Nu există nimic mai oribil decât să conduci o mașină pe vreme rece, când încălzirea mașinii suflă aer rece. Iată care sunt cele mai frecvente motive pentru care se întâmplă acest lucru și cum se poate remedia problema

Să conduci în timpul sezonului de iarnă poate fi foarte neplăcut, mai ales dacă nu ai un sistem de încălzire funcțional în mașină.

Pur și simplu nu există nimic ca un încălzitor plăcut pentru a vă menține cald și înfundat în mașină.

Din păcate, problemele cu sistemul de încălzire sunt destul de frecvente. În acest articol, vom discuta cele mai frecvente motive pentru care încălzirea mașinii dumneavoastră suflă aer rece.

De ce încălzirea mașinii mele suflă aer rece?

Cele mai frecvente motive pentru care încălzirea mașinii suflă aer rece se datorează unui nivel scăzut al lichidului de răcire, unui termostat care nu funcționează corect, clapetelor de încălzire rupte sau aerului din sistemul de răcire. De asemenea, poate fi cauzată de un miez de încălzire înfundat sau de comenzi de încălzire defecte.

Iată o listă mai detaliată a cauzelor comune pentru care încălzirea suflă aer rece:

Nivelul scăzut al lichidului de răcire

Cea mai frecventă problemă atunci când căldura nu funcționează în mașina ta este de fapt un nivel scăzut al lichidului de răcire.

Din fericire, nivelul lichidului de răcire este foarte ușor de verificat. Localizați rezervorul de lichid de răcire (de obicei, un lichid roșu, verde sau albastru). La majoritatea modelelor de mașini, pe capacul acestuia este scris lichid de răcire. Consultați manualul de service al mașinii dvs. dacă nu sunteți sigur ce rezervor să căutați.

Ar trebui să găsiți, de asemenea, un semn MAX și MIN pe rezervor. Dacă nivelul este sub semnul MIN sau dacă nu vedeți deloc lichid de răcire acolo, este cu siguranță timpul să îl umpleți din nou.

CITEȘTE ȘI:
Indicatorul de temperatură rămâne la rece

Atenție, lichidul de răcire atinge temperaturi de fierbere și nu trebuie deschis niciodată când motorul este fierbinte!

În cazul în care nivelul lichidului de răcire a devenit prea scăzut, este posibil ca acesta să fi provocat de fapt bule de aer în sistemele de răcire și este posibil să fie nevoie să purgeți sistemul de răcire al mașinii după reumplere. Despre toate acestea vom vorbi mai jos în articol.

Dacă aveți un nivel scăzut al lichidului de răcire, este posibil să aveți o scurgere de lichid de răcire pe care trebuie să o reparați cât mai curând posibil.

Termostat care funcționează defectuos

Termostatul se asigură că motorul mașinii tale se încălzește rapid și menține o temperatură constantă atunci când motorul este cald.

Dacă termostatul se defectează, poate face ca motorul să nu ajungă deloc la temperatura de lucru și, prin urmare, veți simți că sistemul de încălzire al mașinii suflă aer cald, dar departe de temperatura la care sufla înainte.

Dacă vedeți pe indicatorul de temperatură că mașina nu ajunge niciodată la temperatura de lucru (90 de grade), există un risc mare ca ceva să fie în neregulă cu termostatul dumneavoastră.

Clapete de încălzire/acționări ale ușii de încălzire/buclă sparte

Sub tabloul de bord se află clapete care reglează fie fluxul de aer, fie fluxul de lichid de răcire prin miezul de încălzire. Dacă una dintre aceste clapete sau actuatoarele electrice ale acestora este defectă, există un risc mare ca încălzirea să nu funcționeze așa cum a fost sugerat.

Dacă aveți o mașină mai nouă cu motoare electrice pentru clapete – cel mai probabil veți obține un cod de eroare pentru acestea atunci când scanați sistemul cu un computer de diagnosticare.

CITEȘTE ȘI:
6 Simptome ale unei pompe de apă defecte (Funcție și locație)

De asemenea, puteți localiza clapetele și să vedeți dacă acestea se mișcă atunci când schimbați comanda încălzitorului. Dacă nu se mișcă – cel mai probabil sunt rupte. Poate fi dificil să le vedeți la multe modele de mașini, deoarece sunt adesea ascunse foarte adânc sub tabloul de bord.

Se întâmplă, de asemenea, ca aceste actuatoare să-și piardă programarea și trebuie să fie din nou presetate cu un scaner de diagnosticare.

Aer în sistemul de răcire

Aerul din interiorul sistemului de răcire este un lucru foarte rău, deoarece poate provoca supraîncălzirea motorului, ceea ce poate provoca daune grave motorului.

Aerul poate pătrunde în sistemul de răcire dacă nivelul lichidului de răcire a fost cândva foarte scăzut sau dacă ați înlocuit recent piese din sistemul de răcire. În cazuri rare, poate proveni, de asemenea, de la o garnitură de cap defectă sau care prezintă scurgeri.

De multe ori, blocajele de aer se blochează în miezul de încălzire din interiorul mașinii, ceea ce face ca sistemul de încălzire al mașinii să sufle aer rece.

Pentru a scăpa de aerul din sistemul de răcire, trebuie să goliți sistemul de răcire al mașinii. Procesul poate fi destul de dificil dacă nu ai cunoștințe, așa că îți recomand să lași un atelier de reparații să o facă pentru tine.

Dacă simți că te simți suficient de confortabil pentru a o purga, poți urma ghidul nostru de aici: Cum să goliți sistemul de răcire al mașinii dvs.

Comenzi de încălzire defecte

Încălzirea este operată printr-o serie de comenzi care sunt disponibile în interiorul mașinii. Puteți modifica temperatura și alte setări în timp ce stați în mașină. Prin urmare, este posibil ca doar comenzile să fie blocate sau rupte.

CITEȘTE ȘI:
Ulei în rezervorul de lichid de răcire? Iată cum se repară

Aceste comenzi sunt adesea fabricate din materiale ieftine, cum ar fi plasticul, ceea ce le face foarte vulnerabile la deteriorări. Multe videoclipuri YouTube de pe internet vă arată cum să reparați comenzile de încălzire.

Mașinile mai vechi foloseau fire de la controlul încălzirii la actuator și s-a întâmplat ca lucrurile din plastic de care se trăgeau firele să se rupă. De multe ori trebuie să înlocuiți unitatea de control a încălzirii pentru acest lucru, din păcate.

Mașinile mai noi folosesc adesea unități de control al încălzirii complet electronice. Din fericire, este foarte rar ca acestea să se defecteze, dar trebuie să înlocuiți întreaga unitate dacă se întâmplă acest lucru.

Miezul încălzitorului înfundat

Dacă nimic nu pare să funcționeze, este posibil ca miezul de încălzire să se fi stricat sau să se fi înfundat. Miezul de încălzire este inima sistemului de încălzire, așa că întregul sistem de încălzire va ceda dacă miezul de încălzire cedează.

Uneori se întâmplă ca miezul de încălzire să se înfundă din cauza ruginei și a altor impurități din interiorul sistemului de răcire. Uneori este suficient să spălați miezul de încălzire pentru a scăpa de acest lucru, dar alteori trebuie să înlocuiți întregul miez de încălzire.

Miezul de încălzire este o componentă costisitoare, iar înlocuirea acestuia este adesea o sarcină dificilă, deoarece este adesea instalat adânc sub tabloul de bord. Mecanicul vă va cere aproximativ 600 până la 1000 euro, în funcție de marca și modelul mașinii dumneavoastră.