Mașina dvs. pierde ulei atunci când este parcată sau în timp ce conduceți? Ghidul nostru acoperă cele mai frecvente cauze și soluții ușoare pentru scurgerile de ulei de motor.
Cu o mașină care pierde ulei, aveți mai multe lucruri de luat în considerare. În primul rând, cum veți menține cantitatea corectă de ulei în timp ce acesta pierde? În al doilea rând, cum vă veți da seama de unde se scurge uleiul, astfel încât să îl puteți repara? Acestea sunt întrebări valabile la care aveți nevoie de răspunsuri rapide.
În acest ghid, căutăm să vă răspundem la principalele întrebări legate de scurgerile de ulei. Discutăm cele mai frecvente motive pentru o scurgere de ulei și vă oferim sugestii pentru a o repara.
Motive comune pentru care o mașină are scurgeri de ulei de motor
Uleiul se scurge adesea de la bușonul de golire sau de la o tigaie deteriorată. De asemenea, se poate scurge de la garnitura carterului de ulei, de la garnitura capacului supapei sau prin filtrul de ulei. În caz contrar, căutați o ventilație înfundată a carterului, o garnitură de cap deteriorată, garnituri defecte ale arborelui cotit sau ale arborelui cu came, un radiator de ulei defect sau un senzor de presiune a uleiului defect.
Să analizăm aceste probleme în profunzime.
Pierderi la bușonul de golire a uleiului
La fiecare schimb de ulei, bușonul de golire este îndepărtat pentru ca uleiul vechi să poată fi golit. În timp, acest dop de golire se poate uza din cauza faptului că este scos și pus la loc în mod constant.
De obicei, există o garnitură în jurul bușonului de golire care, de asemenea, se poate uza, ducând la scurgeri. În plus, dacă bușonul nu este strâns în întregime după ultimul schimb, uleiul poate începe să se scurgă.
Baia de ulei deteriorată sau ruginită
Baia de ulei este adesea fabricată din metal și poate rugini. De asemenea, poate fi deteriorat de impactul cu pietre și obiecte de pe șosea.
În cazul în care baia de ulei este deteriorată, pot rămâne găuri la suprafață prin care uleiul poate scăpa. Carterul de ulei deteriorat poate, de asemenea, să rupă garnitura din jurul bușonului de golire.
Garnitura de etanșare a băii de ulei care prezintă scurgeri
În jurul băii de ulei se află o garnitură care ajută la închiderea acesteia. Din fericire, aceste garnituri sunt construite din materiale grele, astfel încât sunt extrem de rezistente la presiune și căldură.
Cu toate acestea, ele nu sunt indestructibile. Garnitura carterului de ulei poate fi deteriorată doar din cauza strângerii prea puternice a carterului sau din cauza vechimii. Dacă există scurgeri de ulei din jurul carterului, este posibil ca garnitura să fie deteriorată sau uzată.
Garnitura capacului de supapă stricată
Capacul supapei se găsește în partea superioară a motorului mașinii. Este conceput pentru a proteja componentele din capul de cilindru. De asemenea, găzduiește capacul de umplere a uleiului de motor. Acest capac de supapă are o garnitură care îl etanșează pentru a preveni scurgerile.
Dacă zona capacului supapei a devenit uleioasă, este posibil ca garnitura să fie uzată. La început, este posibil ca uleiul să se scurgă pur și simplu, dar ar putea începe să se scurgă pe măsură ce garnitura se uzează mai mult.
Filtru de ulei ruginit
Atunci când schimbați uleiul de motor, trebuie schimbat și filtrul. Cu toate acestea, este posibil să îl fi instalat greșit sau să fie defect. De asemenea, filtrul de ulei poate deveni ruginit în timp, mai ales dacă a fost expus la intemperii.
Atunci când uleiul se scurge din filtru, în mod normal, acesta iese din garnitură sau din O-ring. De asemenea, filtrul poate curge dacă a fost instalat prea strâns.
Ventilație înfundată a carterului motor
Sistemul de ventilație a carterului conține adesea un filtru cu plasă. Acest filtru este predispus să se înfundă pe măsură ce îmbătrânește. Atunci când se produce o înfundare, se poate produce și o scurgere de vid, ceea ce duce la multe probleme de performanță. Veți găsi, de asemenea, supapa PCV, care poate fi înfundată odată cu vârsta.
Acest lucru va cauza o suprapresiune în carterul motorului, ceea ce va face ca uleiul să se scurgă din diverse locuri. Puteți testa acest lucru îndepărtând capacul de ulei pentru a vedea câtă presiune există în interiorul motorului atunci când acesta funcționează.
Garnitura de etanșare a capului deteriorată
Garnitura de etanșare a capului este necesară pentru a asigura o etanșare între blocul motor și capul cilindrilor, menținând uleiul de motor și lichidul de răcire separate. Atunci când garnitura de cap se defectează, uleiul se poate scurge în interior și se poate amesteca cu lichidul de răcire.
Cu toate acestea, aceste scurgeri nu sunt întotdeauna interne. Este posibil să vedeți, de asemenea, ulei care se scurge din jurul capului. Aceasta nu este o problemă pe care să amânați remedierea.
Garniturile arborelui cotit sau ale arborelui cu came
Motorul dumneavoastră are mai multe garnituri, toate folosite pentru a menține uleiul la locul lui. Două dintre cele mai importante garnituri de etanșare sunt cele din jurul arborelui cotit și al arborelui cu came. Dacă există o scurgere de ulei, este posibil ca una dintre acestea să fie de vină.
Garniturile de etanșare ale arborelui cotit se găsesc la ambele capete. Dacă oricare dintre ele se usucă sau se fisurează, se va produce o scurgere care se găsește sub motor. Dacă scurgerea este mai mare, aceasta ar putea sufla ulei în partea din față sau din spate a motorului în timp ce conduceți.
Ar putea exista, de asemenea, o scurgere a garniturii arborelui cu came. Această problemă ar face ca uleiul să curgă din partea superioară a motorului.
Răcitor de ulei/schimbător de căldură
Un răcitor de ulei de motor ajută la eliminarea excesului de căldură din uleiul de motor. Adaptorul are atașat un inel O de cauciuc sau o garnitură care se poate defecta. Când se întâmplă acest lucru, uleiul se poate scurge din răcitor.
Este posibil să vedeți o baltă pe sol. De asemenea, poate duce la un jet de ulei care vine din spatele vehiculului.
Senzorul de presiune a uleiului
Dacă senzorul de presiune a uleiului se defectează, este posibil să vedeți că se aprinde lumina de ulei scăzut. În plus, uleiul poate începe să se scurgă în jurul senzorului defect.
Senzorul de presiune a uleiului este vital pentru ca motorul să funcționeze corect. Continuarea conducerii în acest moment poate duce la deteriorarea motorului.
Cum să reparați o mașină care pierde ulei
Odată ce observați că mașina pierde ulei, doriți să începeți să depistați ce este în neregulă pentru a putea fi reparată. În ceea ce privește majoritatea aspectelor diagnosticului, nu trebuie să fiți un profesionist. Iată câțiva pași pe care vă recomandăm să îi faceți dacă vă simțiți confortabil.
Spălați și curățați motorul
Deoarece uleiul a avut scurgeri, este posibil să observați unele pete în jurul motorului și pe alte componente. Pentru a diagnostica corect scurgerea, cel mai bine este să începeți cu o tablă curată.
Efectuați o spălare cu presiune înaltă a motorului, curățând toată murdăria și murdăria. Aveți grijă să nu stropiți cu apă de înaltă presiune lucruri precum alternatorul, senzorii sau admisia.
Porniți motorul
După ce motorul a fost curățat, puteți porni mașina. Lăsați-o să funcționeze câteva minute și să se încălzească. Acest lucru poate fi tot ce este necesar pentru a depista scurgerea.
În caz contrar, o puteți lua și pentru un mic test drive. Evitați să vă deplasați mai mult decât este necesar, deoarece uleiul poate sufla în diferite componente pe măsură ce se scurge, ceea ce face dificilă identificarea originii.
Căutați semnele unor eventuale scurgeri
Uitați-vă în jurul motorului pentru a găsi sursa scurgerii. Vreți să examinați toate piesele pe care le-am identificat mai devreme.
Cel mai bine este să începeți cu piesele la care se ajunge cel mai ușor și care sunt cele mai susceptibile de a ceda. Vă recomandăm să verificați mai întâi tava de scurgere a uleiului și dopul. În calitate de tehnicieni, acestea sunt locurile în care vedem că apar majoritatea scurgerilor.
Înlocuiți piesa care prezintă scurgeri
Odată ce ați identificat defecțiunea, știți ce trebuie înlocuit. Dacă este o treabă ușoară și vă simțiți încrezător punând noua piesă, mergeți mai departe și abordați problema.
Unele piese sunt mai ușor de înlocuit decât altele. De exemplu, s-ar putea să nu aveți probleme în a pune un nou dop de scurgere sau o nouă tigaie, dar să faceți garnitura de cap ar fi o altă poveste.
Curățați din nou motorul și faceți un test drive
Dacă ați înlocuit piesa defectă, este timpul să testați munca dumneavoastră. Mergeți mai departe și curățați încă o dată motorul.
Odată ce motorul este curat, luați mașina pentru un test drive. După ce vă întoarceți acasă, verificați de două ori zona care avea scurgeri pentru a vă asigura că este reparată.
Indiferent dacă nu puteți repara singur piesa sau dacă nu vă simțiți confortabil să vă ocupați de această sarcină, cel mai bine este să apelați la un atelier auto local. Puteți să vă duceți vehiculul la un atelier independent sau să aveți încredere în reprezentanța locală, dar ultima opțiune va costa în mod normal mai mult.
Dacă nu știți unde să mergeți, încercați să citiți câteva recenzii online. Cel mai bine este să alegeți un mecanic care excelează în a-i mulțumi pe ceilalți, mai ales atunci când are de-a face cu mașina dvs. valoroasă.
Întrebări frecvente
Nu, trebuie să reparați imediat scurgerea. Chiar dacă mașina continuă să funcționeze și credeți că este vorba doar de o mică scurgere, situația se poate deteriora rapid. Dacă motorul rămâne fără cantitatea potrivită de ulei sau fără presiune chiar și pentru o perioadă scurtă de timp, pot apărea daune permanente.
Depinde de ceea ce trebuie reparat. Dacă trebuie să puneți un nou dop de scurgere a uleiului, este posibil să cheltuiți doar între 5 și 25 de euro, atâta timp cât îl puteți instala singur. Cu toate acestea, înlocuirea unei garnituri de etanșare a capului poate fi adesea una dintre cele mai scumpe lucrări, costând, în medie, între 1.500 și 2.250 de euro.
Ar trebui să începeți să examinați imediat vehiculul pentru a vedea dacă puteți găsi sursa scurgerii. Odată ce scurgerea este identificată, ar trebui să o reparați, fie la garajul de acasă, fie prin intermediul unui mecanic profesionist. Nu este înțelept să conduceți cu ulei care curge, deoarece poate provoca daune grave la motor.
Nu este nevoie ca motorul să fie în funcțiune pentru ca uleiul să se scurgă din anumite locuri. De exemplu, uleiul se poate scurge din bușonul de scurgere sau din tava defectă în timp ce mașina este parcată. O garnitură deteriorată a capacului supapei este adesea susceptibilă la scurgeri de ulei în timpul conducerii sau când este parcată.
Da, nu durează mult până când nivelurile scăzute de ulei sau presiunea scăzută a uleiului provoacă daune motorului. Chiar dacă credeți că există suficient ulei în sistem, se poate scurge mai mult decât vă așteptați. Cel mai bine este să faceți verificați sistemul la primul semn de scurgere de ulei.
Concluzie
Uleiul de motor este menit să rămână în interiorul motorului, niciodată să scape. Cu toate acestea, aceasta nu este o lume perfectă, iar piesele mașinii suportă mult stres. Ani de zile de căldură ridicată și kilometraj excesiv pot începe să uzeze componentele valoroase, mici și mari. Ceea ce se întâmplă este că apare o scurgere de ulei pe măsură ce aceste piese cedează. Unele scurgeri de ulei sunt minime, iar altele majore. Există, de asemenea, unele care nu pot fi văzute, cum ar fi atunci când garnitura capului cedează și scurgerea se produce în interior.
Indiferent de tipul de scurgere de ulei cu care vă confruntați, cel mai bine este să rezolvați imediat problema. A permite ca motorul să funcționeze fără cantitatea potrivită de ulei nu face decât să ducă la daune grave. Ceea ce vă poate costa 5 euro pentru a rezolva astăzi se poate transforma rapid într-o înlocuire a motorului, dacă nu vă ocupați de problemă.