Dacă indicatorul de temperatură al mașinii dvs. rămâne aprins la rece chiar dacă motorul este cald, există câteva motive comune pentru care apare această problemă. Aflați în acest articol.

Aveți probleme cu faptul că indicatorul de temperatură a lichidului de răcire rămâne aprins la rece, chiar dacă motorul mașinii este evident cald?

Unul dintre cele mai importante lucruri pe care trebuie să le urmăriți în mașina dumneavoastră este temperatura lichidului de răcire, deoarece se pot întâmpla unele lucruri oribile cu motorul dumneavoastră dacă acesta se supraîncălzește.

În acest articol, vom vorbi despre indicatorul temperaturii lichidului de răcire și despre ce puteți face dacă apare această problemă.

7 cauze pentru care indicatorul de temperatură al mașinii rămâne la rece

Cel mai frecvent motiv pentru care indicatorul de temperatură al mașinii tale rămâne pe rece este un senzor de temperatură a lichidului de răcire defect. De asemenea, poate fi cauzat și de o cablare proastă între cluster și senzor. În unele cazuri, poate fi vorba și de un termostat blocat care face ca motorul să nu se încălzească corespunzător.

Să intrăm puțin mai în detaliu în legătură cu diferitele cauze. Iată o listă mai detaliată a celor mai frecvente cauze atunci când un indicator de temperatură rămâne aprins la rece.

1. Senzor de temperatură a lichidului de răcire a motorului defect

După cum am vorbit, cea mai frecventă problemă cu o citire defectuoasă a temperaturii motorului este chiar senzorul de temperatură a lichidului de răcire, care trimite informațiile către cluster.

Unele mașini au doi senzori de temperatură, în timp ce alte modele de mașini au unul singur. Modelele cu un singur senzor folosesc, de obicei, atât temperatura unității de control a motorului, cât și același senzor pentru indicatorul de temperatură.

Dacă modelul dvs. de mașină are doi senzori de temperatură a lichidului de răcire, unul este utilizat de către indicatorul de temperatură, iar celălalt este utilizat pentru unitatea de control a motorului.

Senzorii de temperatură a motorului sunt ușor de măsurat cu un multimetru, dar trebuie să găsiți valorile corecte pentru aceștia. Adesea, puteți găsi mai multe informații despre cum să le testați în manualul de reparații.

Cu toate acestea, dacă vă decideți să înlocuiți unul dintre ei, trebuie să vă asigurați că înlocuiți și senzorul care merge la indicatorul de temperatură – dacă aveți doi.

CITEȘTE ȘI:
Simptomele senzorului de temperatură a lichidului de răcire defect

2. Cablurile rupte

Dacă aveți doi senzori de temperatură pe mașină și unul separat pentru manometru, trebuie să verificați firele senzorului către manometru sau să măsurați ohmii senzorului de la conectorul clusterului.

Dacă aveți un singur senzor pentru ambele, ar putea fi fie o problemă cu firele dintre senzor și ECU (cel mai probabil), fie o problemă de cablare între manometru și ECU. Verificați dacă există fire rupte între aceste componente.

Cel mai bun mod de a găsi cabluri rupte este să măsurați rezistența cu un multimetru de la toate direcțiile firelor. Cu toate acestea, acest lucru necesită un pic de cunoștințe de electronică auto și este posibil să trebuiască să-l lăsați pe mecanicul dumneavoastră să se uite la ea.

De asemenea, puteți găsi informații despre acest lucru în manualul de reparații. Verificați o schemă electrică a mașinii dvs. pentru a măsura corect cablajul.

3. Indicatorul/clusterul defect

Următoarea problemă este un indicator de temperatură defect. Cu toate acestea, majoritatea indicatoarelor de temperatură sunt integrate în instrumentarul de bord al mașinilor moderne. În unele cazuri, puteți înlocui indicatorul de temperatură sau puteți repara orice sudură proastă, dacă găsiți vreuna.

În alte cazuri, s-ar putea să trebuiască să înlocuiți instrumentarul de bord. Adesea, puteți lăsa instrumentarul de bord în grija unui expert pentru a repara lipiturile dacă nu știți cum să o faceți singur.

Totuși, un cluster defect nu este o problemă foarte frecventă, iar acestea sunt adesea destul de scumpe și necesită codificare după înlocuire. Prin urmare, este recomandat să verificați mai întâi celelalte lucruri înainte de a vă decide să înlocuiți clusterul.

De asemenea, puteți testa indicatorul de temperatură al clusterului cu un tester Ohm dacă aveți cunoștințe.

4. Coroziunea în conectorii de conectare

Coroziunea în conectori este, de asemenea, o problemă comună atunci când vine vorba de un indicator de temperatură defect. Curățați și pulverizați detergent electronic în conectorul de la senzor, în conectorul unității de control al motorului și în conectorul clusterului.

Dacă apare coroziunea, este posibil să existe o problemă cu garniturile de etanșare ale conectorilor și este posibil să trebuiască să aruncați o privire la acestea pentru a face o reparație permanentă sau să le înlocuiți pentru a evita probleme viitoare.

CITEȘTE ȘI:
Care este diferența dintre antigelul verde și portocaliu?

5. Termostat defect

Termostatul restricționează curgerea lichidului de răcire prin radiator. Dacă acesta se blochează pe larg deschis, este posibil ca temperatura să nu ajungă la temperatura optimă.

Cu toate acestea, acest lucru va face adesea ca temperatura să urce puțin de la valoarea minimă dacă conduceți suficient de tare. Dacă indicatorul de temperatură urcă încet, este posibil să aveți o problemă cu termostatul.

6. Aer în sistemul de răcire

Aerul din sistemul de răcire poate provoca, de asemenea, ca indicatorul de temperatură să rămână rece dacă există o bulă de aer chiar la locul senzorului. De asemenea, acest lucru poate fi adesea indicat printr-un indicator fluctuant al temperaturii lichidului de răcire.

Dacă suspectați că există aer în sistemul de răcire, trebuie să purjați sistemul de răcire cu o tehnică unică de purjare.

7. Unitatea de control a motorului defectă

Acest lucru se aplică numai dacă mașina dvs. utilizează un senzor de temperatură combinat cu doi pini.

În unele cazuri rare, unitatea de control a motorului ar putea fi o problemă dacă informațiile despre temperatură sunt primite mai întâi la ECM, care, prin urmare, trimite datele către cluster.

În acest caz, trebuie să verificați codurile de defecțiune cu un scaner OBD2 în unitatea de control a motorului pentru a vedea dacă unitatea de control a motorului primește informațiile despre temperatură.

Dacă puteți găsi citirile de temperatură în unitatea de control a motorului, dar nu și la cluster, trebuie să vă asigurați că folosesc același senzor. În acest caz, trebuie să măsurați ieșirea de temperatură de pe unitatea de comandă a motorului. Pentru a face acest lucru, vă recomand să lăsați un expert în electronică auto să facă treaba pentru dumneavoastră.

Nu doriți să înlocuiți unitatea de control a motorului dacă nu există nicio problemă cu ea, deoarece acestea sunt adesea costisitoare și necesită codificare.

Întrebări frecvente

Este rău dacă temperatura mașinii mele este rece?

Da, dacă termostatul dvs. este blocat deschis și motorul nu ajunge niciodată la temperatura de funcționare, este rău pentru motor și pentru consumul de combustibil pe termen lung. Motorul mașinii este cel mai eficient atunci când ajunge la temperatura de funcționare și, de asemenea, va uza mai puțin piesele motorului.

CITEȘTE ȘI:
Scurgeri de lichid de răcire când mașina nu funcționează - Cauze și cum se repară

Cum se deblochează un termostat blocat?

Singura modalitate de a desface un termostat blocat este să o faci manual, prin îndepărtarea acestuia. Dar dacă termostatul tău este blocat, cel mai probabil vei dori să îl înlocuiești, altfel ai putea ajunge în aceeași situație în viitorul apropiat, iar acestea sunt destul de ieftine.

Cum știu dacă termostatul meu este blocat deschis?

O modalitate de a ști dacă termostatul este blocat deschis este să verificați furtunul de ieșire al radiatorului. Furtunul nu ar trebui să aibă nicio circulație de lichid de răcire în timp ce motorul se încălzește și, prin urmare, ar trebui să rămână rece până când motorul atinge temperatura de funcționare. Dacă acesta are aceeași temperatură ca furtunul de intrare în timpul procesului de încălzire, probabil că este blocat deschis.

Cum se resetează indicatorul de temperatură?

Nu există nicio modalitate de resetare a indicatorului de temperatură la majoritatea modelelor de autoturisme. Dacă aveți un model de mașină rar, unde este posibil, trebuie să verificați un manual de reparații pentru modelul dvs. special de mașină.

Concluzie: Indicatorul de temperatură rămâne aprins la rece

Indicatorul de temperatură care rămâne la rece este o problemă serioasă care trebuie reparată. Acest lucru poate fi făcut prin verificarea sistemului de răcire, a componentelor motorului și a sistemului electric. Pe termen lung, nu este bine pentru motorul dumneavoastră să vă plimbați cu mașina fără să atingă temperatura de funcționare.

Principalele motive pentru care un indicator de temperatură rămâne aprins la rece includ:

  • Senzor de temperatură a lichidului de răcire a motorului defect
  • Cabluri electrice rupte
  • indicator/cluster defect
  • Conectori cu fișă corodată
  • Termostat defect
  • Aer în sistemul de răcire
  • Unitatea de control a motorului defectă

Dacă nu vă simțiți confortabil să faceți acest lucru singur, duceți-o la un mecanic sau la un dealer. Cu o îngrijire și o întreținere corespunzătoare, mașina dumneavoastră va dura mai mult și va avea performanțe mai bune.