Sănătatea anvelopelor mașinii dumneavoastră este esențială pentru a rămâne în siguranță pe șosea. Din acest motiv, este important să cunoașteți simptomele anvelopelor dezechilibrate. De asemenea, doriți să bugetați din timp costul echilibrării anvelopelor, astfel încât să nu fiți prins cu garda jos.

În acest ghid, acoperim semnele care arată că anvelopele tale sunt dezechilibrate. De asemenea, analizăm ce cauzează dezechilibrul, vă oferim motive pentru care acesta ar trebui reparat și vă arătăm costul mediu de echilibrare a anvelopelor. La finalul articolului nostru, puteți găsi răspunsurile la cele mai multe întrebări pe care ni le-ați pus.

Simptomele anvelopelor neechilibrate

Atunci când anvelopele sunt dezechilibrate, există mai multe vibrații la viteze mari și o uzură mai rapidă a benzii de rulare. De asemenea, ar putea exista modele neobișnuite în banda de rulare, zgomot rutier suplimentar și vehiculul poate trage într-o parte. Cu anvelope dezechilibrate, vă puteți baza, de asemenea, fie pe componente de suspensie sau de direcție uzate.

Priviți mai îndeaproape aceste posibile simptome împreună cu noi.

Vibrații excesive la viteze mai mari

Cel mai frecvent, veți observa vibrații atunci când anvelopele sunt dezechilibrate. În timp ce unele vibrații sunt întotdeauna normale în timpul condusului, mai ales pe suprafețe de drum denivelate, vibrațiile excesive sunt un semn de avertizare că ceva nu este în regulă.

În cazul anvelopelor dezechilibrate, vibrațiile devin, de asemenea, mai severe atunci când conduceți la viteze mai mari. Prin urmare, este posibil să nu simțiți nimic atunci când vă îndreptați pe șosea cu 40 de mile pe oră. Cu toate acestea, vibrațiile pot deveni insuportabile odată ce atingeți 60 mph sau mai mult. Vibrațiile pot deveni atât de puternice încât întregul vehicul se clatină și devine incontrolabil.

Aceste vibrații pot duce la probleme de direcție a vehiculului. Puteți chiar să simțiți vibrațiile prin volan, deoarece acesta se clatină.

Uzura mai rapidă a anvelopelor

Majoritatea anvelopelor durează între trei și cinci ani, sau între 45.000 și 75.000 de mile. Cu toate acestea, atunci când anvelopele nu sunt echilibrate, va exista o uzură excesivă.

Este posibil să constatați că rotirile anvelopelor trebuie să aibă loc mai des și că cheltuiți mai mult pe anvelope. Având în vedere costul redus al echilibrării anvelopelor, este logic să păstrați cauciucul în formă bună cu această sarcină de întreținere.

Modele neobișnuite de uzură a anvelopelor

Pe lângă uzura mai rapidă, este posibil să observați și modele neobișnuite în banda de rulare. Din cauza plăcii de contact neuniforme cu drumul, se pot întâmpla lucruri ciudate cu banda de rulare. Cel mai adesea, veți remarca o pană a anvelopei, adică atunci când o parte este mai netedă decât cealaltă.

De asemenea, ar putea exista pete chele sau plate pe banda de rulare. Acest lucru apare cel mai frecvent din cauza vibrațiilor, ceea ce duce la faptul că anvelopele sar pe suprafața drumului.

Componente uzate ale suspensiei și ale direcției

Ce vine mai întâi, suspensia și direcția uzate sau anvelopele dezechilibrate? Depinde, situația ar putea apărea în ambele cazuri. Uneori, continuarea deplasării cu dezechilibrul provoacă o uzură mai mare a acestor sisteme, ceea ce duce la uzura componentelor. Alteori, este vorba de situația inversă, în care aceste componente defecte determină dezechilibrul anvelopelor. Oricum ar fi, trebuie să remediați ambele probleme în același timp pentru a evita alte probleme.

CITEȘTE ȘI:
Anvelopele pierd aer dacă lipsește capacul de supapă pentru anvelope?

Dintre sistemele de suspensie, este posibil să aveți de-a face cu amortizoare, montanți, bucșe sau articulații sferice defecte. Cu toate acestea, sistemul de direcție este, de asemenea, susceptibil la probleme, în special cu tija de legătură sau cremaliera și pinionul.

Vehiculul trage într-o parte

Există numeroase motive pentru care vehiculul dumneavoastră poate trage într-o parte, anvelopele dezechilibrate fiind unul dintre principalii vinovați. Cu toate acestea, vă puteți, de asemenea, lupta pentru a controla vehiculul atunci când un etrier de frână este înghețat sau aveți un pneu subumflat pe o parte.

În orice caz, este ușor de determinat dacă anvelopele dezechilibrate sunt cauza problemei. Aruncați o privire la anvelope pentru a vă asigura că sunt umflate. Dacă sunt, este timpul să le verificați și să le echilibrați.

Zgomot mai mare pe șosea

Unele mașini sunt cunoscute pentru zgomotul rutier, în timp ce altele mențin o tăcere asurzitoare. Cu toate acestea, atunci când anvelopele nu sunt echilibrate, va exista un zgomot rutier excesiv pentru toate tipurile de vehicule. Dacă ești obișnuit să conduci în mașina ta, vei ști când zgomotul rutier este neobișnuit.

În plus, anvelopele uzate pot duce la mai mult zgomot rutier. Din acest motiv, este important să inspectați anvelopele înainte de a decide ce să faceți în continuare.

Nu veți vedea cum economia de combustibil se va prăbuși de pe fața pământului dacă aveți anvelope dezechilibrate, dar veți observa o scădere dacă veți fi atenți.

Menținerea totul în mișcare necesită ceva mai multă muncă din partea motorului dumneavoastră, ceea ce duce la o economie de combustibil redusă. Este doar un domeniu în plus în care veți cheltui ceva mai mult dacă neglijați să vă echilibrați anvelopele.

Ce cauzează anvelopele neechilibrate?

Există numeroase motive pentru anvelopele neechilibrate. Iată doar câteva pe care trebuie să le luați în considerare.

  • Defectul producătorului: Unele anvelope vin dezechilibrate din fabrică.
  • Pierderea greutății roților: Se folosesc greutăți pentru a echilibra anvelopele. Atunci când loviți prea tare o denivelare de viteză, o groapă adâncă, o bordură sau orice obiect, greutățile pot cădea.
  • Vremea: Aerul rece poate provoca dezumflarea anvelopelor. Dacă acestea sunt conduse subumflate, poate apărea o uzură excesivă și echilibrarea poate fi dată peste cap.
  • Timp: În timp, roțile se dezechilibrează din cauza uzurii normale și a modificărilor structurii anvelopelor.

De ce ar trebui să reparați anvelopele dezechilibrate

Cu anvelopele dezechilibrate, acestea se vor uza neuniform, ceea ce vă va face să aveți nevoie de înlocuiri mai des. Având în vedere costul anvelopelor noi, este înțelept să le păstrați echilibrate și să le prelungiți durata de viață.

În plus, atunci când conduci cu anvelopele dezechilibrate, pierzi bani prețioși în benzină. Economia de combustibil scade, deoarece deplasarea nu este optimizată. Ai putea cheltui mai mult în combustibil irosit decât te-ar costa echilibrarea anvelopelor.

CITEȘTE ȘI:
Este o idee bună să cumperi anvelope second-hand?

De asemenea, este important ca toate anvelopele noi să fie echilibrate. Acestea pot veni din fabrică cu imperfecțiuni. Prin urmare, de fiecare dată când sunt instalate anvelope noi, acestea ar trebui să fie echilibrate. Este esențial ca anvelopele să fie reechilibrate de fiecare dată când le faceți rotirea.

Mai mult, dacă schimbați anvelopele pentru un sezon, acestea ar trebui să fie echilibrate. Ori de câte ori puneți anvelopele de vară sau de iarnă, faceți-le să fie echilibrate pentru a vă asigura că durează cât mai mult timp.

Dacă nu sunteți sigur cât de des trebuie să echilibrați anvelopele, consultați manualul de utilizare. În mod normal, intervalul corect este inclus în programul de întreținere recomandat sau poate fi realizat la fiecare rotire a anvelopelor. Cel mult, nu ar trebui să treacă mai mult de doi ani între programările pentru echilibrarea anvelopelor. Cu toate acestea, dacă circulați pe suprafețe de drum denivelate, este posibil să fie necesar să o efectuați mai frecvent decât în mod normal.

Cât costă echilibrarea anvelopelor?

În medie, așteptați-vă să cheltuiți în jur de 25 lei pe anvelopă pentru echilibrare. Costul depinde de tipul de vehicul pe care îl conduceți și de locul unde se efectuează echilibrarea. Acesta poate fi efectuat la majoritatea magazinelor de anvelope, reprezentanțelor sau centrelor de îngrijire auto, cum ar fi Autonet. La unele unități, aceste programări sunt incluse atunci când achiziționați planuri de servicii extinse cu anvelopele noi, astfel încât este posibil să nu trebuiască să plătiți nimic în plus.

Nu durează mult timp pentru ca tehnicienii să echilibreze anvelopele. Roata și anvelopa dvs. sunt plasate pe o mașină de echilibrare a anvelopelor care face măsurători pentru a determina unde sunt zonele mai ușoare și cele mai grele. Se efectuează ajustări pentru a egaliza diferențele de greutate. De aceea, este util ca acest lucru să se facă atunci când se face rotirea anvelopelor, deoarece anvelopele și roțile sunt deja scoase din mașină.

Iată ce se face în timpul echilibrării anvelopelor:

Anvelopa și roata sunt montate pe mașina de echilibrare a anvelopelor. În timp ce roata este rotită, se înregistrează măsurătorile vibrațiilor. Mașina de echilibrare determină unde trebuie adăugată greutate. Se adaugă greutăți pentru a ajusta echilibrul. Dacă greutățile sunt deja instalate, este posibil să fie necesară repoziționarea sau ajustarea lor. Anvelopele și roțile sunt reinstalate înapoi pe mașină.

În total, este posibil să petreceți între 30 și 45 de minute pentru echilibrarea anvelopelor, atâta timp cât nu există așteptare la centrul de service.

Echilibrarea anvelopelor vs. alinierea roților

Mulți oameni confundă echilibrarea anvelopelor cu alinierea roților, deși acestea sunt două servicii separate. Deși atât anvelopele neechilibrate, cât și roțile nealiniate pot duce la câteva dintre aceleași simptome, acestea sunt două probleme diferite.

În cazul echilibrării anvelopelor, anvelopa și roata sunt scoase din vehicul și plasate pe o mașină. Această mașină determină care părți ale ansamblului sunt mai ușoare, astfel încât se pot adăuga greutăți pe jantă pentru a echilibra operațiunea. Pe de altă parte, alinierea roților implică punerea vehiculului pe un suport pentru a îndrepta roțile astfel încât toate să meargă în aceeași direcție și în aceleași unghiuri.

CITEȘTE ȘI:
Anvelope cu talon mic - semnificație, avantaje și dezavantaje

Se pot repara anvelopele dezechilibrate?

Da, anvelopele și roțile sunt plasate pe o mașină de echilibrare a anvelopelor care determină unde trebuie adăugate greutăți. Cu aceste greutăți în locația corectă, anvelopele nu vor mai vibra sau tremura, iar suprafața de contact va rămâne uniformă pe suprafața drumului, ceea ce duce la o uzură normală a benzii de rulare.

Cât timp puteți conduce o mașină cu anvelope neechilibrate?

Nu ar trebui să continuați să conduceți o mașină dacă anvelopele sunt dezechilibrate. Nu numai că va cauza o uzură mai mare a benzii de rulare a anvelopelor, dar ar putea duce la defecțiuni ale altor componente din rândul sistemelor de suspensie și de direcție. Mai mult, dacă devine prea dificil să controlați vehiculul în timpul vibrațiilor, este posibil să pierdeți controlul mașinii.

La ce viteză tremură anvelopele dezechilibrate?

În multe cazuri, este posibil să nu simțiți anvelopele dezechilibrate în timp ce conduceți la viteze mai mici. În funcție de cât de deplasată este greutatea, este posibil să nu observați problema până când nu începeți să călătoriți la viteze de autostradă, de obicei 60 mph sau mai mari. Cu cât mergeți mai repede, cu atât vibrațiile pot deveni mai puternice, făcându-vă să pierdeți controlul în unele situații.

O aliniere repară anvelopele dezechilibrate?

Nu, alinierea roților nu face nimic pentru a echilibra anvelopele. În timpul unei alinieri a roților, mașina este așezată pe un suport, iar roțile sunt aliniate între ele și cu drumul. Echilibrarea anvelopelor presupune adăugarea de greutăți pe jantă pentru a echilibra ansamblul anvelopă și roată, astfel încât să ruleze într-un model stabil.

Pot anvelopele dezechilibrate să strice alinierea?

Da, în unele cazuri, este posibil. Atunci când anvelopele nu sunt echilibrate, piesele suspensiei pot începe să se uzeze prematur. Unul dintre cele mai frecvente motive pentru o proastă aliniere a roților este defectarea pieselor de suspensie. Prin urmare, dacă starea devine atât de proastă, ar putea fi nevoie să fie reparată și alinierea în același timp.

Dacă credeți că anvelopele mașinii dvs. ar putea fi dezechilibrate, cel mai bine este să efectuați un service cât mai curând posibil. Continuarea conducerii cu anvelopele dezechilibrate nu face decât să ducă la o uzură excesivă și neuniformă, precum și la reducerea economiei de combustibil. De asemenea, provoacă o uzură mai mare a sistemelor de suspensie și de direcție, care costă mult mai mult pentru reparații.

În mod ideal, doriți ca anvelopele să fie echilibrate ori de câte ori sunt instalate unele noi sau dacă ați întâmpinat recent un tip de impact care ar fi cauzat o pierdere de greutate a roților. De asemenea, puteți verifica la centrul de service local sau la reprezentanță pentru a vedea care este intervalul recomandat pentru ca vehiculul dvs. să fie echilibrat în mod regulat. În cele mai multe cazuri, aceasta se va face ori de câte ori faceți rotirea anvelopelor.