Aveți probleme cu accelerarea mașinii, dar turațiile cresc? Aflați mai multe despre cauzele și posibilele remedieri ale acestei probleme.
Atunci când apăsați pedala de accelerație a autovehiculului dumneavoastră, vă așteptați ca mașina să meargă. Ce se întâmplă atunci când mașina nu accelerează, dar turațiile cresc? Aceasta este o problemă care trebuie rezolvată imediat, dar de unde începeți?
În acest ghid, abordăm principalele motive pentru care accelerația ar putea fi o problemă. De asemenea, analizăm cum puteți remedia problemele mașinii, chiar dacă nu sunteți un mecanic autorizat. La sfârșitul acestui articol, abordăm principalele tale întrebări.
Motive pentru care mașina ta nu accelerează, dar turațiile cresc
Atunci când pedala de accelerație este apăsată, mașina este menită să accelereze. Dacă nu o face, ar putea însemna că transmisia alunecă sau că aveți un convertor de cuplu defect. De asemenea, acest lucru este cauzat de solenoizi de schimbare a vitezelor defecți, un ambreiaj uzat, o cutie de viteze deteriorată sau diverse probleme ale transmisiei.
Transmisia alunecă (automată)
Atunci când o transmisie alunecă, înseamnă că nu poate schimba sau angaja vitezele așa cum ar face-o în mod normal. Transmisia care alunecă este un termen larg care indică, de obicei, că se întâmplă ceva mai profund în interior.
Cauza pentru o transmisie care alunecă poate varia, existând probleme la fel de simple ca și faptul că nu aveți suficient lichid de transmisie. Chiar și lichidul de transmisie ars poate fi de vină, care este în mod normal cauzat de supraîncălzire.
În afară de aceste probleme, ambreiajele din transmisie pot fi uzate. În plus, multe dintre celelalte probleme pe care urmează să le discutăm pot provoca, de asemenea, o transmisie care alunecă.
Convertizor de cuplu defect (automat)
Convertizorul de cuplu este necesar pentru a transforma puterea mecanică venită de la motor în puterea hidraulică necesară transmisiei. Atunci când începe să cedeze, puteți simți o senzație de trepidație din partea transmisiei. De asemenea, face ca turația să crească fără a accelera.
Cu un convertor de cuplu defect, cantitatea potrivită de putere nu va ajunge la transmisie. Prin urmare, chiar dacă turațiile continuă să crească, veți avea probleme în a obține viteza pe care ar trebui să o atingeți.
Solenoizi de schimbare a treptelor de viteză defectuoși (automată)
Solenoidul de schimbare a treptelor de viteză controlează fluxul de fluid în transmisie. Modulul de control al transmisiei (TCM) trimite un semnal electric care indică solenoizilor când să transfere fluidul.
Dacă există o problemă cu solenoidul sau cu un circuit, ar trebui să se aprindă lumina Check Engine Light. Veți observa, de asemenea, schimbarea neregulată a treptelor de viteză, alunecarea sau incapacitatea de a crește turația. În plus, mașina ar putea intra în Limp Mode pentru a preveni apariția unor daune suplimentare.
Ambreiaj uzat (manual)
Conduceți o mașină cu transmisie manuală? Dacă da, problema ar putea fi legată de ambreiaj. După ce conduceți mulți kilometri, ambreiajul va ceda în cele din urmă.
Pe măsură ce discul de ambreiaj se uzează, transmisia începe să alunece. De asemenea, aceasta poate părea că nu răspunde când apăsați pe pedala de accelerație.
Cutie de viteze deteriorată (manuală)
Pe măsură ce cutia de viteze manuală începe să cedeze, veți observa multe dintre aceleași probleme ca și cele întâlnite la o transmisie automată. Ar putea exista zgomote ciudate sau un sunet alarmant de măcinare.
De asemenea, este posibil ca transmisia să se blocheze într-o singură treaptă de viteză. În plus, dacă nu puteți băga mașina în viteză sau dacă observați o mulțime de scurgeri de lichid, probabil că este ceva în neregulă cu cutia de viteze.
Probleme la sistemul de propulsie
Dacă problema nu este la transmisie sau la piesele aferente, trenul de rulare ar putea fi de vină. De exemplu, ar putea exista un arbore de osie rupt care nu permite mișcarea roților.
Problemele trenului de rulare se manifestă de obicei printr-o formă de vibrații sau tremurături, înainte de a duce la probleme de deplasare a vehiculului. De asemenea, este posibil să auziți niște pocnituri sau măcinare, ceea ce face dificilă diferențierea problemelor de la transmisie.
Cum se repară o mașină care nu accelerează, dar turațiile cresc
Odată ce vă dați seama că există o problemă cu mașina dumneavoastră, doriți să luați măsuri rapide. Multe probleme sunt simplu de corectat, dar tergiversarea ar putea să vă distrugă transmisia. Pentru multe dintre aceste sarcini, aveți nevoie doar de câteva unelte simple și de câteva cunoștințe de bază în domeniul mecanicii.
Iată care sunt pașii pe care vi-i recomandăm.
Verificați nivelul lichidului de transmisie (automată)
Nu toate vehiculele au o transmisie care poate fi verificată. Unele vehicule moderne conțin transmisii sigilate care sunt destinate a fi întreținute doar de către dealer. Dacă puteți verifica lichidul de transmisie, iată care sunt pașii de urmat.
Parcați pe o suprafață plană. Puneți frâna de mână. Porniți motorul. Cu mașina în parcare, lăsați motorul să se încălzească, cu excepția cazului în care manualul proprietarului vă spune altceva. Găsiți joja de ulei de transmisie, de obicei lângă locul unde se întâlnește transmisia cu motorul. Aceasta seamănă cu o jojă de ulei. Scoateți jojă și ștergeți-o. Aveți grijă, deoarece lichidul este fierbinte. Scoateți din nou jojă și observați unde se află lichidul în raport cu marcajele. Ar putea exista două marcaje pentru FULL (plin), unul pentru rece și altul pentru cald. Dacă lichidul nu atinge linia FULL warm (plin la cald), trebuie să adăugați mai mult lichid. Puneți o pâlnie în orificiul de umplere și adăugați o cantitate mică de lichid. Verificați din nou nivelurile până când acesta ajunge la linia corespunzătoare.
Este foarte important să folosiți numai lichid de transmisie compatibil. Verificați manualul proprietarului pentru a vă asigura că achiziționați tipul potrivit pentru vehiculul dumneavoastră.
Schimbarea lichidului de transmisie (automată)
Este posibil ca lichidul de transmisie al mașinii să trebuiască schimbat la fiecare 60.000 până la 100.000 de mile, în funcție de recomandările producătorului. În plus, nu toți producătorii oferă o transmisie care poate fi reparată, astfel încât este posibil să nu puteți schimba singur lichidul.
Dacă puteți, urmați acești pași.
Parcați autovehiculul pe o suprafață plană. Puneți crampoane în spatele roților din spate. Ridicați cu grijă vehiculul cu un cric de podea. Fixați vehiculul cu ajutorul cricurilor. Localizați tăvița pentru lichidul de transmisie. Este plat și lat, se găsește în partea de jos a transmisiei, fiind fixat de obicei cu numeroase șuruburi. Dacă tăvița de transmisie conține un dop de golire, îl puteți îndepărta la fel ca atunci când schimbați uleiul. Pentru a slăbi dopul, va fi nevoie de o cheie crescentă sau cu soclu. Lăsați lichidul să se scurgă într-un recipient mare. Inspectați lichidul pentru a vedea dacă există semne de metal. Dacă vedeți bucăți mari, este posibil să doriți să solicitați unui tehnician să inspecteze lichidul. Înlocuiți filtrul de lichid de transmisie. Tigaia trebuie să fie scoasă pentru a ajunge la el. Puneți tava la loc, dar nu strângeți prea tare șuruburile. Reinstalați bușonul de golire. Reumpleți lichidul de transmisie cu tipul potrivit. Continuați să umpleți până când sistemul este plin. Coborâți ușor vehiculul înapoi la sol și porniți motorul, urmărind cu atenție dacă există scurgeri.
Nu uitați să aruncați lichidul vechi în mod corespunzător. Multe magazine de piese auto oferă reciclarea gratuită a fluidului; trebuie doar să vedeți ce este disponibil în zona dumneavoastră. Procesul de schimbare a lichidului poate diferi în funcție de modelul de mașină, așa că este important să urmați pașii pentru modelul dvs. special de mașină cu ajutorul unui manual de reparații.
Verificați codurile de defecțiune în TCM (automat)
Dacă lumina de verificare a motorului sau a transmisiei este aprinsă, ar trebui să existe un cod de diagnosticare setat în computer. Toate autovehiculele cu motor pe benzină, din 1996 și mai noi, au instalat sistemul OBDII. Cu un cititor de coduri compatibil, puteți citi aceste informații.
Conectați scanerul pentru a vedea ce coduri apar. Puteți utiliza biblioteca noastră de coduri de defecțiune pentru a diagnostica problema și a repara defecțiunea.
Diagnosticarea sistemului de ambreiaj (manual)
Dacă înțelegeți transmisia manuală, puteți încerca să diagnosticați singur ambreiajul. Iată câteva lucruri pe care trebuie să le luați în considerare.
Dacă ambreiajul nu se decuplează deloc, este posibil ca mecanismul de legătură sau cablul să se fi rupt sau să existe un cilindru sclav defect. Ar putea fi vorba, de asemenea, de un rulment de declanșare, de diafragma plăcii de presiune sau de o placă de fricțiune defectă.
Cu toate acestea, dacă ambreiajul alunecă sub sarcină, de multe ori nu sunt multe de reglat sau de reparat, este posibil să aveți o suprafață de frecare uzată a volanului și un disc de ambreiaj defect. De asemenea, ar putea exista o scurgere a unei garnituri.
Diagnosticați sistemul de transmisie
Depanarea transmisiei poate fi puțin mai complicată. Începeți prin a oferi o inspecție vizuală a tuturor componentelor pentru a vedea dacă ceva este uzat.
Dincolo de aceasta, cel mai bine este să urmați procedurile prevăzute în manualul de service. Depanarea poate fi specifică producătorului.
Există o mare probabilitate ca aceste probleme să fie prea greu de rezolvat. Dacă nu este la fel de simplu ca adăugarea sau schimbarea lichidului de transmisie, este posibil să aveți nevoie de mai mult ajutor.
Contactați un tehnician local din zona dvs. care este specializat în repararea transmisiei. Plătind pe altcineva să se ocupe de problemă, puteți reduce drastic timpul de nefuncționare.
Întrebări frecvente
Probabil că este ceva în neregulă cu transmisia sau cu sistemul de transmisie. Poate fi vorba de o transmisie care alunecă, un convertizor de cuplu defect, solenoizi de schimbare a treptelor de viteză care nu funcționează, un ambreiaj uzat sau o deteriorare a cutiei de viteze. Parcurgeți câțiva pași de diagnosticare și rezolvați problema înainte ca transmisia să fie deteriorată permanent.
Transmisia poate începe să alunece, ca și cum nu ar găsi treapta de viteză potrivită. De asemenea, poate tremura sau tremura în timpul conducerii. În plus, este posibil să începeți să auziți zgomote ciudate, inclusiv scârțâituri. Există chiar șansa ca lumina Check Engine Light sau cea a transmisiei să se aprindă.
Orice lucru care afectează motorul poate cauza probleme cu transmisia. De exemplu, dacă convertizorul catalitic este înfundat, motorul trebuie să lucreze mai mult, punând mai mult stres pe transmisie. Un senzor defect sau un filtru de combustibil sau un injector murdar pot provoca, de asemenea, în cazuri grave, blocarea vitezelor.
De obicei, lichidul de transmisie trebuie schimbat doar la fiecare 60.000-100.000 de mile. Atunci când schimbați lichidul, ar trebui să schimbați și filtrul. Cu toate acestea, schimbarea filtrului necesită un pas în plus, deoarece va trebui să scăpați tigaia în loc să scoateți pur și simplu bușonul.
Da, dacă lichidul de transmisie scade prea mult, presiunea hidraulică nu poate fi generată la gradul normal. Această problemă duce la alunecarea angrenajelor, ceea ce produce probleme la accelerarea normală. Veți vedea că turațiile cresc, dar mașina nu capătă viteză atunci când apăsați accelerația.
Concluzie
Este alarmant atunci când mașina nu accelerează, dar turațiile continuă să crească. Dacă nu sunteți obișnuiți să vedeți această problemă ca noi, ați putea intra în panică. Cu toate acestea, cel mai bine este să conduci cu atenție până acasă și să diagnostichezi problema cât mai curând posibil.
Fie că este vorba de o problemă la transmisie sau la sistemul de transmisie, puteți să o reparați și să vă întoarceți pe șosea. Asigură-te doar că acționezi prompt pentru a evita deteriorarea altor componente.