Dacă mașina dumneavoastră tremură sau vibrează la accelerare, nu vă faceți griji! Vă vom arăta ce ar putea cauza această problemă și cum să o remediați în cel mai scurt timp.
Ați avut vreodată bucuria de a simți că vehiculul dvs. tremură sau vibrează în timp ce accelerați pentru a vă îndepărta de o intersecție?
Dacă da, atunci știi că, cu siguranță, nu este o bucurie. Imediat după ce simțiți pentru prima dată trepidația, mintea începe să se întreacă, gândindu-se: „Ce poate fi asta?”. „Cât mă va costa asta?” sau „Este sigur să conduc?”.
Vestea bună pentru dvs. este că, dacă vehiculul dvs. tremură doar la accelerare, atunci acest lucru indică, de obicei, o problemă mai mică care trebuie rezolvată. Dacă reușiți să remediați această problemă la scurt timp după ce ați observat defecțiunea pentru prima dată, atunci acest lucru v-ar putea scuti de cheltuieli mari mai târziu, pe parcurs.
8 cauze ale trepidațiilor mașinii la accelerare
Cel mai frecvent motiv pentru care o mașină tremură sau vibrează atunci când accelerează se datorează unor roți dezechilibrate sau unei articulații CV uzate. De asemenea, poate fi vorba de un arbore de transmisie deteriorat, dar ar putea fi cauzat și de probleme ale motorului, cum ar fi o defecțiune a acestuia.
Iată o listă mai detaliată a celor mai frecvente motive pentru care o mașină tremură atunci când accelerează.
Roțile nu sunt echilibrate
Dacă observați o trepidație după ce ați montat anvelope noi sau după ce ați lovit o bordură cu roata, atunci acesta ar putea fi un semn că roțile dvs. au nevoie de echilibrare.
Acesta este un proces simplu pe care majoritatea garajelor îl vor efectua pentru dumneavoastră la un cost redus.
Pentru a determina care roți sunt de vină, trebuie să simțiți de unde provine tremurul. În timp ce accelerați și simțiți vibrația, dacă simțiți cum se scutură prin volan, acest lucru ar indica faptul că roțile din față au nevoie de echilibrare. Cu toate acestea, dacă o simțiți prin scaun, acest lucru ar indica faptul că roțile din spate au nevoie de echilibrare.
Rețineți că, dacă roțile dvs. sunt dezechilibrate, atunci această senzație de trepidație se va simți de obicei mai pronunțată pe măsură ce viteza vehiculului dvs. crește.
Articulație CV uzată
Articulațiile CV (cu viteză constantă) sunt montate pe arborele de transmisie față și sunt cele care permit roților să se rotească în timpul deplasării. Acestea sunt rulmenți plini de unsoare care se află în interiorul unei garnituri de cauciuc.
Uneori, atunci când crăpătura articulației CV se despică, apa poate pătrunde înăuntru, ceea ce face ca unsoarea din interior să se scurgă. Acest lucru cauzează o uzură excesivă a articulației CV și poate provoca vibrații, deoarece articulația nu mai este lubrifiată cu unsoare.
O modalitate bună de a determina dacă articulația CV este uzată este să vedeți dacă zgomotul/vibrația se schimbă atunci când virați un viraj. Dacă observați că vibrația se înrăutățește, acest lucru ar putea indica o articulație CV uzată care trebuie înlocuită. De asemenea, puteți inspecta vizual cizma de cauciuc care adăpostește articulația și puteți observa o crăpătură vizibilă în cauciuc.
Arbore de transmisie sau arbore de propulsie deteriorat
Un arbore de transmisie/arbore de transmisie care nu este perfect aliniat poate provoca o senzație de trepidație neplăcută prin vehicul atunci când conduceți și se poate agrava progresiv pe măsură ce viteza vehiculului dumneavoastră crește.
Dacă aveți o tracțiune față, poate fi vorba de un arbore de transmisie defect care iese la fiecare roată din față. Dacă aveți o tracțiune spate, poate fi vorba fie de cele două arbori de transmisie care ies prin articulația CV, fie de arborele mare de transmisie care merge de la cutia de viteze la diferențial. Atunci când există un dezechilibru în arborele de transmisie, de obicei puteți simți mici vibrații și atunci când nu accelerați.
Dacă aveți o mașină cu patru roți, poate fi vorba de oricare dintre punțile menționate mai sus.
Conducerea autovehiculului pe o rampă cu toate cele 4 roți ridicate de la podea este cea mai bună modalitate de a determina dacă arborele de transmisie/ arborele de transmisie este deteriorat. Pe măsură ce vehiculul este condus pe rampă, inspectați vizual pentru a vă asigura că toate arborii se rotesc în jurul unui punct fix constant. În cazul în care se descoperă arbori deteriorați, aceștia vor trebui înlocuiți înainte de a provoca daune suplimentare articulațiilor CV și altor componente ale transmisiei.
Senzor O2 defect
Senzorul de O2 (oxigen) este situat în sistemul de evacuare al vehiculului dumneavoastră. Unele modele vor avea doi senzori, unul înainte de convertizorul catalitic și unul după convertizorul catalitic. Acești senzori vor regla cantitatea de combustibil injectată în motorul dumneavoastră la un moment dat, folosind gazele de eșapament pentru a determina dacă motorul dumneavoastră funcționează prea slab sau prea bogat.
Dacă aveți o defecțiune la unul dintre senzorii O2, este posibil ca motorul dumneavoastră să fie alimentat greșit, ceea ce ar putea duce la o trepidație în timp ce vehiculul pornește. Acest tip de defecțiune este de obicei detectat cu ajutorul unui instrument de diagnosticare OBD2, care poate urmări date în direct în timp ce senzorii funcționează și poate verifica dacă există coduri de defecțiune în ECU.
Senzor MAF defect
Situat pe țevile de admisie ale mașinii dumneavoastră, senzorul MAF (Mass Air Flow) este utilizat pentru a regla amestecul de combustibil și aer din motor în funcție de cantitatea și presiunea aerului care este aspirat în motor.
Dacă senzorul dumneavoastră este defect, atunci acest lucru ar putea provoca, de asemenea, alimentarea greșită a motorului și vă poate da o senzație de tremurat la accelerare.
Pentru ca acest tip de defecțiune să fie diagnosticat, veți avea nevoie, de obicei, de un echipament specializat de diagnosticare pentru a citi codurile de defecțiune și a măsura datele în direct pe care le citește senzorul dumneavoastră.
Suporți uzați ai motorului/cutiei de viteze
Un montaj uzat al motorului sau al cutiei de viteze va fi de obicei cel mai vizibil atunci când accelerați inițial și când luați viteză, fie înainte, fie înapoi.
Pe lângă o zdruncinătură puternică resimțită prin vehicul, veți auzi de obicei și un zgomot de ciocnire foarte pronunțat.
Suporții motorului și ai cutiei de viteze sunt adesea destul de accesibili, ceea ce facilitează verificarea semnelor de uzură și a mișcărilor excesive. Dacă nu sunt prezente semne vizibile de uzură, încercați să deplasați suportul cu o bară de sprijin și să verificați dacă există vreo mișcare excesivă. Înlocuiți orice suporturi uzate ale motorului sau ale cutiei de viteze pe care le găsiți.
Rateu la motor
O defecțiune a motorului este adesea rezultatul faptului că unul sau mai mulți cilindri ai motorului nu se aprind corect. Acest lucru se datorează, de obicei, faptului că nu se injectează suficient combustibil, unei lipse de compresie în alezajul unui cilindru sau lipsei de scânteie pentru a aprinde combustibilul ( ultima se va aplica numai la motoarele pe benzină).
Dacă motorul dumneavoastră este alimentat cu benzină, atunci un bun punct de plecare ar fi verificarea stării bujiilor și înlocuirea lor dacă este necesar.
O altă defecțiune frecventă, în special la un motor diesel, este un injector de combustibil defect; acest lucru va face ca motorul să fie alimentat greșit cu combustibil și va provoca adesea o trepidație la accelerare. De obicei, pentru diagnosticarea acestei defecțiuni este nevoie de echipament specializat, cum ar fi un kit de testare a injectorului și un echipament electronic de diagnosticare.
În cazul în care motorul dumneavoastră suferă de o lipsă de compresie, aceasta va necesita testarea cu echipament specializat, cum ar fi un manometru. Este un test rapid, dar eficient, care va confirma presiunea de compresie în interiorul fiecărui cilindru. O lipsă de compresie într-un cilindru poate indica un bloc motor fisurat sau deformat, un piston deteriorat sau o supapă defectă.
Cutie de viteze defectă
Un angrenaj sau un rulment uzat în interiorul cutiei de viteze poate provoca adesea o vibrație la preluarea conducerii autovehiculului dumneavoastră. De obicei, zgomotul și vibrațiile sunt predominante doar în timp ce este selectată o singură treaptă de viteză; cu toate acestea, acest lucru poate varia în funcție de ceea ce este defect în interiorul cutiei de viteze.
O modalitate bună de a diagnostica dacă cutia dumneavoastră de viteze este defectă sau nu este să cuplați ambreiajul (apăsați pedala de ambreiaj în jos) în timp ce conduceți pe o porțiune de drum liniștită, iar dacă observați că senzația de trepidație se oprește în timp ce ambreiajul este cuplat, atunci acest lucru ar indica o defecțiune în interiorul cutiei de viteze.
Un diagnostic mai amănunțit pentru a afla ce anume este defect în interiorul cutiei de viteze ar trebui, de obicei, să fie efectuat de un specialist. Cu toate acestea, ați putea oricând să verificați nivelul de ulei al cutiei de viteze, dacă puteți, ca un bun punct de plecare. Completați dacă este necesar și faceți un test pe șosea pentru a vedea dacă acest lucru a avut vreun efect asupra trepidațiilor vehiculului dumneavoastră.
Concluzie
Sperăm că acest ghid vă poate ajuta să determinați ce ar putea provoca tremurul vehiculului dvs. la accelerare.
Cele mai multe dintre aceste defecțiuni sunt remedieri simple și ușoare, care nu vor costa o avere pentru a fi reparate. Cu toate acestea, veți dori să vă reparați autovehiculul cât mai curând posibil, deoarece amânarea reparației poate duce la daune suplimentare și la un cost mai mare de reparare.
Nu ezitați să vă referiți la acest ghid ori de câte ori aveți nevoie de ajutor pentru diagnosticarea unei trepidații la accelerare.