Un alternator încarcă bateria mașinii în timp ce conduceți, iar dacă nu o face, mașina se oprește destul de repede. Iată ce trebuie să faceți dacă alternatorul dvs. nu se încarcă
Mulți oameni presupun că bateria mașinii este singurul lucru care alimentează toate componentele electrice din mașină.
Dar acest lucru nu este adevărat. Alternatorul joacă un rol vital în alimentarea cu energie a sistemului de curent alternativ al mașinii, reîncărcarea bateriei și aprinderea.
Atunci când alternatorul este defect, energia bateriei se descarcă rapid și vă veți trezi cu mașina în pană. Dar ce poate provoca defectarea alternatorului și oprirea încărcării bateriei?
Cauzele pentru care alternatorul nu încarcă
Cel mai frecvent motiv pentru care un alternator nu încarcă bateria se datorează periilor de carbon uzate sau alternatorului însuși deteriorat. De asemenea, poate fi cauzat și de o siguranță arsă sau de cabluri defecte. În cazul în care cureaua serpentină s-a rupt, alternatorul nu va încărca, desigur, nici atunci.
Acum, când cunoașteți cele mai frecvente motive, probabil că doriți să le cunoașteți și în detaliu. Iată o listă cu cele mai frecvente 5 motive pentru care alternatorul dumneavoastră nu încarcă bateria.
1. Periile de carbon uzate sau alternatorul deteriorat
Cel mai frecvent motiv pentru care mașina ta nu încarcă bateria este, de fapt, din cauza unui alternator uzat sau deteriorat.
Puteți să-l loviți cu atenție cu un ciocan în timp ce motorul mașinii este în funcțiune, în timp ce îl verificați cu un multimetru pe bateria mașinii pentru a vedea dacă tensiunea se schimbă.
Dacă tensiunea se schimbă și revine la normal atunci când îl bateți ușor cu un ciocan în timp ce mașina este în funcțiune – perii de carbon sunt uzați și trebuie înlocuiți în alternator, sau întregul alternator.
Uneori există o problemă electrică în alternator și, chiar dacă tensiunea nu se schimbă, este posibil ca acesta să fie deteriorat.
O altă cauză frecventă este o placă de diode proastă sau un regulator de tensiune. S-ar putea să aveți nevoie de anumite cunoștințe despre alternatoare pentru a le înlocui în majoritatea cazurilor.
Era mai frecventă înlocuirea pieselor din interiorul alternatorului, cum ar fi periile de cărbune, placa de diode sau regulatorul de tensiune la mașinile mai vechi. În prezent, alternatoarele sunt destul de ieftine și, de cele mai multe ori, merită mai mult să înlocuiți întregul alternator.
Dacă l-ați înlocuit deja cu un alternator nou, dar acesta tot nu încarcă bateria, ar trebui să continuați să citiți în această listă.
2. Cureaua ruptă
O observație mai atentă a alternatorului va dezvălui un sistem de scripete și curele care funcționează pentru a converti energia mecanică în energie electrică.
Cureaua alimentează alternatorul, iar dacă aceasta cedează, alternatorul va înceta să mai funcționeze în momentul în care cureaua se uzează și se rupe sau când scripetele se deteriorează.
Acest lucru se poate întâmpla, de asemenea, dacă cureaua nu este strânsă corect. Majoritatea mașinilor au întinzătoare automate, dar acestea pot ceda, așa că este mai bine să verificați de două ori.
Unele mașini mai vechi au tensionatoare manuale și, în acest caz, s-ar putea să trebuiască să strângeți cureaua.
Cureaua și scripetele sunt adesea destul de ușor și ieftin de înlocuit.
3. Siguranță defectă
Există adesea o siguranță uriașă conectată la cablul mare de alimentare al alternatorului. Aceasta este adesea o siguranță de 80A sau mai mult și se găsește cel mai adesea în cutia de siguranțe a mașinii dvs. în compartimentul motor.
Siguranțele explodează din cauza unei supratensiuni sau se uzează. Când se întâmplă acest lucru, curentul va înceta să mai curgă de la alternator. Soluția este să verificați în manualul mașinii dvs. siguranța specială care controlează alternatorul și să o înlocuiți.
La unele mașini, este posibil să găsiți și o altă siguranță mică pentru controlul alternatorului – de obicei o siguranță de 15A până la 20A.
4. Probleme de cablare sau conectori
Un alternator are de obicei 3 sau 4 fire pentru a funcționa corect. Veți găsi un cablu principal mare împreună cu două sau trei cabluri mici.
Toate aceste fire sunt importante pentru funcționarea alternatorului, iar dacă unul se rupe – s-ar putea să pierdeți funcția de încărcare.
Verificați conectorii cablului mare de alimentare dintre alternator și bateria mașinii pentru a vă asigura că nu există coroziune acolo. De obicei, puteți constata că cablul se încălzește dacă există o conexiune proastă undeva.
Verificați sau măsurați aceste cabluri cu un multimetru. Nu uitați că măsurarea lor nu este întotdeauna corectă, deoarece trebuie să testați în sarcină firele care sunt pe jumătate rupte sau care au o conexiune proastă.
De obicei, ar trebui să aveți 12 volți pe unul dintre aceste fire, iar celălalt merge la lumina bateriei de pe tabloul de bord. Dacă aveți un al 3-lea, acesta merge adesea la unitatea de control a motorului. Pentru a măsura corect acest lucru, aveți nevoie de o schemă electrică a modelului dvs. specific de mașină.
5. Baterie auto deteriorată
Alternatorul și bateria mașinii lucrează mână în mână. O baterie de mașină foarte proastă ar putea, de fapt, să nu aibă grijă de încărcarea de la alternator, ceea ce va face ca alternatorul să nu se încarce deloc.
Teoretic, o mașină poate funcționa doar cu încărcătura alternatorului, dar acest lucru poate provoca vârfuri de tensiune puternice și alte simptome ciudate, astfel încât acest lucru înseamnă că o baterie auto stricată poate face ca și alternatorul să nu se încarce.
6. Eroare în modulul de control al motorului
Mașinile vin din ce în ce mai mult cu electronice moderne. În acest sens, unitatea de control al motorului (ECU) controlează majoritatea componentelor electrice ale mașinii.
Mașinile moderne controlează, de asemenea, alternatorul. În unele cazuri rare, ar putea exista o problemă cu modulul de control al motorului care nu controlează încărcarea alternatorului.
Verificați dacă există coduri de defecțiune cu un scaner OBD2 pentru a determina dacă există vreo altă piesă deteriorată care îl împiedică să se încarce.
În unele cazuri rare, ar putea exista de fapt o unitate de control a motorului defectă. Dar verificați întotdeauna mai întâi toate celelalte cauze posibile.
Diagnosticarea unui alternator care nu încarcă
Există câțiva pași simpli pe care îi puteți parcurge pentru a verifica funcționarea alternatorului.
Bateți cu atenție alternatorul cu un ciocan în timp ce motorul este în funcțiune; dacă încărcarea revine la normal, periile de carbon din interiorul acestuia sunt uzate și trebuie înlocuite.
Verificați cablul mare de alimentare a alternatorului și siguranța, de obicei, o siguranță mare de 40-60 de amperi lângă baterie.
Verificați cablul de împământare între motor și caroserie.
Verificați cureaua serpentină și asigurați-vă că alternatorul se învârte odată cu motorul.
Verificați firul mic de alimentare și firul de lumină de încărcare. Le puteți măsura cu un multimetru, dar s-ar putea să aveți nevoie de o schemă electrică și de unele cunoștințe de electronică auto pentru a face acest lucru corect.
Puteți măsura ansamblul de diode și regulatorul de tensiune pentru a vă asigura că nu sunt deteriorate. Le puteți înlocui cu unele alternatoare, dar de multe ori este același preț să cumpărați un alternator nou în zilele noastre. Depinde de tine ce crezi că merită mai mult.
Întrebări frecvente
Există o siguranță pentru alternator?
La majoritatea modelelor de mașini, există o siguranță de mare amperaj între borna alternatorului și baterie. De asemenea, este posibil să găsiți siguranțe de amperaj redus pentru borna de aprindere a alternatorului. Cu toate acestea, nu este foarte frecvent ca aceste siguranțe să se rupă, dar merită cu siguranță să fie verificate.
Pot să testez alternatorul meu fără să-l scot?
Mai mult ca sigur că puteți testa alternatorul fără a-l demonta! Un voltmetru de bază va fi suficient pentru o verificare de bază. Pentru teste mai avansate, depinde de modelul de mașină și de cât de accesibil este generatorul. La unele modele de mașini, nu puteți ajunge bine la alternator pentru a-l testa fără a-l demonta.
Cum îmi pot testa alternatorul fără un aparat de măsură?
Presupunând că nu aveți acces la un multimetru, există totuși câteva modalități prin care vă puteți testa alternatorul acasă. Porniți motorul și lăsați-l să funcționeze timp de câteva minute. Aprindeți toate luminile din mașină (faruri, lumini spate, lumini interioare etc.) și observați dacă acestea par mai slabe decât de obicei. Dacă da, este posibil ca alternatorul dvs. să nu încarce corect bateria. Dacă alternatorul nu încarcă deloc bateria, mașina dvs. va muri în cele din urmă.
Cât timp va funcționa o mașină cu un alternator defect?
Depinde de cât de prost este generatorul, de câți consumatori electrici folosiți și de modelul de mașină pe care îl conduceți. Dacă bateria mașinii este complet încărcată și alternatorul nu se încarcă deloc, vă puteți aștepta să conduceți aproximativ 15 mile sau 15 minute până când mașina se oprește.
Concluzie: Alternatorul nu încarcă
Există multe motive posibile pentru care un alternator nu se încarcă. Cu toate acestea, cea mai probabilă cauză este o problemă cu alternatorul în sine, cu cureaua de transmisie sau cu conexiunea dintre baterie și alternator. Dacă alternatorul nu se încarcă, mașina dumneavoastră se va bloca atunci când bateria este descărcată, așa că este important să remediați problema cât mai curând posibil.
Cele mai frecvente motive pentru care un alternator nu se încarcă includ: Periile de cărbune ale alternatorului uzate sau alternatorul defect.
- Cureaua serpentină ruptă
- Siguranță arsă
- Probleme de cablare sau conectori
- Baterie auto deteriorată
- Eroare în modulul de control al motorului
Dacă alternatorul nu se încarcă, există câteva lucruri pe care le puteți verifica înainte de a-l duce la service. În primul rând, asigurați-vă că toate conexiunile sunt sigure și că nu există coroziune între alternator și baterie. Apoi, verificați cureaua de transmisie pentru a vedea dacă este slăbită sau ruptă. Dacă totul pare în regulă acolo, este timpul să o duceți la service dacă simțiți că nu aveți suficiente cunoștințe pentru un diagnostic corect.