Când vă conduceți mașina, vă așteptați ca transmisia să treacă fără probleme de la o treaptă la alta, dar nu este întotdeauna așa. Dacă există o problemă cu transmisia, aceasta ar putea începe să prezinte probleme la trecerea dintre trepte. Dacă transmisia auto nu trece în treapta a treia, ați putea avea de-a face cu o multitudine de probleme.

În acest articol, discutăm despre motivele pentru care transmisia dvs. automată nu va trece din treapta a doua. De asemenea, analizăm pașii pe care îi puteți urma pentru a remedia problema.

Cauze ale transmisiei care nu trece în treapta a treia

Problemele legate de trecerea transmisiei automate în treapta a 3-a au adesea legătură cu lichidul de transmisie degradat. Cu toate acestea, transmisia ar putea avea probleme și din cauza unui convertor de cuplu defect, a unui PCM defect sau a unui solenoid de schimbare a vitezei deteriorat care trebuie reparat.

Iată o listă mai detaliată a motivelor pentru care transmisia dvs. nu trece în treapta a 3-a:

Lichid de transmisie contaminat

Lichidul de transmisie este necesar pentru a lubrifia angrenajele și piesele mobile situate în interior. Acesta funcționează la fel ca uleiul de motor, cu excepția faptului că este proiectat special pentru transmisie. Atunci când lichidul de transmisie se învechește, murdăria și resturile încep să se acumuleze în el.

Fluidul de transmisie degradat face mult mai dificilă schimbarea treptelor de viteză în mod normal. De asemenea, poate deteriora definitiv transmisia dacă nu este curățat și înlocuit rapid. Consultați manualul de utilizare al autovehiculului pentru a afla cât de des trebuie înlocuit lichidul de transmisie. Urmând aceste indicații vă puteți asigura că transmisia rămâne într-o stare optimă de sănătate.

Solenoid de schimbare a vitezei cu funcționare defectuoasă

În interiorul transmisiei, există mai multe solenoizi de schimbare care sunt responsabili pentru schimbarea automată a treptelor de viteză pentru dvs. atunci când TCM decide să facă acest lucru. Dacă unul dintre acestea cedează, pot apărea probleme de schimbare a treptelor de viteză, inclusiv în treapta a 3-a. Prin urmare, este foarte posibil ca un solenoid de schimbare a treptelor de viteză defect să fie de vină.

CITEȘTE ȘI:
Ce este un dispozitiv de eliberare a blocării schimbătorului de viteze (Shift Lock Release) și cum să îl folosiți?

Solenoizii de schimbare a vitezelor sunt cel mai adesea accesați prin îndepărtarea corpului supapei, care se face prin îndepărtarea cuvei de ulei a transmisiei mașinii, dar, în unele cazuri, trebuie să îndepărtați complet transmisia și să demontați transmisia respectivă.

Convertor de cuplu defect

Convertorul de cuplu este responsabil pentru cuplarea și decuplarea transmisiei de la motor. Acesta include componente vitale, cum ar fi un stator și o turbină.

Oricare dintre componentele convertorului de cuplu se poate defecta, ducând la alunecarea transmisiei. De asemenea, poate duce la probleme de trecere într-o anumită treaptă de viteză.

PCM sau TCM defect

Atunci când PCM sau TCM se defectează, performanța transmisiei este degradată. PCM sau TCM este responsabil pentru controlul cutiei de viteze. În acest fel, acesta acționează ca un creier al sistemului.

Pe măsură ce PCM începe să cedeze, este posibil să observați și alte simptome. Este obișnuit să se aprindă becul Check Engine și să vă confruntați cu schimbări neregulate ale vitezelor. Vehiculul poate chiar să intre în Limp Mode până când problema este rezolvată.

Ce trebuie să faceți atunci când transmisia automată nu schimbă

Verificați lichidul

Primul pas atunci când aveți probleme cu transmisia automată este să verificați lichidul. Cu excepția cazului în care vehiculul dvs. are o transmisie sigilată, veți putea scoate tija de nivel și citi nivelurile. Asigurați-vă că o ștergeți și o puneți la loc pentru o citire mai precisă. Dacă nivelurile sunt scăzute sau sub linia de umplere, este timpul să adăugați lichid.

În timp ce verificați cât lichid există, asigurați-vă că verificați și starea acestuia. Culoarea lichidului oferă o mulțime de informații despre starea de sănătate a transmisiei. Dacă lichidul este bun, acesta va avea o culoare roșu-roz. Pe măsură ce îmbătrânește, acesta începe să devină maro, indicând că este timpul pentru o spălare a lichidului de transmisie. Cu toate acestea, dacă lichidul este negru sau maro închis și are un miros de ars sau include așchii de metal, ați putea avea de-a face cu probleme mai mari.

Citiți codurile de defecțiune

Atunci când există o defecțiune în computerele mașinii, este setat un cod de eroare. Puteți citi aceste coduri și afla mai multe despre problemă cu ajutorul unui scaner OBDII.

CITEȘTE ȘI:
6 Simptome ale unei volante defecte și costul de înlocuire

Fiecare vehicul utilizează coduri diferite, deși există unele care sunt universale. De exemplu, ați putea vedea un cod P0606 sau P0113 dacă există o problemă cu PCM. Indiferent de codul pe care îl vedeți, este posibil să faceți câteva cercetări online și să vânați problema pentru o remediere rapidă.

Contactați un profesionist

Chiar dacă sunteți un mecanic priceput, este posibil să întâlniți o problemă care vă depășește. Dacă vedeți un cod pe care nu știți cum să îl rezolvați sau nu sunteți sigur de ce transmisia se comportă urât, cel mai bine este să solicitați îndrumare profesională.

În multe cazuri, atenția promptă poate atenua probleme mai mari ale transmisiei pe parcurs. Cu cât lăsați problema să continue, cu atât mai multe daune pot apărea la transmisie. Să sperăm că problema este legată de un aspect simplu care poate fi rezolvat rapid.

Care ar fi cauza pentru care transmisia nu schimbă?

Datorită complexității sale, mai multe cauze potențiale ar putea împiedica transmisia automată să schimbe. Primul lucru de verificat este lichidul de transmisie, care poate fi scăzut sau contaminat. Alte puncte probabile de defecțiune includ solenoizii de schimbare defecți, un convertor de cuplu care alunecă și un modul de control al transmisiei defect. În plus, există o serie de senzori de motor și de vehicul care furnizează datele necesare pentru funcționarea transmisiei. Utilizarea unui instrument de scanare OBD2 pentru a verifica codurile de eroare stocate ar putea dezvălui multe aici.

Care sunt cauzele pentru care o transmisie alunecă în treapta a treia?

O transmisie automată poate patina în treapta a 3-a din diverse motive. Majoritatea cauzelor potențiale coincid cu cele care ar duce la alte probleme legate de schimbarea treptelor de viteză, cum ar fi niveluri scăzute ale lichidului de transmisie sau solenoizi de schimbare defectuoși. Dar, în afară de acestea, există și un punct de defecțiune specific problemelor legate de treapta a treia de viteză, și anume ambreiajul convertorului de cuplu. Acest cuplaj mecanic, care leagă motorul de transmisie, se poate uza sau deteriora în timp, făcând ca treapta a treia să alunece sau să nu se cupleze.

CITEȘTE ȘI:
Cât de des se schimbă uleiul diferențial

Cum se repară o transmisie care nu schimbă?

Dacă o transmisie automată are probleme cu schimbarea treptelor de viteză sau alunecă, primul lucru de făcut este verificarea nivelului de lichid. În afară de lubrifierea insuficientă, acest lichid, dacă este scăzut, se va supraîncălzi și își va pierde capacitatea de a mișca componentele mecanice. Dacă acest lucru nu ajută, verificarea codurilor ar putea ajuta la restrângerea problemei. Solenoizii de schimbare a vitezelor înfundate sau uzate sunt o problemă frecventă, în special în cazul transmisiilor ale căror schimburi de lichid au fost neglijate. În afară de aceasta, este posibil să aveți un convertor de cuplu care alunecă sau un modul de control al transmisiei defect.

Lichidul de transmisie scăzut poate cauza lipsa schimbării treptelor de viteză?

Da, este posibil ca transmisia automată să aibă probleme de schimbare a vitezelor sau chiar să înceapă să alunece dacă nivelul lichidului este scăzut. Dacă acesta nu este suficient, lichidul de transmisie se va supraîncălzi, ceea ce îi va afecta proprietățile hidraulice. În consecință, funcționarea transmisiei va fi afectată, deoarece aceasta utilizează lichidul de transmisie presurizat pentru a-și deplasa componentele mecanice. Acesta este motivul pentru care nivelul corect al lichidului este vital pentru transmisia automată.

Transmisiile automate moderne, cu componentele lor sensibile și realizate cu precizie, sunt dispozitive elaborate și complexe. Ca urmare, chiar și cea mai mică neregularitate le poate afecta funcționarea, cauzând probleme la schimbarea treptelor de viteză sau alunecări. Acest lucru se întâmplă, în majoritatea cazurilor, din cauza nivelului scăzut al lichidului de transmisie sau a solenoizilor de schimbare a vitezelor defecți.

În afară de aceasta, un convertor de cuplu defect sau un modul de control al transmisiei defect pot cauza diverse probleme legate de schimbarea treptelor de viteză. Dacă transmisia dvs. alunecă sau nu schimbă corect vitezele, trebuie să o verificați imediat. Conducerea cu o transmisie automată defectă poate duce rapid la daune costisitoare.