Aflați cât de des ar trebui să schimbați uleiul de diferențial, costul schimbării uleiului și factorii care influențează costul.

Când vine vorba de întreținerea vehiculului, aveți multe de urmărit, motiv pentru care mulți șoferi trec adesea cu vederea importanța schimbării uleiului de diferențial. Dacă nu știți cât de des trebuie să schimbați uleiul de diferențial, ați putea provoca cu ușurință daune vehiculului dumneavoastră.

În acest vehicul, discutăm despre programul de întreținere adecvat. De asemenea, analizăm costul schimbării uleiului diferențial și vă arătăm ce afectează acest preț. Dacă sunteți un împătimit al bricolajului, vă oferim, de asemenea, pașii pentru a vă schimba uleiul diferențial la domiciliu.

Cât de des trebuie schimbat uleiul diferențial

Uleiul diferențial față este înlocuit de obicei la fiecare 50.000 de km. În cazul uleiului de diferențial spate, s-ar putea să fie nevoie să îl schimbați doar la fiecare 100.000 de km. Programul corespunzător pentru vehiculul dumneavoastră poate fi găsit în manualul de utilizare.

Diferențialul față împarte de obicei o carcasă cu transmisia pe un vehicul cu tracțiune față sau integrală, astfel că trebuie schimbat mai des decât cel spate. Veți schimba în același timp atât uleiul diferențialului, cât și uleiul transaxei, deoarece acestea folosesc același ulei.

Fie că este vorba de cel din față sau de cel din spate, intervalul de schimbare devine mai frecvent dacă conduceți vehiculul mai greu sau în condiții extreme. Dacă aveți îndoieli, discutați cu mecanicul local despre ce este mai bine pentru vehiculul dumneavoastră.

Ce este uleiul diferențial?

În cazul vehiculelor cu tracțiune față, diferențialul face parte din transmisie. Cu toate acestea, vehiculele cu tracțiune spate și cu tracțiune integrală au o transmisie care este conectată la punțile motoare cu arborele de transmisie. Cuplul motorului este apoi distribuit pe axă cu ajutorul diferențialului, care este un set de angrenaje. Acest diferențial este umplut cu ulei de înaltă vâscozitate, asigurându-se că angrenajul rămâne lubrifiat.

CITEȘTE ȘI:
6 Simptome ale unei volante defecte și costul de înlocuire

Dacă uleiul nu este schimbat atunci când trebuie, acesta începe să se strice. Pe măsură ce se pierde vâscozitatea, angrenajele interne ale punții se deteriorează. De aceea, doriți să schimbați uleiul la intervale regulate.

Costul schimbării uleiului diferențialului

Nu costă foarte mult să schimbi uleiul diferențialului. În medie, s-ar putea să cheltuiți între 75 și 175 de euro pentru a schimba uleiul diferențial, din care aproximativ 25-75 de euro pentru uleiul în sine. Restul cheltuielilor ar fi pentru manoperă, cu excepția cazului în care puteți face treaba singur.

Aceste estimări se referă la schimbarea uleiului unui singur diferențial. Dacă conduceți un vehicul cu tracțiune integrală sau integrală, costul ar putea fi dublu față de ceea ce am estimat noi.

Factori care afectează costul schimbării uleiului diferențial

1. Numărul de diferențiale

Unele vehicule conțin un singur diferențial în partea din spate a vehiculului. Dacă trebuie să schimbați uleiul doar la un singur diferențial, costul va fi mult mai mic decât în cazul unei mașini comparabile cu două diferențiale, unul în față și altul în spate. La unele modele de mașini, veți găsi, de asemenea, un tip de diferențial intermediar care are nevoie de schimbări de ulei.

În plus, schimbarea uleiului în față poate necesita mai multă muncă decât în spate. Aceste piese pot fi mai greu de accesat din cauza numărului mai mare de componente din zonă. Dacă trebuie să ajungeți în jurul cremalierei de direcție a mașinii, veți plăti mai mult pentru manoperă.

2. Locația/taxa pe ora de muncă

În funcție de locul în care locuiți, rata forței de muncă va fi destul de diferită. Unele părți ale țării au tarife de manoperă mai mici decât altele. În plus, rata forței de muncă la țară este, de obicei, mult mai mică decât cele de la oraș.

În plus, dacă vă duceți vehiculul la un service de cartier vă va costa mai puțin decât dacă mergeți la reprezentanță. Cu toate acestea, primești ceea ce plătești, cu tehnicieni mai puțin experimentați care lucrează la vehiculul tău atunci când nu vizitezi un atelier cu tehnicieni certificați.

CITEȘTE ȘI:
8 simptome ale unei transmisii automate defecte (și costul înlocuirii)

Cea mai ieftină manoperă este cea pe care o faceți pe cont propriu. Dacă aveți echipamentul și experiența necesară pentru a schimba uleiul diferențial, ați putea economisi ceva bani.

3. Cantitatea de ulei pentru angrenaje necesară

Uleiul pentru diferențiale variază în funcție de preț, la fel ca și uleiul de motor. Dacă alegeți un ulei sintetic, acesta vă va costa mai mult. În plus, există proprietăți și consistență variate pentru care plătiți. Este posibil să aveți nevoie de un tip diferit de ulei pentru fiecare diferențial, așa că fiți foarte atent. Un exemplu în acest sens este Ford F-150. Partea din spate ar putea necesita un galon de 75Wx140, în timp ce partea din față are nevoie doar de ½ galon de 80Wx90.

În plus, trebuie să luați în considerare cât ulei de diferențial este necesar. Fiecare axă conține o cantitate diferită de ulei pentru angrenaje. Cele mai multe sisteme vor necesita un galon sau mai puțin în timpul unui schimb. Puteți obține aceste informații din manualul de service.

Cum se efectuează o schimbare a uleiului diferențialului?

Schimbarea uleiului diferențial este simplu de efectuat la majoritatea vehiculelor. De aceea, este o sarcină obișnuită efectuată acasă de către mecanicul începător. Iată care sunt pașii tradiționali, deși aceștia pot diferi în funcție de vehiculul dumneavoastră.

Verificați uleiul. Înainte de a începe, cel mai bine este să verificați uleiul. Vrei să vezi dacă este contaminat sau dacă trebuie completat. Dacă uleiul pare încă nou, nu există niciun motiv pentru a-l schimba prematur.

Verificați dacă există scurgeri în sistem. Înainte de a trece mai departe, doriți să vă asigurați că nu există scurgeri în carcasă. Dacă există, doriți să remediați acest lucru înainte de a schimba uleiul. În caz contrar, noul ulei se va scurge. Este posibil să trebuiască să instalați o nouă garnitură, ceea ce nu este o mare problemă și este adesea necesar după mulți ani de utilizare.

CITEȘTE ȘI:
8 simptome ale unei transmisii automate defecte (și costul înlocuirii)

Scurgeți sistemul. Scoateți dopul de golire și lăsați uleiul să curgă într-o tavă de colectare. Așteptați până când tot uleiul a fost eliminat înainte de a trece mai departe. De asemenea, ar trebui să inspectați uleiul pentru a vă asigura că nu există semne de contaminare cu metal. Aruncați uleiul vechi la mecanicul local, la un reciclator sau la un magazin de piese auto.

Reumpleți sistemul. Odată ce sistemul este complet golit, sunteți gata să îl umpleți din nou. Turnați cantitatea corespunzătoare de ulei nou în sistem și verificați de două ori nivelul.

La fel ca în cazul oricărei sarcini de întreținere a mașinii, cel mai bine este să faceți o plimbare de probă cu vehiculul după ce ați golit și înlocuit uleiul. Acest pas simplu vă permite să verificați dacă totul funcționează așa cum trebuie. Dacă există un miros de arsură, zgomote ciudate sau vibrații ciudate, ar putea exista probleme mai mari pe care trebuie să le rezolvați. Solicitați unui profesionist să verifice diferențialul dacă nu sunteți sigur cum să procedați.

Pericolul de a nu schimba uleiul diferențialului

Mulți oameni amână schimbarea uleiului diferențial pentru că nu pare important în acel moment. Cu toate acestea, acesta este un aspect de întreținere vital pentru îngrijirea vehiculului dumneavoastră. Dacă nu schimbați uleiul la intervale regulate, angrenajele din punte se pot deteriora. De asemenea, garniturile sunt predispuse la uzură din cauza uleiului vechi.

În plus, în ulei se poate găsi metal, ceea ce este periculos. Dacă orice metal ajunge în angrenaje, acestea se vor deteriora cu siguranță. Costul înlocuirii angrenajelor este mult mai scump decât schimbarea regulată a uleiului.