Vă întrebați dacă anvelopele run flat sunt pentru dumneavoastră? Citiți ghidul nostru complet pentru a afla tot ce trebuie să știți despre aceste anvelope inovatoare.
Deși este posibil să nu fi auzit până acum de anvelopele run-flat, acestea nu sunt noi pe scena auto. Au fost folosite pentru prima dată în anii 1930, dar au devenit recent mai populare pe vehiculele de astăzi. Datorită designului întărit al pereților laterali, o anvelopă run-flat poate susține greutatea vehiculului după ce acesta își pierde presiunea aerului, permițându-vă să ajungeți în siguranță la un centru de service.
Dar merită costul anvelopei run-flat avantajele? Analizăm motivele pentru a lua în considerare această tehnologie și câteva dezavantaje la care poate nu v-ați gândit.
Ce sunt anvelopele run-flat?
Anvelopele run-flat au o armătură de ranforsare pentru a se asigura că pot susține temporar greutatea vehiculului atunci când se pierde presiunea aerului. Cu toate acestea, ele nu sunt construite pentru a continua să conducă, deoarece multe dintre ele sunt proiectate să meargă doar până la 80 km la 80 km/h sau mai puțin.
Anvelopele obișnuite nu sunt construite pentru a susține greutatea vehiculului fără presiune de aer în ele. Presiunea aerului în sine este cea care asigură suportul. Conducerea unei anvelope obișnuite fără presiunea de aer corectă provoacă o acumulare de căldură care duce la deteriorarea și defectarea anvelopei.
Tipuri de anvelope de tip Run-flat
Anvelopa autoportantă Run-flat
Cea mai comună formă de anvelopă run-flat este construcția autoportantă. Această anvelopă face exact ceea ce sună.
Atunci când se pierde aerul în anvelopă, construcția peretelui lateral poate suporta greutatea vehiculului. Cu toate acestea, există o limită la cât timp va rezista.
Anvelopa cu sistem de inele de susținere
În cazul sistemului cu inel de susținere, întărirea nu se află în peretele lateral. În schimb, această configurație run-flat conține o structură fizică care se atașează la roata însăși.
Cu acest design, roata este cea care susține greutatea vehiculului, nu anvelopa. Cu toate acestea, aceste anvelope vor rezista, de asemenea, doar atât de mult timp fără o cantitate potrivită de presiune de aer.
Avantaje ale anvelopelor Run-flat
Vă permite să conduceți fără presiune de aer
Cel mai evident beneficiu al anvelopei run-flat este că puteți continua să conduceți după ce presiunea aerului este pierdută. În loc să ieșiți în ploaie sau pe timp de noapte, puteți conduce până la o locație sigură și puteți repara sau înlocui anvelopa.
Va trebui să verificați manualul proprietarului pentru a afla cât timp puteți rula cu anvelopa și care este cea mai sigură viteză. Unele ar putea să vă ajungă la 100 de km, în timp ce altele pot ajunge până la 200 de km.
Stabilitatea în urma unei explozii
Atunci când anvelopa explodează în configurația obișnuită, manevrabilitatea și direcția devin o problemă imediată. Această problemă vă expune la riscul unui accident sau al răsturnării vehiculului.
Cu toate acestea, nu este cazul cu o anvelopă run-flat. Aceste anvelope susțin greutatea vehiculului dumneavoastră, asigurând că deplasarea în sine nu se schimbă prea mult. Veți putea ajunge în siguranță la magazinul de anvelope din apropiere pentru ajutor.
Scade greutatea vehiculului
Fără a fi nevoie să transportați o roată de rezervă sau unelte, greutatea totală a vehiculului este, de asemenea, redusă. Cu toate acestea, greutatea nu este cu mult diferită, deoarece anvelopele run-flat cântăresc puțin mai mult datorită suportului suplimentar.
Acestea fiind spuse, dacă conduceți o mașină sport sau o decapotabilă, poate fi utilă eliminarea necesității unei anvelope de rezervă. În schimb, puteți folosi puținul spațiu pe care îl aveți pentru a ține cumpărăturile sau o valiză.
Dezavantaje ale anvelopelor Run-flat
Nu există anvelopă de rezervă
Dacă vehiculul dumneavoastră are anvelope run-flat, nu aveți nevoie de o anvelopă de rezervă. De asemenea, nu veți avea la bord uneltele necesare pentru a schimba o anvelopă.
În timp ce acest lucru permite utilizarea spațiului într-un mod diferit, cum ar fi adăugarea unui al treilea rând sau crearea unui spațiu de încărcare interior mai mare, poate fi o problemă dacă ați avea vreodată nevoie de o roată de rezervă. Run-flats sunt infailibile și s-ar putea să vă confruntați cu un moment în care să aveți nevoie rapid de uneltele de schimbare a anvelopei sau de o altă anvelopă, dar nu veți avea una.
Banda de rulare nu rezistă la fel de mult timp
Anvelopele run-flat au o bandă de rulare care se uzează mai repede decât majoritatea anvelopelor convenționale. Unii oameni speculează că acest lucru se datorează faptului că banda de rulare are un compus moale pentru a contrabalansa rulare dură.
Deși ar putea fi nevoie să fie înlocuite mai des, nu pare să existe o lipsă de satisfacție. De fapt, multe rapoarte arată că satisfacția clienților este aproape la fel de mare ca în cazul proprietarilor de anvelope convenționale.
Se pot întâmpla explozii
Deși este mai puțin probabil, există lucruri care ar putea merge prost cu anvelopele run-flat. Dacă nu observați avertismentele sau dacă conduceți dincolo de limitele anvelopei run-flat, anvelopa însăși poate începe să se dezintegreze. Această preocupare ar duce la același efect destabilizator ca și în cazul în care ați avea o pană de cauciuc.
Peretele lateral poate fi, de asemenea, perforat de resturi. În acest caz, ați fi nevoit să trageți pe dreapta și să chemați o mașină de tractare, deoarece nu ați avea o roată de rezervă la bord.
Greu de diagnosticat
Atunci când conduceți cu o anvelopă obișnuită, întreaga călătorie se schimbă pe măsură ce se pierde presiunea aerului. Între această schimbare și senzorii moderni de presiune a anvelopelor, este simplu să vă dați seama când una dintre anvelope este dezumflată, ceea ce vă permite să corectați problema înainte de a rămâne blocat.
Cu toate acestea, pereții laterali ai unei anvelope run-flat nu se schimbă atunci când presiunea aerului este scăzută. Această construcție mai rigidă vă forțează să vă bazați pe sistemul de monitorizare a presiunii în anvelope atunci când ceva nu este în regulă. Dacă acest sistem funcționează defectuos și nu verificați presiunea aerului, este posibil să nu știți că există o problemă.
Călătorie mai dură
Anvelopele run-flat au un perete lateral rigid care creează o rulare mai dură. Dacă adăugați anvelope run-flats la un vehicul care nu le conținea din fabrică, probabil că veți simți diferența.
Cu toate acestea, cumpărarea unei mașini noi cu anvelope run-flats nu creează adesea o problemă prea mare. Producătorul tinde să regleze suspensia pentru a se adapta la o rulare mai rigidă, permițând mai mult confort.
Costuri mai mari
Există două moduri în care anvelopa run-flat vă va costa mai mult. În primul rând, prețul anvelopelor este în mod natural mai mare. De fapt, vă puteți aștepta să plătiți cu aproximativ 35-75 de euro mai mult pe anvelopă.
În afară de asta, este mai puțin probabil ca anvelopa run-flat să poată fi reparată odată ce se întâmplă ceva. Ceea ce ar fi fost un petic de 25 de euro de la magazinul de anvelope pe o anvelopă obișnuită se transformă într-o înlocuire cu o anvelopă run-flat, ceea ce vă costă din nou mai mult. În plus, anvelopele ar trebui să fie înlocuite întotdeauna în perechi.
Mai puține disponibile
Run-flats nu sunt la fel de populare ca și anvelopele convenționale. Prin urmare, s-ar putea să vă fie mai greu să găsiți setul pe care îl doriți pe raft.
Dacă vă aflați într-un oraș mare, veți avea mai mult noroc. În caz contrar, veți dori să precomandați anvelopele înainte de programare. Dacă aveți nevoie de înlocuirea imediată a anvelopelor, s-ar putea să așteptați câteva zile pentru ca acestea să ajungă.
Costuri pentru anvelopele de tip Run-flat
Anvelopele run-flat costă între 150 și 500 de euro pe anvelopă pentru un vehicul de pasageri standard. Asta înseamnă cu aproximativ 35% până la 200% mai mult decât anvelopele convenționale. Veți plăti probabil chiar mai mult dacă conduceți un vehicul de mare tonaj sau un model de lux.
Având în vedere că anvelopele ar trebui să fie înlocuite cel puțin în perechi, vă costă între 300 și 1.000 de euro pentru un set. Cu toate acestea, dacă aveți nevoie de toate cele patru anvelope, nu este neobișnuit să plătiți între 600 și 2.000 de euro pentru anvelope, fără a lua în calcul costurile de instalare și aliniere.
Întrebări frecvente despre anvelopele Run Flat
Dacă anvelopa dvs. nu este plată, o anvelopă Run Flat cu pană va dura la fel de mult ca o anvelopă obișnuită. Cu toate acestea, o anvelopă cu pană înțepată va rezista până la 80 de kilometri înainte de a fi nevoie să o reparați. Perfect pentru a vă duce la un atelier de reparații de anvelope.
Pentru a ști dacă o anvelopă run-flat merită pentru tine, există câțiva factori pe care trebuie să îi iei în considerare. De exemplu, conduci des pe drumuri proaste, cu un risc ridicat de înțepături? Dacă da, anvelopele run-flat pot fi o investiție bună, deoarece vă protejează de a rămâne blocat cu o pană. Anvelopele run-flat nu vă vor lăsa blocat pe marginea drumului în majoritatea cazurilor, dar nu sunt încă perfecte.
Anvelopele run flat nu ar trebui să fie conduse la peste 100 kmh, deși producătorii de anvelope run flat variază în ceea ce privește orientările lor. Prin urmare, cel mai bine este să verificați liniile directoare direct de la producătorii de anvelope run flat pentru a obține viteza maximă corectă. Odată ce anvelopa run-flat este condusă peste limita sa, este posibil să nu mai fie sigur să continuați să conduceți pe ea.
Pereții laterali ai anvelopelor run-flat sunt mai groși decât cei ai anvelopelor obișnuite și, prin urmare, vor crea un zgomot rutier ușor mai puternic. Din această cauză, este posibil să observați, de asemenea, că mașina dvs. este puțin mai zgomotoasă decât de obicei atunci când conduceți pe drumuri accidentate. Încercați să conduceți o mașină cu anvelope run-flat înainte de a lua o decizie!