Dacă vă confruntați cu o scurgere de lichid de răcire atunci când mașina nu funcționează, nu intrați în panică. Iată câteva cauze comune și cum să le remediați.

S-ar putea să credeți că este mai probabil ca lichidul de răcire să se scurgă din mașină atunci când motorul este în funcțiune, dar nu este așa.

Atunci când motorul funcționează, lichidul de răcire circulă prin sistem, ceea ce face mai dificilă scurgerea acestuia. Așadar, ce cauzează o scurgere de lichid de răcire atunci când mașina nu funcționează?

În acest ghid, vom analiza de ce s-ar putea să curgă lichidul de răcire atunci când motorul este oprit. De asemenea, vă vom arăta câteva modalități simple de a remedia problemele.

Cauzele scurgerii lichidului de răcire în timp ce mașina este în funcțiune

Scurgerile de lichid de răcire atunci când mașina nu este în funcțiune pot fi cauzate de furtunuri deteriorate, un capac de radiator defect, un radiator defect sau o pompă de apă defectă. De asemenea, este posibil să existe un miez de încălzire defect sau o garnitură de cap defectă. O garnitură proastă a colectorului de admisie ar putea fi, de asemenea, de vină.

Iată câteva informații mai detaliate despre ceea ce ar putea cauza o scurgere de lichid de răcire atunci când mașina este în funcțiune.

1. Un miez de încălzire defect

Lichidul de răcire fierbinte este pompat în motor prin intermediul miezului de încălzire al sistemului. Căldura generată de sistem este suflată în vehicul prin gurile de aerisire HVAC atunci când activați sistemul de încălzire.

Dacă miezul încălzitorului este defect, veți observa probleme în a introduce căldura în sistem. De asemenea, este posibil să observați scurgeri sub vehicul, în jurul zonei scaunului pasagerului sau al șoferului.

2. Furtunuri deteriorate

Un furtun rupt poate provoca, de asemenea, o scurgere atunci când motorul este în funcțiune sau nu. Pe măsură ce motorul funcționează, presiunea din sistem poate fie să mărească scurgerea, fie să o diminueze, în funcție de locul unde se află gaura.

În orice caz, furtunurile pot deveni fragile și uzate în timp, motiv pentru care trebuie inspectate periodic. Căldura și presiunea constantă pot crește uzura dacă sunt lăsate necontrolate.

3. Capacul radiatorului sau radiatorul sunt defecte

Capacul radiatorului este necesar pentru a menține lichidul de răcire în sistem acolo unde îi este locul. De asemenea, acesta ajută la reglarea presiunii din radiator.

Dacă capacul este deteriorat, lichidul de răcire se poate scurge, ceea ce duce la niveluri mai scăzute în radiator. În plus, rezervorul de lichid de răcire ar putea deborda atunci când porniți motorul din cauza presiunii mai mari din furtunuri.

CITEȘTE ȘI:
Indicatorul de temperatură rămâne la rece

Radiatorul ar putea fi, de asemenea, fisurat sau deteriorat din cauza oricăror daune externe, cum ar fi coroziunea sau pietrele, atunci când călătoriți la viteze mari.

4. Garnitură de chiulasă

Dacă lichidul de răcire a început să se scurgă în uleiul motorului sau în camera de combustie, cauza probabilă este o garnitură de chiulasă spartă. Garnitura de chiulasă este responsabilă de menținerea uleiului și a lichidului de răcire separate unul de celălalt.

Pe măsură ce lichidul de răcire se scurge în sistem, acesta nu mai este capabil să mențină motorul rece. Această problemă apare atât când motorul este în funcțiune, cât și când este oprit, dar pornirea motorului este mai periculoasă, deoarece motorul va începe să se supraîncălzească.

O garnitură de chiulasă defectă poate provoca, de asemenea, scurgeri externe de lichid de răcire și veți vedea dacă lichidul de răcire se scurge între blocul motor și chiulasă.

5. Pompă de apă defectă

Dacă pompa de apă se deteriorează, este posibil să observați o scurgere uriașă de lichid de răcire. Sarcina pompei de apă este de a împinge fără probleme lichidul de răcire prin furtunuri.

Pe măsură ce pompa de apă începe să se defecteze, lichidul de răcire nu mai poate curge așa cum ar trebui. Aceasta este o altă problemă care poate cauza probleme cu motorul pornit și oprit.

6. Garnitură proastă a colectorului de admisie

Garnitura colectorului de admisie se găsește în locul în care colectorul se conectează la motor. Dacă lichidul de răcire se scurge sub vehicul, ar putea fi cauzat de o garnitură proastă.

La fel ca în cazul oricărei probleme, cu cât este reparată mai repede, cu atât mai bine vă va fi. În caz contrar, ar putea crea probleme mari atunci când motorul este în funcțiune.

Zonele pe care trebuie să le examinați pentru a detecta o scurgere de lichid de răcire

1. Radiatorul/capota

Primul loc în care trebuie să căutați o scurgere este în jurul radiatorului. S-ar putea să fie nevoie să curățați radiatorul de frunze, murdărie și resturi pentru a vedea de unde provine lichidul de răcire.

De asemenea, ar trebui să examinați capacul radiatorului pentru a vedea dacă este deteriorat. Acesta ar trebui să fie bine fixat de radiator pentru a evita scurgerile și alte consecințe.

2. Furtunurile

Există furtunuri în tot sistemul care trebuie examinate. Dacă există un furtun rupt, lichidul de răcire ar trebui să picure de pe suprafața acestuia. În funcție de locul în care se află gaura, scurgerea poate să apară doar atunci când motorul este pornit sau oprit, în funcție de locul în care se află lichidul de răcire în acel moment.

CITEȘTE ȘI:
Bule în rezervorul de lichid de răcire - Semnificație și cauze

De asemenea, doriți să căutați fisuri pe suprafața furtunului. Chiar dacă nu există încă o gaură, lichidul de răcire ar putea să se scurgă cu ușurință prin fisură.

3. Sub vehicul

Treceți sub vehicul și uitați-vă bine dacă există scurgeri de lichid de răcire. În funcție de tipul pe care îl folosiți, lichidul va fi albastru, roșu sau verde.

Determinând de unde provine scurgerea, veți avea o idee mai bună despre ce piesă s-ar putea să fi cedat. Dacă ați condus cu o scurgere de lichid de răcire, este posibil ca acesta să fi suflat pe alte piese. Spălați partea inferioară a trenului de rulare și inspectați-o din nou pentru a avea o idee mai bună despre locul de unde provine scurgerea.

4. Miezul încălzitorului

Aruncați o privire la podeaua de sub scaunul pasagerului din autovehiculul dumneavoastră. Dacă observați pete de lichid de răcire, problema ar putea fi nucleul încălzitorului.

Atunci când miezul încălzitorului este deteriorat, acesta poate scurge lichid sub mașină pe partea respectivă. De asemenea, va cauza niveluri mai scăzute, ceea ce ar putea duce la supraîncălzirea motorului.

5. Sub pompa de apă

Pompele de apă sunt acționate în cea mai mare parte de cureaua serpentină sau de cureaua de distribuție, în funcție de modelul de mașină. Dacă este acționată de cureaua serpentină, puteți începe să căutați scurgeri sub pompă.

Dacă pompa este acționată de cureaua de distribuție, este posibil să fie mai dificil să o vedeți și poate fi necesar să scoateți capacul curelei de distribuție pentru a putea arunca o privire la pompă. Cu toate acestea, dacă există o scurgere sub polița arborelui cotit și pompa este acționată de cureaua cu came, există un risc mare ca pompa să fie cea care prezintă scurgeri.

6. Garnitura chiulasei

Nu este la fel de ușor să vezi o garnitură de chiulasă care prezintă scurgeri. Pentru a descoperi această problemă, va trebui să verificați lichidul de răcire și uleiul pentru a vedea dacă există vreo contaminare. De asemenea, puteți încerca să verificați între blocul motor și chiulasă, dacă puteți vedea scurgeri externe de lichid de răcire.

CITEȘTE ȘI:
Ulei în rezervorul de lichid de răcire? Iată cum se repară

Cum se repară scurgerile de lichid de răcire

Repararea unei scurgeri de lichid de răcire depinde de ceea ce cauzează defecțiunea în primul rând. De exemplu, cu un miez de încălzire deteriorat, o înlocuire este tot ceea ce se poate efectua. Deseori, înlocuirea unui miez de încălzire va costa între 500 și 1.000 de euro pentru piese și manoperă.

Furtunurile deteriorate variază în funcție de cost, în funcție de locul în care se află furtunul și de cât de dificil este de îndepărtat. Cu toate acestea, există momente în care un furtun curge din cauza unei cleme slăbite. Dacă acesta este cazul, trebuie doar să strângeți sau să înlocuiți clema.

Una dintre cele mai ieftine opțiuni este înlocuirea unui capac de radiator defect. Este posibil să cheltuiți doar între 10 și 50 de euro pentru un capac nou, iar instalarea este simplă.

Dacă pompa de apă a cedat, va trebui să o înlocuiți. O nouă înlocuire a pompei de apă ar putea costa între 350 și 800 de euro, dar există opțiunea de a achiziționa o pompă de apă recondiționată pentru a economisi ceva bani.

Dacă trebuie să înlocuiți garnitura colectorului de admisie, piesa în sine nu costă foarte mulți bani. De fapt, s-ar putea să fie de numai 20-100 de euro. Cu toate acestea, nu este o piesă ușor de înlocuit, așa că manopera ar putea adăuga cu ușurință încă 200 – 400 de euro, dacă nu o puteți schimba acasă.

Cea mai scumpă soluție este înlocuirea garniturii de etanșare a chiulasei. Ați putea cheltui cu ușurință între 1.500 și 2.000 de euro pentru instalarea unei noi garnituri de chiulasa. Cu toate acestea, dacă nu remediați rapid garnitura de chiulasa explodată, ar putea apărea daune grave la motor, deoarece motorul continuă să se supraîncălzească. Aceasta nu este o problemă pe care doriți să o lăsați necontrolată.

Pot să conduc cu o scurgere de lichid de răcire?

Este posibil ca mașina dumneavoastră să pară să funcționeze bine în ciuda scurgerii de lichid de răcire, dar nu ar trebui să o conduceți. Pe măsură ce lichidul de răcire fuge, temperatura motorului nu va fi reglată corespunzător.

Dacă motorul se supraîncălzește, ar putea provoca daune permanente. În plus, o scurgere mică poate deveni rapid majoră, chiar și în timp ce sunteți pe drum. De exemplu, o mică gaură într-un furtun poate deveni o gaură masivă, aruncând tot lichidul de răcire în timp ce sunteți departe de casă.