiva sistemul de blocare a schimbătorului de viteze, în mod normal trebuie să apăsați pedala de frână.

Atunci când sistemul nu funcționează, nu veți putea să scoateți autovehiculul din parcare. Cu toate acestea, unii producători instalează un dispozitiv de deblocare a blocării schimbătorului de viteze doar în caz de urgență. Cu ajutorul acestui dispozitiv, este posibil să puteți trece peste sistemul de blocare și să treceți în treaptă.

De asemenea, este posibil să puteți ocoli sistemul întorcând cheia în poziția accesoriu și punând schimbătorul de viteze în punctul mort. De aici, este posibil să porniți vehiculul. De asemenea, puteți accesa supapa de blocare manuală a schimbătorului de viteze cu o șurubelniță cu cap plat. Cu toate acestea, locația acestei comenzi este diferită la fiecare vehicul, fiind necesar să consultați manualul de utilizare.

Defectarea comutatorului de frână

Pentru ca interblocarea schimbătorului de viteze să funcționeze așa cum a fost prevăzută, pedala de frână trebuie să fie funcțională. Prin acționarea comutatorului de frână, sistemul detectează când pedala de frână este apăsată, astfel încât să poată elibera schimbătorul de viteze.

Cu toate acestea, dacă întrerupătorul se defectează, funcția de blocare poate înceta să funcționeze. Acesta va continua să funcționeze ca și cum nu ați călca pe pedala de frână.

Pentru a diagnostica întrerupătorul de frână defect, puteți ruga un prieten să urmărească luminile de frână în timp ce apăsați pedala. Dacă luminile nu se aprind, este posibil ca întrerupătorul să fie defect, deși, veți avea nevoie de un multimetru pentru un diagnostic complet.

CITEȘTE ȘI:
Jeep Check Engine Light: Semnificație, cauze și cum să o reparați

Din fericire, înlocuirea comutatorului de frână este o operațiune simplă. Nu veți avea nevoie de nicio experiență avansată pentru a finaliza lucrarea.

Defecțiunea transmisiei

În unele cazuri rare, poate fi vorba și de piese deteriorate din interiorul transmisiei care fac ca aceasta să nu iasă din parcare. Acest lucru necesită unele instrumente avansate de diagnosticare și cunoștințe pentru a verifica corect.

În majoritatea cazurilor, puteți înlocui aceste probleme, cum ar fi un solenoid de schimbare a treptei de viteză din tigaia de ulei a transmisiei, dar uneori trebuie să scoateți întreaga transmisie.

Care este setarea de parcare la o transmisie automată?

Transmisia automată vine cu o setare Park, care ajută la creșterea siguranței. Atunci când un vehicul este plasat în setarea Park (P), acesta nu trebuie să se deplaseze nicăieri.

Aceste transmisii includ un clichet de parcare conceput pentru a menține vehiculul în poziție atunci când este dirijat. Dispozitivul de tip pârghie se cuplează cu angrenajul de parcare pentru a menține poziția acestuia. Odată ce scoateți schimbătorul din poziția „P”, clichetul de parcare se dezactivează și permite transmisiei să intre în treapta corespunzătoare.

Ce trebuie să faceți atunci când mașina nu vrea să iasă din parcare

Reglați greutatea

Dacă greutatea autovehiculului vă împiedică să scoateți schimbătorul din parcare, este posibil să reușiți să eliberați clichetul de parcare cu o anumită forță. Apăsați ferm pedala de frână înainte de a încerca să scoateți cu forța schimbătorul din parcare, doar în cazul în care vehiculul începe să se miște.

Dacă reușiți această operațiune, este posibil să se audă un zgomot puternic la cuplarea transmisiei. De asemenea, vă puteți ruga un prieten să vă ajute să legănați ușor vehiculul, în speranța de a elibera o parte din greutate.

CITEȘTE ȘI:
6 motive pentru care mașina ta nu stă pornită și cum să o repari

Uitați-vă la luminile de frână

Dacă această problemă nu este cauzată de presiune, puneți pe cineva să se uite la luminile de frână atunci când apăsați pedala. Atunci când luminile nu funcționează, puteți începe prin a verifica siguranțele.

Dacă totul arată bine, este timpul să depistați alte motive pentru care comutatorul nu ar funcționa. Dacă mașina are un sistem de securitate, s-ar putea să fie nevoie să îl dezactivați. Din păcate, comutatorul de frână poate avea două circuite diferite, deci poate fi defect chiar dacă luminile de frână funcționează.

Suprascrie solenoidul de blocare a schimbării

La unele vehicule, puteți să anulați solenoidul de interblocare a schimbării. Uitați-vă sub capacul schimbătorului de viteze pentru a vedea dacă există un declanșator. Dacă nu vedeți unul acolo, trebuie să consultați manualul de utilizare pentru a afla locația corespunzătoare.

Cu toate acestea, acest lucru va rezolva problema doar temporar. Veți dori în continuare să reparați defecțiunea, mai ales dacă luminile de frână nu funcționează corect.

Consultați un mecanic

Dacă niciuna dintre aceste soluții nu rezolvă problema, trebuie să cereți unui tehnician să mai arunce o privire. Deoarece nu puteți conduce autovehiculul, va trebui, de asemenea, să tractați mașina, ceea ce se adaugă la factura de reparații. Cu toate acestea, odată ce problema este reparată, nu ar trebui să mai aveți probleme la ieșirea din parcare.