Aflați cum să remediați singur problemele mașinii. Acest ghid vă va ajuta să vă dați seama ce este în neregulă cu mașina dvs. înainte de a plăti un mecanic sute de dolari
Dacă nu știți prea multe despre mașini, s-ar putea să vă simțiți neștiutor atunci când ceva nu este în regulă. Fără pregătire în domeniul auto, poate fi dificil să vă dați seama ce se întâmplă. Cu toate acestea, există câteva modalități simple de a efectua diagnosticarea mașinii fără pregătire. Pentru a învăța cum să depistați problemele auto este necesar să fiți atent la simțurile dumneavoastră.
În acest ghid de depanare, vă oferim câteva înțelepciuni practice atunci când vine vorba de a afla ce este în neregulă. S-ar putea să puteți economisi niște bani pentru un diagnostic profesionist.
Cum să depanați problemele mașinii?
Multe probleme pot fi depanate prin simpla privire în jur. Puteți, de asemenea, să ascultați pentru unele probleme auto sau puteți observa o schimbare în modul în care vehiculul se manevrează. Există, de asemenea, șansa ca nasul să vă conducă la componenta stricată.
Iată o listă mai detaliată despre cum să depistați singur problemele auto:
Uitați-vă în jur
Ochii tăi privesc vehiculul zi de zi, așa că probabil te-ai obișnuit cu felul în care ar trebui să arate lucrurile. Cu o inspecție vizuală rapidă, s-ar putea să observați că ceva nu este în regulă, conducându-vă astfel la defecțiune.
În plus, puteți vedea cu ușurință când apar lumini de avertizare pe tabloul de bord. Dacă acest lucru se întâmplă, doriți să luați măsuri. Unele lumini sunt auto-explicative, cum ar fi lumina de presiune a anvelopelor, care vă spune să adăugați aer în anvelope. Alte lumini au nevoie de un diagnostic mai amănunțit, cum ar fi Lumina de verificare a motorului. Mergeți la magazinul local de piese auto pentru o scanare gratuită a computerului sau folosiți scanerul OBD2 pentru a citi singur codurile.
Dacă vedeți că se scurge lichid sub mașină, puteți, de asemenea, să faceți mai multă muncă de detectiv. Fiecare fluid are o culoare, un miros și o textură specifice, ceea ce face mai ușor de determinat ce se scurge.
Ascultați cu atenție
Dacă dați radioul mai încet, s-ar putea să observați niște sunete neobișnuite care să vă spună ce este în neregulă. Sunetele de scârțâit sau de pocnitură ar putea proveni de la suspensie, în timp ce scârțâitul și ticăitul ar putea fi cureaua care alunecă sub capotă.
Dacă auziți scârțâituri doar atunci când acționați frânele, este posibil ca plăcuțele să trebuiască schimbate. Cu toate acestea, acest sunet se va transforma în scrâșnituri pe măsură ce metalul se întâlnește cu discurile de frână. În plus, o transmisie defectuoasă poate duce la sunete de măcinare.
Dacă auziți un sunet de bubuitură sau pocnitură, ar putea fi vorba de o contracarare provenită de la un sistem de aprindere defect. Orice sunet de bule indică faptul că aerul se amestecă undeva cu lichidul. Poate că este vorba de o problemă la sistemul de răcire, ceea ce ar putea cauza supraîncălzirea motorului.
Fiți atenți
Corpul are un mod de a ști când ceva nu se simte bine. Cu mâinile așezate pe volan, s-ar putea să simțiți ceva ciudat în ceea ce privește deplasarea.
Tremuratul și vibrațiile provin de la anvelope, roți sau suspensie. Cu toate acestea, suporturile de transmisie și motor uzate pot provoca, de asemenea, vibrații ciudate.
Dacă mașina începe să tragă într-o anumită direcție, uitați-vă la anvelope și la roți. În caz contrar, ar putea fi ceva în neregulă cu suspensia. Dacă tragerea are loc doar în timpul frânării, este posibil să aveți un etrier blocat sau un rotor uzat. În plus, frânele încep să devină spongioase atunci când lichidul este scăzut sau când există aer în conducte. Puteți remedia acest lucru cu ușurință adăugând lichid de frână sau făcând să se curețe sistemul.
Dacă direcția nu se simte bine, veți avea probleme în a controla vehiculul. Tijele de legătură sunt responsabile pentru menținerea roților din față aliniate, astfel încât acestea să vireze în același timp. Ar putea exista o problemă cu această piesă vitală sau pur și simplu un nivel scăzut de lichid.
Folosește-ți nasul
Probabil că ai putea să te descurci fără majoritatea mirosurilor din mașină, dar nasul este un instrument de diagnosticare excelent dacă ceva este stricat. Dacă simțiți miros de mucegai sau mucegai în habitaclu, probabil că filtrul de aer din habitaclu trebuie înlocuit. Cu toate acestea, ar putea indica, de asemenea, o problemă cu sistemul de aer condiționat.
Un miros de arsură indică un incendiu. De asemenea, este posibil să vedeți fum. Dacă acest lucru se întâmplă în timpul frânării, este posibil să le fi folosit prea tare, dar și un ambreiaj uzat poate provoca acest miros. Chiar mai rău, lichidul ar putea să se scurgă pe țeava de eșapament fierbinte sau pe motor.
Deși ai prefera să miroși ceva dulce în majoritatea zilelor, când are legătură cu mașina ta, nu este niciodată o veste bună. Lichidul de răcire produce un miros dulce, ceea ce înseamnă adesea că există o scurgere undeva. Dacă este lăsată necontrolată, motorul ar putea fi deteriorat permanent.
În cazul în care există un miros puternic de combustibil sau de gaze de eșapament, trebuie să faceți imediat o verificare a vehiculului. Orice gaz de eșapament în habitaclu poate duce la otrăvirea cu monoxid de carbon și la moarte.
Costul pentru diagnosticarea profesională a mașinii
Costul pentru diagnosticarea problemelor mașinii dumneavoastră ar putea fi între 50 și 200 de euro. Cu toate acestea, există mai mulți factori care ar putea modifica cu ușurință prețul.
Tipul mașinii dumneavoastră și problema cu care vă confruntați sunt unii dintre acești factori. În plus, zona în care locuiți are un efect profund asupra tarifelor de manoperă auto.