Care este tensiunea ideală a unei baterii auto și cum știi dacă a ta trebuie înlocuită? Iată tot ce trebuie să știți despre acest lucru.

Să te confrunți cu o baterie de mașină descărcată poate fi o adevărată pacoste, motiv pentru care este necesară întreținerea regulată a bateriei pentru ca mașina ta să fie gata de drum. Una dintre principalele întrebări pe care ți le poți pune este – câți volți are o baterie auto? Aceasta este o cifră importantă de înțeles, astfel încât să vă puteți păstra bateria auto în stare bună de sănătate.

În acest ghid, analizăm intervalul ideal de tensiune a bateriei auto. De asemenea, discutăm despre cum să testăm tensiunea bateriei auto.

Câți volți are o baterie de mașină – Intervalul ideal

Tensiunea unei baterii auto ar trebui să fie între 12,2 și 12,6 volți atunci când motorul este oprit. Tensiunea unei baterii auto complet încărcate se încadrează între 13,7 și 14,7 volți cu motorul în funcțiune. Cu o încărcare a bateriei la 75%, tensiunea poate scădea la 12,4 volți. La o încărcare de 25%, tensiunea va măsura în jur de 12 volți.

Măsurând bateria auto, puteți vedea unde se înregistrează tensiunea și o puteți compara cu intervalul ideal de tensiune a bateriei auto. Cu toate acestea, chiar dacă scrie că este o baterie de 12 volți, diferite tipuri de baterii auto pot măsura ușor diferit față de altele. Este important să vedeți pentru ce este dimensionată bateria auto specifică înainte de a măsura tensiunea pentru a ști dacă citirile sunt bune sau rele.

Pași pentru a testa tensiunea bateriei auto

Configurați multimetrul

Cu un multimetru, puteți obține rapid o citire a tensiunii bateriei mașinii. Aceste dispozitive sunt destul de ieftin de cumpărat și vă vor oferi citiri precise.

Lăsați mașina să stea peste noapte înainte de a o testa. Cel mai bine este să o testați după ce mașina s-a odihnit și apoi din nou cu motorul pornit. Setați multimetrul pe DCV la 20.

CITEȘTE ȘI:
Bateria mașinii nu stă încărcată? Cauze și remedieri

Testați bateria

Luați cablul negru al multimetrului și atingeți borna negativă. Asigurați-vă că nu atingeți cablurile împreună.

Cu cealaltă mână, puneți cablul roșu (capătul pozitiv) pe borna pozitivă a bateriei. După ce citiți această măsurătoare, puteți urma aceiași pași cu motorul pornit și puteți înregistra și această cifră.

Citiți măsurarea

În funcție de tipul de multimetru pe care îl dețineți, veți avea un mod diferit de citire a măsurătorii. Aceasta ar putea fi afișată pe o gamă de cadrane sau ați putea avea un multimetru digital care prezintă cifra pe un ecran.

Cu motorul oprit, tensiunea de pe contor ar trebui să fie cuprinsă între 12,4 și 12,6 volți pe o baterie sănătoasă. Cota ar trebui să crească după ce porniți motorul mașinii și alternatorul începe să încarce sistemul electric.

Dacă citirea este negativă, aveți cablurile conectate pe părțile greșite și circuitul curge în direcția greșită. Comutați pozitiv și negativ pentru a obține o citire pozitivă.

Testarea bateriei auto fără un multimetru

Dacă nu ai acces la un multimetru, poți totuși să testezi bateria mașinii. Deși rezultatele nu vor fi la fel de precise ca în cazul în care ai avea instrumentul, acești pași îți pot da o idee despre starea de sănătate a bateriei auto. Veți recunoaște cel puțin dacă bateria mașinii vă va lăsa în curând în pană.

Parcați mașina în fața unei uși de garaj sau a unui perete, unde puteți vedea clar farurile. Aprindeți farurile timp de 15 minute, cu motorul oprit. Porniți contactul pentru a porni autovehiculul. Luminile s-ar putea să se estompeze pentru scurt timp în timp ce demarorul pornește motorul, dar ar trebui să-și recapete rapid luminozitatea. Dacă acestea devin extrem de slabe sau dacă motorul se luptă să pornească, s-ar putea să vă confruntați cu o baterie muribundă sau descărcată. Dacă luminile nu se mai aprind când motorul funcționează, este posibil să aveți de-a face cu o descărcare datorată unui alternator defect. Echipamentele electrice și luminile ar trebui să obțină energia necesară cu motorul în funcțiune, deoarece sistemul de încărcare al alternatorului furnizează energie.

CITEȘTE ȘI:
Alternatorul nu încarcă? Iată cum să îl reparați

Atunci când totul funcționează așa cum trebuie, farurile rămân constante și luminoase, indiferent dacă mergeți la ralanti sau turați motorul. În caz contrar, faceți să fie verificată bateria mașinii.

Efectuarea unui test de încărcare a bateriei auto

Cu ajutorul multimetrului, puteți efectua și un test de încărcare a bateriei. Setați din nou multimetrul la 20 de volți. Dacă nu aveți această setare, acesta trebuie să fie setat cel puțin peste 15 volți.

Testați tensiunea bateriei înainte de a trece mai departe. Cu vehiculul oprit, aprindeți farurile timp de două minute. Bateria ar trebui să fie capabilă să susțină farurile fără întrerupere în aceste două minute.

Opriți farurile și conectați din nou multimetrul la baterie. Citirea ar trebui să fie în continuare normală, chiar și după pornirea farurilor. Dacă este mai mică, înseamnă că nu ține bine încărcătura.

Chiar mai bine este să folosiți un tester de baterii, acesta va putea încărca bateria, astfel încât să puteți vedea starea de sănătate a acesteia. Dacă tensiunea scade drastic atunci când activați testerul de sarcină, știți că probabil bateria este proastă.

De câți volți are nevoie o baterie de mașină pentru a porni?

Bateria auto are nevoie de o cantitate diferită de tensiune pentru a porni în funcție de câțiva factori diferiți. Sezonul, fie că este iarnă sau vară, poate afecta tensiunea de pornire. În plus, motoarele pe benzină și cele diesel au cerințe diferite, precum și dimensiunea motorului. Dincolo de aceasta, dacă motorul este rece sau deja încălzit va face, de asemenea, o diferență.

În general, dacă motorul nu a fost pornit, tensiunea bateriei va fi de aproximativ 12,6 volți. Dacă citirea tensiunii scade sub 12 volți, este posibil ca bateria să fie încă capabilă să pornească motorul. Odată ce scade sub 11,8 volți, motorul va avea dificultăți în a porni. Va fi aproape imposibil să porniți un motor de mașină cu o tensiune scăzută sub 11 volți.

CITEȘTE ȘI:
7 Simptome ale unei bobine de inducție defecte și costul de înlocuire

Când trebuie înlocuită bateria auto?

Este important să testați bateria auto la fiecare șase luni, deoarece bateria este una dintre cele mai importante componente ale mașinii, deoarece furnizează energie tuturor accesoriilor electrice din mașină atunci când motorul nu funcționează. De asemenea, ar trebui să o verificați dacă temperaturile scad semnificativ, deoarece vremea mai rece poate solicita foarte mult o baterie care are deja probleme.

Dacă bateria nu mai ține încărcătura așa cum ar trebui, ar trebui să o înlocuiți. În caz contrar, ai putea ajunge să rămâi blocat cu un motor de mașină care nu pornește. Desigur, această situație nu se întâmplă niciodată atunci când este convenabil.

Majoritatea bateriilor auto vor dura cel puțin patru ani înainte de a fi înlocuite. Cu toate acestea, modul în care tratați bateria are mult de-a face cu cât de mult va dura. Puteți prelungi durata de viață a bateriei făcând drumuri mai lungi. Dacă nu puteți face decât călătorii scurte și neregulate, cel mai bine este să conectați bateria mașinii la un încărcător atunci când este acasă. În plus, doriți să inspectați fizic bateria periodic și să păstrați bornele libere de coroziune.