Cu toții am avut de-a face cu o baterie de mașină descărcată, dar ce trebuie să faceți dacă mașina nu are deloc curent electric? Este important să începeți prin a analiza motivele pentru care mașina dvs. nu are deloc energie electrică. Odată ce ați ajuns la esența problemei, puteți începe să o reparați.
În acest ghid, enumerăm principalele motive ale lipsei de energie electrică. Este posibil să nu vă fi gândit la câteva dintre ele. De asemenea, vă vom arăta cum să o remediați. Când ajungeți la finalul articolului nostru, veți găsi răspunsurile la întrebările dvs. de top privind alimentarea electrică a mașinii.
Motive pentru care mașina dvs. nu are deloc curent electric
Cea mai evidentă problemă este o baterie de mașină descărcată suficient de mult încât să nu creeze energie electrică. De asemenea, ar putea fi cauzată de o siguranță principală arsă, un cablu de baterie slăbit, un comutator de aprindere defect, un alternator defect sau un demaror defect. Numai o evaluare diagnostică completă va dezvălui cauza.
Să sărim direct la posibilități.
Baterie auto descărcată
Uneori, atunci când bateria mașinii moare, mai puteți alimenta puțin vehiculul. Cu toate acestea, dacă bateria este complet moartă sau descărcată, nu veți putea porni nimic.
Majoritatea bateriilor auto durează între trei și cinci ani. Dacă bateria mașinii dvs. s-a descărcat înainte de această perioadă, este posibil ca altceva să fi dus la defecțiune.
Siguranța principală arsă
Există o cutie de siguranțe situată în interiorul cabinei autovehiculului dumneavoastră. Multe dintre componentele electronice și piesele mașinii trec prin această cutie de siguranțe. În timp ce o siguranță se poate arde în această cutie, există foarte puține lucruri care ar duce la o lipsă totală de energie.
Cu toate acestea, există și una situată sub capotă, cunoscută sub numele de centru de distribuție a energiei. Aceste siguranțe pun în funcțiune computerele, accesoriile și alte componente vitale. Dacă unul dintre aceste siguranțe majore se arde, ați putea rămâne cu ușurință fără curent.
Cablu de baterie slăbit
Poate că bateria nu este moartă, dar tot cauzează probleme. Dacă conexiunile sunt strânse, ar putea exista un scurtcircuit în sistem.
O conexiune slăbită a bateriei poate împiedica pornirea mașinii și vă poate împiedica să aveți energie. Chiar dacă pare conectată corect, orice semn de coroziune ar putea fi, de asemenea, de vină.
Comutator de aprindere defect
Atunci când rotiți cheia în contact, accesoriile mașinii primesc energia necesară pentru a funcționa. Dacă nu puteți alimenta nimic, poate fi din cauză că comutatorul de aprindere nu funcționează.
Există și alte componente de aprindere care fac parte din sistem, dar acestea nu ar trebui să cauzeze o lipsă totală de alimentare, așa cum face comutatorul. Dacă bobinele de aprindere sau modulul de aprindere se defectează, veți avea în continuare acces la energia bateriei pentru a porni sistemul stereo, farurile și alte funcții.
Alternator defect
Alternatorul mașinii este responsabil pentru încărcarea bateriei mașinii în timp ce motorul funcționează. Dacă se defectează, bateria își va pierde energia și nu veți putea porni mașina sau rula nicio funcție.
Mulți oameni nu își dau seama că alternatorul este defect până când nu încarcă bateria și se întâmplă din nou. În plus, este posibil să fi înlocuit bateria doar pentru a descoperi că alternatorul era cauza problemelor.
Demaror defect
Demarorul ajută la pornirea motorului atunci când porniți cheia. Când demarorul se defectează, nu veți putea pune mașina în mișcare. Fără ca mașina să funcționeze, unele piese nu vor avea energie.
Cu toate acestea, dacă mai puteți porni contactul, ar trebui să existe funcții pe care le puteți pune în funcțiune. Cu o baterie încărcată, ar trebui să puteți asculta radioul și să aprindeți farurile.
Cum să reparați o mașină fără curent electric
Dacă doriți să porniți din nou la drum, trebuie să remediați problema de alimentare cu energie electrică pe care o aveți. Am prezentat câțiva pași pe care i-am urma noi, ca mecanici profesioniști. Cu toate acestea, nu trebuie să faceți niciodată ceva în contradicție cu manualul de service.
Verificați și încărcați bateria mașinii
Vă sfătuim să începeți prin a verifica bateria mașinii. Dacă are o vechime mai mare de trei ani, este posibil să fie timpul să o înlocuiți. Multe magazine de piese auto oferă testarea și instalarea gratuită a bateriei. O baterie auto nouă nu ar trebui să fie costisitoare de înlocuit. În medie, puteți cheltui între 85 și 250 de euro, în funcție de tipul de vehicul pe care îl conduceți.
Dacă doriți să o verificați singur, tot ce aveți nevoie este un multimetru. Cu mașina oprită și cu sondele atingând bornele bateriei, multimetrul dvs. ar trebui să indice între 12,2 și 12,6 volți. În caz contrar, trebuie să îl conectați la un încărcător de baterii.
Verificați cablurile bateriei
Dacă bateria are o sarcină, puteți verifica și conexiunile. Începeți prin a căuta orice semne de coroziune. Aceasta poate fi curățată cu ușurință cu un amestec de bicarbonat de sodiu și apă.
În plus, dacă oricare dintre cabluri sau conexiuni sunt slăbite, acum este momentul să le strângeți. Din fericire, această reparație este ieftină și nu necesită mult timp pentru a fi efectuată.
Aveți grijă când vă ocupați de bateria mașinii. Dacă nu știți ce faceți, este mai bine să treceți la pasul numărul șase.
Verificați siguranțele
Există întotdeauna o șansă ca siguranța să fie arsă, întrerupând alimentarea cu energie electrică a vehiculului dvs. Puteți utiliza un multimetru pentru a verifica siguranțele. Setați-l pe Ohms și atingeți cablurile la bornele siguranțelor. Dacă obțineți o citire OL, siguranța respectivă este arsă și trebuie înlocuită.
Nu este nevoie de mult timp pentru a înlocui o siguranță arsă. Asigurați-vă doar că cea nouă pe care o instalați are același amperaj ca cea pe care ați scos-o. În plus, majoritatea siguranțelor costă de obicei 25 de euro sau mai puțin.
Verificați comutatorul de aprindere
Pentru a diagnostica un comutator de aprindere defect, veți avea nevoie de un pic mai multă expertiză decât atunci când lucrați cu bateria. În primul rând, trebuie să găsiți conexiunea electrică la comutatorul de aprindere. Aceasta se găsește în mod normal în coloana de direcție.
Pentru a ajunge la comutatorul de aprindere, trebuie să dezasamblați câteva piese de tapițerie. Odată ce ați ajuns la el, o inspecție vizuală ar putea dezvălui fire arse sau rupte.
Un cost mediu pentru înlocuirea unui comutator de aprindere este de 100 până la 250 euro. Dacă puteți efectua singur lucrarea, aceasta poate fi chiar mai puțin costisitoare.
Diagnosticarea sistemului de încărcare
Dacă se pare că nu puteți încărca bateria în timp ce motorul este pornit și aceasta continuă să moară, problema ar putea fi alternatorul. Multe magazine de piese auto vor diagnostica și un alternator defect.
Dacă puteți porni mașina, puteți testa alternatorul cu un multimetru. În timp ce motorul este pornit, citirea de pe multimetru ar trebui să fie în jur de 13,5-14,5 dacă totul funcționează corect.
Pentru a înlocui alternatorul la un magazin, așteptați-vă să cheltuiți, în medie, între 100 și 450 de euro. Cu toate acestea, puteți reduce o mare parte din această cheltuială efectuând reparația în garajul de acasă.
Contactați un profesionist
Nu este întotdeauna ușor să te confrunți cu probleme ale mașinii, mai ales dacă trebuie să ajungi undeva. Când mașina își pierde toată puterea și nu pornește, aveți probleme mari de rezolvat. Poate că nu aveți timpul sau expertiza necesare pentru a o face pe cont propriu și asta este în regulă. Puteți apela la un profesionist local pentru mai mult ajutor.
Atunci când alegeți un atelier de reparații auto la care să apelați, citiți cu atenție recenziile online ale clienților. Se pare că toată lumea și fratele lor este mecanic în zilele noastre, dar mult mai puțini fac cu adevărat treabă bună.
Cum vă dați seama dacă mașina dumneavoastră este complet moartă?
Când mașina este complet moartă, nu se va întâmpla nimic atunci când încercați să porniți motorul. Nu veți auzi niciun zgomot de la motorul care încearcă să pornească sau niciun clic. În plus, nu veți putea să porniți niciun dispozitiv electronic din vehicul.
Cum reparați o mașină complet moartă?
Puteți începe prin a încerca să porniți bateria. Dacă bateria este descărcată, poate fi exact ceea ce vă trebuie pentru a porni din nou. Cu toate acestea, ar putea exista probleme mai grave cu alternatorul, conexiunile bateriei, comutatorul de aprindere sau siguranțele. Efectuați câteva diagnostice rapide pentru a afla ce se întâmplă.
De ce mașina mea nu pornește, dar bateria nu este descărcată?
Este posibil ca comutatorul de aprindere să nu funcționeze, împiedicându-vă să porniți mașina. În plus, este posibil ca cablurile sau firele să se fi deconectat sau să fie corodate, împiedicându-vă mașina să primească energia de care are nevoie. În plus, este posibil să se fi ars o siguranță responsabilă de pornirea motorului.
Ce siguranță ar putea opri pornirea unei mașini?
Releul de pornire, siguranța principală sau siguranța comutatorului de aprindere ar putea împiedica pornirea autovehiculului. Fără aceste siguranțe, motorul nu poate obține energia de care are nevoie pentru a porni. Puteți găsi o diagramă a siguranțelor pentru vehiculul dvs. căutând în manualul de service al fabricii sau citind informațiile de pe partea de jos a capacului cutiei de siguranțe.
Dacă mașina dvs. nu are deloc curent, este posibil să aveți de-a face cu o problemă mai gravă decât v-ați imaginat la început. Desigur, ar putea fi vorba tot de o baterie de mașină descărcată, dar există multiple alte posibilități la care poate nu v-ați gândit. Deoarece ne-am confruntat cu aceste probleme în mod regulat, știm ce trebuie să căutați, motiv pentru care am prezentat informațiile în acest ghid util.
Dacă parcurgeți pașii noștri unul câte unul, ar trebui să vă puteți da seama unde este problema și să o reparați. Din fericire, majoritatea remedierilor despre care am vorbit sunt relativ ieftin de reparat.