Atunci când alimentați mașina, în rezervorul acesteia intră multă murdărie și alte particule de la stația de benzină, ceea ce poate bloca filtrul de combustibil după un timp. Iată cum vă puteți da seama că filtrul de combustibil este înfundat.

Filtrul de combustibil este o parte importantă a sistemului de alimentare cu combustibil al autovehiculului dumneavoastră.

Acesta se asigură că impuritățile, murdăria, particulele, praful, obiectele și rugina nu pot pătrunde în combustibil și în camera de combustie, filtrând toți acești contaminanți. Prin urmare, este foarte important să vă schimbați periodic filtrul de combustibil.

Filtrul de combustibil poate dezvolta probleme mai devreme decât am putea crede, așa că este important să cunoaștem toate semnele asociate cu un filtru de combustibil defect sau înfundat.

Simptomele unui filtru de combustibil defect sau înfundat

Principalele simptome ale unui filtru de combustibil defect sau înfundat includ:

  • Dificultate la pornirea mașinii
  • Motor cu rateuri de aprindere
  • Performanță proastă
  • Lumina de verificare a motorului se aprinde
  • Motorul se blochează

Deși acestea sunt cele mai frecvente semne și o privire rapidă asupra lor, sunt departe de a fi toate. Iată o listă mai detaliată a semnelor pe care trebuie să le căutați pentru un filtru de combustibil defect sau înfundat:

Dificultate la pornirea mașinii

Primul simptom pe care l-ați putea observa dacă filtrul de combustibil începe să se înfundă este dificultatea de a porni mașina. Momentul de pornire a motorului unei mașini este destul de critic și este nevoie de mult combustibil.

Dacă filtrul este înfundat, s-ar putea să vă fie greu să încercați să porniți mașina dacă presiunea combustibilului devine prea mică.

Motorul nu funcționează corect

Dacă combustibilul ajunge doar intermitent în motor, poate duce la o presiune scăzută a combustibilului, ceea ce duce adesea la rateuri de aprindere și alte sughițuri.

Poți simți ratarea motorului ca pe niște mici smucituri atunci când accelerezi mașina, dar și la ralanti. Dacă observați multe rateuri de aprindere atunci când accelerați mașina, este cu siguranță momentul să verificați când a fost înlocuit filtrul.

CITEȘTE ȘI:
Mașina tremură când este oprită sau la ralanti (iată cum să o reparați)

Performanță proastă

Un filtru de combustibil înfundat duce la o presiune scăzută a combustibilului și, după cum probabil știți – motorul preferă mult combustibil pentru a avea performanțe maxime.

Dacă presiunea combustibilului devine prea scăzută, probabil că veți simți că mașina dumneavoastră este mult mai lentă decât de obicei.

Lumina de verificare a motorului se aprinde

Vehiculele moderne au senzori plasați pe fiecare centimetru pătrat al motorului mașinii și trimit semnale către computerul mașinii care îi spun dacă ceva nu este în regulă.

Calculatorul aprinde atunci lumina „Check Engine” de pe tabloul de bord și vă cere să faceți o verificare a mașinii.

Dacă filtrul de combustibil este defect, presiunea combustibilului care intră în sistem scade, ceea ce alertează senzorul de presiune a combustibilului și se aprinde lumina „Check Engine”.

Blocarea motorului

De asemenea, s-ar putea să vă confruntați cu faptul că motorul se blochează atunci când încercați să accelerați mașina sau chiar la ralanti.

Acest lucru se datorează faptului că presiunea combustibilului scade atât de mult încât motorul va rămâne fără combustibil și va muri complet.

Cât de des ar trebui să schimbați filtrul de combustibil?

Intervalul de înlocuire diferă în funcție de modelele de mașini și de tipul de combustibil. Ca regulă generală, ar trebui să schimbați filtrul de combustibil cel puțin la fiecare 37.000 de mile (60.000 km) sau la fiecare al patrulea an.

Mașinile pe benzină au, de obicei, intervale de înlocuire mai lungi și nu se înfundă la fel de des ca filtrele diesel.

Filtrul de combustibil trebuie înlocuit mai devreme la câteva modele de mașini, așa că ar trebui să verificați întotdeauna manualul de reparații pentru a afla intervalul exact de înlocuire.

CITEȘTE ȘI:
6 Simptome ale unei supape EGR defecte (și costul înlocuirii)

Nici unele mașini nu trebuie să îl înlocuiți atât de des. De fapt, multe mașini au un interval de înlocuire de până la 120.000 km înainte de a fi nevoie să îl înlocuiți.

Desigur, acest lucru se schimbă în funcție de tipul de combustibil cu care alimentați mașina dumneavoastră, de asemenea. Unele țări au o calitate mai proastă a combustibilului și atunci trebuie să le înlocuiți mai des.

Locația filtrului de combustibil

Filtrul de combustibil este de obicei amplasat undeva lângă rezervorul de combustibil, sub mașină. Acesta poate fi, de asemenea, situat sub capotă sau undeva pe drum, în spatele capacelor de plastic de sub mașină.

Locația filtrului de combustibil poate diferi foarte mult, iar cea mai bună soluție pentru a găsi locația este să verificați în compartimentul motor și lângă rezervorul de combustibil de sub mașină.

Dacă nu îl găsiți, consultați manualul de reparații sau sunați dealerul autorizat.

Costul înlocuirii filtrului de combustibil

Costul mediu de înlocuire a filtrului de combustibil este cuprins între 30 și 210 euro, în funcție de modelul mașinii și de costurile forței de muncă. Filtrul de combustibil poate costa între 10 și 60 de euro, în timp ce costurile manoperei pot varia între 20 și 150 de euro.

Filtrul de combustibil instalat în autovehiculul dumneavoastră este una dintre acele componente care necesită o întreținere frecventă și regulată.

Prețul filtrului de combustibil este, de obicei, rezonabil și poate fi înlocuit cu ușurință cu ajutorul instrucțiunilor din manualul de service, dacă aveți cunoștințe de bază despre reparațiile auto.

Piesele necesare pentru o înlocuire vă vor costa, în medie, între 10 și 60 de euro pentru majoritatea mașinilor.

Cu toate acestea, dacă sunteți dispus să angajați un profesionist sau un mecanic pentru a face acest lucru, există costuri suplimentare ridicate pentru manoperă.

Întrebări frecvente despre filtrul de combustibil

Cum se desfundă filtrul de combustibil?
CITEȘTE ȘI:
7 Simptome ale unei supape PCV defecte (și costul înlocuirii)

Deși puteți debloca un filtru de combustibil cu aer comprimat sau cu apă, acest lucru nu este recomandat. Filtrele de combustibil sunt destul de ieftine și încercarea de a economisi niște bani și de a curăța filtrul nu va duce decât la mai multe probleme. Filtrele de combustibil au, de asemenea, un program de service, așa că, dacă a trecut ceva timp de când a fost înlocuit, ar trebui neapărat să îl schimbați.

Poți conduce cu un filtru de combustibil înfundat?

Nu, nu ar trebui să conduceți cu un filtru de combustibil înfundat. Filtrul de combustibil al mașinii dvs. este responsabil pentru menținerea contaminanților în afara sistemului de combustibil, iar dacă acesta se înfundă, combustibilul nu poate curge corect prin sistem. Acest lucru poate cauza tot felul de probleme, de la scăderea performanțelor, la emisii mai mari și până la defectarea completă a motorului. Așadar, dacă filtrul de combustibil este înfundat, înlocuiți-l cât mai curând posibil.

Un filtru de combustibil înfundat va emite un cod?

Da, un filtru de combustibil înfundat poate cauza un cod de eroare. Dacă filtrul de combustibil este înfundat, cel mai probabil motorul va funcționa slab, ceea ce va determina ECM-ul să lanseze un amestec aer-combustibil slab sau coduri de eroare legate de rateuri de ardere. Este posibil să vedeți coduri precum P0171 sau P0300.

Pot să schimb singur filtrul de combustibil?

Multe filtre de combustibil sunt destul de ușor de schimbat, așa că, cu câteva cunoștințe de bază, nu ar trebui să fie o problemă la majoritatea modelelor de mașini. Cu toate acestea, la unele modele de autoturisme poate fi foarte complicat și este posibil să fie nevoie să folosiți un manual de reparații. Nu uitați să folosiți echipament de siguranță, deoarece gazul este periculos.